No niistä kestovaipoista: tässä tulee linkki facen sivulle, lyhyt oppimäärä :)

Mä oon ymmärtänyt, että riisipaperi on kertakäyttöistä ja sitten kuivaliinat on samaan tarkoitukseen, mutta pestäviä. Meillä on kans sellanen pesupussi vaipoille. Sen voi laittaa siihen ämpäriin jota ajattelin likaisten säilytyspaikaksi, tai sitten ehkä roikkumaan jostain... Jotkut kuulemma tekee noita taiteltuja harsoja aina kasan valmiiksi. En vaan tiiä missä sitäkin kasaa sitten säilyttäis...
 
Ei saa jättää vauvaa hetkekskään hoitopöydälle valvomatta. Ite ajattelin että siirrän vaipan johkin pöydän kulmalle odotteleen jatkokäsittelyä, jahka oon saanu uuden vaipan tilalle ja vauvan johkin pöydältä. Meillä hoitopöytä kodinhoitohuoneessa, kylppärin lavuaarissa tapahtuu pyllynpesu. Sellasta ramppaamista se nyt vaan on :) Oon myös miettiny että lähetäänkö öisin kodinhoitohuoneeseen vaipan vaihdolle vai vaihdetaanko makkarissa sängyn päällä. Aika näyttää.
 
huh, menee ihan pääpyörälle kun lukee näitä kirjotuksia. Sain eilen semmosen puolen tunni perehdytyksen työkaverilta ja sain lainaksi kassillisen erilaisia kestovaippoja. Sitten jos kaikki menee kivasti ja tuntuu omalta jutulta, niin sovitaan hinnoista. :) Mun ei ainakaan tarvii murehtia noita etukäteenpesuja kun ovat käytettyjä. :) Aiotteko muuten oloittaa kestoilun heti kotiin päästyänne vai miten?
 
Tänään just mietin et kuinkahan käy vaippailun heti aloittaminen. Onnistuu varmasi joo, mutta osa on kokenu napatyngän vähän hankalaks. Katsotaan, tarkotus olis alottaa heti.
 
Ajattelin, että vois ainakin kokeilla siinä aika pian, ekojen viikkojen aikana. Riippuu vähän miltä tuntuu. Ihan ihan ekat päivät kuitenkin varmaan kertiksiä. Luin jostain hyvän pointin erityisesti harsoilijoille: sitä vaipan laittoa on paljon helpompi harjoitella silloin, kun vauva on vielä pieni ja pysyy paikallaan. Sit kun se alkaa liikkua siinä hoitoalustalla, niin ei ookaan niin helppoa...
 
Pikkusen kyllä hirvittää, että miten sitä jaksaa noitten vaippojenkin kanssa säätää ja pyykätä, kaiken muun lisäksi. Eilen illalla vaan mietin sitä, että miten sitä sitten jaksaa ja että kuinkahan paljon mies jaksaa auttaa kotitöissä ja muussa. Tiedän, et se auttaa, mut kuinka paljon on pieni kysymysmerkki... Joka tapauksessa haluan kyllä yrittää, kun kerran oon hommannut niitä.
 
Vähän pelkään sitä, että missä kunnossa olen kun kotiudutaan, että miten sitä pystyy keskittymään harsojen taitteluun. Meillä on yksi paketti pieniä kertakäyttövaippoja ostettuna siltä varalta, että alkuun ei jaksakaan kokeilla kestoja, mutta kyllä meillä molemmilla on vielä tässä vaiheessa kova halu ja usko kestovaippoihin. Haluaisin aloittaa mahdollisimman pian kotiutumisen jälkeen ja varmaan jos meitä on kaksi kotona niin pitäisi onnistua.

