Neuvolat, ultrat yms.

Mä päädyin nyt varaamaan ultran niinku vau-laskurin mukaan viikolle 8+1. Just ennen sitä olisi neuvola, jota yritin jo siirtää myöhemmäksi. Aion sen siirtää, kun haluisin ensin nähdä millä mallilla mahassa ollaan.
 
Okei, no pitääpä katsoa tuota Perhe-Artea :)

Ai joo, mun äiti hehkuttaa tota Brunoa aina, haha. :grin Kyl sillä taitaa aikoja olla, mutta hinnoista en tiedä :p Se työskentelee vissiin kahdessa paikassa, oisko toinen ollut Dextra.
Kieltämättä se 4D saattaa muakin kiinnostaa sitten jossain vaiheessa :p

Minäkin suosittelen perhe Artea. Kävin siellä viime kierron kemiallisen raskauden takia kun tarvitsin varmistuksen et onko siellä nyt niitä raskauden merkkejä vai (testi näytti plussaa toista viikkoa vuodon jälkeen). Maksoi 79€ ja oli aivan ihana uktraaja. Sain ajan päiväseltään lauantaille.
 
Noniin, mulla oli äsken eka neuvola! Ihanaa oli päästä iloitsemaan ja puhumaan huolista tutun hoitajan kanssa.
Kuten arvelinkin, merkkasivat neuvolassa lasketuksi ajaksi: 29.12.2018

Uskoi kyllä minua kun sanoin tietävinäsi hedelmöitys- ja kiinnittymispäivän, mutta muutetaan vasta sitten jos ultrassa näin todetaan :)

En siis täältä tosiaan poistu vaan kirjoitan joulukuisissa sekä täällä :D

Nyt on äitiyskortti, lappusia sekä lippusia ja pissapurkki odottamassa :grin kyllä konkretisoitui koko homma ja olo on raskaana oleva! Kunpa sitten 17.5 siellä näkyisi pieni sydän jumputtamassa:Heartred


Ainiin, Espoosta siirtyy kesäkuusta eteenpäin sitten kaikki ultraukset Helsinkiin Bulevardille! Että sinne sitten jatkossa ultriin :)
Ja ultrankin saa nykyään itse varata tuolla uudella systeemillä! Tosi hyvä uudistus

Oho! Ai Bulevardille siirtyy ultraukset? No wau!

Ite oon käynyt kerran Perhe-Arten alkuraskauden ultrassa viikoilla 8. Loistava paikka & hinta :) Ja olikohan viikot jotain 7+2 silloin, sykekin näkyi. Mutta meni kesken seuraavana päivänä ultrasta. Sattumalta juuri päivää ennen ultraa alkoi hento vuoto.. Tämä oli esikoisen ja kuopuksen välissä. Plussasin kuitenkin jo 4kk eteenpäin tuosta. Ja hän tuhisee sängyssään [emoji5]️ Ar ultraan en enää omin rahoin siis ainakaan mene, enkä käynyt enää tuon jälkeenkään. Kuitenkaan ei tiedä kuinka menee. Vaikka toki vannomatta paras [emoji3]
 
Soittelin neuvolaan. Meillä onkin nykyään sellainen käytäntö että ensin mennään lääkärille joka ultraa ja sitten vasta normaali neuvolanaika. Lääkärin aika ensi viikon keskiviikkona 6+3, neuvola aika siitä parin viikon päästä.
 
Mä muuten pääsin ilmaiseksi kunnallisen neuvolan kautta 2 kertaa varhaisultraan ekaa odottaessa, kun plussa tuli niin myöhään, eikä tiedetty laskettua aikaa sen perusteella. Varmaan nykyään maksaa sekin sitten.
 
Soittelin neuvolaan. Meillä onkin nykyään sellainen käytäntö että ensin mennään lääkärille joka ultraa ja sitten vasta normaali neuvolanaika. Lääkärin aika ensi viikon keskiviikkona 6+3, neuvola aika siitä parin viikon päästä.
Onpas hyvä käytäntö! Noin olisi fiksua toimia kaikkialla

Mä ehkä huomenna soittelen neuvolaa, että Oisko mitään aihetta päästä ultraan, kun voimistuu nää toispuoleiset kivut :/
 
Elisabet, mahtava käytäntö. Olisipa koko maassa.

