Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
nyt sitte lorahti veret ihan kunnolla :( soittelin päivystykseen ja sanovat että sopii ootella aamuun jos ei ala paljon tuleen verta tai tuu tosi kippeeksi, ja sit aamulla soittaa neuvolaan..tässäpä sitä nyt sitte ootellaan tuleeko yöllä lähtö päivystykseen :( vaiko vasta huomenna.. pitäs kai sitä koittaa nukkuakki.. kolmas keskenmeno minulle :( alkaa tuntuun jo ihan rutiinihommilta nämä.. ainoa positiivinen asia mitä tästä keksii on se, et eipähän kerenny mennä pitemmälle, edellinen ehti mennä viikolle 13 ennenku tuli kesken..

Voi Bounty :( Harmittaa kovasti sinun puolestasi, toistuvat keskenmenot ovat tosi epäreiluja. Itselläni ollut kaksi peräjälkeen. Sinulla varmasti alkavat nyt tutkimukset asian suhteen. Toipumisia ja tsemppiä tulevaan. Kyllä se raskaus vielä onnistuu, uskon sen. Vaikka nyt on varmasti mieli matalalla. Jakselehan! <3

Bounty: mistäkö tiestin että ei ole niin pitkällä raskaus kuin kuukautisten mukaan. Satuin tona viimeisenä kiertona käymään gynellä kp14 ja silloin todettiin, että on ns. johtava munarakkula, mutta vasta kokoa 13mm ja munarakkula irtoaa sen jälkeen kun kokoa on yli 20mm. Gyne sanoi, että irtoaa mahdollisesti viikon sisään. Siitä tiesin että ovulaatio oli aikaisintaan tapahtunut kp 20 kieppeillä ja mahdollisesti vielä myöhemmin. Varhaisultran mukaan olisin ovuloinut vasta kiertopäivänä 25. Mulla siis viikkoja kuukautisiin nähden 1-2 viikkoa vähemmän. Ja toivotaan että sulla verenvuoto loppuisi! Ei ole reilua että kolme kertaa menisi perätysten kesken!

Onnea hyviä ultauutisia saaneille ja jaksamista epävarmassa tilanteessa!

Mä en oo uskoa tätä!! Soittelin neuvolaan tänä aamuna ja sieltä ohjattiin sitte äippäpolille et varmistetaan et raskaus on keskytyny ja tarvittaessa aletaan toimenpiteisiin. No me sitte mieli maassa lähdettiin ja sielläpä sitte ultraava lääkäri kerto että kyllä täällä sydän jumpsuttelee vielä!! <3 siellä näky kyllä melko paljon hyytynyttä verta eikä sitä tiedetä mistä se vuotaa, MUTTA toistaiseksi raskaana ollaan ja se on pääasia. Lekuri meinas et tällaisilla raskauksilla on yleensä ihan hyvä ennuste ja alkuraskauden vuodot on hyvinki tavallisia. Nyt siis mennään vaan päivä kerrallaan ja lääkäri käski ottaa vähä normaalia rauhallisemmin, eikä saa nostella mitään painavaa. Se ei vielä tässä vaiheessa sen kummemmin kommentoinu tuota alkion kokoa mitenkää mut ei se olli siitäkään erityisen huolissaan. Vähähän tuo jänskättää et mitenkä tässä käy, mutta ihan hyvä mieli on nyt :) ja kiitos teille jotka ootte tätä kautta tukenu ja tsempannu!! täältä saa kivasti tukea tilanteessa ku tilanteessa :)

Oi kun kivoja uutisia saitte Bounty!
Mulle tuli tänään kutsu ultraan, 16.11. ois ja viikkoja silloin 11+3. Kaks viikkoa siis pitäs vielä jaskaa kärvistellä ja oottaa, että pääsee näkemään mikä siellä kasvaa :)

Voi Bounty, mulla ihan vierähti täällä onnenkyyneleet teidän puolesta! Ihanaa, että siellä pieni sitkeä sydän sykkii vielä!! Nyt sitten vaan sitä relaa ja masuntaputtelua <3

Juu kiva uutinen että Bountyn pikku matkustaja löytyy edelleen matkasta vaikka pientä jännitysmomenttia olikin ilmassa. :)

Huojentavia kuulumisia Bountylta ja toivotaan, että pikkuinen pysyy sitkeesti matkassa!

Miun piti eilen varata aika np-ultraan vaan nukuttiin esikon kanssa kolmen tunnin päikkärit ja onnellisesti sen np-ajanvarauksen soittoajan ohi :D Tänään sain sitten soitetuksi. ja niskapoimuja mittaillaan 26.11. Siskon päivänä, oiskohan enne?! Saas nähdä sitten rakenneuä:ssä tuleeko sisko vai veikka...

Voi Bounty! Mahtavia uutisia :) Minäkin (anteeksi vaan) niin negatiivisena jo toivotin jaksamista ja kaikki onkin ihan hyvin. Upeaa!! Nyt on peukut ylhäällä, että jatkossakin pikkuinen pysyy matkassa ja vuodot katoaisivat. Otahan tosiaan nyt iisisti, lepäilet!

Jee, ihanaa Bounty!!! :) Mahtavia uutisia, nyt otat sitten rauhaksiin.

