Nimet

Juu ei tule saamaan samaa sukunimeä kuin muilla mun lapsilla koska isät on eri... Mä odotan yksin, siksi ei tule isänkään nimeä. Mun nimi tulee, that's that.

Ja siis mä sanoin ottavani takas mun tyttönimen siksi, etten halua ex-miehen nimeä lapselle, joka ei ole kyseisen miehen lapsi. Kyse on siis eri henkilöistä, ex-mies (mun nyk. sukunimi) ja ex-poikaystävä (vauvan isä). Tyttärien isät on sitten vielä asia erikseen.

Tais olla liikaa tietoa siinä yhessä viestissä, vaik yritin kirjottaa mahd ymmärrettävästi :)

Ja oon muuten aika hyvin perillä nimiasioista, omat nimet on vaihdettu monta kertaa, samoin toisen tyttären :P
 
Muokattu viimeksi:
Meillä nimiä on sekä tytölle, että pojalle. Luultavasti mieli kuitenkin muuttuu lähellä synnytystä ja keksitään jotain ihan muuta. Esikoisen 1. etunimi oli aika selkeä, 2. etunimi tuli vähän yllättäen alle vrk kun lapsi syntyi. Tyytyväisiä ollaan :)
 
Mä keksin nyt yhden tytön nimen mutta isommilla vähän harvinaisemmat nimet ja tuo nimi oli mun yllätykseksi suosituimpien nimien listalla mut en nyt tiedä haittaisiko se :) Onhan tässä aikaa miettiä vielä moneen kertaan :)
 
Meillä on vahva ehdokas tytölle toiseksi nimeksi ja pojalle ensimmäiseksi, mutta ei sen enempää. Tai ehdotuksia molemmille kyllä, mutta ei mietitä koko nimiä vielä pitkään aikaan. Varmasti mieli ehtisi muuttua kuitenkin. Luulen, että päätämme nimen lopullisesti vasta lapsen synnyttyä, eihän sitä muuten tiedä keneltä hän näyttää. :wink No, saa nähdä lähempänä.

En kuulu kirkkoon, mutta varmaan pidetään jonkinlaiset nimiäiset ja pyydetään joku ns. "maakummiksi". Ja oon kyllä vähän sitä mieltä, että kun oon lasta kantanut ja vaivoja kestänyt 9kk, niin muut voivat kestää parin kuukauden jännitystä nimen suhteen. :p
 
Täällä olis tytölle nimi valmiina, ollu jo monen monta vuotta. Sain vaan kuulla, että siskoni on suunnitellut lähestulkoon samaa nimeä tytölleen. Tuli aika paha mieli ja mietin, että miten asian voisi ottaa puheeksi. Onneks on muitakin ihania nimiä, mutta kyllä nimenrosvous tuntuisi pahalta.

Liekkö sit tyttöolo kun ei ossaa poikien nimiä ees miettiä
 
Meillä on sekä tytölle että pojalle mietittynä etunimet. Tytön etunimi on ollut olemassa puheissamme jo monta vuotta. Muut nimet ovat vielä vähän hakusessa. Toisaalta haluaisin jollakin tavalla suvuissamme kulkevia nimiä mukaan, mutta sitten taas toisaalta myös "puhdas pöytä" ajatuksena kiinnostaa. Kolme nimeä joka tapauksessa on tulossa, jos nyt ikinä nimenantoon asti päästään...
 
Mulla on muutama hyvä vaihtoehto molemmille. Pitää vielä mieheltä varmaan kysyä mielipidettä minun puolellani sukua on ollut tapana antaa toinen nimi suvusta..tytöille löytyy hyvä toinen nimi mutta pojalle ei oikein
 
Koko nimet molemmille sukupuolille on jo alustavasti keksitty, mutta saa nähdä muuttuuko meillä mieli vielä matkanvarrella :)
 
Esikoiselle(tyttö) oli nimi valmiina jo ennen kuin tapasin miehen saati olin raskaana. Esitietolomakkeeseen sairaalalle piti laittaa myös pojan nimi varmuudeksi ja vedin sitten hatusta jotain. Nyt huomaan tykästyneeni tuohon hatusta vedettyyn nimeen ja jos tää toinen on poika niin luultavasti saa tän nimen. Tytölle sit pitäisi vielä pohtia joku nätti nimi, ihan varmuudeksi.
 
