Nimet pienokaisille !

Meillä on esikoisella 4 kummia (mun ja miehen veljet, miehen serkkutyttö sekä meiän yhteinen hyvä kaveri) ja nyt ahistaa kun ei oikeen oo enää ketään ketä pyytää :/ miehen siskoa varmaan pyydetään mut kavereita ei oikeen enää oo.. Ja mulla ei oo enempää sisaruksia enkä serkkujenikaan kanssa oo mitenkään läheinen.. Noo onneks on aikaa!
 
Minä haluaisin pyytää mun kaveria, joka oli myös toisena kaasonani helmikuussa. Hänellä on kuitenkin jo ennestään kaksi kummilasta, niin mietin olisko kolmas sit jo liikaa :sad001 nii jotenkin en tiiä kehtaanko kysyä, jos ei sit kehtais kieltäytyä! Ollaan siis kyllä tunnettu vasta vähän päälle pari vuotta, mutta ollaan paljon tekemisissä. Haluaisin yhden ystäväni kummiksi ja nimenomaan sellaisen, jota näen aika paljon, ja tämä on juuri sellainen ystävä!

Toinen on, että hän tykkää tehdä vaatteita, ja tekeekin niitä kummilapsilleen. Entäs jos hän ajattelee, että pyydän häntä kummiksi vain ilmaisten vaatteiden toivossa :eek: Ihana olla näin epävarma! :hilarious:
 
Minä haluaisin pyytää mun kaveria, joka oli myös toisena kaasonani helmikuussa. Hänellä on kuitenkin jo ennestään kaksi kummilasta, niin mietin olisko kolmas sit jo liikaa :sad001 nii jotenkin en tiiä kehtaanko kysyä, jos ei sit kehtais kieltäytyä! Ollaan siis kyllä tunnettu vasta vähän päälle pari vuotta, mutta ollaan paljon tekemisissä. Haluaisin yhden ystäväni kummiksi ja nimenomaan sellaisen, jota näen aika paljon, ja tämä on juuri sellainen ystävä!

Toinen on, että hän tykkää tehdä vaatteita, ja tekeekin niitä kummilapsilleen. Entäs jos hän ajattelee, että pyydän häntä kummiksi vain ilmaisten vaatteiden toivossa :eek: Ihana olla näin epävarma! :hilarious:

Elokuisista huutelen. :) mulla vähän sama tilanne :/ mulla on ystävä, jonka haluan kummitädiksi. Oon jo vuosia tiennyt että hän tulisi olemaan sellainen. Hänellä kuitenkin on jo neljä kummilasta. Kaikkien kanssa ei edes paljoa tekemissä...(ei kehdannut kieltäytyä pyynnöstä kummiksi?) ja nyt mietin mitä itse teen. En halua laittaa toista vaikeaan tilanteeseen, jollei kummilapsia enempää halua ja jollei vaan kehtaa kieltäytyä... Ja toisaalta mun mielestä mun ei kuulu päättää hänen puolestaan ja jättää kysymättä. Mitä jos näin teen ja mielellään kummina meidän lapselle olisikin? Ja juuri hänet kun haluaisin. Vaikeeta :sad001
 
Mä oon kummiksi kysyessä sanonu suoraan että saat kieltäytyä ei loukkaannuta siitä et ihan rehellisesti voi sanoa ei jossei kiinnosta :)

Näin mäkin meinasin tehdä, mikäli häntä päädyn pyytämään ja luultavasti päädynkin... :)
 
Meillä on päätetty kummit jo toisellekin lapselle, vaikka vasta esikoista ootellaan! :wacky:
 
Huikkailen tuolta yrityspuolelta. Mutta kysykää rohkeasti vaan, uskon että kyllä ne kieltäytyvät jotka kokevat että eivät halua enempää kummilapsia tai on joku muu syy. Itselläni kävi niin, että mulla oli jo 3 kummilasta ja kaverini ei uskaltanut sen takia pyytää mua kummiksi hänen tytölleen, mutta kuitenkin vauvan synnyttyä uskalsi kysyä ja nyt mulla on 4 kummilasta, enkä koe että se on liikaa, enkä ole suostunut kummiksi sen takia etten kehtaisi sanoa ei :) On monia syitä sille jos on monta kummilasta ja osaa kummilapsista ei nää niin paljoa tai muuta, se voi esim. myös johtua kummilasten vanhemmista eikä kummeista, jotkutt ovat sellaisia että kummit vaan ovat olemassa ja joskus nähdään, toikin voi muuttua kun lapset kasvaa, isompina voi mennä leffaan tai harrastaan jotain kummien kanssa yms :)
 
