Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
kopkop; kylläpä se nyt teitä säikyttelee :/ sinnikäs kaveri siellä kumminki <3 itekki tuossa toissapäivänä säikähin ku tuli vähä sellasta ruskeeta (vanhaa) verta, ei siis kuitenkaa onneksi kirkasta..soitin neuvolaan ja täti siellä rauhotteli et saattaa ne aiemmin vuotaneet vanhat veret sieltä välillä valua, ku sitä on siellä aika paljo kumminki..

nii sehän se piti vielä lisätä, et olin juuri ennen tuota verenvuotoa siivonnu saunan ja pesuhuoneen ja sitte vielä oksensin :D nii tuommonen fyysinen rasitus saattaa kuulemma "laukasta" sen verenvuodon..

Onneks ei oo ollu kurjia uutisia, vaikka oot kopkop tollain pelästynytkin!

Huh, vielä kait se pari viikkoa ois tarvottava täälläkin... en ees tarkkaan muista, mikä päivä se oli, ettei ois niin tuskaista odottaa :D
Ja Jorvissa käydään myös np-ultran jälkeen antamassa verinäytteet. Jos omat paikan käytännöt epäilyttää, niin nehän voi vaikka soittaa ja kysäistä :)

Eilennä (11+3) oli se np-ultra ja pikkunen unikeko sieltä löytyi <3 jouduttiin vähän kiusaamaan sitä, että sai sen liikahtamaan ja kääntymään niin, että sai niskaturvotuksen mitattua. Turvotus oli 0.8, pituutta minillä oli 4.7cm ja vastasi 11+4, la:ta ei lähetty muuttelee tuon päivän heiton takia.

Kattelin, että Neppiksellä tais olla lähes samat lukemat :) meijän kuvista ei vaa tullu yhtä nättejä kun toinen vaan pysytteli paikallaan lähes koko toimituksen.

Nii ja verikokeissa käytiin heti ultran jälkeen ja pari viikkoa ootellaa, että hälyttääkö seulat (toivottavast ei) :)

Eilennä (11+3) oli se np-ultra ja pikkunen unikeko sieltä löytyi <3 jouduttiin vähän kiusaamaan sitä, että sai sen liikahtamaan ja kääntymään niin, että sai niskaturvotuksen mitattua. Turvotus oli 0.8, pituutta minillä oli 4.7cm ja vastasi 11+4, la:ta ei lähetty muuttelee tuon päivän heiton takia.

Kattelin, että Neppiksellä tais olla lähes samat lukemat :) meijän kuvista ei vaa tullu yhtä nättejä kun toinen vaan pysytteli paikallaan lähes koko toimituksen.

Nii ja verikokeissa käytiin heti ultran jälkeen ja pari viikkoa ootellaa, että hälyttääkö seulat (toivottavast ei) :)

Meillä oli viime perjantaina ensimmäinen ultra, kooltaan vastasi viikkoja muutaman päivän heitolla eli laskettua aikaa ei tarvinnut muuttaa. Hieman meinasi olla aamu uninen joten piti herätellä että saatiin niskaturvotus mitattua, mutta sitten siellä heiteltiin jo kuperkeikkoja. Ihana oli nähdä pikkuinen ja saada varmuus, että kaikki on toisella hyvin. Tammikuun puolivälissä sitten rakenneultra ja toivottasti siellä selviää päästäänkö ostamaan sinisiä vai punaisia vaatteita :)

neuvola takana taas..meillä on siitä mahtava neuvola et siellä on ultralaite (jota vielä käytetäänki joka kerta) ja pääsin taas näkemään toukan ja sain pari kuvaa :) oikeen verran oli kasvanu, sydän sykki ja liikettäki siellä näky, jotain se siellä huito :D <3<3

Mekin käytiin tänään nt-ultrassa, ja siellä oli kaikki juuri niinkuin piti. <3 Pikkuinen vastasi viikkoja 11+6, laskettu aika siis tuo 3.6. Niskaturvotus mallillaan, kaverilla oli niin kauhea meno päällä, että hyvä kun saatiin otettua mittoja laisinkaan. Tuli taas uskomaton olo, että oikeastiko tuo pieni 5 cm:n pituinen ihminen on mun masussa!!? Ja tietty alkoi taas itkettää ja samaan aikaan semmonen ääliövirne naamalla, jep jep. :D

Ihania ultra- ja neuvolakuulumisia täällä :))

Oli meilläkin vihdoin perjantaina 16.11. eka neuvola, viikkoja oli tasan 9. Ultralla katteltiin kans sen verran mitä sillä antiikkisella vehkeellä nyt pystyi näkemään, mutta kyllä löytyi sydämensyke ja pieni-jokin kohdun sisältä :) Mies oli taas mukana niinku oli esikon kanssakin joka kerralla. Kyllä silläkin hymy levisi kasvoille kun näki toukan, sattui myös olemaan miehen syntymäpäivä ^^

NT -ultaan tulee postissa aika Seinäjoelle, joka tapauksessa ennen joulua päästään sinne ultraan. Samaten neuvolalääkäri on 18.12. ja sitä ennen ei neuvolaakaan sitten ole, että nyt sitte ihmetellään pitkä tovi ennen ku taas tapahtuu jotain :P

Ihana lueskella kun porukka käynyt jo niin paljon ultrissa. Meillä ulta vasta viikon päästä, sinne pitäis vielä malttaa odotella :)

Neppiksen ultrakuvasta meinas tulla ihan tippa linssiin! :)

Tänään oli neuvola/lääkäri. Kaikki oli ihan kunnossa, pisti vaan että pitäis käydä tuon runsaan valkovuodon takia labrassa. Onko joku muu käyny, miten se hoidetaan, pitääkö sieläki mennä levittelee jalkoväliään hoitajille? :D 

Lisäks joudun viedä pissinäytteen vielä labraan myös uudestaa. En ihan ymmärtäny miks, sano et oli kunnossa mut joku pieni.. joku.. ja siksi uudestaan. noh, eikai siitä huolestua tarvii. 

