Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
NT-ultraa täälläkin odotellaan, aika olis ensi viikolle 5.12. Hiukan jännittää aikaisemman keskenmenon vuoksi. Varhaisultrassa tosin oli kaik hyvin :)

Miten tehdään ultra vaasassa??
AIVAN hermona tässä odottelen, meillä eka ultra (rv 12) torstaina.
onko kokemuksia, mahan päältä vai "sisäkautta" ?

No niin! NP-ultra takana ja verikokeessa käyty.

Siellä se pikkuinen pyöri ja hyöri niin vimmatusti :) Turvotusta 0,7mm, joten toistaiseksi kaikki ok. Verikokeiden tuloksia pitääkin sitten odotella pari viikkoa. Irlannissa sai muuten ultran kanssa samana päivänä vielä seulan tuloksen, nyt täytyy sitten vielä vähän kärvistellä.

Ultra koitettiin tehdä mahan päältä, mutta ei saatu tarkkoja mittoja, joten loput katsottiin sitten sisäkautta. Sitten kuitenkin siinä käsiä, jalkoja ja muuta ihmetellessä pikkuinen kellahti selälleen köllimään, eikä saatu häntä kääntymään enää oikeaan asentoon niskaturvotuksen mittausta varten, joten se tehtiin lopuksi vielä mahan päältä. 

Miehellekin taisi raskaus nyt vähän konkretisoitua kun nähtiin pieni ja kuultiin syke. Kyllähän siinä vähän tippa tuli linssiin!

Tsemppiä kaikille ultrausta jännittäville!

PS. Täytyy sanoa että ei ihme että Naistenklinikka on menossa remonttiin. Aika kämähtäneet olivat ainakin nämä äitiyspoliklinikan tilat joissa itse tänään kävin, maali rapisee seiniltä jne. Labrassa lisäksi joku vesivahinko, joten se toimi siellä käytävällä verhon takana :) 

Täältäkin Niitylle tuplaonnet! :)

Tänään oli meillä np- ultra ja sielähän se pikku tyyppi köllötteli! :) Downin riskiluku oli 1:100000. Kaikki muutenkin hyvin :)  Ensin kokeiltiin mahan kautta, mutta niskaturvotusta ei saatu kunnolla mitattua niin tehtiin sitten alakauttakin. Esikoisen kanssa ultrat onnistu aina masun päältä, tuo oli sinänsä ihanuutta minulle :P

whii, ehkä sitä alkaa tässä pikkuhiljaa rauhottumaan, että kyllä sielä nyt ihan oikeesti pikkunen on! :D

Hienoja ultrakuulumisia Marmeladi Pysyikö sulla laskettuaika kohdillaan?

Ihana nähdä ultrassa sitä masutemmellystä <3 Samalla on outo fiilis, kun ei tunne liikkeitä vielä. Frendi laittoi tänään viestiä, että ei mene montaa viikkoa, kun liikkeet alkaa tuntua. Esikoisen jälkeen liikkeet tunnistaa jo usein aiemmin. Liikkeiden tuntemista odotellen tässä sitten mennään.

Täällä on juuri selvitty 12 tunnin paastosta seulonnan verikokeisiin. Tsiisus kun teki tiukkaa! Hyvä etten heti neulan poisvedon jälkeen korkannu mehupulloa samalta seisomalta. :)

Eka ultra olis sit tasan viikon päästä, jollon saa myös noi verikokeiden tulokset! Kotidopplerissa en vieläkään ole saanu mitään kuulumaan (paitsi omat mahanmurinat), joten ihan kauheesti jännittää että onko siellä ketään kotona. Pahoinvoinnin määrän mukaan jos mennään, niin kaikki on varmasti enemmän kun kunnossa.

Jaksuja muille jännäilyihin ja odotteluun!

Satakunnassa ei sanottu mitään, että pitäisi paastota ennen seulaverikoetta :O Ja näyte pakastettiin ja tutkitaan vain jos niskaturvotuksessa jotain epäilyttävää. Kylläpä käytännöt vaihtelee paikkakunnittain.

Mäkin ihmettelin just tota paastoamista. Mulla on verikokeet ja virtsanäytteiden vienti 3.12 ja neuvolassa sanottiin nimenomaan, ettei tarvitse paastota. Nt-ultra on sitten vasta 18.12, jolloin labrakokeitten tulokset on kai jo tiedossa.

