Niskapoimu-ultrat

Mulla on nt-ultra 21.6. ja eilen kävin verikokeissa. 14.6. neuvolalääkäri jossa ainakin sisätutkimus ja ehkä sydänäänten kuuntelu. Muutama viikko pitää siis vielä odotella ultraa..
 
Mulla on nt-ultra 21.6. ja eilen kävin verikokeissa. 14.6. neuvolalääkäri jossa ainakin sisätutkimus ja ehkä sydänäänten kuuntelu. Muutama viikko pitää siis vielä odotella ultraa..

Lisäsin sut listalle :)

Joko jollain tän päiväsistä on kerenny ultra olla? Mulla on yheltätoista, kohta saa alkaa valmistautua lähtöön, kyllä jännittäääää!
 
Mulla nt-ultra olisi 20.6. Olin saanut ajan jo päivää aiemmalla mut varaus oli jostain syystä kadonnut samalla kun varasin rakenneultraa elokuulle. Nyt joutuu kärvistelemään vielä päivän pidempään :happy090
 
Minullakin ultra tuolloin 20.6 :) jännittää!

Meillä ei mies töiltään päässyt ekaan neuvolaan, mutta eipä häntä siellä ois tarvinnut :D
Tulee ehdottomasti kaikkiin ultriin ja töiden salliessa joihinkin neuvoloihin.

Esikoista odottaessa oli jokaisella neuvolakäynnillä mukana, mutta suurimmaksi osaksi vähän turhan panttina :D
 
Hei tää on ehkä vähän väärä ketju, mut monella tuntuu täällä olleen tai on tulossa noita neuvolalääkäriaikoja niin mitä teille on yleensä tehty siellä?
Minua jäi harmittamaan kun ei muuta lääkäri tehnyt kun sydänäänien kuuntelun. En ole gynelläkään käynyt 3 vuoteen ja sisätutkimus ois ehkä paikallaan. Pitäisköhän se sitten itse varata gyneltä? :eek:
 
Hei tää on ehkä vähän väärä ketju, mut monella tuntuu täällä olleen tai on tulossa noita neuvolalääkäriaikoja niin mitä teille on yleensä tehty siellä?
Minua jäi harmittamaan kun ei muuta lääkäri tehnyt kun sydänäänien kuuntelun. En ole gynelläkään käynyt 3 vuoteen ja sisätutkimus ois ehkä paikallaan. Pitäisköhän se sitten itse varata gyneltä? :eek:

Tässä raskaudessa/neuvolassa ei oo vielä ollut mut ainakin esikoisen aikana lääkäritutkimus tarkotti aina sisätutkimusta, kun halusivat tarkistaa kohdunsuun tilannetta.. Samoin myös lääkäri ultrasi ja tunnusteli mahaa/kohtua.. Jälkitarkastushan sitte viimestään on sullaki lääkärin sisätutkimus ja siellä voi ottaa esim papa-kokeen jos siitä on aikaa, raskausaikana sitä ei välttämättä kannata otattaa ellei oo joku poikkeustilanne.

Mullaki nyt kauan odotettu np-ultra ohi ja kaikki hyvin! :):Heartred Ne mun pelkäämät korkeelta kuulostaneet veriarvotki oli ok, kuulemma olin käyny vähä liian myöhään labrassa mut pystyi silti sen riskiluvun laskemaan ja se oli ok. Niskaturvotus tais olla 1,3mm ellen ihan hulluja muista eli normaali seki.. Ja sit se mitä en osannu yhtään oottaa/toivoa tältä käynniltä, veikkaus sukupuolesta! Kuulemma ois toinen tyttö tulossa :Heartred
 
Hei tää on ehkä vähän väärä ketju, mut monella tuntuu täällä olleen tai on tulossa noita neuvolalääkäriaikoja niin mitä teille on yleensä tehty siellä?
Minua jäi harmittamaan kun ei muuta lääkäri tehnyt kun sydänäänien kuuntelun. En ole gynelläkään käynyt 3 vuoteen ja sisätutkimus ois ehkä paikallaan. Pitäisköhän se sitten itse varata gyneltä? :eek:

