Nimet pienokaisille !

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Marttaa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nyt nimet lopullisesti päätetty! Meillä kun on kolme etunimeä kummallakin, niin samoin tulee olemaan muksulla. Kaikki kolme nimeä siis kummallekin sukupuolelle päätetty. Etunimethän meillä oli jo tiedossa heti kun ollaan vauvahaaveista alettu puhumaan. Poika on Eemeli ja tyttö Nelli. :) Naimisiin mennään, kun esikoinen sen verran vanhempi, että mummo pärjää yön sen kanssa. :D Mä en ole koskaan oikein lämmenny ajatukselle, että ristiäisten yhteydessä naimisiin...kyllä se päivä pitää olla vauvan ihan oma....:grin

Mikäli tyttö tulee niin meillä on etunimi valmiina :) jos on poika niin ei oo vielä keksitty nimeä. Sitte rakenneultran jälkeen näkee :)

Mikäli tyttö tulee niin meillä on etunimi valmiina :) jos on poika niin ei oo vielä keksitty nimeä. Sitte rakenneultran jälkeen näkee :)
Paitsi ettei rakenneultrankaan jälkeen välttämättä tiedä kumpi tulee, mulla molemmat lapset on pitäny visusti jalat edessä aina kun on ultrattu ja tätä kuopusta ultrattiin vieläpä aika lopussakin. Saas nähdä meinaako tämä kolmas vauveli pitää salaisuuden loppuun saakka.

Miulla 3 odottaissa ultrattiin rakenneultran jälkeen useemman kerran ja aina tiedusteltiin et näkyykö sukupuoli, no ei näkyny, visusti oli jalat yhdessä. Synnärillä se sit selvis:)

Oon monesti kuullut, että on ollut tyttö kun pitänyt jalkoja ristissä. Miten teillä oli? :)

Meillä on tytöt olleet siveellisesti, eikö näkymää haaruksiin ole saatu kuin pikaisia vilauksia. Pojat taas... No, pojat on poikia ja esitelleet Y-kromosomiaan hyvinkin huoletta :rolleyes: Kolmosesta (tyttö) saatiin lääkäriltä poika veikkaus ja kätilöltä tyttö, että ei ne arvauksetkaan aina kovin hyviä ole. Etenkin jos tyttösikiö on peppu alaspäin, niin häppärit turpoo enemmän ja, niinkuin meillä. lääkäri piti niitä palleina.

Oon monesti kuullut, että on ollut tyttö kun pitänyt jalkoja ristissä. Miten teillä oli? :)

Tyttö meillä oli, kahesta edellisestä ei haluttu tietää, vaikka niistä olis hyvinkin näkyny, näin ainakin lääkäri sano, mut kielsin kertomasta meille asti :)

Kolme nimeä tulee tälle vauvalle, kun tytöilläkin on. ☺ mut jostain syystä en osaa keksiä mitään hyviä nimiä pojalle...

Mulla on sekä tytölle että pojalle kaks nimee valmiina. Saa nähä monestikko muuttuu ja haluuko lapsen isä ottaa osaa nimen antoo

Meillä tai mulla on hirveästi nimi ehdotuksia! Haluan myös suvussa kulkevia nimiä, minulla ja pikkusiskolla on äidin nimi ja mummon nimet jaettuna, niistä joku periytyisi tytölle. Poika saisi oman isäni nimen tai toisen nimen ja myös miehen toisen nimen. Sukunimi aiheuttaa meillä keskustelua myös. Haluaisin lapselle oman sukunimeni.

Ihanaa tällä viikolla päästään pohtiin nimee meidän lapsukaiselle! Mä oon tehny jo yhen listan mut teen varmaa uuden katotaan eroaako ne toisistaan :p

Tytölle on ollut nimi jo ennen kun tiesin raskaudesta :) Pojallekkin tavallaan on, se lempparinimi vaan tuppaa vaihtelemaan välillä.

Meillä olis edelleen etunimi ja 3 nimi tytölle valmiina, ei tarttis kun toka nimi miettii. Pojan nimiä en oo ees miettinyt( oon jotenkin niin varma et mahassa oleva pikkukaveri on tyttö:) )

Mies ei oo oikein innostunut tästä nimien pohtimisesta... Ehkä sitten hieman myöhemmin, rakenneultran jälkeen, saan sen miettimään kans omat suosikit.
Toisaalta mä oon jo heittäny ilmoille "Joo, ihan jees" -arvosanan saaneet nimiehdotukset, joissa otin huomioon miehen ehdottamia nimiä. Sellaisia joita esikoisen aikaan listattiin.

Mulla on nyt haaveena että kuopukselle saataisiin nimi valmiiksi ennen syntymää. Voihan sitä sit viel vaihtaa jos siltä tuntuukin. Mutta kuitenkin lähtökohdat ois hiukan eri kuin esikoisella, jolle etunimi päätettiin 2viikkoo ennen ristiäisiä. Nimi tuntui silloin vielä omaankin suuhun ja ajatukseen kovin vieraalta, kun "vauvaksi" oltiin vallan kutsuttu.

Mä en ole vielä yhtään ehtinyt miettiä noita nimijuttuja. Esikoisen nimi on hiukan erikoisempi eli jotain saman tyyppistä ajattelin. Yhteen tytön nimeen olen eriryisesti ihastunut (oli vahva nimisuosikki jo esikoisenkin kohdalla) ja tässä miltei samat kirjaimet kuin esikoisen nimessä joten sopisi yhteen vaikkei ala edes samalla kirjaimella. Pojan nimi on sitten vaikeampi...kaikki kivat nimet kun tuntuu olevan jo menneet tuttujen lapsille, enkä ihan lähipiiriin halua saman nimisiä (itse kantanut 12 elinvuotta "pikku"-etuliitettä nimessä tästä syystä).

Sukunimi täälläkin mietityttää. En haluaisi lapselle omaa sukunimeäni, mutta mä jotenki vihaan sitä ajatusta, että mulla ja mun lapsella olis eri sukunimi! En tiedä. Salaa toivon, että ukko kosisi ja mentäis vaikka sitte iha maistraatis naimisiin..siunaus liitolle ja häät sitte myöhemmin...haaveita haaveita... Mies saanu niin pahasti siipeensä edellisessä liitossaan, ettei ole vielä valmis uuteen liittoon. Mun on vaan pakko totuttautua siihen, että en ns. "kuulu joukkoon" omassa perheessäni.....pienestäki voi saada ison asian! :grin

Meillä on oikeestaan tytölle nimi valmiina, ja pojallekin alkaa löytyä vahva suosikki. Mies olis pojan nimestä jo varma, itse vielä hieman emmin. Ja joka tapauksessa täytyyhän se tulokas sitten nähdä, ennen kuin osaa sanoa onko nimensä näköinen..
Molempien sekä tytön, että pojan nimet menee samalla kaavalla - kaksitavuinen vanha nimi etunimeksi, toisena nimenä pidemmät kaukaa suvusta löytyvät nimet..
Mut aika näyttää ;)

Takaisin