Nimiäiset/ristiäiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skylar
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä taitaa olla nyt ainakin kutsumanimi valittuna :happy093
Vielä kun vauva vain näyttäisi nimeltään.

Pari muuta nimeä on vielä harkinnassa kutsumanimen jatkoksi.
Tulevalla isosiskollakin on kolme nimeä niin päätettiin, että katsotaan jos suvusta löytyisi sellaisia nimiä, joita haluttaisiin antaa :)

Ollaan siinä uskossa, että tämä on nyt tyttö.
Jos onkin poika, niin joudutaanki miettimään kaikki uusiksi, mutta päätettiin, että murehditaan sitä sitten myöhemmin :grin

Mekin ollaan nyt vihdoin saatu nimi valittua! Tai kaksi nimeä on valittu, mutta vielä ei tiedetä kumpi on etunimi ja kumpi toinen nimi - riippuu miltä pikkumies näyttää (ja miten vanhemmat saavat sovittua, sillä kummallakin on eri lemppari). Ja ei tuo kyllä tyttö voi mitenkään olla, mutta tytön nimi tiedettiin jo ennen rakenneultraa.

Nimiäisjuhlista tai niiden ajankohdasta ei sitten ole tietoakaan. Ehkä voisi ruveta miettimään piakkoin.

Me ei ristiäisistä tiedetä, että missä ja milloin, mutta kuitenkin 2kk sisään :)

Mie piän meijän vauvan ristiäiset miun kotipaikkakunnalla Joensuussa, niin on helpoin, kun kaikki lähisukulaiset asuu siellä. Helpoin miun ajjaa esikoisen ja vauvan kans sinne. Pitäs vaan sitte hoitaa sieltä pappi. Ja 2kk sissään pietään.
Nimet oon jo päättäny ajat sitte. :D tyttö pitäs olla tulossa, mutta pakko oli pojallekki nimet valita, jos ne 3 ultrakertaa ja lääkäriä on ollu väärässä eikä tulekkaan tyttö. :D

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Mitä kukkia teillä on ollut ristiäisissä? Kastepöydässä ja kahvipöydässä samoja kukkia? :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miulla oli esikoisen aikkaan kastepöyvässä kukkakimppu minkä kävin saman päivän aamuna hakkee kukkakaupasta. En nyt muista mitä kaikkee kukkia siinä oli, mutta nätti oli. :D kahvipöytään en muistaakseni hommannu erikseen mitään.

Mä meinaan kyllä käyttää luonnon antimia kukka-asetelmissa, se on iso etu näissä kesäjuhlissa! elokuulla on kukassa vielä monenmoista..ja paljon isoja vihreitä lehtiä jokapaikassa :). saa helposti näyttävää ja paljon! asetelmat voi tehdä jo ed päivänä valmiiksi.
mun ehdoton lemppari on nyt kukkiva kielo - ja nyt on vihdoin juhlat joissa niitä pääsee ensivuonna käyttämään!!

Oisin itekki käyttäny, esikoinen vaan synty joulukuussa ni ei ollu siihen sillon mahollisuutta :D onneks nyt on! :)

mull kans noita talvivauvoja aiemmat. niin nyt juhlitaan kesää oikein tosissaan!

Ja ne ulkoilmaristiäiset ois kans ihanat, jos vaan kelit sallii :))

Ehdottomasti!
meillä aiemmin käytetty aina seurakunnan tiloja kavitarjoiluun, kun on ne isot kylmiöt, tiskikoneet yms yms- mutta nyt mennään kotimeiningilä. ja toivottavasti osittain pihalla!

ongelmmana meillä kummit..tai niiden puute. kaikki hyvät jo käytetty..vähän noloa mutta lienee pakko mennä uusintakierrokselle.

Meillä piettiin esikoisen aikaan kotona. Äiti oli iso apu, teki kaikki tarjottavat miun puolesta niihin. Jospa tänki kohalla auttais. :)

Mie oon jo kyselly kummit, paitsi vielä sylikummiks omaa veljeä pitäs kysyä. Eihän se lambi auta ku ottaa uusintakierros jos ei oo muita vaihtoehtoja.