Täällä olis tytölle nimi valmiina, ollu jo monen monta vuotta. Sain vaan kuulla, että siskoni on suunnitellut lähestulkoon samaa nimeä tytölleen. Tuli aika paha mieli ja mietin, että miten asian voisi ottaa puheeksi. Onneks on muitakin ihania nimiä, mutta kyllä nimenrosvous tuntuisi pahalta.

Liekkö sit tyttöolo kun ei ossaa poikien nimiä ees miettiä

Huh mikä väärinkäsitys koko juttu. Olis pitänyt vissiin kysyä ensin ja hätäillä sitten
 
Ydinperhe = kaikilla sama sukunimi
Pojalle mulla olis yks nimivaihtoehto olemassa, mut isäntä haluaa olla mukana tekemässä päätöstä, joten riski toteutumiseen on olemassa. Kriteerit on, että ei ole ihan yleinen ja että löytyy almanakasta. Toinen nimi saisi olla suomalainen, mutta riittävän international. Koko perheen etunimet on 2-tavuisia ja päättyvät samaan kirjaimeen (myös koira). Ehkä samaa linjaa tässäkin. Todennäköisesti päätetään nimet vasta kun ollaan tutustuttu tyyppiin ja nähdään keltä se näyttää. Työnimeäkään ei vielä ole... Ehkä isommat lapset sen sitten keksii kun heille kerrotaan. 7+6
 
Pojalle meillä on ollut nimi heti raskauden yrittämisestä asti mutta tytön nimi löytyi vasta muutama päivä sitten. Pojalle toinen nimi tulee miehen suvusta ja tytölle minun suvustani :) Etunimet mietittiin sopivaksi toisiin nimiin ja olen kyllä molempiin sekä tytön että pojan nimiin niin tyytyväinen että uskoisin niiden tulevan käytäntöönkin asti. Ja sovittiin jo että nimet pidetään salassa nimiäisiin asti. Siihen saakka puhutaan vaan Eestä tai Iistä :)
 
Tytölle meillä on kaksi eri nimeä, joita ollaan makusteltu jo siitä lähtien kun alettiin toisesta puhua. Toinen nimikin on jo ainakin itselle täysin selvä. :p Pojan nimestä taas ei ole harmainta hajua, mikään nimi ei tunnu kolahtavan. Tosin toinen nimi tulee olemaan sama kuin miehen toinen nimi kun mies niin haluaa. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä. :)
 
Oon ruvennu olemaan niin "varma", että poika tulis tällä kertaa, että oon ryhtyny oikein miettimällä miettii ja hakemalla hakemaan poikien nimiä. Mikään niistä ei kolahda :/
Onhan tässä aikaa, ja voi olla, ettei edes tarvitse keksiä, mutta kun mä en halua antaa nimeä, jota en oo ehtiny pyöritellä mielessäni kauan, josta oon aivan varma. Kuten olen nimestä, jonka annan tytölle jos tyttö tulee.
Vähän niinku tatuointi, ei sitä yhtäkkiä kiireessä keksitä ja lätkäistä jotain, jota myöhemmin huomaa inhoavansa.
 
Voi ei... mä keksin vahingossa unissani tytölle nimen, josta tykkään varmaan yhtä paljon kuin siitä, jonka oon päättäny vuosia sitten D:
 
Mites onko teillä työnimiä näille masuasukeille?

Esikoinen oli menninkäinen(näytti kuulemma ultra kuvassa menninkäiseltä) ja tästä tokasta mies keksi ar ultra kuvan perusteella nimen riisinjyvä. Esikoisesta ainakin toi menninkäinen oli käytössä niin kauan kunnes sai virallisen nimen.
 
Esikoinen keksi aikoinaan työnimen masuvauvalle. Tälle kolmannelle ei ole vielä työnimeä. Isännälle puhun idusta. Ehkä lapset taas keksii jonkun kivan työnimen.
 
Mulla ei ole tälle työnimeä, esikoinen oli papu ja toinen oli pähkinä. Tämä raukka on joutunut olemaan joko nimetön tai paskiainen, mutta sitä ei viitsi heittää edes läpällä kaikissa piireissä xD
 
Täällä on jo nimet päätetty. Tulee sieltä kumpi vaan niin molemmilla on jo nimi valittuna. Ne on hartaasti valittu, ettei ole tosiaan mitään hetken mielijohteita. Tällä hetkellä mennään nimityksillä: papu, toukka, nökerönenä... :happy9
 
Nyt kun ar-ultrasta selvittiin kunnialla, paljastin vaimolle jo kuukausia sitten keksimäni työnimen. Hänkin tykkäsi, joten meillä kasvaa nyt Töppönen. :grin
 
Takaisin
Top