Minuakin on vähän mietityttänyt miten tuo vaipanvaihtologistiikka lähtee rullaamaan. Meillä on hoitopöytä kylpyhuoneessa, mutta se on sivusuunnassa enkä ole varma miten toimiva se tulee olemaan. Likavaipoille olen ajatellut isoa poljinroskakoria. Sitten pitäisi miettiä mihin kaikki muu likapyykki laitetaan, kun tykkäisin että se olisi jo valmiiksi vähän ryhmiteltyä, että mitä voi samassa koneessa pyörittää. Ja sitten on ne harsot, taittelisinko niitä valmiiksi, mutta miten niitä valmiita taittoja sitten säilyttää. Käsisuihkua meillä ei juurikaan viitsi käyttää, kun sukat kastuu, kun se pitää suihkun hanasta laittaa päälle ja se taas on kaukana wc-pöntöstä - todella turhauttavasti suunniteltu. Toivottavasti riisipaperi auttaisi siihen, ettei niitä likavaippoja tarvisi niin kauheasti huuhdella ennen pesua. Sitten on se pepun pesu. Lavuaarissa ehkä alkuun? Taitaa kaikki nämä vauvajutut olla vähän semmoisia, ettei niitä etukäteen voi loppuun asti suunnitella kun ne vauvat on niin erilaisia ja ennen kuin näkee mikä sitten itsellä käytännössä toimii. Ärsyttää, kun tahtoisin, että kaikki olisi niin valmista ja selkeää.
 
hmm.pitäiskö munkin koittaa ostaa yks paketti kertiksiä. :O
Shokeeraava ajatus.
Mut saa ne sit annettua jollekin jos ei tuu käytettyä? Eikö?
 
Meillä oli esikoisen kanssa hoitopöytänä ikean 3-laatikkoinen Hemnes-lipasto ja samoin nytkin, eli lapsi on kylki vanhempaan päin ja hyvin toimi :) välillä koitin laittaa lapsen pää toiseen suuntaan, ettei aina kääntäisi päätä samaan suuntaan, mutta eihän siinä pöydällä niin kauaa kerralla yleensä viivytä, että sillä merkitystä ehkä olisi kuitenkaan? Lipasto oli ja on ollut hoitopöytävaiheenkin jälkeen kätevä. Korkeus just hyvä meille (169 ja 173cm) ja laatikoita vauvan vaatteille ja tarvikkeille, esikoisen vaatteet siinä nyt alinta lukuunottamatta, jossa vaippapaketit ja muuta harvemmin tarvittavaa. Hoitoalustan lisäksi lipaston päälle mahtuu hyvin pari koria, joissa vaipat ja harsot.
 
Laitoin myyntiin tällasen paketin, uusia, mun tekemiä vaippoja, paitsi tuo muumivaippa, sekin on käyttämätön mutta ei mun tekemä. Osassa on kiinteä imu ja osassa tasku, osassa molemmat. Menee n.4-7kg vauvalle +-1kg.
Muumikuoret kaupan päälle. Noi on flanellia ja sisäpinnat fleeceä, paitsi pinkissä apina vaipassa, siinä on polyestermokka. laadukkaat hyvin väriä pitävät materiaalit.
Laitoin lähtöhinnaksi 15€ + postit. Se olis 3€/vaippa...
onko paha hinta?
Ne on kaikki pesty ennen onmpelua, eli kankaat on kutistuspesty, ja kaks vaippaa viel käyttöönottopesty ompelun jälkeen, eli kankaista näkee että ne on pesty... ostaisko joku teistä tollaen paketin vai onko ihan liikaa hintaa itse tehdyille vaipoille.?
Materiaalit on kuitenkin aika hintasia, flanellit on aikanaan jenkeistä tilattu kun suomesta ei noin kivoja saanut. tarrat on parasta mahdollista eli aplixia jne... onpelujälki ei oo kauppiastasoa, mutta ihan kehtaan sanoa tehneeni. eli siis tarpeeksi siistiä. Mulle tulee poika ja nää on aika tyttömäisiä, niin jää varmaan käyttämättä jos ei mee kaupaksi.
Antakaa tuomiot... kiitos.
[URL=http://aijaa.com/m1iXyg]
[/URL]
 
