Neuvolat, ultrat yms.

Mäkin varasin nyt varhaisultran Perhe-Artelle toukokuun loppupuolelle. Me ollaan mietitty et halutaan tietää sitte etukäteen onko tyttö vai poika :) Selviikös se sitten siellä ekassa ”varsinaisessa” ultrassa? En kyllä tiedä näistä vielä niin mitään...
 
Joko ootte miettiny haluatteko tietää etukäteen tuleeko tyttö vai poika?

Minä haluaisin tietää, mies ei niinkää. Saadaan tästä varmaan vielä pitkät keskustelut aikaseksi ku oon jo aivan itkunen hormonihirviö[emoji23]
 
Me saatiin esikoisesta tietää, että on tyttö,vasta rakenneultrassa joillain yli 20 viikoilla, jos en väärin musta ja nuoremmalla näin pippelin heiluvan sielä jo ekassa ultrassa, sit mieheltä kysyin haluaako sekin tietää. Ei ollut mitään nähny vaikka vierressä istui :pTällänen muisti kuva mulla on kun vielä luultiin ettei sitä niin aikaisin saa tietää, mutta näkyi ja se joka ultras vahvisti viel asian.
Mulle ei tällähetkellä tunnu, että haluaisin edes tietää etukäteen. Olishan se jännä kun selviäis vasta synnytyksen jälkeen :) Kun vaan kaikki olis hyvin, se riittäis :Heartred
 
periaatteessa sen saa tosiaan tietää vasta silloin rv20 paikkeilla rakenneultrassa, jos silloinkaan :wink

Poikalapsen saattaa aikasemmassa ultrassa erottaa hyvällä tuurilla, mutta ei ne sitä vielä siinä ultrassa yleensä suostu edes katselemaan.

Me haluamme ehdottomasti tietää :) jos ei rakenneultrassa jostain syystä saataisi näkyviin, niin varmaan mentäisiin yksityiselle 4D-ultraan.
 
Mä oon ainakin niin kärsimätön, etten varmasti jaksa odottaa syntymään asti tietoa, että kumpi tulee :D Eli halutaan kyllä tietää sukupuoli.

Entäs aiotteko pitää sukupuolen omana tietonanne, vai kertoa muillekin? Oon huomannut et nykyään monet tuntuu ihan julkisesti kertovan sukupuolen jo odottaessa, kun joskus aikoinaan oli vahva perinne pitää se salassa syntymään asti.
Itse en vielä tiedä. Ei kai sillä varsinaisesti väliä ole, vaikka kertoisikin, mutta toisaalta oishan se hauskaa että olis sellanen "oma pikku salaisuus." :P
 
Mä oon ainakin niin kärsimätön, etten varmasti jaksa odottaa syntymään asti tietoa, että kumpi tulee :D Eli halutaan kyllä tietää sukupuoli.

Entäs aiotteko pitää sukupuolen omana tietonanne, vai kertoa muillekin? Oon huomannut et nykyään monet tuntuu ihan julkisesti kertovan sukupuolen jo odottaessa, kun joskus aikoinaan oli vahva perinne pitää se salassa syntymään asti.
Itse en vielä tiedä. Ei kai sillä varsinaisesti väliä ole, vaikka kertoisikin, mutta toisaalta oishan se hauskaa että olis sellanen "oma pikku salaisuus." :p
Me varmasti kerrotaan kyllä :D
Taidettiin esikoisestakin soittaa vanhemmille ja kaikille, heti kun autoon päästiin istumaan :hilarious:
 
Mä oon ainakin niin kärsimätön, etten varmasti jaksa odottaa syntymään asti tietoa, että kumpi tulee :D Eli halutaan kyllä tietää sukupuoli.

Entäs aiotteko pitää sukupuolen omana tietonanne, vai kertoa muillekin? Oon huomannut et nykyään monet tuntuu ihan julkisesti kertovan sukupuolen jo odottaessa, kun joskus aikoinaan oli vahva perinne pitää se salassa syntymään asti.
Itse en vielä tiedä. Ei kai sillä varsinaisesti väliä ole, vaikka kertoisikin, mutta toisaalta oishan se hauskaa että olis sellanen "oma pikku salaisuus." :P

Jos minä saan tahtoni läpi ja yritetään kattoa vauvan sukupuoli nii kyllä sen sillon saa lähipiiriki tietää. Mies vaan sitä mieltä että ei sitä ennenkää oo tiietty ja pitää sitä olla yllätyksiä. Hyviä ehotuksia millä saan sen pään käännettyä?
 
Joo kyllä mekin varmasti kerrotaan ja ite oon kyllä kans niin utelias, että haluaisin kyllä tietää kumpi sieltä tulee :D
 
Jos minä saan tahtoni läpi ja yritetään kattoa vauvan sukupuoli nii kyllä sen sillon saa lähipiiriki tietää. Mies vaan sitä mieltä että ei sitä ennenkää oo tiietty ja pitää sitä olla yllätyksiä. Hyviä ehotuksia millä saan sen pään käännettyä?
Minä oon aiemmin perustellu sillä, että on muutenkin niin jännittävää odottaa vauvan syntymää, että en kaipaa yhtään lisää jännitystä.
Ennen ei tiedetty sukupuolta ja silloin synnytettiin saunassa :wink
Ei sillä. Saunahan oli hyvä paikka synnyttää. Itse olen harkinnut kotisynnytystä, mutta mies ei ole ihan yhtämieltä.
 
