Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No tulihan se SannaKoo sentään kertomaan uutiset kun koko päivän piti meitä jännityksessä!  ;)  Ihania uutisia, onneksi olkoon!

Mulla ois vielä kolme viikkoa odoteltavana. Ei millään malttaisi!  Ihaninta kyllä että lapset ovat silloin hoidossa koko päivän ja päästään sitten (toivottavasti) juhlistamaan ultraa miehen kanssa ulkonasyömisen merkeissä :)  Sitä odotellessa!

Mä täällä kateellisena luen teidän ultrakuulumisia ja sydänäänien kuulemisia! Ihana että olette saaneet jo nähdä ja jopa kuulla mitä siellä kohdussa oikein tapahtuu.

Varhaisultrassa päätettiin olla käymättä (edellinen päättyi varhaisultran jälkeen keskenmenoon, joten en ole uskaltautunut aikaa tällä kertaa varata), joten nyt odottelemme 2vk:n kuluttua olevaa ekaa ultraa. Maanantaina käytiin ekaa kertaa neuvolassa ja näin ensimmäistä odottaville tietovirta oli valtava, en oikein tiedä jäikö päähän mitään, kasa iltaluettavaa saatiin myös mukaan.. Mies oli mukana tuolla ekalla neuvolan kerralla ja tulee toki myös ultraan mukaan, molemmat täysin omasta tahdostaan. Seuraavalle neuvolareissulle (lääkäri) hän ei pääse mutta varmaan taas sitten sen jälkeen on mukana seuraavissa. Kyllähän sitä hänellekin sitä tietoa sieltä tulee ja tekee hommaa aina vaan konkreettisemmaksi hänellekin - ainakin enemmän kuin tämä kotona vaan nukkuva ja nuokkuva vaimo ;)

Tuo eka neuvolakäynti toki konkretisoi hommaa niitä parin tekemämme testin plussaa enemmän mutta kovasti jo odottelen että päästäisiin sinne ultraan ja toivottavasti saataisiin hyviä uutisia.

Ihanaa, ihanaa, ihanaa <3 Pikkukakkosen postia: pituus 11cm6mm, vastaa viikkoja ja sykkeet selvät lääkärin mukaan. Oli niin pikainen ja ammattitaitoinen ultraaja, etten itse ehtinyt nähdä kuvassa sykettä, mutta lääkäri sanoi, ettei sykkeiden osalta ollut mitään epäselvää. Keskenmenon riski on erittäin pieni. Raskaus oikeassa paikassa ja ruskuaispussi näkyi vielä selvästi. Nyt helpottaa!

Meillä tänään ensimmäinen neuvola takana. Otettiin verikokeet yms. muut ja käytiin raskauteen liittyviä asioita läpi. Sydänääniä kokeiltiin kuunnella, mutta ei vielä kuulunut kun viikkoja 9+3 ,mutta otettiin aika ensiviikolla jollon kokeillaan uudestaan kuunnella. Ei tarvitsisi sitten odottaa kolmea viikkoa 12 viikon ultraan asti että kuulisi pienet sydänäänet :)

Ihana lukea täällä teidän kuulumisia. Ite malttamattomana oottelen sitä et pääsisin sinne ekaa neuvolaa. Vielä pitäs jaksaa 1,5 vko:a. Ei millään malttas. Mutta toivotaan että aika menee nopeesti!

...niin ja hui, kai huomasitte näppäilyvirheen; ei mein pikkukakkonen viel sentään 11cm pitkä ole, vaan 1cm ja 6mm :D

Mua hämmentää kovasti, kun lääkäri sanoi että tässä vaiheessa sikiön koosta pystyy helposti laskemaan sen iän, koska ne menee aika yksyhteen. Meillä oli siis 8 mm sikiö eli pari päivää vaille 8 viikkoa. Kuitenkin kun katselen täällä noita trickereitä ja mitä olen lukenut kirjoituksia, joillakin on ollut huomattavasti isompia sikiöitä samoilla viikoilla tai jopa nuorempina.

Eli siis...? Vai voiko sitten tuo oman sikiön pieni koko johtua tästä mun kilpirauhashäröstäni (joka siis aiheuttaa keskenmenoja, sikiövaurioita, pienikokoisia sikiöitä jne).

Ihania uutisia monella :)

Meillä oli maanantaina ensimmäinen neuvola ja asiaahan tuli aivan mielettömästi :D vino pino lippuja ja lappuja luettavaksi/täytettäväksi.Hemoglobiini katottiin,mut muuten ei verikokeita otettu. Muut verikokeet + lääkärineuvola parin viikon päästä ja ultra kolmen viikon päästä.Voi että mää ootan tuota ultraa!Niin ja parhaimpana hetkenä ekalta neuvolakäynniltä: sydänäänet <3

eka neuvola takana, ja pelkkää huolta sieltä taas saatiin.. sikiön koko ei vastaa viikkoja, se on 9 päivää pienempi ku pitäs olla..sydämmensyke näky kyllä siinä ruudulla mut ei se paljo auta... kaks keskenmenoa jo meillä takana.. onneksi saatiin kehden viikon päähän uus neuvola aika jos siellä sit selviäis vähä paremmin nää asiat..

Hei!

Diapolicat: me käytiin tosiaan viikolla 7+0 ultrassa ja kokoa pienellä oli 10mm ja vastasi kuulemma täysin viikkoja. Viime raskaudessa käytiin 6+4 ja silloin alkio oli muutaman millimetrin vähemmän eli ehkä 7mm. Aika erikoisesti siis lääkäriltä sanottu tuo. Toivottavasti saat asiaan varmuutta. Voihan olla että alkio olisi sitten ollutkin hieman nuorempi?