Mulla ei ole vielä ollut lääkärikäyntiä, mutta edellisellä neuvolakäynnillä kysyin hoitajalta, mitä siellä tehdään ja hän sanoi, että sisätutkimus.
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :Heartred

Taikapilvi miten se jo nyt osas arvata sen sukupuolen? :) Jännää nähdä pitääkö veikkaus paikkaansa myös rakenneultrassa.
 
Mulle neuvolatäti sano ettei lääkäri automaattisesti aina tee sisätutkimusta. Lähinnä ilmeisesti vaan, jos on jotakin vaivaa alapäässä yms. Mulla lääkärineuvola ens viikolla, jolloin viikkoja 14+4. Mieskin varmaan uskaltaa mukaan tulla, kun ton neuvolatädin kertoman mukaan tuskin sisätutkimusta lääkäri tekee. Ja jos tekeekin, niin mies voi mennä sit ulkopuolelle vaikka odottelee, jos ei haluu olla paikalla :grin
 
Tuosta neuvolalääkärista niin mulla ens viikolla rv 16+4 normi neuvola ja lääkärineuvolasta ei ole ollutkaan mitään puhetta vielä.. Lähdetään muutenkin parin viikon päästä pitkälle lomalle joten saas nähdä ehdinkö edes käydä siellä ennen reissua..
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :Heartred

Taikapilvi miten se jo nyt osas arvata sen sukupuolen? :) Jännää nähdä pitääkö veikkaus paikkaansa myös rakenneultrassa.

En tiiä :D Kuulemma tosi kiinnostunut ja erikoistunutkin noiden sukupuolien katsomiseen eikä se kattonut niinkään suoraan jalkoväliä/elimiä koska niistä ei vielä erota vaan se kattoi jotain muita rakenteita, jostain kummusta se mun mielestä puhu, ja sen perusteella kuulemma selvä tyttö.. Meni vähä ohi se selitys, tuli niin yllättäen :D
 
Ai niin se kumpu! Luin jostain siitä, mutta olin jo ihan unohtanut sen. Oisko ollut että jos joku kumpu törröttää, niin todennäköidemmin poika.
 
Apua, mulla on huomenna ultra!
Olisipa ihanaa, jos saisi nyt jo tietää kumpi se on! Olen Taikapilvi vähän kade.

Onko muut muuten saanut tietää alkuraskauden tai np ultrassa istukan paikkaa? Mulle kun tämä kerrottiin jo ar-ultrassa ja yleensä se kerrotaan vasta rakenneultrassa :O
 
Täälläkin on np ultra takana. Oli käyny samalla tavalla kuin iiiv:illa et hävisi aika kun varasin rakenne ultran. Samaa on käyny muille. Sit vapaa kätilö otti meidät onneks. :Heartred

Turvotusta oli 1,3 ja sano et ihan normaali. Päivät ja viikot oli myös just sitä mitä odotettiinkin.
 
Laureliina, ite kysyin istukasta kun muistin että viimeksi oli edessä. Sanoi kyllä että istukka on iso, joten veikkaan että sen sijaintia on hankala vielä sanoa kun istukka ja sikiö täyttää koko kohdun. Sen paikkahan voi hiukan muuttua kun kohtu kasvaa.
Viimeksi kyllä kertoivat jo np-ultrassa, mutta ehkä se sit oli tosi tiellä
 
Onko muut muuten saanut tietää alkuraskauden tai np ultrassa istukan paikkaa? Mulle kun tämä kerrottiin jo ar-ultrassa ja yleensä se kerrotaan vasta rakenneultrassa :O

Minulle sanoi kätilö ainakin np-ultrassa, että istukka on kohdun takaseinässä :)
 
Takaisin
Top