P
perho
Vieras
.
Last edited by a moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mulle ei sanottu mitään tuosta rakosta, oletan että mahan päältä ultraavat kun mahan päältä näkyi hyvin jo varhaisultrakin ja ekan neuvolan ultraus ja esikoisenkin kohdalla np-ultra katsottiin mahan päältä.. Muuten joudun häätämään miehen huoneesta mukana olevan taaperon takia
Lisäks oon nyt ihmetelly/muistellu, et mulle ei puhuttu MITÄÄN pissanäytteen antamisesta osana tätä seulontaa.. APUA? Kun pinnistelen muistiani niin esikoisen kohdalla sain jonkun pissapurkin kotiin, mutta se taisi olla joku muu tutkimus kuin tuo seulonta, koska muistelisin antaneeni erikseen näytteen sitten labrassakin seulontaverikokeiden yhteydessä.. Pitääkö mun nyt siis pidättää se 4h ennen labraan menoa kun siitä ei mitään sanottu? :D Tais unohtaa koko asian tai olettaa että näin toisen kohdalla homma on jo selvä..

Tsemppiä jännittävään päivään!<3 :)Huomenna nt ultra ja mua jännittää! Toivotaan, et kaikki olis hyvin![]()
uä tehtiin mahan päältä, vaikka kovin tarkkaa kuvaa ei näkyviin saatu, niin niskapoimu kun saatiin mitattua (0,77mm), niin ei katsottu sitten alakautta ollenkaan,vaikka sitä pohtivat jonkin verran..
oli ihanaa päästä miehen kanssa yhdessä pikkuista katsomaan ja pieni siellä niin potkitteli ja käsillä heilutteli niin, että tila näytti vähän ahtaalta 
kätilö sanoi, että ensisynnyttäjät alkavat tuntea liikkeitä ensi kertaa viikolla 20, mutta jotkut jo aiemmin raskaana olleet jo aiemminkin

Kurja juttu oli se, että kätilö sai mittojen mukaan lasketuksi ajaksi 2.12, vaikka tiedän tismalleen milloin mulla on ollut ovulaatio, ja sen mukaan la olis vasta 6.12. Ei siinä muuten mitään, mutta jos raskaus menee yliajalle ja lääkärit haluavat käynnistää synnytyksen, on tuolla neljällä päivällä iso ero. Olisivat käynnistämässä 42+0, vaikka oikeasti raskaus on vasta viikoilla 41+3... Toi vähän stressaa mua, kun en haluis käynnistystä, mutta kätilö ei ottanut kuuleviin korviinsakaan mitään mun sepustuksia ovulaation ajankohdasta.
Hitsi kun olisi tajunnut ilmoittaa viimeisimmät menkat vähän myöhemmäksi!
:)
Tyyppi vastas samaa kokoo ku ar-ultrassa eli 12+6, joten laskettu aika muutettiin 7.12. Menkkojen mukaan tänään siis ois ollu 12+1 ja la oli 12.12.
Niskaturvotus oli 1,4.

Plus, niin outoa nähdä, että sisällä liikkuu joku niin kovin, mutta se ei tunnu missäänkätilö sanoi, että ensisynnyttäjät alkavat tuntea liikkeitä ensi kertaa viikolla 20, mutta jotkut jo aiemmin raskaana olleet jo aiemminkin
![]()
On tosi yksilöllistä tosiaan :) itse aloin esikoista odottaessa juurikin rv17+ tuntemaan liikkeitä. Jännityksellä odotan koskas sitten tästä pienestä :)Samaa mietin ultrassa, että miten ei tunnu mitään jos semmonen 7-8cm mittanen potkii tuolla sisällä.. mulle sanottiin ultrassa että monet voi jo 17-18 viikoilla tuntea liikkeet vaikkei aiemmin olis ollu raskaana. Mutta yksilöllistä toki tuoki.