Nyt on koko nimi tytölle valittuna. Oli kyllä jotenkin vaikea saada päätettyä, mitkä otetaan toisiksi nimiksi.
Kiva kokonaisuus kuitenkin tuli, kun haluttiin nimet ottaa molempien suvuista, jotta niillä on sitten oma tarina kerrottavana :)

Ja meille kävi sellainen hyvä tuuri, että saadaan järjestää ristiäiset vanhalla paikkakunnalla, vaikka ei enää asutakaan siellä :)
Helpottaa kovasti järjestelyjä, kun ei tarvitse kaikkea tehdä yksin.
Ja kukaan ei ainakaan pysty perumaan sen takia ettei halua kuluttaa aikaa ja rahaa matkoihin :p

Gemini, ootteko jo suunnitellu millon piätte ristiäiset? Meillä on 24.8. :)just tullee sillon 2kk ikkää tytölle. Ootan kyllä, että pääsee juhlimaan ristiäisiä, ku mennään joensuuhun ja näkkee koko perheen(paitsi isosiskon kenen kans meni välit). :)meillä ei oo mittään tiettyy nimmee mikä kulkis suvussa, ni ite sai kyllä päättää kaikki :D

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app

Meillä on ristiäiset 16.8 :) Pakkaseen olen jo leiponut kakkupohjat ja lohileivoksia sekä juustokakun, järjestelyt siis hyvällä mallilla.

Mietin tossa vaan, että neitille tulee 2kk ikää 12.8, ja ristiäisissä on siis jo yli sen 2kk ja maistraattiinhan pitäs nimi ilmottaa ennenkuin tuo kahden kuukauden ikä on saavutettu... Eli tuleekohan siitä jotain sanomista? Me ei saadakaan antaa nimeä pikkuiselle, vaan maistraatin täti vaan heittää sille nimeksi Hjördis ;) ?

Mä oon ymmärtänyt, että jos ristiäiset pitää kahden kuukauden sisään niin kirkko ilmoittaa nimen maistraattiin suoraan ja muussa tapauksessa sen tekee vanhemmat..??

Jenni89, meillä on ristiäiset 17.8. :)
Ei meilläkään mitään varsinaista nimeä ole joka menis sukupolvelta toiselle, mutta otettiin tästä meidän lähisuvusta :)
Sulla meni välit siskos kanssa?? :eek:
Tosi harmi, että vielä tällaisena aikana.. Vai onko tapahtunut jo paljon aikaisemmin? :\

Meillä on nyt sunnuntaina ristiäiset. Vielä viikko sitten vaihdettiin pitopaikka anoppilaan niin pääsee vieraat uloskin ja isona plussana siellä on ilmalämpöpumppu <3 pää ihan täynnä muistettavia juttuja.. Mut eiköhän nää juhlat jotenki saada kasaan laitettua :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

meillä lauantaina nimiäiset, vähän nuo kelit kyllä hirvittää. ollaan varattu tilat vanhasta huvilasta, joka on saattanut ihan hippasen lämmetä tässä viime viikkoina...

Meillä meni muutama päivä yli sen 2kk:n viime vuonne ja tänäkin vuonna menee viikon yli. Mutta ei sitä itse tarvitse siltikään lähteä ilmoittamaan, vaan pappi toimittaa ne paperit eteenpäin, joten sitä ei tarvitse stressata. Ainakin meille pappi vielä viime vuonna sanoi, että ei oikeasti ole niin päivän päälle.

Gemini, ne meni loppuraskauven aikana. Se ku on vähän semmonen, että luulee saavasa päättää miun kaverit. Eli mie oon semmosen ihmisen kanssa kaveri kenen kanssa se ei halua olla tekemisissä. Oon päättäny että mikäli hän ei sitä sulata ni olokoon. Ja sisko siis täyttää 26v.

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app

Takaisin