Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me käytiin uusintaultrassa (viime viikolla viikot vastasivat vasta reilua 10, joten kätilö halusi meidät uudelleen viikon päästä käymään, jotta nähdään paljon enemmän). Ja oli muuten viikossa tapahtunut huimaa kehitystä! Sikiön koko oli kasvanut yli sentillä ja viimeksikin varsin tunnistettava se oli mutta nyt vielä enemmän. Niskaturvotusta mittasi kahdessa eri asennossa, toisessa 0,6 ja toisessa 1,3 - joten varsin hyvälle näyttää. Muutenkin kätilö kehui että kaikin puolin hyvälle näyttää, erotettiin jopa sydämen nelilokerot, joita ei aina vielä näillä viikoilla saa näkyviin, myös muita sisäelimiä tunnisteltiin ja kädet, jalat, jne olivat hyvin paikoillaan. Ja saatiinpa kuunnella pieni hetki taas sitä sydämen sykettä. On se ihmeellistä :)

Ihana kuulla että muillakin ultrassa jo käyneillä on ollut kivoja uutisia.
kopkop & Marmeladi, toivottavasti teidän hematoomat lakkaavat tihuttamasta pian niin voisitte vähän rentoutua odotuksen suhteen. Vaikka kyllä mä ainakin osaan kehitellä vaikka mitä pelkoja ihan ilman vuotojakin.. Ystävä, jolla kaksoset, sanoi kun ennen ekaa ultraa mietin että onkohan siellä sittenkään ketään: älä huoli, niitä pelkoja sä kehittelet kyllä kaikesta mahdollisesta ja mahdottomasta tästä eteenpäin, ja kuitenkin kaikki on ihan hyvin ;)

Tsemppiä odotukseen teille, joilla ultra on vielä edessäpäin!

Kävin eilenaamulla neuvolan kautta siellä verikokeissa. Kokeiltiin neuvolatädin kans kuunnella ääniä muttei kuulunut, katottiin sit ultrallakin mutta pitkä tovi vierähti ettei mitään näkynyt, ehdin jo säikähtää... Kysyi vielä että onko ollut kovia mahakipuja ja vuotoja, sanoin että ei... No, onneksi kuitenkin lopulta löytyi, oli vissiin jotenki hassussa paikassa tai jotain :P

NT -ultraankin tuli jo aika, se on tosin vasta 13.12.

Viikkoja tänään 8+3. Maanantaina oli eka neuvola ja tänään käytiin lääkärissä. Katottiin ultralla ja siellähän se pikkunen oli ja vähän liikkuikin. Pää ja vartalo erottuivat hyvin, vähän käsiäkin kuvasta voi löytää ja pieni sydän löi. Ei kyllä kuunneltu sydäntä. Olishan se jumpsutus ollu kiva kuullakin. Kaikki näytti olevan hyvin ja kokoa pikkusella oli 22,1 mm. Vastaa kuulemma viikkoja, mutta musta tuntu melko isolta, ku viikolla 9 sanotaan alkion olevan 15-22 mm. Verikokeisiin ens kuun alussa ja nt-ultra vasta 18.12. Tahtois jo niin kertoa kaikille, mut kai se on vielä hillittävä itsensä!

Mulla on ensimmäinen oikea lääkäri vasta 27.11. Tanskassa ensimmäinen käynti on lääkäri, eka neuvola/kätilö on vasta np-ultran jälkeen. Olen kyllä käyny omalla lääkärillä jo kaksi kertaa vuotojen takia ja pääsin kiireelliseen ultraan muutama viikko sitten kun viikkoja oli n. 6+3. Helpotukseksi siellä oli pieni alkio ja sykkivä sydän. Vuodoten syystä ei ole varmuutta, mutta niin kauan kun se on hyvin niukkaa, ei siitä olla haittaa, mutta sitä tullaan tutkimaan enemmön raskauden edetessä. Ensi viikolla siis lääkäri ja kun sen on käynyt, saa kutsun np-ultraan ja neuvolaan.
30.11. mulla on myös toinen lääkäri.. Se on syöpäkontrolli jossa käyn joka 3.kuukausi. Se jännittää nyt enemmän kuin koskaan ennen. Jos syöpä on uusiutunut, raskaus on keskeytettävä. Se on aivan hirveä ajatus.

