Neuvolat & Ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja neppis-
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli NT-ultra eilen aamulla. Kaikki oli hyvin pikkuisella. Pitkään jouduttiin yrittää herätellä tai muuten saada pientä hyvään asentoon. Meni varmaan noin tunti että sai ultraaja kunnolla mitattua sen niskaturvotuksen. Oli kyllä hienoa nähdä kun meidän oma vauva sielä mahassa pyörähteli ja välillä vähän lepäsi. Taisi olla vielä yhtä väsynyt kun minäkin. :)

Juu, mulla oli vain kahdet menkat tuossa edellisen raskauden jäljiltä ja siinäkin väli yli 40vrk, ei siis tullut yllätyksenä, että viikot saattoivat olla enemmänkin pielessä :) Normaali kierto mulla on jotain 27vrk. Olen kummiskin koko ajan imettänyt ja imetän edelleen, että sehän tuota on sekoittanut :)

no sehän se sit selittää noin pitkän heiton.. :) voi, tovottavasti mullaki ois silti kaikki ihan normaalisti..vertakaan ei oo enää vuodellu, viimeviikolla tuli muutaman päivän niitä vanhoja veriä pois, enää ei sitäkään :) (mulla siis joku vuoti tuolla ja se hematooma saattaa kuulemma vuodella itekseen pois tai sit imeytyy).

Moi kaikki!
Mä uskaltauduin uutena matkaan.. Viikkoja nyt 11+2, mut täs on kyl kerenny tapahtua jo vähän liianki kanssa. Ekassa neuvolassa kävin 2viikkoa sit ja sillon saatiin jo sydänäänet kuulumaan pienen ettimisen jälkeen <3 Nyt sunnuntaina tossa lasteniloks leikkelin tonttuja, ku yht'äkkii tuntu kauhee valahus ja arvatahan saattaa, et vessaa tuli aika kiire toteamaan, et vuodan ja sen verta reilusti viel, et olin varma, että kesken meni. Päivystykses kävin tinkaa lähetteen ultraan jonka sain maanantaiks vasta ja lääkäri siin tutki, et kohdunsuu vähän auki ja vuoto tulee kohdusta. Mitäpä siinä muutakaan osas, ku tulla kotia itkee silmät päästä ja ootella seuraavaa aamua, et pääsee kuulee tuomion. Yllätys olikin aika suuri, kun ultrassa sit näkyikin hyväkuntoinen aikaa vastaava sikiö <3 mut löyty sit iso hyytymäkin sielt jonka takia pitäs nyt yrittää ottaa ihan iisisti, ettei alkas enempi vuotaa. Tosin voiko 5lapsen kanssa nyt kovin iisisti sit ottaa ;) 5.12 olis np-ultra ja jännittää ja pelottaa ja kaikkea mahollista ja tuntuu, et aika matelee, mut ei täsä nyt taas auta oikein ku yrittää olla liikoja stressaamatta.. Tätä stressiähän ei tietenkään helpota yhtään aikasemmat 4keskenmenoa. Täsä näin niinku "lyhkäsesti" mun raskaus tähän asti :D

Huomenna ois sitten ultra! Jännittää kyllä aikalailla. Viime yönä jo näin unta että vauvalla oli kamalasti luomia, isot kivekset ja silmät karsasti. Kummallista kyllä että ei ultralla tuollaista vielä näe, kummallinen tuo alitajunta!!!!

Meillä pikkuinen kunnossa :) rv 11+4 oli nt-ultra ja hyvä mielihän siitä tuli :) pikkuisella on oma liukumäki munassussa :)

Meillä pikkuinen kunnossa :) rv 11+4 oli nt-ultra ja hyvä mielihän siitä tuli :) pikkuisella on oma liukumäki munassussa :)

nyt uutena tänne mukaan kirjoittelemaan. meillä eka neuvolakäynti oli tiistaina nyt rv 10+1 ja ultra aikaa pitäisi alkaa varailemaan (saada soitettua terveystalolle). saa nyt nähä heittääkö se sitten la:an johonkin. itse testinki tein vasta alle 2vk sitten. luulin aluksi että stressi ois jättäny menkat pois mutta ei raskaana ollaan ja toivottavasti kaikki olisi hyvin, neuvolakäynnillä ei saatu sydämensykettä kuuluviin mutta sillai en ole huolissani kun ei kahesta muustakaan lapsesta oo tähän aikaan kuulunu. meille siis on 4lapsi tulossa

Ultrassa käyty, ja huolihan sieltä tuli niskaturvotus 3,1 eli liikaa. Seulat hälytti ja vasta maanantaina sitten jatkotutkimuksiin, tod näk istukka näyte ei onnistu kun on takaseinässä- Sit pitäs ootella viikolle 15 että saadaan lapsivesinäyte. Voihan odotus sentään, mitenköhän sitä jaksaa siihen asti!?!

Olkaahan onnellisia, ja nauttikaa raskaudesta joilla kaikki hyvin! 

Meillä oli ultra 22.11. ja niskaturvotus 3,6.. seuraavana päivänä oltiin naistenklinikalla ja tarkoituksena tehdä istukkatutkimus. Myös istukka takaseinämällä ja tutkimusta ei voitu tehdä. Nyt odotellaan lapsivesipunktioon pääsyä, aika on 17.12. Jännittää ja pelottaa.. nukkunut todella huonosti viime päivät. Vaikka haluan ajatella kaiken olevan hyvin siihen asti kunnes toisin todistetaan.
Ymmärrän huolesi, jaksamisia sinulle odotukseen ja toivotaan että kaikki lopulta hyvin.