Bounty: saittepa inhottavia uutisia. Mutta saattaisiko raskaus olla saanut alkunsa hieman myöhemmin kuin olet laskenut? Mulla kiertojen mukaan olisi viikkoja jo 10+5 mutta todellisuudessa mennään viikolla 9+3. Tiesin itse että saanut myöhemmin alkunsa, joten osasin ultrassa itse jo sen huomioida.

Onnea hyviä ultra uutisia saaneille ja voimia epäselvissä tilanteissa oleville!

Mokus: en tiedä, neuvolassa sanoivat että sekin on mahdollista et hedelmöittyminen on vaan tapahtunu myöhemmin.. sanoi kuitenki senkin et pitää varautua siihenki et menee kesken.. :( itellä kyllä jo mieli ihan maassa kun noita keskenmenoja tosiaan on takana kaksi..pitää vaan malttaa odottaa, odottaa ja odottaa.. kokoa alkiolla oli 7,5 mm ja vastasi viikkoja 6+4, sydämensykkeen näkyminen on tietenkin aina hyvä merkki, mutta voi hitto tätä epätietoisuutta!!

Tällä eka neuvola takana, tänään 8+2 meneillään. Juteltiin kaikenlaista ja otettiin verikoe ja kuunneltiin kuuluisiko sykettä massusta jo. Kuuluihan sieltä ihan vaimean vaimeasti :)

Sitten pitäis varailla ultraa kun viikkoja täynnä 10. jännää :)

Bountylle jaksuja, toivotaan että kaikki sujuu hyvin :)

Mokus, mulla alunperin laskettiin se la tiputtelun alusta jota siis kesti su-to ennen menkkojen alkua. Neuvolassa ei esim. kiinnittymisvuodon ajankohta kiinnostanut ollenkaan ja itse olin vähän sitä mieltä, ettei sitä tiputtelua välttämättä kannata laskea kiertoon...

Varhaisultrassa meidän piti neuvolan mukaan olla 8 vk 6 pv mutta sikiön koosta päätellen se oli 8 mm ja iäksi muutettiin 7 vk 6 pv eli laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin (tämä sopi omiin epäilyksiinikin paremmin). Lääkäri kehui kovasti eikä ollut mitään vikaa.

Soitin neuvolaan ihan muussa asiassa ja kysyin asiaa samalla. Neuvolassa ei ole mitään kokotaulukkoa mutta hoitajan mielestä kuulosti ihan normaalilta.

3 viikon päästä on se keskussairaalan ultra, ehkä sitten ollaan taas viisaampia. :) Mut en aio tästä mitään stressiä ottaa ennenku joku ammattilainen sanoo että siihen syyt olis.

Meilläkin tänään oli eka neuvola käynti, ja ihan yllärinä sieltäkin löyty ultra mahdollisuus. Vähän harmitti kun avomies ei ollut mukana kun varmasti olisi järjestänyt töistä vapaata pari tuntia jos olisi ultrasta tiennyt. Mutta neuvolan täti oli niin ihana että varattiin "parempi" ultra parin viikon päähän jolloin mies lähtee tietty mukaan. Koon mukaan viikkoja olisi yksi vähemmän mitä alunperin tiputtelu vuodon mukaan laskettiin eli 7+4, mutta oireet on mulla alkanu niin ajoissa että sen perusteella tuo alkuperänen LA kuulema pitäs enemmän paikkaansa.. Kai tuokin selviää sit seuraavalla ultra kerralla.. Oli kyllä aivan ihana neuvola käynti ja teki tästä asiasta paljon toden tuntuisemman kun sydämmen sykekin näkyi selkeästi ja toukkakin asui ihan oikeassa paikassa !

Nyt tästä onnesta osaa jo jollain tavalla nauttia oikesti kun sieltä löytyi kaikki mitä pitääkin ja kaikki on tähän mennessä loistavasti <3

Voi vielä pitäis jaksaa viisi päivää odottaa varhaisultraan :) koko ajan jännittää hyvällä tavalla :)

Oih, niin moni on jo päässyt kurkistelemaan pikkuisiaan ultrassa <3
Tsemppiä niille, kellä oli vähän epäselvä tilanne, toivotaan että la:t vaan heittää!

Mä en nyt taida varhaisraskauden ultraa varata, mun kohdalla sykkeen toteaminen ei ole aina johtanut onnistuneeseen raskauteen. Mutta mieluusti saa neuvolassa kurkata, jos siihen tulee mahis ;)

Ekaan neuvolaankin on vielä yli viikko, aika matelee :D

Mäkin lohduttelisin, että ei tosiaan aina se merkitse mitään, vaikka ultra antais ihan eri tuloksen kuin menkoista laskettu. Meillä ekassa raskaudessa piti olla LA 3.12. sitten se siirtyi ultran kanssa 17.12. eli HUOMATTAVA heitto.
Tässä nykyisessäkin mä vaan jotenkin tiesin, että ei voi mitenkään olla kuukautta aiemmin saanut alkuaan... ja oikeassahan sitten olinkin. Ja niin, meidän möllykkä oli sen 8mm ja viikkoja silloin tiistana sen ultraajan arviolta 7+2, toki se on tässä vaiheessa aiiiivan alustava arvio, kun ultrattiinkin vatsanpäältä.

Toivottavasti kuitenkin huolet saadaan karistettua epävarmoja fiiliksiä nyt kantavalla! Kurja homma tollainen oottelu :(

Takaisin