nimi pikkuiselle

Isälläni kaksi nimeä, kuten myös äidilläni. Minulla ja siskollani kaksi nimeä, kolmannella siskolla 3 nimeä. Isovanhemmilla kaikilla kaksi nimeä ja isän puolen serkuilla myös. Äidin puolen serkuilla kolme nimeä. (Kaukaa haettu :D)
Miehellä ja hänen sisaruksillaan 3 nimeä.
Meiän lapsille tulee kolme nimeä, mutta ei sen takia kun "suvussakin on" tai kun "itsellä ei ole ymym tai muilla ei ole" eli en siis näe että se olisi se syy.. :) 3nimeä tulee siksikin, että saadaan kauniisti soljuva ja sopiva nimi. :)
Koittakaa ymmärtää mitä tarkoitan. :D ja jotenki kolmen nimen keksiminen "helpompaa" ku kahden ku kolmella nimellä sen saa pelattua toimivammaksi. Varmoja nimiä ei vielä ole, mutta suht varmoja on. Kaikki tosiaan kiinni lapsen sukupuolesta ja että näyttääkö nimeen sopivalta. Sukulaiset tietää jo nää mahdolliset varmat nimet, mutta pidetään varmaan pietään salassa ristiäisiin asti (en oo aatellu niin pitkälle viel. :D)
 
Nimi on tiedossa, kaksikin, nyt vaan toivotaan että tyttö-ennuste pitää paikkansa :grin Ollaan nimi jo ihan avoimesti kaikille kerrottukin, ja masukkia on sillä nimellä jo kutsuttukin.. Poitsun kanssa pysyi toinen ja kolmas nimi ristiäisiin asti jemmassa (koska ne päätettiin vasta 2pvää ennen ristiäisiä :D ).
 
Miulla ois tyttönimiä taas kauhia määrä, mutta yhtään kelpoisaa poikanimeä ei oo vielä tullu vastaan. Haluaisin, että pojankin nimessä olis jossain kohtaa e-kirjain, koska se on koko muulla perheellä myös. Nimen ei tarviis olla erikoinen, mutta kuitenkin niin, ettei ihan lähellä ois toista samannimistä. Yhtään kriteerit täyttävää nimeä ei oo vielä löytyny.
 
Nimituskaa podetaan . :gen113 kaikista mieleen tulleista nimistä tuntuu olevan jommallakummalla jo joku einiinkiva mielikuva... huoh taidetaan suosiolla jättää se nimi siihen näkemisen hetkeen. Mielikuva syntyy myös siinä uudelleen.
 
Täällä ei ole edes asiaa pohdittu.. Jotenkin ei vaan tunnu nekään nimet mitä aiemmin oli enää kovinkaan hyviltä :) miten niin vaikeeta. No siis pojan toinen nimi on selvillä mutta tytön ei sit ollenkaan. Tai no siihen olisi pari vaihtoehtoa riippuen ekasta nimestä..
 
Heh. Tuli mieleeni tässä taannoinen keskustelu nimistä. Mainitsin miehelle että Viola olis aika kiva nimi. Mies oli heti että joo ei. Niin kauan ku se lukee tuorejuustopurkissa niin ei ole. :laughing005
Minä en sillä hetkellä edes muistanu koko tuorejuustoa, totesin vaan että joo, ehkä ei muuten ookaan :D
 
Me ollaan kanssa avoimesti ruvettu kutsumaan vauvaa tulevalla nimellä, tosin tiesin jo etukäteen, ettei mulla pysy mikään salaisuutena :) (ai mitenniin ei kuuluisi kertoa kavereille rv8 et meille tulee kesällä vauva).
Sit yksi tuttu kysyi, että tiedetäänkö me vauvan sukupuoli. Pakko oli vastata, että 5 ultrasta huolimatta se ei ole selvinnyt...eli luulen, että valmis nimikin menee vielä vaihtoon
 
Me ei tiedetä lapsen sukupuolta, koska haluttiin jättää se yllätykseksi ja jännitykseksi syntymähetkeen. Nimet on jo mietittynä ja jos ne tuntuvat pienokaisen tuhistessa sylissä oikealta, paljastamme lähimmäisille samaan aikaan sekä sukupuolen että nimen esittelemällä vastasyntynyt heti nimellä (: Tätä ei vielä paljasteta kenellekään, ettei tule turhia kyselyjä nimestä sitten, jos etukäteen valittu nimi ei tunnukaan oikealta.
 
Me eilen miehen kanssa havahduttiin ettei meillä ole yhtään nimivaihtoehtoa. Esikoiselle taisi olla tässä vaiheessa jo nimi valmiina. No kerkeäähän sitä vielä miettiä. Ja tosiaan kun ei tiedä kumpi tulee. Viimeistään kun näkee pienen niin varmaan tulee ehdotuksia.
 