No edulliset on vaipat. Missäs ne on myynnissä? :) Houkuttelis vähän, vaikka juuri katoin että vaippoja saa luvan ny olla tarpeeks.... Ei saa laittaa tälläsiä kuvia! :)
 
huh kiitos. Omv: huutiskansiossa, sulkeutuu ens viikolla.
Vinkkaa kavereille ;-)
 
No,niiin nyt on saanu edistystä täällä kestovaippa saralla :) Olen saanut tilattu muutamat vaipat ja tänään kävin ostamassa Ruskonvillan villapökät ja harsoja. Harmi, kun täällä meilläpäin ei ole sellaisia kauppoja missä noita kestovaippoja myydään. Sellasista saisi varmasti myös hieman neuvoakin niiden käyttöön :) En nyt ole varma olenko jo aikasemmin kirjottelut tänne siitä, että miten muut ajattelivat erotella puklu/muuhun käyttöön harsot ja sit vaippaharsot?
 
Mulla on vaippakäyttöön perusvalkoisia ja muuhun käyttöön koristeellisia. Simppeliä..

Sent from my GT-P5110 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla on yks hyllylinen kestareita esikoisen ajoilta säästettynä. En ole mikään fanaatikko sen suhteen, mutta tykkäsin kyllä niitä käyttää, mutta kerttareitakin ollut aina pussillinen. Mä aina päivän päätteeksi heitin koneeseen pestäväksi päivän vaipat ja sitten aamulla kuivuun. En kokenut siinä mitään ongelmia. Poika kun lähti yö kylään laitoin kerttareita, koska muut ei halunneet sekoilla niitten kestojen kans. Hototätikin toivoi, että pojalla olisi kerttareita, eikä tarvis kestojen kans ihmetellä. Kotona siis käyttänyt kestoja ja meni ihan hyvin. Matkoilla ja reissuissa ollut kerttarit käytössä. Ei ole tarvinnu sen pesemisen kans ressailla matkoilla.
 
No,juu minäkin oon aatellu,että valkoset olis vaippoihin ja kuviolliset sitten muuhun käyttöön :) Meilläkin tarkotus käyttää varmaan sekasin kertakäyttösiä ja kestoja. Katsotaan miten se lähtee liikkeelle :)
 
Hmm tuota, onko se kamalaa, jos pesun jälkeen käyttääkin puklurättinä sellasta harsoa, joka oli ennen pesua vaippana? Mullakin on kyllä ihan mahdollista erotella ne värin mukaan, mut en oikein vielä tiedä että kuinka paljon kumpiakin tarvitaan...
 
Jokos sitä on tässä rymässä yhtään kestopeppua mahan ulkopuolella? Kuinka on kestoilu lähteny käyntiin?
 
Tähän asti menty kertiksillä. Napatynkä irtoaa just kohta, että jos sit koittais harsoja ja villiksiä. Kokeilin kyllä yhden kerran imsevimsen new born settiä (puuvillavaippa+muovikuori), mut siitä tuli heti kakat jalka-aukosta ulos. Siinä sisävaipassa ei oo kunnon röyhelöitä. Se ei tainnu olla meidän juttu.

Myös ongelmana, kun en oikein tiedä vielä, että koska vaippa pitäisi tarkistaa ja vaihtaa. Meillä tulee usein syönnin aikana kakka, joten oon vaihtanut siinä kun ollaan syöty jonkin aikaa, ennen mahdollista toiselle rinnalle vaihtoa. Mut välillä vaihdan jo ennen syöntiä kun siellä on kumminkin pissat silloin, tai pieni kakka. Mut sit tulee yleensä saman tien paaaljon kakkaa. Ja välillä mä taidan vaihtaa liian harvoin. Ehkä se tästä...

Vaatteita on kulunut aika vähän mut niitä haluais kuitenkin pestä, joten vaippapyykki tuntuis oikeestaan ihan hyvältä lisältä koneeseen, et sais koneen täyteen.
 
Takaisin
Top