Nimiäiset vai kastejuhla tulossa?

Ristiäiset pidetään. Kaksi edellistäkin on kastettu niin kastetaan tämäkin. Ensimmäistä kertaa muuten ei tarvi tehdä isyyden tunnustamista kun naimisissa ollaan.

Nykyään isyyden voi tunnustaa jo raskauden aikana neuvolassa. Vauvan syntymän jälkeen lastenvalvoja odottaa kuukauden ennenkuin vahvistaa isyyden tunnustamisen. Kuukauden odotusaikana voisi vielä perua ennakkoon tehdyn isyydentunnustamisen, jos ei olisikaan varma isä ehdokkaasta. Lisäksi dna-testit otetaan nykyään pumpulitikulla hipaisten posken soluista lastenvalvojan luona. Ei tarvi enää mennä verikokeisiin.

Mun isojen lasten isä on ateisti, joten heille pidettiin nimiäiset.
Keskimmäinen otti itse omasta halustaan kasteen ja meni riparin. Kaksi kummia muuten piti viime kesänä olla (valitsi kaksi koulukaveriaan).

Nyt tälle tulevalle vauvalle varmaan järjestetään ristiäiset kun kuulumme miehen kanssa molemmat kirkkoon

Kaste. Kirkkoon kun kuulutaan niin jotenkin itsestäänselvyys. Ja olen tiettyjen perinteiden kannalla...vaikken välttämättä uskonnollinen olekaan mieleltäni.

Nimiäiset tulossa meillekin :) Ei kuuluta kumpikaan kirkkoon. Valittiin esikoisellekin ns. haltijakummit ja niin tehdään nytkin. Jos rippikoulun haluaa käydä niin on sitten kummitkin valmiina :)

Nimijuhlat tiedossa kuten esikoisellakin :) tai no enemmänkin puhuimme ihan vauvajuhlista.

Nimiäiset oli ekalla ja myös tällä pikkukakkosella. Saa itse sitten päättää liittyykö kirkkoon jne..

Nimiäiset meillekin tulee, ei kuuluta enää kirkkoon. Vanhin lapsi perheestä ainut joka kuuluu kirkkoon (13.v), nuorin 8.v on myös saanut nimensä nimiäisissä .

Esikoisella oli nimiäiset ja niin tulee tällekkin. Netistä tilasin kummitodistukset yms nimiäisiin ja tilaan samat varmaan nytkin. Neljä kummia on esikoisella ja neljä tulee nytkin.

Mistä oot tilannu todistukset? Mä tein viimeksi itse..nii mieti että millaisia ne on mitä saa tilattua :)

ristiäiset, vaikka isäntä sanoi, että ei ristiäisiä. Muillekin on ristiäiset vietetty, niin kyllä vietetään tälle kuudennellekin.
En tiedä, että mistä hänelle tuli, että nimiäiset. Tuntuu siltä, ettei halua mitenkään tuoda vauvaa esille..
Tänään syntyi miehen veljelle ensimmäinen lapsi ja tässä muutama vko sitten juttelimme, että mitähän sitä laittaisi päälle..
Isäntä heti, että pitää pysyä salassa.. Tätä mahaa vain ei pahemmin piilossa pidetä..

Jkoo en usko. Mun äiti ei oo koskaan kuulunu kirkkoon mutta isäni kuuluu. Kaikki meidät lapsista on kastettu.

Takaisin