Itsekin toivon että sitten kun vauvan vihdoin näkee, tulee varmuus siitä nimestäkin. Että näyttääkö se nyt tuolta vai tuolta.. Sitten tulee hankalaa jos mikään nimistä ei tunnu istuvan :woot:
 
Meillä nyt selkeni se kummalle nimi pitäs valita. Ongelma vaan on se kun ei enää ole yhtään ehdotonta suosikkia. Kaikki alkaa olen vähän plääh. Mitään kauheen tavallista en halua, enkä sellasta jonka tunnen tai tiiän tai ainakaan sellasta jota oisin joskus hoitanu pidemmän aikaa ja on jääny mielikuva!
 
Meillä oli esikoiselle nimi monta vuotta ennen hänen syntymäänsä. Tai tytölle oli nimi. Pojalle piti sillon varalta miettiä, mutta tyttö tuli. Etunimi pysyi samana mutta ennen ristiäisiä muut nimet vaihtuivat. Esikoisen syntymän jälkeen ollaan aina puhuttu, että toinen lapsi olis poika ja sais sen aiemmin mietityn nimen. Ja poikahan meille on tulossa ja sama nimi edelleen mielessä. Muut nimet on nyt raskausaikana mietitty sekä varalta tytölle nimi. Saa nähdä pysyykö tällä kertaa kaikki nimet samoina.

Esikoisen etunimen osa tiesi etukäteen ku oli niin pitkään siitä ollut puhetta. Muilta sitten salattiin nimi. Nyt taas ollaan kerrottu nimi mikäli sitä joku on sattunut kysymään. Esikoinenkin tämän nimen tietää niin ei voi salaisuus olla! :D
 
Meillä oli tytölle nimi valmiina jo pitkään, mulla jo ennenkuin alettiin seurustella ja miehelle sama nimi sopi vallan mainiosti. Sitten yksi tuttavaperhe otti ja nimesi tyttönsä juuri tuolla nimellä, eli sitä ei voi käyttää (en voi sietää perheen miestä ja rouvankin kanssa on vähän niin ja näin). Harmittaa pirusti koska kyseinen nimi on minulle tärkeä, mutta pitää etsiä uusi mikäli tulevaisuudessa sattuu tyttö meille siunaantumaan.
 
Meillä on ollu pojan nimi tiedossa vuosia, mutta kuitenkin muutama kuukaus sitten kävin kalenterin läpi ja keräsin kaikki nimet, jotka mulle passais. Mieheni sanoi, että 2 niistä 20 mun valitsemasta sopii :D mutta kallistui siihen, mistä ollaan jo vuosia puhuttu. Mies sano myös, että ei annetta yhtään ylimäärästä nimeä eli kaksi nimeä annetaan. Pojan nimessä etunimi tulee mun suvun puolelta ja toinen nimi miehen suvun puolelta. Tytölle ollaan mietitty kans ja hätäkastetta varten kirjattukin ylös, mutta tuntuu et se toinen nimi ei siihen ekaan soinnukaan. Ei se tytön nimi oo muutenkaan niin mun makuun, mutta mies haluaisi sen, jos tämä asukki muuntuukin syntyessään tytöksi.
 
Aubrey tosi kiva nimi!

Meilläkin kutsutaan jo läheisimpien kuullen pikkusta nimellä. :) se onkin alusta asti ollut se ykkösvaihtoehto, vielä miehen ehdotus.
 
Täällä on aika alusta asti ollut tiedossa se "ykkösnimi" kyllä, mutta vieläkään ei olla osattu päättää niitä muita.. Ja että mihin kohtaan se ykkösnimi tulee sitä nimilitaniaa... :) Kolmea nimeä on mietitty, mutta kaksikin kyllä riittäisi jos niikseen tulee.
Nimi joka on tulossa, on miehen suvun nimistä semmonen "väännös". Nimi on kulkenut eri muodoissaan ainakin sata vuotta suvussa, joten ei ollut vaikea päättää että tulee tällekin pojalle. Varsinkin kun oikeastaan yksi niistä eri muodoista tuntui pienelle pojalle sopivalta nimeltä.
Loputkin nimet yritetään löytää sukujen nimistä. Ajattelin että olis kiva jos olis kummaltakin puolelta jotain.. Mut kamalan vaikeata saada ne kaikki nimet soljuvaan silleen sujuvasti sitten pötköön kun ne sanoo. Pitää osua rytmit ja lopukkeet molempien korvaa miellyttäväksi kokonaisuudeksi :D
 
Mä myönnän kyllä, että meillä ei koko nimilitania ole niin kaunis ja soljuva.. Mutta täällä ne nimet on sellasia, että vaan laitetaan peräkkäin suvusta tärkeät nimet. Näin meilläkin tulee vähän olemaan, kuitenkin ennemmin haluan ne tärkeät nimet siihen mukaan, kuin että valittaisiin kauniisti yhteen sopivat. Mies ei ole tätä edes ikinä miettinyt :p toiset nimet tullee olemaan Aino Samantha.
 
Takaisin
Top