Täällä saapui kutsu np-ultraan, 19.11 saakka pitäisi jaksaa odotella, jollon on varmaan jotain 11+5-12+0. :) Siellä sitten varmistuu. Mitenhän malttaa odotella reilu pari viikkoa? :D

Ihana juttu Bounty! Täällä kärvistellään hitonmoisissa hammassäryissä joten pamolia joutunut napsimaan :( Ja toinen stressaava tekijä, neuvolasta määrätty tänään flagyl kuuri emätintulehdukseen.. Oireita ei ole mutta tulehdus kuulemma löytyy! Noh, jokatapauksessa, äsken kun avasin pakkauksen ja luin ohjeet.. lukee jämäkästi siellä että EI TULE KÄYTTÄÄ RASKAUDEN ENSIMMÄISEN KOLMANNEKSEN AIKANA.. Huoh.
Tietysti se neuvolalääkäri on tietoinen ollut kun määräsi tuon, ja päivystyksestäkin tuumattiin kun soitin, että aloita vaan kuuri. Stressaa silti kun mietityttää et mitä jos kuurin takia käykin jotain....

mamma9:  Jos sulle on se kuuri neuvolasta määrätty niin silloin ovat luultavasti arvioineen hyödyt haittoja suuremmiksi.  Onko toi emätinpuikkokuuri?  Ainakin muissa puikoissa neuvotaan olla käyttämättä asetinta raskauden aikana.

Bounty:  Voi että miten ihania uutisia!  Onneksi selvisi että vuoto on harmitonta ja pikkuinen on matkassa!

Mulla 17 pvää ultraan...

Mamma9: Kyllä sitä Flagyliä uskaltaa käyttää..enempi miettisin, jos jättäis käyttämättä..että mitä hoitamaton tulehdus vois tuoda tullessaan.

kiitos kaikki  meillä on kontrolliaika ens pe 9.11, eli tulen sitte taas kertomaan uutisia et mihinkä suuntaan on menty, ultraavat siellä sitte taas :) ja sit varsinainen np ultra on 4.12. Ai nii ja sit "ylimääräinen neuvola" on noiden välissä ma 19.11. Luulen et taitavat seurata tätä raskautta vähän tiiviimmin ku oli tuota verenvuotoa.

Hyvä juttu Bounty, kun seuraavat sinua nyt tiiviimmin ja noita käyntejä on sovittuna. Kovin stressaavaa olisi, jos pitäisi pitkiä aikoja vain kuulostella tuntemuksiaan. Onko vuoto hellittänyt?

nyt ei oo vuotanu yhtään, "vanhaa" verta vaan tulee jonkuverran pois.. sitä tosiaan lorahti vaan kaks kertaa reilummin sillon torstai iltana. Näin jälkeenpäin ku miettii nii olihan se ihan erilaista ku keskenmenovuoto, mut eipä sitä sillähetkellä aatellu muutaku et nyt se sit meni kesken. Hiukan on erituntonen tuo alavatsa, mut luulen et kuuluu asiaan kun siellä tosiaan on sitä ylimääräistä hyytynyttä verta, pahoinvointiki alkaa nostaan päätään, mikä on tietty hyvä juttu nii tietää ainaki olevansa raskaana

Mullaki tässä raskaudessa oli alku mitä kamalin, vuodin verta vähä väliä ja tuli alavatsa kipuja ja olin ihan sata varma että meni kesken, mut onneksi ei, ei kukaan osannu mullekkaan sanoo että mistä vuotaa mut nyt voi hyvin sanoo että yhtenä kappaleena ollaan ja viel 10 viikkoa laskettuun. :) <3  Bounty: kauheesti tarrasukkia että pieni pysyis mukana loppuun asti.. :) <3

Heei kaikki kesäkuulaiset :) on tää vaan niin uskomattoman ihanaa :) lokakuussa oli ensimmäinen neuvola,ultrassa tuli käytyä jo tuossa perjantaina,viikot vasta 6+5 mutta siellä se pikkuinen oli ja sydänkin jo löi,"murunen",kuten ultraaja sanoi, oli vasta 7,9mm kokoinen,eli siis tosiaankin murunen :)

Oho, aika jännä että oot saanu mamma9 tollaiset ohjeet, sillä mä sain esikoista odottaessani just päinvastaiset. Mulle oli kuuri määrätty jo ennen tietoa raskaudesta, ja jäin odottamaan menkkoja, että oisin sitten käyttänyt kuurin (puikkojen kanssa kun ei oikein voi olla menkat samaan aikaan...). Menkkojapa ei ikinä näkynyt, ja mä sitten kyselin, että mitäs teen sen kuurin kanssa, kun tulehdus kuitenkin edelleen oli. Neuvoivat odottamaan ensimmäisen kolmanneksen yli, jonka jälkeen kuurin käytin.

Mutta jos sä oot jo kahdesta paikkaa lääkärin varmistuksen saanut, niin kyllä sen sitten varmasti voi aloittaa!

Ja Bountyn helpottanut olotila kuulostaa hyvältä, toivottavasti sitten pääset nauttimaan pahoinvoinnista, jos se sun olotilaa helpottaa ;)))

Takaisin