Mayapan, voimia sinulle kans! Tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta tuntuu. 

Mulla huomenna vasta äitipkl:llä käynti, pelottaa kovasti. Minulla kans istukka takaseinässä, joten saa nähdä miten käy?

huomenna ois meilläki tuo np ultra.. :/ pelottaa niin kamalasti etten pysty muuta aatteleenkaa, enkä varmaan nuku ensyönä :`( pitää vaan toivoa ettei se edellinen raskaus toistu... jaksamista mayapan ja kk84.. tiedän niin täysin tuon kammottavan epävarmuuden ja huolen.. sitä vaan toivoo et kaikki ois hyvin, mut entäpä jos ei ookkaa..

Meillä on kans huomen np ultra. Jännittää ihan sairaasti. Pitäs jaksaa olla aamu vielä töissä, saa nähä et kui paljon tulee nukuttu ensi yönä. Eikä paljon helpota, että tuleva isä ei pääse mukaan. :( Ahistaa aika paljon, pelottaa että onko pienellä kaikki kunnossa. 

Täällä saatiin vihdoin ja viimmein niitä kaivattuja hyviä uutisia!! <3<3 np-ultrassa kaikki oli hienosti, ei mitään turvotuksia, eikä muutakaan hälyyttävää. Siellä se pieni vaan viuhto nii hirmusesti et ei meinannu saada sykkeitä mitattua, sai kumminki, syke oli 160. Kasvussa oli kiriny, enää eroa oli 4 päivää, eikä laskettua aikaa muutettu sen takia. Mitään merkkejä siitä verenvuodosta ei enää näkyny eli ne vanhat veret oli sieltä hävinny :) Ja minähän purskahin kyyneliin nii etten mitää saanu hetkeen ees sanotuksi... :`)  Tuntuu et ensimmäistä kertaa vuoteen ja niiden pettymysten jälkeen pystyy huokaseen ja hengittään vapaammin!! uskomaton olo!! :):):)

Eilen kävin äitipolilla ja onneksi ne sai otettua sen istukkanäytteen, vaikka istukka olikin takaseinässä. Nyt jännitettävää enää viikko ja saadaan tietää onko meidän tenava terve! Samassa tietenkin selviää sukupuolikin! :) 

Tsemppiä mayapan odotteluun! 

Voimia odotteluun mayapan ja kk84!

Meillä oli se jännitetty np-ultra tänään, kaikki hyvin. Helpotus oli suunnaton kun pikkukaveri oli hengissä, kunnossa ja touhukas. Venytteli käsiään, hiero silmää ja laittoi peukun suuhun :) Kertakaikkiaan hurmaava tyyppi!

joo o, enpä nyt taas tiiä mitä tässä tekis tai sanos... mulleppa sitte soitettiin tänään oysista et ultraaja ei ollu muistanu/hoksannu/älynny mitata sitä niskaturvotusta?!?!?! siis oikeesti!! enkö mä sen takia sinne menny?! oli kuulemma kattonu vaan päällisin puolin et ei näy turvotuksia ja kaikki näyttää normaalilta, mut ei ollu MITANNU SITÄ!! eli se voi edelleen olla hälyyttävä.. :( kai siinä oli tullu joku väärinkäsitys ja se ultraava lääkäri oli luullu et oon siellä ehkä jonku eri syyn takia ku mittauttamassa sitä niskaturvotusta.. mut mun mielestä tuo on silti ihan käsittämätöntä ja kohtuutonta, koska polimaksu mun pitää silti maksaa...turha reissu.. ainoo positiivinen asia on se et saatiin uus aika jo perjantaille terveystalolle, eikä se maksa mitään... kyllä kismittää, kaikki pitäs älytä kysyä ite!!

No johan on erikoista! Kyllä se meilläkin taisi kysyä, että osallistutaanko seulontoihin ja onko aikasemmin osallistuttu, mutta eikö siinä lähetteessä kummiskin lue miksi sinne mennään? Jos ei osallistu seulontoihin, niin onko silloin tuota ensimmäistä ultraa lainkaan?

Kyllä kait ultraan pääsee, vaikka ei seulontoihin osallistuiskaan? Kun siellähän ne tarkastaa myös sikiöiden määrän, ja sen, että onko siellä elämää...

Mut kurja juttu Bounty, ettei se sitä mitannut. Tosin jos se on silmämääräisesti sitä tsekkaillut, niin tuskin sieltä mitään hälyyttävää löytyy, näin toivotaan! Ja ota se iloisena asiana, et pääset uudestaan kurkkimaan mahaan, ja kukaties terveystalolla pääset 4d-ultraan! :)

Toivottavasti viimeisetkin tuloksia jännäilevät saisivat hyviä tuloksia!

Me saatiin tänään kirje, että seulonnat tehty ja kaikki ok, 85% todennäköisyydellä ei siis down-vauvaa.

Perjantaina olis neuvolareissu eessä, kivaa. Tosin joudun ottaa ton meidän vintiön sinne matkaan, eli katotaan mitä siitä sitten tuleekaan :D Onneks ipana on vähän vieraskoree sentäs, josko se käyttäytyis ja leikkis kiltisti leluilla vaan ;)

Takaisin