Nimet

Meillä työnimenä SeppoAnnikki...Miehen mielestä on niin kiva ja jää pysyväksi nimeksi ku sopii molemmille...
Itehän en oo ihan samaa mieltä :)
 
Meidä perhe keksi saunan lauteilla ehdotuksia, ja jokainen sai ehdottaa omaa parasta ehdotustaan. Niistä sitten äänestettiin voittajaksi Ippi. Mun täydennys, Ippi Hippiäinen.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on molemmilla tytöillä vähän harvinaisemmat nimet, tosin isomman nimi on nyt yleistymässä. Ollaan tytölle päätetty etunimi ja kolmas nimi, mutta keskimmäisestä on vielä vähän kinaa. Mies haluaisi jonkun tavallisen nimen, koska kuulemma muuten nimestä tulee liian Hollywood. Tuskin annetaan suvusta mitään vaikka isommilla molemmilla onkin yhdet nimet suvusta poimittu. Ja ei ole meillä samalla kirjaimella tai muutenkaan samanlaiset nimet, uusperhe kun ollaan.

Pojalle meillä on valmiina yksi ainut nimi, joka tulee luultavasti keskimmäiseksi. Se on miehen suvusta poimittu. Mies on niin varma, että saamme tytön, ettei suostu edes miettimään poikien nimiä :D Ehkä se rakenneultran jälkeen suostuu miettimään niitä, jos sieltä onkin poika tulossa.

Miehen sukunimi tulee lapselle. Itse meinaan ottaa kaksiosaisen sukunimen, kun naimisiin mennään, koska minun esikoisella on minun tyttönimi plus sekä miehen että minun sukunimet ovat todella harvinaisia (molempien nimellä löytyy alle 10 henkilöä).

Työnimenä meilllä on toukka, tosin esikoinen kutsuu vauvaa Nipsuksi. Halusi kuulemma jonkin joka rimmaa hänen lempinimensä Nasu kanssa.
 
Meillä lapselle tulee isänsä sukunimi. Mulla on exän sukunimi enkä halua omaa vanhaa, kun mun 3 lasta on sen nimisiä myös. Joten tästä asiasta ei tule vääntöä. Etunimiä en oo vielä uskaltanu miettiäkään....
 
Meillä täytyy varmaan tämä sukunimikeskustelu käydä miehen kanssa ennen kuin mennään kertomaan tuleville isovanhemmille, koska jotenkin luulen, että asia tulee heti puheeksi.. Me ollaan avopari ja jotenkin mun mielestä lapselle tulee mun sukunimi, kun ei kerta olla naimisissa. Uskon miehen taas haluavan oman nimensä. Anoppiehdokas vetää kyllä varmasti herneet nenään jos päädytään mun sukunimeen. :rolleyes:
Saiskohan se mun sitoutumiskammoinen mies siitä lisäpotkua siihen naimisiinmenemiseenkin. Kiristys, lahjonta ja uhkailu? :joyful: Ollaan tosiaan oltu jo liki 18 vuotta kimpassa, että eiköhän se jo tiedä mitä saa? :grin
 
Meille tulee miehen sukunimi, vähän pakostakin kun esikoisella se jo on. Keskusteltiin esikoisen aikana miehen kanssa tästä ja tultiin siihen tulokseen et parempi et lapsi saa isän sukunimen, onpahan valmiina jos joskus mennään naimisiin(plus paljon parempi kuin oma).
 
Meillä täytyy varmaan tämä sukunimikeskustelu käydä miehen kanssa ennen kuin mennään kertomaan tuleville isovanhemmille, koska jotenkin luulen, että asia tulee heti puheeksi.. Me ollaan avopari ja jotenkin mun mielestä lapselle tulee mun sukunimi, kun ei kerta olla naimisissa. Uskon miehen taas haluavan oman nimensä. Anoppiehdokas vetää kyllä varmasti herneet nenään jos päädytään mun sukunimeen. :rolleyes:
Saiskohan se mun sitoutumiskammoinen mies siitä lisäpotkua siihen naimisiinmenemiseenkin. Kiristys, lahjonta ja uhkailu? :joyful: Ollaan tosiaan oltu jo liki 18 vuotta kimpassa, että eiköhän se jo tiedä mitä saa? :grin

Mihin sukunimeen päädytte, jos menette naimisiin? Me ollaan naimisissa, ja molemmilla on omat nimet. Lapsella mun nimi, ja tulee myös tälle uudelle tulokkaalle. Mullehan ne lapset kuitenkin jää, jos vaikka erotaan...
 