Huikkailen tuolta yrityspuolelta. Mutta kysykää rohkeasti vaan, uskon että kyllä ne kieltäytyvät jotka kokevat että eivät halua enempää kummilapsia tai on joku muu syy. Itselläni kävi niin, että mulla oli jo 3 kummilasta ja kaverini ei uskaltanut sen takia pyytää mua kummiksi hänen tytölleen, mutta kuitenkin vauvan synnyttyä uskalsi kysyä ja nyt mulla on 4 kummilasta, enkä koe että se on liikaa, enkä ole suostunut kummiksi sen takia etten kehtaisi sanoa ei :) On monia syitä sille jos on monta kummilasta ja osaa kummilapsista ei nää niin paljoa tai muuta, se voi esim. myös johtua kummilasten vanhemmista eikä kummeista, jotkutt ovat sellaisia että kummit vaan ovat olemassa ja joskus nähdään, toikin voi muuttua kun lapset kasvaa, isompina voi mennä leffaan tai harrastaan jotain kummien kanssa yms :)

Kiitos mielipiteestä :) tohon omaan kommenttiini ettei ole paljoa tekemisissä ja ehkei kehdannut kieltäytyä niin lisäyksenä siis että tiedän taustoja sen verran että näin saattaa olla :) mutta tosiaan, ehkä vaan kysyn rohkeasti enkä päätä hänen puolestaan... :)
 
Mun siskon kolmella lapsella on samat kummit kaikilla (siskon ja hänen miehensä sisarukset). Musta se on kiva. Ei olla kyllä vielä puhuttu miehen kanssa, että onko hän samoilla linjoilla. Ehtiihän tässä. :)
 
Mä mietin kanssa, että jos kysyis samat kummit kuin esikoisella :D Vaihtais vaan niin, että sylikummi olis nyt sitten eri, heh. Molempien siskot siis kummeina ja ei oo oikein noita ehdokkaita, kovinkaan moni ei nykyään kuulu kirkkoon.. Ja kaveripiiristäkään ei oikein löydy sopivia..

Toinen mun omista kummeista on joku vanhempien silloinen kaveri, jonka kanssa eivät kyllä nykyään ole tekemisissä, enkä itse edes muista ko. tyyppiä = ei ole varmaan ikinä kummin tehtäviään hoitanut :D Joten en halua omille muksuille samaa "kohtaloa".
 
Mekin on mietitty jopa kuutta kummia, tosin ne olisi sitten "kummeja", kun ei itsekään kuuluta kirkkoon. Mutta eihän se kummisuhde siitä riipukaan, esim. tosi kivat itsetehdyt kummitodistukset on saatu kun meidät itse pyydettiin kummeiksi kirkkoon kuulumattoman pariskunnan toimesta. Me haluttais kombo kavereita ja sukulaisia, tai nyt on mietitty 3 sukulaista 3 kaveria.
 
Itsekseni olen aina ajatellut että kaksi kummia on sopiva määrä, kummitäti ja -setä. Kummitäti on jo pienokaiselle mietitty, jos hän vaan siihen ryhtyy, uskon vahvasti hänen suostuvan. Olemme lapsuuden ystäviä ja olen myös hänen lapsensa kummi, veikkaan hänen jopa hiukan pahastuvan jos emme häntä pyydä. Kummisedän saisi mieheni päättää, mutta jos ei siihen kykene jostain syystä niin aion ehdottaa hänen veljeään.
 
Meillä on kahdella lapsella kummallakin neljä kummia. Äiti ja isä kummit (pariskunta), tyttökummi ja poikakummi. Samallai halutaan myös uudelle tulokkaalle :)
 
Mulla on mietittynä jo aika paljon kivoja tyttöjen ja poikien nimiä, mukaan olen ottanut muutamia myös ei ihan niin kivoja ja kerron sitten jossain välissä miehelle ne kaikki ja toivon, että häntäkin jotkut niistä mielyttäisivät! Toki mieskin saa omiaan ehdotella. Saa nähdä mihin sitten päädytään :)

Joudutaan varmaan listalle kirjoittamaan ne kaikki ja sitten karsimaan niitä jne :D ellei löydykkin sitten jotkut ihan superkivat molempien mieleen :3
 
Me pohdittiin esikoisen kummeja nimenomaan siten et jää seuraavallekin kummeja. Mun mielestä pitää olla 3 vähintään kun mun pikkusisko oli just 23 täyttäny kun molemmat hänen kummit olikin jo kuollu...
 
Me ei kuuluta kirkkoon, mutta kuusi "kummitusta" olisi tiedossa. Mun kaaso ja sen mies, sisko ja sen mies ja sitten mun veli ja hänen avovaimo.
 
Meillä on esikoisella 5 kummia, 3 sukulaista ja 2 ystävää. Ei olla yhtään mietitty toisen lapsen kummeja, mutta varmaan taas on ehdolla ainakin 3 sukulaista :)
 
Takaisin
Top