Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tällä ois ekka neuvola 1.11, eli ens torstaina :) sillon viikkoja tasan 8. Odottavan aika on todella piiiitkä, ei millää malttas oottaa..meillä ei ainakaa mies tule mukaan ekaan neuvolaan, ehkä sitte myöhemmillä viikoilla saattaa tullakki (tuntuu vähä turhalta näin alkuvaiheessa vielä), esikoista ku ootettiin nii ei se tainnu olla ku yhen tai kaks kertaa mukana..

Meillä oli jo eka neuvola 22.10 neuvolassa meni 1,5 h.
Eilen 24.10 oli eka ultra vk 7+2. Aloin itkeä kun näin sydämmensykkeen näytöllä, nyt vaan yritän sisäistää että me ollaan "oikeasti" raskaana.

Ihanaa, että jo niin moni saanut nähdä sykkeet ja saaneet varmistuksen, että ihan totta pieni ihmisentaimi se siellä kehittyy!

Meillä on ultra ens viikolla, ja on se kyllä jännää. Mies lähtee sinne matkaan, koska siellä se konkreettisesti saa itsekin jotain kokea. Tosin esikoisen aikana mies tunnollisesti istui jokaikisen neuvolakäynninkin mun kanssa, ja nyt kun se oli olettanut tulevansa neuvolaan mukaan, niin mähän en sitä huolinutkaan :D Turhaanpa se kait siellä olis, kun eipä kait tässä enää tän valmiimmiksi odottaviksi vanhemmiksi tulla, kuin mitä esikoisen aikana on opittu.

Ultraan taas haluan miehen siis mukaan jo pelkästään näkemään kyytiläisen itsekin, mutta myös siitä syystä, että haluan hänen olevan paikalla, jos jotain onkin vialla... Hirveän skeptinen musta näemmä on nyt tullut, esikoisen kohdalla en muista ollenkaan tunteneeni tällaisia tunteita! :O

Meillä oli toissapäivänä eka ultra rv 5+0 inssin mukaan. Ruskuaispussi oli oikeassa paikassa ja hcg reilut 4000 eli kaik kunnossa so far :) Seuraava ultra on parin viikon päästä, neuvola marraskuun lopussa ja eka sairaalaultra joulukuun alussa.. Aika matelee!!!!!

Lääkärin sanojen mukaan, tästä ei lääkärin työpäivä voi enää paremmin alkaa.

1 oli kotona, 8 mm ja sydän löi. Laskettu aika muutettiin 1.6. -> 8.6.

juu siis neuvolaan meillä ei mies tule mukaan, mut ultraan mennään yhessä :) se on niin hieno hetki aina :) paitsi viime raskaudessa jossa sikiö oli pahasti poikkeava vaikka luultiin et kaikki oli hyvin.... ;(

Täällä ollaan niin alussa kun vaan voi olla. Taakka tippui sydämmeltä kun löysin sivuston, sillä olen vielä ainakin aivan yksin asiani kanssa. Ensimmäinen neuvola meillä on 9.11. Kovin aikaisin ne sen antoivat, mutta olenkin ensi-odottaja ja tosiaan yksin asiani kanssa. Isää lapsellani kun ei tule olemaan.

-Sansa

Itselleni tämä sivusto on ainaki auttanu hurjan paljon, vaikka minulle ei olekkaan sama tilanne kuin edellisellä. 

Mä olen myös saanut paljon iloa, lohtua, tukea ja ties mitä tästä sivustosta :)

Joku kyseli tuossa aikasemmin miehen osallistumisesta neuvolaan...  Meillä ei oo mies ollu kertaakaan mukana.  En tiedä vaikuttaisko sen läsnäolo sitten neuvolakäyntien sisältöön mutta jotenkin noi omat käynnit on ollu aina semmosia että se mies ois varmaan vaan pitkästyny siellä.  Sitäpaitsi sillä on kunniatehtävä katsoa lapsia sen aikaa kun mä olen neuvolassa, muuten ei sais sydänääniäkään kuunneltua kun joutusin juoksemaan niiden perässä X)  Ultrissa on mies ollu kyllä mukana, siis np- ja rakenneultrissa.  Lisäksi on ollu pari ylimäärästä ultraa jollon ei oo mies ollu mukana, siis loppuraskaudessa, mutta ne onkin jo semmosia mistä ei enää ees mitään nääkään kun se lapsi on jo niin iso.  Ja synnytyksissä on mies tietty ollu mukana, en ois yksin siellä selvinnykään.

Pöh ja pah, tän viikon kommellukset sais tulla jo päätökseen. Tänään piti olla varhaisultra vaan ajanvarauksessa on ollut joku tietämätön henkilö ja varannut mulle väärälle lääkärille ajan. Menin siis turhaan tänään yksityiselle ja mitään kerrottavaa ei ole. Katsotaan saisinko ensi viikolle jonnekin jonkun ajan. Parempaa ensi viikkoa odotellen.

Täällä oli neuvola perjantaina, ultralaite tietty oli varattuna koko päivän joten saatiin sit uus aika 5.11 kun päästään ultrattavaksi.kun vaan malttaas odottaa..
neuvolalääkäri ois kuukauden päästä ja siinä välis pitäis olla np-ultra :)

tuosta onko mies mukana,
niin meillä on ollut jokaisessa neuvolassa, ultrassa ja pojan joka neuvolakäynnillä. ainut mihin en huolinu joukkoon oli jälkitarkastus :DD
Ja nytkin mies tulee joka kerralla mukaan jos vaan pojalle saadaan ammaa siksi aikaa :) tai sit mennään koko perhe.
Enkä ole miestä pakottanut mukaan, vaan hän ihan omasta tahdostaan haluaa tulla joka kerralle mukaan.