Meninkin vaihtamaan ar-ultran ajan ja paikan :D kääk!
Mennään jo 17.5 jolloin olisi 7+2 kasassa.
Varasinkinkin sitten tuonne mainitsemaani Perhe Arteen, jossa hinta on vain 79€
Jännittää ihan hurjasti :nailbiting:
 
Muokattu viimeksi:
Hei te, jotka ootte aiemminkin ollut raskaana! Millon sikiö näkyy ultrassa? En tarvi sydänääniä, vaan kunhan näkyis, että se on kohdussa eikä munatorvessa. Soitan huomenna Naistenklinikalle ja koitan saada sen ultran, mikä mulle ohjeistettiin viimeks kohdunulkosen jälkeen, että uuden raskauden alkaessa heti ultraan. Mikä on heti? Nyt on 3+5.
 
Hei te, jotka ootte aiemminkin ollut raskaana! Millon sikiö näkyy ultrassa? En tarvi sydänääniä, vaan kunhan näkyis, että se on kohdussa eikä munatorvessa. Soitan huomenna Naistenklinikalle ja koitan saada sen ultran, mikä mulle ohjeistettiin viimeks kohdunulkosen jälkeen, että uuden raskauden alkaessa heti ultraan. Mikä on heti? Nyt on 3+5.
En kyllä tiedä o_O luulisi että ainakin viimeistää 5+ näkyy.
Itse olen käynyt vain ar-ultrassa viimeksi rv8, niin en osaa sanoa
 
Pottu, perhe arten sivuilla luki näin:

H4+ viikolla kohdussa saattaa näkyä pieni helmimäinen ontelo, mutta alkio, syke ja ruskuaispussi eivät vielä näy
H5+ viikolla raskausontelo on jo hieman kasvanut ja sen sisällä saattaa näkyä ruskuaispussi hauraana.
H6+ viikolla raskausontelo on taas hieman suurempi, ruskuaispussi tulee selvemmin esiin ja alkio on tullut näkyviin. Alkion keskellä voi nähdä pienen sydämen pamppailevan kiivaana.
 
Hei te, jotka ootte aiemminkin ollut raskaana! Millon sikiö näkyy ultrassa? En tarvi sydänääniä, vaan kunhan näkyis, että se on kohdussa eikä munatorvessa. Soitan huomenna Naistenklinikalle ja koitan saada sen ultran, mikä mulle ohjeistettiin viimeks kohdunulkosen jälkeen, että uuden raskauden alkaessa heti ultraan. Mikä on heti? Nyt on 3+5.

Mä menisin just silloin ku näkyy jo syke. Eli 6+ jotain. Tai 7 viikolla.
 
Mille viikoille te varaatte sen alkuraskauden ultran? Onkohan 7+0 liian aikasten? Tekis mieli käydä ultrassa ennen ekaa neuvolaa. Vai siirtäskö neuvolaa..
 
Mille viikoille te varaatte sen alkuraskauden ultran? Onkohan 7+0 liian aikasten? Tekis mieli käydä ultrassa ennen ekaa neuvolaa. Vai siirtäskö neuvolaa..
Ei pitäisi olla liian aikaista!
Mä menen 7+3 :)
 
Noniin, mulla oli äsken eka neuvola! Ihanaa oli päästä iloitsemaan ja puhumaan huolista tutun hoitajan kanssa.
Kuten arvelinkin, merkkasivat neuvolassa lasketuksi ajaksi: 29.12.2018

Uskoi kyllä minua kun sanoin tietävinäsi hedelmöitys- ja kiinnittymispäivän, mutta muutetaan vasta sitten jos ultrassa näin todetaan :)

En siis täältä tosiaan poistu vaan kirjoitan joulukuisissa sekä täällä :D

Nyt on äitiyskortti, lappusia sekä lippusia ja pissapurkki odottamassa :grin kyllä konkretisoitui koko homma ja olo on raskaana oleva! Kunpa sitten 17.5 siellä näkyisi pieni sydän jumputtamassa:Heartred


Ainiin, Espoosta siirtyy kesäkuusta eteenpäin sitten kaikki ultraukset Helsinkiin Bulevardille! Että sinne sitten jatkossa ultriin :)
Ja ultrankin saa nykyään itse varata tuolla uudella systeemillä! Tosi hyvä uudistus
 
Tilasin tänään neuvolan, joka ois 22.5. Jännittää vähän, kun viimeks en kerinny neuvolaan asti. Siellä sitten keskustelen jos pääsis ar-ultraan. En nyt jaksa vielä varailla, kun ei siellä varmaan näy mitään.
 
Takaisin
Top