Niskapoimu-ultrat

NT ultra takana ja kaikki hyvin pienellä! Istukka siisti takaseinässä ja turvotusta 1,5. Todella mukava ultraaja tällä kertaa joka jaksoi kommentoida ja kertoa mitä siellä ruudulla näkyy. Kuviakin saatiin saman verran jo ekalla käynnillä kun esikoisesta yhteensä.
LA oli nyt mittojen mukaan 8.12 mutta ei sitä lähdetty muutteleen. Onkin muuten äitiyskorttiin kirjattu 9.12 LA mutta pidättäydyn edelleen tossa 10.12.... kuitenkin syntyy jo marraskuussa :grin

Rakenne ultra varattiin heinäkuun lopulle jolloin rv20+

Muoks:
Vatsan päältä ultrattiin ja olin n.4h pidättäny... ihmeellisesti se pissa hätä unohtu kun pääs toisen näkemään

Mulle ei sanottu mitään tuosta rakosta, oletan että mahan päältä ultraavat kun mahan päältä näkyi hyvin jo varhaisultrakin ja ekan neuvolan ultraus ja esikoisenkin kohdalla np-ultra katsottiin mahan päältä.. Muuten joudun häätämään miehen huoneesta mukana olevan taaperon takia :grin

Lisäks oon nyt ihmetelly/muistellu, et mulle ei puhuttu MITÄÄN pissanäytteen antamisesta osana tätä seulontaa.. APUA? Kun pinnistelen muistiani niin esikoisen kohdalla sain jonkun pissapurkin kotiin, mutta se taisi olla joku muu tutkimus kuin tuo seulonta, koska muistelisin antaneeni erikseen näytteen sitten labrassakin seulontaverikokeiden yhteydessä.. Pitääkö mun nyt siis pidättää se 4h ennen labraan menoa kun siitä ei mitään sanottu? :D Tais unohtaa koko asian tai olettaa että näin toisen kohdalla homma on jo selvä..

Mä kävin verikokeilla niin labratäti kyseli että olenkin jo aiemmin tuonut pissanäytteen vissiin kun en nyt tuonut. Sanoin että en, kun ei käsketty eikä annettu kippoa. Täti tarkasti koneelta että eihän mulle ollut laitettu pissalähetettä eli vaikka nyt pissaisin purkkiin niin ei sitä voida tutkia kun ei mukama tiedetä mitä arvoja etsiä (vaikka maalaisjärjellä ne tietää mutta eivät omaa oikeuksia lisätä niitä lähetteitä). Muutenkaan ei ollut kovin suurta luottoa sellaiseen nuoreen neuvolantätiin kun jo neljättä odotan niin kiva kun se tuollaisen unohti. No joudun mä kuitenkin sokerirasitukseen pian niin varmaan sillä kertaa saa viedä pissan mukanaan.

Ultrassa käyty! Kaikki oli hyvin! :Heartbigred uä tehtiin mahan päältä, vaikka kovin tarkkaa kuvaa ei näkyviin saatu, niin niskapoimu kun saatiin mitattua (0,77mm), niin ei katsottu sitten alakautta ollenkaan,vaikka sitä pohtivat jonkin verran..:scratch puolisen tuntia meni aikaa ja saatiin monia kuvia mukaan. Alkuperäiset neuvolan rv:t olisi nyt ollut 11+5, varhais uä:n mukaan nyt olisi ollut 11+1, mutta koko vastasi 11+4, eli laskettua aikaa ei muutettu. :love2 oli ihanaa päästä miehen kanssa yhdessä pikkuista katsomaan ja pieni siellä niin potkitteli ja käsillä heilutteli niin, että tila näytti vähän ahtaalta :grin:Heartred

Plus, niin outoa nähdä, että sisällä liikkuu joku niin kovin, mutta se ei tunnu missään:wideyed: kätilö sanoi, että ensisynnyttäjät alkavat tuntea liikkeitä ensi kertaa viikolla 20, mutta jotkut jo aiemmin raskaana olleet jo aiemminkin:shy::Heartred

Nt-ultra ohi! :) Kaikki oli siellä oikein hyvin, niskaturvotuskin oli vaan 0,9. Mut tulipas deja-vu -fiilis! Se vauveli oli ihan samanlainen kuin esikoinen aikoinaan! Tuijotteli vaan naama suoraan kohti ultralaitteen anturia, rauhallisesti köllötteli ja söi välillä sormiaan. Ja minä hypin, join pillimehua ja tein vaikka mitä että oltais saatu hyvä sivuprofiili, mutta ei, vauveli otti lunkisti. :) Lopulta kätilö sai jonkinlaisen niskaturvotusmitan, mutta pään profiilia ei päästy näkemään. Nyt sit vaan ootellaan muutama päivä kromosomiseulan tuloksia vielä, toivottavasti niissä ei löydy mitään.