Tänään oli ensimmäinen ultra ja voi että en meinannut pysyä nahoissani kun näin pikkuisen ensimmäisen kerran. Itkuhan siinä tuli, kaikki oli mitä pitikin.. oli pikku kädet, jalat, sydän pumppasi, mahalaukku näkyi hienosti kuin myös virtsarakko <3 viikot täsmäsivät, ja LA pysyi lähes samana (päivällä muuttui aiemmaksi).

Ja sitten tuli se mitä pelkäsin, nimittäin niskaturvotus oli 3,6 ja liikaa.. :( onni muuttui välittömästi suureksi huoleksi, ja heti huomiselle istukkatutkimusaika. Pelottaa niiiiin paljon. Onneksi kätilö oli ihanan ystävällinen ja painotti ettei tämä vielä tarkoita mitään. Mutta huoli tuli ja sille ei voi mitään. 

Toivotaan että kaikki kuitenkin hyvin. 

Hei, Meillä oli tänään UÄ ja siellä olikin melkoinen ylläri. Olin niin valmistellut itseni myös huonoihin uutisiin, koska kaikkeen täytyy varautua, mutta KAKSOSET sitä en ollut edes ajatellut! Kaverit A ja B siellä ilakoivat omissa pikku pussukoissansa. Olihan se villin näköistä. Täällä ollaan vieläkin ihan shokissa. Mayapan iso halaus sinulle! Kaikki on varmasti hyvin. Ystävälläni oli samanlainen tilanne ja huolihan siitä syntyi, mutta heillä ainakin tarinalla oli onnellinen loppu. -Niitty

Mayapan, toivottavasti kaikki on hyvin. Oon monesti kuullu juttuja noista liiallisista niskaturvotuksista, mutta kaikki onkin lopulta ollut hyvin. Peukkuja, että teilläkin ois turha häly.

Niitty, kaksoset wau! Mä oon aina miettin, et miltähän tuntuis saada kaksoset tai eka se odotusaika ja sitten elämä niiden kanssa.

Mulla on seuraava nla 14.12. Tai silloin on lääkäri. Tuntuu, että siihen on vielä ikuisuus!! Rakenneultraankin on vielä 2kk aikaa. Onneks on joulu ja uus vuos välissä niin menee aika nopeesti .. Ehkä .. :D

Voi mayapan toivottavasti huoli on aiheeton, mutta ymmärrän kyllä, että ei sitä huolehtimattakaan voi olla. Meneeko tulosten saamisessa kauan? Jaksamisia odotteluun ja peukut pystyssä, että kaikki selviää parhain päin!

Itsellekin tuli viimein eilen ultra-ajat postissa. Np-ultra 11.12. ja rakenneultra 6.2. Vielä siis muutama viikko tuohon ekaan kärvisteltävä. Ostin tosi Huutonetistä kotidopplerin, että saas nähdä joko sillä sais sunnuntai-iltana sydänäänet kuuluviin, kun käyn sen hakemassa. Viikkoja tosin vasta 9, että ei pidä liikaa toiveita elätellä...

Mulle on kanssa kotidoppler tulossa postitse, ehkä jo tänään. Olen vaan menossa iltavuoroon kohta, mutta smartpostin kautta voin sen varmaankin noutaa myös huomenna. ja pääsisin testaamaan. Samat viikot meneillään Elmiiran kanssa, saapa nähdä kuuluuko äänet :) 
Meillä ultra vasta 17.12, vielä pidempi odotus siihen....

Nyt olis sitten se nt-ultra ohi. Saatiin kolme hienoa kuvaa. Vauvalla kaikki erinomaisesti. Downin riskiluku oli 1:100000 eli paras mahdollinen. Syke oli jotain 160. La heitti alle viidellä päivällä niin laskettu aika on sitten edelleen se 30.5. Nähtiin kun vauva potki ja kaikkee. Oli hyvä ja asiallinen kätilö tampereen terveystalolla.