Mulla otettiin verikokeissa myös kilpirauhasarvot, joten liittyisikö paastoaminen jotenkin siihen?! Neuvolan hoitaja sanoi, että paastota pitää edellisestä illasta. Kilpirauhaskokeet otettiin siksi, kun tuntuu, että multa lähtee hiukset päästä. Hiuksia irtoilee ja katkeilee joka päivä melkoisen sulkasadon verran. Luulin, että se on kaiketi joku raskauden lisäoire, mutta neuvolan hoitsu sanoi, että kilppariarvot voidaan ottaa varmuuden vuoksi-

Kerroin labran hoitajalle aamulla kokeissa, että on melkoisen huono olo paaston takia (ja muutenkin), niin se sanoi vaan, että ilman lääkkeitä on tarkoitus olla ennen kilpparikokeita, mutta muuten ei ole väliä.

No ompahan kokeet otettu ja toivon mukaan ei enää uusiksi tarvi mennä!

Meillä oli tänään np-ultra, kaikki vaikuttaa olevan hyvin tällä hetkellä. Oli mahtavaa nähdä kun "projekti" viimein heräsi ja alkoi liikkumaan näytöllä. Lääkäri yllätti positiivisesti olemalla niin mukava, samoin kätilö. Laskettu aika muuttui 3 pv eteenpäin. 

Huomenna pitää mennä verikokeisiin, varmistellaan löytyykö ss-a tai ss-e ym. vasta-aineita. Tämän vuoksi seuraava ÄP-lääkäri on jo vk18+0 kohdalla. Sitten kuullaan lisää, siihen asti nautitaan nyt mukaan saaduista kuvista. 

Huraa! Tänään käytiin ultrassa, ja kyllä sieltä löytyi kuin löytyikin pieni vauvelin alku. Viikkoja ultran mukaan 10+1, eli pari päivää vähemmän kuin omien laskujen mukaan. :) Nähtiin jo pientä kuperkeikkaakin, ja sydän löi hienosti. Samalla otettiin jo veriseula, jotta saadaan sitten jo parin viikon päästä samaan aikaan tulokset kun on np-ultra. 

Voi että, iloinen olo!

Siis mitä, pääsetkö sä Ailime jo parin viikon päästä uusiks ultraan? Epistä! :DD Vai oliko liian aikasta ottaa turvotuksia?

Meillä huomenna The Päivä. Jännää ja ihanaa! Toisaalta kyllä pelottaa, että entäs jos.... mistähän nää tällaset ajatukset hiipii? Toivottavasti ens yönä saa nukuttua :))

Ihania uutisia kyllä niin monella ollut, toivottavasti pääsen huomenna hehkuttamaan samaa!

Joo, liian aikaista oli. Nyt oli siis vaan viikkojenmääritys, ja se meni tosi pikaisesti. Ihan äkkiä vaan katsoi että kaikki oli oikealla paikallaan, ja mittaili selkää. Np otetaan täällä viikkojen 11+6 ja 13+2 välillä.

Peukuttelen sulle, Sanna. :) 

Koko ajan tulee vaan lisää ultrauutisia :) 

Mulla ois perjantaina neuvolalääkäri.  Mua pelottaa että mulle tulee yks maailman ällöin setä :S  Ei kyllä pitäs tulla, eri lääkärille varattiin aika, mutta eihän sitä koskaan tiiä.  Tähän mennessä oon onnistunu välttämään sen.  Pitää sitten kysellä siitä kystasta lisää, tosin mä aina unohdan kysymykset ja ne tulee vasta kotimatkalla mieleen :/

Meillä oli kans ultrassa hyviä uutisia ja ihania 3D-kuvia saatiin mukaan! <3
Pitäsiköhän rakenneultralle perustaa uus keskustelu, tuntuu paisuvan tämä neuvola- ja ultrakuulumiset..?

Meillä np-ultra 12.12 eli melkein kaksi viikkoa vielä odotettava :( Itse jännitän jo niin paljon että unessa minulle jo annettiin ultra-kuvat. Mies puolestaan luki pitkälle yöhön saakka vauva-kirjaa kun ei malttanut jättää kesken :)
Meillä oli siis eilen ensimmäinen neuvolakäyntikin ja taidettiin molemmat nyt konkreettisesti ymmärtää että raskaana ihan oikeasti ollaan.  

Np ultra takana, tai siis edessä... viikkoja olikin vasta 9+6, joten uusinnaksi meni 17.12...

Mutta mitä ihaninta, yksi pieni alkio siellä näkyi ja sydän pumppasi hienosti! :)

oho, sullahan muuttu viikot paljo puuma2 :O sanoivatko syytä vai osasikko jo oottaa et ei vastaa viikkoja ? mua vähä jänskättää et onko kaikki hyvin, ku mullaki muuttu jo sillon aiemmin tuo viikkomäärä (nyt pitäs olla 11+6, mut on vasta 10+5).. kuitenki mulla on aina ollu säännöllinen 28 päivän kierto.. :/ no ens tiistaina on np-ultra nii sit ollaan taas viisaampia :)

Takaisin