Pääasia että mun suuri huoleni helpotti tänään kun oon ollu huolissani että onko sielä massussa ketään, vaikka siis oireet on mitä järkyttävimpiä niin silti on huolettanut. noh kuuluhan sieltä ihana jyskytys tänään kun lääkärin kanssa kuunneltiin, oih <3

Ultrassa käyty :)  Siellä se pikkuinen olla möllötti.  Vastasi kooltaan 11+4 eli päivän heitto neuvolan laskettuun aikaan.  Laskettu aika siis pysyi siinä minkä nlan terkkari laski eli 8.6.  Pikkuinen nukkui ensin mutta ultran lopulla heräsi ja alkoi hirmuinen käsien ja jalkojen heilutus.  Siellä ne pienet sormet ja varpaat viuhtoi!  Niskaturvotusta oli todella vähän, oisko ollu 0,5mm.

Mua vähän huolestutti kun kätilö bongasi mun toisesta munasarjasta 3cm kystan.  Etenkin kun asiaa ei siis kummemmin selitetty, totesi vain että semmosia joskus tulee.  Mä tietty sitten googlailin ja löysin kaikenlaisia kauhutarinoita munasarjanpoistoista ja voimakkaista verenvuodoista...  Jännä juttu kun tätä kystaa ei siis seurata tässä raskausaikana (vaikka ne siis vissiin melko yleisiä ja suht harmittomia ovatkin).  No, täytynee itkeä asiaa neuvolalääkärissä 30.pvä, josko sais sitten jotain vastauksia ja ehkäpä lähetteen ylimääräseen ultraan ;)

Reilu viikko ekaan neuvolaan ja kaksi viikkoa ekaan ultraan! Jännittää niin kovasti, onkohan siellä ketään?

Taas yksi ultra takana. Huoh, mittoja 23mm ja se vilkutti :) Kivi vierähti rinnalta. Vuotoja edelleen ja hematooma sentti kertaa kaks. Vudot siis jatkukoon ja toivotaan parasta. Ens viikolla neuvola ja 2vkon päästä sairaalaultra. Saas nähdä pärjäänkö ensi viikon ilman ultraa..toivottavasti.

Hei kopkop, meil on näköjään la about samaan aikaan, tosin mul ei oo viel neuvolan tai ultran tarkistama se :) mutta toivottavasti sun vuotos loppuu pian ja saat jatkaa raskautta rauhassa. Mä oisin kans ihan hermoraunio, kun oon nyttenkin, vaiks kaikki tuntuu olevan ihan ok.

ANK: Meillä tiedossa hedelmöittymispäivä hoitojen vuoksi.. ja vuotojen vuoksi käynyt yksityisellä ultrassa kerran pari viikossa. Sijoitan säästöt mielenterveyteen ;) Olisin päässyt aikaisemman rypäleraskauden vuoksi gynepolille ultraan jo rv7 mutta kivempi käydä omalla hoitavalla lääkärillä klinikalla. Veikkaan, että La aikaistuu muutamalla päivällä, koska inssistä laskettuna nyt rv 9 tasan. Varasin nt-ultran jo ennen neuvolaa, koska Jorviin sen voi varata. Neuvolaan taas mulla ei ole kiire, kun tiedän, että siellä tehdään vain paperihommia ja otetaan paino sekä verenpaine. Odottavan aika tooooosi pitkä. Ja nyt vuotojen tuoman epävarmuuden kanssa vielä pidempi...

Ihania ultrauutisia jo monilla! Itsellä vielä viikko kärvistelyä edessä.. jännittää niin valtavasti. Jotenkin tällä kertaa niin paljon epävarmempi olo kuin esikoisesta.

kopkop: Varmasti sinun tilanteessa kävisin myös herkästi ultrassa, vaikka sitten joka viikko! Itsellä myös tuota tiputteluvuotoa ja kohdussa ilmeisesti hematooma. Ollutkin tauolla pari viikkoa, kunnes äsken taas huomasin vähän.. heti rupeaa jännittämään ja mietin että miten jaksaisi vielä odotella viikon ultraa. Kahteen kertaan yksityiselle jo masksanut, joten koitan nyt malttaa mieleni siihen ensi viikkoon, jollei muutosta runsaampaan vuodon suhteen tapahdu.

MARMELADI: Mulla kans hematooma, kokoa 1x2cm tällä hetkellä. 5mm pienentynyt viikon aikana. On kohdunsuun päällä, ei istukan eikä sikiön lähellä. Toivotaan että vuotelis nopsaan pois kaikkien vuotelut, niin pääsis rauhassa nauttimaankin älillä..

Kävin just lääkärissä ja kuulin pienen jumpsutuksen!! Perjantaina ultraan niin sitten huolet helpottaa :)

Täällä ensimmäinen ultra on vasta 5.12 ja EN MILLÄÄN jaksais odottaa!

Kotidoppler tuli eilen postissa kotiin, mutta sillä ei miehen kanssa löydetty kuin mun oma syke. Nyt aamulla kokeilin uudestaan ja sama "hiljaisuus" jatkui... Nyt on tosin vasta 10+2, ettei sillä välttis mitään vielä kuulukaan, mutta silti!

Tuskin pysyn housuissani tätä muutamaa viikkoa vaan varaan ajan yksityiselle! :)

Takaisin