Niitty: vau kaksoset! onnea paljon <3

Meillä oli tänään np-ultra ja siellä kaikki oli hyvin vastasi kokoakaan, mutta riskilukua ei meidän tietoon tullut, niin kuin esikoisen aikana. oli se huikeeta nähä ku pikkuinen niin vinhasti liikkui, 4D:täkin koittiva, mutta ei saanu hyvää kuvaa.
Rakenne ultra onkin sitten tammikuun loppu puolella, sitä siis ootelles :)

Mä sain mun kotidopplerilla sydänäänet kuuluviin viikoilla 9+0. Esikoisen kohdalla meni pidempään. Kyllä huojens mieltä ku kuuli että joku siellä on elossa, toivotaan vielä että ois terve ja pysyis mukana :) Nt-ultra on meillä 7.12.

Ihania ultrakuvia ootte pistänyt <3

Meillä on np ultra 4.12. ja 11. 12 on taas  neuvolan lääkärin tapaaminen. Jännityksellä odotan,että mitäs sillä ultrassa näkyy :) En malttaisi odottaa, onneks viikot menee töissä niin ei kerkee jännitellä ;) 

Eilen varauduin istukkanäytteen ottamiseen, lopputulos: istukka liian takaseinällä jotta näytettä olisi voinut turvallisesti ottaa. Lääkäri kertoili meille faktoja ja lukuja, ja nyt hieman huojentunut olo. Samoilla niskaturvotuksilla yli 90% kuitenkin täysin terveitä.
Mutta koska näytettä ei saatu otettua, saimme uuden ajan.. tälläkertaa lapsivesipunktioon 17.12.
Päätimme mieheni kanssa, että niin kauan kun ei ole todettu mitään murehdittavaa niin emme murehdi. Kaikin puolin sikiö vaikutti oikein terveeltä, liikkuili melko reippaasti ja kaikki muu oli niin kuin pitääkin olla. Emme siis jää märehtimään tätä, vaan elämme tässä hetkessä ja uskomme että lapsemme on terve <3

Heippa! Tiistaina oltiin nt ultrassa ja kaikki ok :) äitiysseulasta tuli jo tulos et vastaus on normaali. siellä se pieni kovasti jumppas ja niskaturvotus piti mahan päältä ultrata ku ei muutoin saatu näkyviin :D kotidopplerilla on kiva kuunnella pienen jumppaamista :) Seuraava neuvola on 17.12 ja sokerirasitus 4.12 :P

Ensimmäinen neuvolakäynti koettu :) Seuraava kerta tammikuun puolessa välissä. Yllätyin positiivisesti, kun ohjasi mut sokerirasitukseen rv 24-28. Luulin, että en pääse, kun ei ole "rasitteita".

Syke bongattu myös äänen kera <3

Ja ensi viikolla np-ultra! Seuraavaa etappia siis odotellessa...

Niitylle tuplaonnea!

Lisää ultrakuulumisia vaan tänne kenellä vielä np-ultra edessä!

Tänään oltiin aamulla Hyvinkäällä ultrassa. Meillä laskettuaika jää arvioksi (14.6.). Tarkkaa laskettua aikaa ei saatu määriteltyä, koska pikkukakkonen jumppasi, venytteli ja ojenteli itseään siellä koko ajan niin ettei pää-perämittaa saatu kunnolla mitatuksi. Hän ei siis suostunut käymään perinteiseen sikiöasentoon mittausta varten. Siispä pienin mittaustulos näytti 11+6 ja se ei pidä paikkansa. Niskaturvotus oli 1,2mm ja veriseulontaan tuli luovutettua näyte. Vaan oli se mahtavaa nähdä miten hyvin kaikki on ja nyt saa huokaista helpotuksesta.

Seuraava neuvola on 18.12. (lääkärikäynti) ja rakenneultraan varattiin tänään sairaalassa käydessä jo aika 25.1.

Ihanaa Mollamaija

Meillä ultra edessä huomenna ja mua jännittää ihan hirmuisesti. En todella muista ekasta näin jännänneeni. Yöunet meni jo viime yönä, saa nähdä miten tänään käy.  Noh, huomenna ollaan viisaampia, toivottavasti!

Lääkärineuvolassa käyty. Ja lääkäri sai kuin saikin sydänäänet kuulumaan. Ihana ääni <3
Nyt on paljon kivempi odotella ultraa, kun tietää masussa olevan eloa.
Matalahkot verenpaineet ja huimaus harmina, juoda pitäisi paaaaljon.

Takaisin