Vaiana, soita ihmeessä niin ei jää vaivaamaan.
 
Soittelin neuvolaan. Meillä onkin nykyään sellainen käytäntö että ensin mennään lääkärille joka ultraa ja sitten vasta normaali neuvolanaika. Lääkärin aika ensi viikon keskiviikkona 6+3, neuvola aika siitä parin viikon päästä.

Tää kuulostaa kyl hyvältä käytännöltä, näinhän sen pitäiskin mennä ku aattelee :)
 
Meillä eka ultra vasta ku viikkoja on jo päälle 10. No, eipä siellä oikein kauheesti jaksaskaan rampata. Itellä on doppleriki kotona millä kuunnella sydänääniä. :) ar ultraan en mee, ku ei oo nyt varaa. Vaikka haluis nähä onko kaikki varmasti hyvin.
 
Minä just soittelin neuvolaan ja aika varattu nyt 1.6. Tuolloin rv 8+4. Pyysin myös että pääsisin toiselle terveydenhoitajalle kun kenellä ollaan käyty esikoisen lastenneuvolassa pari viime kertaa. Minulla ei muuten ole häntä mitään vastaan, mutta tuli vaan semmonen fiilis etten halua raskausneuvoloissa käydä siellä. Hän on sellanen hyvin jäyhä, vakava ja lyhytsananainen ja minä taas en. Ja päätin että haluaisin nyt tässä raskaudessa hyvin ja rennoin mielin mennä aina neuvolaan. :happy:
 
Ööööh mä en vielä oo saanut aikaiseksi tilata neuvolaa. Mut onkohan kauheeta jos tilaisin sen vasta ar-ultran jälkeen? Silloin mul on viinot about 7+3...
Mietin siis senkin takia että pääsisin kärryille viikoista kun kierto on ollut niin epäsäännöllinen niin ei oo varmuutta... niin aattelin et onko paha jos soitan sinne neuvoöan ajanvaraukseen että moi! Oon viikoilla 7+3 ultrassa varmistettu nii tarttis neuvola-ajan
... eikai ne suutu :D
 
Mä mietin ihan samaa, että mitäs jos kävis ensin ar-ultrassa ja sitten jos kaikki on siinä vaiheessa hyvin, niin ilmoittelis vasta neuvolaan ja varailis aikaa. Oon varannut ajan yksityiselle ajankohtaan 7+0 ja nyt menossa 5+2.
 
Mullakaan neuvolaa ei vielä ole varattuna. Perjantaina mennään ar-ultraan, niin ajattelin vasta sen jälkeen soittaa. Perjantaina tulee 6+3 täyteen.
 
Ei kai toi 7+3 mitenkään paha aika ole varata ekaa neuvolaa. Mitäpä ne sieltä neuvolasta sulle pystyis sanomaan :joyful:
 
Mä oon ennen aina varannu ar-ultran jälkeen. Nyt aattelin et samapa tuo on varata heti [emoji1] perumaan sen joutuu kumminki jos ei kaikki menekään ok.
 
En mie usko et haittaa jos varaa myöhemmin. Ainoastaan ehkä ei oo aikojamistä valita niin paljon. Minäkin eka ajattelin et parin viikon päästä olis vasta varannu ajan mut en sit malttanu kun halusin varmistaa et pääsen varmasti sille toiselle terveydenhoitajalle.
 
Mutta ajattelin kyllä muuten itekin käydä alkuraskauden ultrassa myös :happy:
 
Ei sillä väliä varmaan. Riippuu paikkakunnasta toki. Osassa ohje, että soitettaisiin mahd pian, jotta varmasti saat ajan sopiville viikoille. Varsinkin nyt kun kesälomat alkaa pyörimään siellä neuvolan päässä.
 
Mulla ainakin viime raskaudessa joku verikoe piti ottaa tietyllä viikolla, että ainakin siihen mennessä varmaan pitää mennä. Mutta ei se tässä alussa ollut. Olikohan se ennen nt ultraa. En oikein muista enää..
 
Takaisin
Top