Nimet pienokaisille !

Marttaa

Satasella mukana keskusteluissa
Helmimammat 2017
Onko kenelläkään jo tiedossa nimiä, jotka haluaisi antaa ? Tai jotain vahvoja suosikkeja. :)
Itsellä on tytölle, mutta pojalle ei :D
 
Löytyy! Kolmelle pojalle ja yhdelle tytölle :hilarious: Toiveissa tässä vaiheessa 4 lasta, nimet ei liity määrään tai sukupuoleen. Poikien nimiä vaan löyty mieleisiä ja toisiinsa sopivia useampi. Tyttöjen nimiä ei tunnu löytyvän millään, tai sit ne ei sovi sukunimeen tai poikien nimiin :grin
Nää on hyvin tarkkaan mietitty :) Nimien pitää olla suomalaisia ja vanhoja, ja niitä on oltava kolme. Yhtään lasta tosin ei meille ole vielä suotu, jatketaan toivomista :rolleyes:
 
Meidän ensimmäinen yhteinen lapsi sai nimen, jonka olin päättänyt jo teini-ikäisenä. Tyttö on siis Meena. Onneksi se miehelleni oli mieluisa!
Yhdessä ihastuttiin ja päätettiin pojalle nimi ja nyt toivotaan että nimelle tulisi käyttöä. Jos tuleekin taas tyttö, on edessä ahkera miettiminen. Vielä ei ole tytön nimeä löytynyt. Tai siis mä oon löytäny, mut miehelleni ei sovi ne!
 
Mä oon miettiny jo nimivaihtoehdot sekä tytölle että pojalle, ja mies hyväksy ne myös :D Viikkoja nyt 7+1 mutta nimethän ne täytyy olla valmiina :wink
 
Kolmas nimi on jo varma: "isän nimi"+poika/tytär. Tyttäremme on isänsätytär ja tulokkaan nimessä haluamme käyttää samaa kaavaa. Mun tämänhetkiset etunimisuosikit ovat vaan varsinkin pojalle niin pitkiä, että saattaa olla aikamoinen hehtaarinimi luvassa. Tytölle mun on ollut vaikeampi keksiä nimeä, esikoiselle ja neitokaiselle keksittiin nimet hyvin helposti, mutta nyt ne suurimnat suosikit on jo käytetty :)
 
Voisin kuvitella että meillä on edessä melkoinen taisto noiden nimien kanssa, kun maut ei miehen kanssa kohtaa ollenkaan. Itse kyllä olen jo kehitellyt hyviä nimiä valmiiksi, jotka mies voi sitten teilata ensikuulemalla :/
 
Meillä ei ole nimi vielä valmiina, vähän vaikeuksia on ollut kun sitä mietitty. Muilla kolmella lapsella on kaikilla tietyllä kirjaimella alkava nimi (vaikka sitä ei oikeastaan ole suunniteltu, sattunut vaan miellyttämään ja sopimaan toisiin..) niin nyt tuntuu että jos nimistä tulee tyyliin "Markus, Matteus, Luukas ja Pasi" niin mitä vikaa oli Pasissa? :D
Mutta saa nyt nähdä, me kyllä ollaan annettu nimet oikeastaan niinkin että "hän on ihan Pasin näköinen".
 
Mä en oikein osaa miettiä nimiä etukäteen. Haluan ensin tavata tyypin ja tutustua häneen vähän. Sitten tiedän, että keneltä hän näyttää. Oli meillä esikoiselle hätänimet mietitty, mutta onneksi niitä ei tarvinnut. :)
 
Tytölle ois vaikka muille jakaa mutta kaikki kivat pojan nimet tuntuu olevan jo lähipiirissä käytössä..
 
Meillä on tytölle sekä pojalle nimet valmiina. Saa nähä kuinka monta kertaa muuttuu matkan varrella :D
 
Meillä on nimet sekä tytölle, että pojalle jo valmiina. Ollut jo pidemmän aikaa ja ne on kyllä sellaset, mitä ei varmasti kukaan osaa arvata etukäteen :D Nimeä ei paljasteta ennen ristiäisiä, tulee sitten yllätyksenä sukulaisille :)
 
Mää en jotenkin ollenkaan osaa miettiä vielä nimiä. Yksi tytönnimi on mielessä, mutta viimeksikin ennalta mietitty nimi vaihtui neidin synnyttyä. Kolme nimeä on esikoisella, niin pitäis kai sitä toisellekin keksiä kolme :wink
 
Joskus mummon vanhempien haudalla käydessä, mielessäni mietin, että jos joskus lapsia saan haluaisin antaa heidän ensimmäiset nimet omille lapsilleni ensimmäisiksi nimiksi. Mies ei niinkään lämmennyt kun viikonloppuna otin puheeksi nämä nimet. Onhan tässä vielä aikaa pehmitellä tuota miestä.
 
Meillä nimet tytölle ja pojalle on puoliksi valmiit. Nimiä on valmiina, mutta päätös siitä mikä nimi etunimeksi ja mikä toiseksi on vielä kesken :) Meillä eroaa onneksi nimimaku niin vähän ettei nimistä hirveästi kränää tule :happy:
 
Mies päätti pojan nimen ja minä tytön nimen. Ollut kummallakin nämä nimet jo kauan haaveissa ja onneksi kumpikin nimi käy kummallekin. Lapsella tulee olemaan kolme etunimeä ja niistä meillä on kummallekin sukupuolelle kolme eri variaatiota. Päätetään se sitten lähempänä, mikä tuntuu parhaimmalta sillon. Naurettiin yks ilta, että kummit ja nimet on päätetty....enää tarvii vaan sen vauvan. :grin
 
Mä oon miettinyt kans kummeja mut se on niin vaikeeta, kun miehellä ja mulla on molemmilla 2 siskoa. Molemmat haluis kummeiksi siskonsa :D
Toki me halutaan kaks lasta.:D
 
Eihän kummien määrälle ole ylärajaa. Mulla on kolme sisarusta ja miehellä yksi ja he kaikki ovat kummeja esikoiselle. Ja vielä kahden sisaruksen aviopuolisotkin eli yhteensä kuusi kummia. Musta on hyvä, että pienellä on monta tärkeää aikuista elämässään. :)
 
Meillä on taas päinvastainen ongelma, ei ole enää kummeja! Esikoisella on kuusi, tai no oikeastaan viisi kun mun veli erosi avokistaan eikä tämä exä ole pitänyt yhteyttä esikoiseen, tokalla neljä, kolmosella kolme+yksi kirkkoon kuulumaton ja nelosella on kaksi. Toki 1. 2. ja 3. kummeissa on pariskuntia, niin tavallaan vain esikoisella on yksi kummi enemmän kuin muilla. Mutta miksi ihmiset ei voi vain kiltisti kuulua kirkkoon ja kieltäytyä niistä toisten lasten kummiudesta :wacky: että meillekin riittäis :jimlad: Tai sit meidän pitäs lopettaa lasten teko....:bag:
 
Takaisin
Top