Varhaisultra 8.11. yksityisellä. Neuvolaan ajattelin soitella ensi viikolla. Täälläpäin eka käynti on yleensä viikolla 8. 
Ainakaan ultraan mies ei pääse mukaan, koska lähti tänään 2,5 viikoksi töihin :/.

Meillä mies tulee ainakin tohon ekaan neuvolaan mukaan ,omasta tahdostaan :) ja uskon että tulee jatkossakin melkein jokaiseen.. Esikoinen kuitenkin molemmilla kyseessä ja on sekin niin innoissaan ja ihmeissään:)

Kannattaa muuten kysellä niitä ultran hintoja useammasta paikasta, nimittäin yllättävän iso hajonta! Tässä kaupungissa kalliimmat oli lähemmäs 200 euroa, se missä sit käytiin ni maksoi kelavähennyksen jälkeen n. 45 euroa ja ilman vähennystäkin olis ollu alle 100 euroa. Lääkäri oli vanhempi mieslääkäri (työkaveri suositteli) ja hänelle sai ajan nopeasti, toisin kuin kyseisen aseman nuorelle naislääkärille. Uskoisin että moni levittää jalkansa mieluummin naiselle kuin miehelle. :D Mutta oli todella mukava ja asiallinen lääkäri.

Ensimmäinen neuvola käynti takana!! <3 Siellä keskusteltiin melkein 2 tuntia, tosin meni ehkä niin kauan myös sen takia, että siinä oli harjoittelija "pää"terkkarina. Joku muukin jo mainitsi, että neuvolassa taitaa olla eri laskurit lasketulle ajalle, meilläkin muuttu päivällä aiemmaksi (4.6.) vaikka samoilla päivillä ja kierroilla laitoin vau:n laskuriin. Sitten vaan ootetaan KOKS:ista kutsua ultraan :)

Meilläkin eka neuvola takana. Oli mukavaa ja mies oli mukana :) Eka ultra on meillä vasta joulukuun alussa, mutta ehkäpä sinne malttaa!  

Meillä oli tänään eka ultra Jorvissa, ja kerrankin sattui ihana kätilö! Se oli lukenut esitiedoista, että mua pelottaa se alateitse ultraus edellisessä synnytyksessä tapahtuman repeämän jättämien kipujen takia, joten se itsekin sanoi, että yritetään parhaamme vatsanpeitteiden päältä. Onneks sanoin sille, että mä en usko, että raskaus on niin pitkällä mitä menkat antaa ymmärtää, koska muuten oltais huolestuttu koko kööri... mutta niin sieltä löytyi kuin löytyikin pieni 8mm pituinen toukka jonka sydän sykähteli villinä! IHANAA! Saatiin myös kuunnella sitä legendaarista tutumia <3

Totta se nyt sit on, meille tulee KESÄVAUVA!

Ihania ultrauutisia SannaKoo! Ja mukavaa että suostuivat tekemään vatsan päältä!

Meilläkin oli tänään alkuraskauden ultra, joka kyllä jännitti kun olen käytännössä koko tämän raskausajan vähän vuotanut jotain tuhrua.. Mies ja lapsi olivat mukana (mihinkäs sen lapsen ois voinutkaan laittaa kun raskaudesta ei vielä ole kerrottu..). Pyysin myös jos vatsan päältä olisi voitu tehdä kun ulkomailla totuin viime raskaudessa siihen. Siellä ei alateitse ultrata verenvuoto- ja tulehdusriskin vuoksi ja kun tosiaan vuodan jo valmiiksi.. Lääkäri kuitenkin halusi tehdä juuri siitä syystä alateitse, on kuulemma tarkempi ja vuodon syy paremmin selvitetettävissä.

Noh, ensinnäkin heti löytyi ihan oikeasta paikasta omasta "yksiöstään" pieni 11mm pituinen papunen, jonka sydän löi kovasti!! Siitä tietysti olemme enemmän kuin iloisia :). Laskettu aika tämän perusteella aikaistui ja olisikin jo 15.6. 

Lisäksi löytyi sitten joku kummallinen "verilammikko" (siksi lääkäri sitä nimitti), jonka alkuperästä tai syystä ei tähän hätään ota selvyyttä. Ei kuulemma näyttäisi keskeytyneeltä kaksosraskaudelta, vaan joltain muulta... Lähtökohtaisesti ei pitäisi olla mitään raskautta uhkaavaa, mutta vuotoa pitää nyt seurata ja herkästi hakeutua tutkimuksiin jos se tulee runsaammaksi tai tulee kipuja.

Eli oikein hyviä uutisia alkaneen raskauden suhteen, mutta jänskättävää tuon vuodon kanssa tietysti vielä riittää. Eipä auta kuin koittaa olla murehtimatta, toistaiseksi kaikki kuitenkin hyvin!

PS. Ihana lapsosemme sitten kotona nukkumaan mennessä kertoi kuinka "Äiti otti housut pois ja pikkarit pois ja makaa isolla pöydällä" :D. Saa nähdä kertooko tätä tarinaa huomenna päiväkodissa ja mikä on vastaanotto :D

Marmeladi: mulla oli ekaa odottaessa myös vuotoja, itseasiassa muistaakseni vielä viikolla 16 vuosin jonkin verran. Vuotoja tuli aina välillä, ja alkoivat yhtäkkiä varoittamatta aina. Ultria oli todella monta, ja vasta ihan vikalla kerralla, kun olin lomamatkalla Suomessa, gyne osasi antaa mulle syyn vuotoihin. Eli se oli isohko hematooma, joka vuosi itseään tyhjäksi. Ei aieheuttanut sikiölle mitään vaaraa, ja kotona onkin nyt ihku melkein 3-vee poika. :)

Takaisin