Kurja juttu oli se, että kätilö sai mittojen mukaan lasketuksi ajaksi 2.12, vaikka tiedän tismalleen milloin mulla on ollut ovulaatio, ja sen mukaan la olis vasta 6.12. Ei siinä muuten mitään, mutta jos raskaus menee yliajalle ja lääkärit haluavat käynnistää synnytyksen, on tuolla neljällä päivällä iso ero. Olisivat käynnistämässä 42+0, vaikka oikeasti raskaus on vasta viikoilla 41+3... Toi vähän stressaa mua, kun en haluis käynnistystä, mutta kätilö ei ottanut kuuleviin korviinsakaan mitään mun sepustuksia ovulaation ajankohdasta.

Muokattu viimeksi:
Täälläkin nt-ultra onnellisesti ohi. Laskettu aika pysyi samana 12.12. tänään 12+0, ultrassa taisi mittauksessa lukea 11+3? Turvotus mitattiin kolmeen kertaan ja isoin lukema oli 1.1, kätilö sanoi jo ennenkin oli mitannutkaan että ei oo kyllä turvotusta juuri mitään.

Jouduin hyppimään ja kääntyilemään ja heilumaan varmaan 10 min ajan ennenkun pieni kääntyi, oli eka semmosessa asennossa et näytti ihan sammakolta- pää alaspäin ja ja jalat sojotti ylöspäin :grin

Istukka on etuseinässä niin se tuli vähän eteen eikä saanu ihan kunnon kuvaa jalkojen kanssa.

Seuraavaks sit oottelee rakenneultraa :p

Kurja juttu oli se, että kätilö sai mittojen mukaan lasketuksi ajaksi 2.12, vaikka tiedän tismalleen milloin mulla on ollut ovulaatio, ja sen mukaan la olis vasta 6.12. Ei siinä muuten mitään, mutta jos raskaus menee yliajalle ja lääkärit haluavat käynnistää synnytyksen, on tuolla neljällä päivällä iso ero. Olisivat käynnistämässä 42+0, vaikka oikeasti raskaus on vasta viikoilla 41+3... Toi vähän stressaa mua, kun en haluis käynnistystä, mutta kätilö ei ottanut kuuleviin korviinsakaan mitään mun sepustuksia ovulaation ajankohdasta.

Oon stressannut tätä samaa etukäteen. :dead: Hitsi kun olisi tajunnut ilmoittaa viimeisimmät menkat vähän myöhemmäksi!

Nyt nt-ultra takana ja siellä pikkusella oli kaikki niinku pitääki :Heartred Tyyppi vastas samaa kokoo ku ar-ultrassa eli 12+6, joten laskettu aika muutettiin 7.12. Menkkojen mukaan tänään siis ois ollu 12+1 ja la oli 12.12.

Kovasti pikkusta nukutti ja piti tökkii et saatiin asento vaihdettuu mittauksille sopivaks :grin Välillä potki jaloilla kohdun seinästä vauhtii ja välillä imeskeli peukaloo. Lopussa kävi makoilee kädet naaman eteen:joyful: Niskaturvotus oli 1,4.

Nyt kyllä niin onnellinen olo:Heartred

Tuuliajo ja Eppula; ainakin TAYS on käsittääkseni käynnissä tutkimus, jossa yliajalla käynnistetään on jo 41 viikolla. Vastaavasta mallista on hyviä tutkimustuloksia maailmalta. Kannattaa vedota näihin

Plus, niin outoa nähdä, että sisällä liikkuu joku niin kovin, mutta se ei tunnu missään:wideyed: kätilö sanoi, että ensisynnyttäjät alkavat tuntea liikkeitä ensi kertaa viikolla 20, mutta jotkut jo aiemmin raskaana olleet jo aiemminkin:shy::Heartred

Samaa mietin ultrassa, että miten ei tunnu mitään jos semmonen 7-8cm mittanen potkii tuolla sisällä.. mulle sanottiin ultrassa että monet voi jo 17-18 viikoilla tuntea liikkeet vaikkei aiemmin olis ollu raskaana. Mutta yksilöllistä toki tuoki.

Samaa mietin ultrassa, että miten ei tunnu mitään jos semmonen 7-8cm mittanen potkii tuolla sisällä.. mulle sanottiin ultrassa että monet voi jo 17-18 viikoilla tuntea liikkeet vaikkei aiemmin olis ollu raskaana. Mutta yksilöllistä toki tuoki.
On tosi yksilöllistä tosiaan :) itse aloin esikoista odottaessa juurikin rv17+ tuntemaan liikkeitä. Jännityksellä odotan koskas sitten tästä pienestä :)

Mulla kävi samoin kuin Vaianalla, liikkeitä esikoisesta tunsin joskus 17+ viikolla, mutta ekat varmat liikkeet tunsin 18+ viikolla, jolloin en voinut enää erehtyä.

Nyt hävettää myöntää, että en enää muista, miltä ensi liikkeet tuntui.. Tänään on tuntunut jotain hyvin pientä myllerrystä tuolla mahassa ja pariin otteeseen niinku pientä kutitusta. Ei vaan oo taas mitään hajua, että onko vauva vai vain pieru tai jotain muuta :woot:

Takaisin