Tema: Jos mentäisiin naimisiin, tulisi kaikille miehen nimi. Siinä mä olen vanhanaikainen. :shy: Mutta haluaisin, että lapsella on mun kanssa sama sukunimi, oli se sitten mun nykyinen tai sitten avioliiton myötä miehen.
Jos mennään lapsen syntymän jälkeen naimisiin, niin lapsen sukunimen saa muuttaa samalla kuin omansakin jotta kaikilla on sama sukunimi. (siinä oli kyllä joku ikärajoitus,)
 
Meillä nimet moona. Minja melina ja Tatu nyt odotan 5 lasta tytöstä voisi tulla tuua ..muita en ole vielä keksinyt
 
Mä oon jostain syystä lakannut miettimästä nimiä. Voipi olla, että odottelen rakenneultraa, jos siellä selviäisi sukupuoli. Ehkä sit innostun taas.
 
Pojalle ei ole nimeä..ei vaan ole.. Onneksi on rutkasti aikaa, mutta meinaa silti vähän ärsyttää :bored:
 
Mulla olis tytölle vaikka kuinka nimiehdotuksia mut pojalle ei kyllä tuu mitää mieleen. Tuntuu et kaikki kivat nimet on jo lähipiirissä varattu.
En oo kyl kovin ahkerasti nimiä vielä miettinyt. oottelen kans jos rakenneultrassa selviäisi sukupuoli ni helpottaisi miettimistä. :)
 
Ja mulla on vaan yks nimi päässä ja se on pojalle. Mitä jos se ei käykään miehelle ja mitä jos tuleekin tyttö? No ehditään vielä pohtia.
 
Mä oon nyt jotenkin tykästyny tohon Nooa nimeen, miehellekkin jo ehotin sitä niin heti oli että ois kyllä hyvä :D oon jotenki niin varma nyt että poika siellä masussa on et ei osaa enää yhtään miettiä etes tytölle nimiä :eek:
 
Sit toinen nimi mitä ollaan mietitty niin on kyllä tosi harvinainen mut jotenki niin kiva. Hyvin rimmais myös poikien nimien kans :) aluksi nimi oli Alvin mutta siinä jotenki häirittee ku tuo ALV eli arvolisävero :grin nyt ollaan mietitty et Alfin kuulostais paremmalta vaikkakin kummatki kyllä lausutaan samalla tavalla. Vaikeeta oikeesti miettiä näitä o_O
 
Me kutsuttiin meidän tyttöä ensimmäiset kuukaudet Alviniksi kun hän näytti nukkuessaan ihan Alvin-oravalta! :Heartbigred Ihana nimi kyllä, muttei sitä oikein tytölle voinut antaa. :grin Mikäli uusin tulokas on tyttö, niin tytön nimi on ollut jo pitkään valmiina. Yksi ihana pojan nimi on nyt myös tullut mieleen, jota olen makustellut. Ainoa, että hyvän ystäväni sisko on antanut saman nimen lapselleen. Ei tosin olla hänen kanssaa juurikaan tekemisissä, joten en tiedä olisiko sillä mitään väliä. Eikä niitä nimiä kuitenkaan ihan rajattomasti ole jos kohtuu perinteisen nimen haluaa antaa. :)
 
Mies tyrmäsi mun nimiehdotuksen täysin. Ärsyttää! On mulla pari muutakin mielessä, mutta mä niin haluaisin juuri tämän kyseisen nimen. Ehkä mä yritän totuttaa sitä vielä ajatukseen. Eni siitä varmaan mitään hyötyä oo, mut tuskin haittaakaan.
 
Onneks on muuten poika tulossa, koska tytölle en keksinyt yhtään hyvää nimeä.
 
Takaisin
Top