Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jännät paikat sulla sarava! Toivottavasti kaikki ok. Miekin oon tarkkaillu raskausmyrkytyksen oireita kun paineet pikkasen ollu nyt loppuraskaudessa koholla ja toi outo pistoskohta ylävatsassa...

Luin muuten sarava pari päivää sit kaverin facebook keskustelua Koksin synnäriltä. Ei kuulostanu kauhean houkuttavalta. En oo takuulla siellä yhtään sen pidempää ku tarvii!

Mä olin tosi skeptinen sen käynnistyksen suhteen mut sehän vaan tavallaan kehoitti kroppaa itseään toimimaan. Hyvillä viikoilla kroppa usein vastaa oksitosiiniin omilla suppareilla eikä lääkettä tartte nostaa niin kauheasti!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

On muuten tosi ärsyttävää, kun foorumi tökkii! Jokaisen sivun toinen viesti katoaa ja saan ne vaan "lainaus"-linkistä näkyviin.

Viimenen neuvola takana!!!
Paino: -233g
Paineet: 133/94, mutta luotetaan kuulemma kotimittaukseen, joka oli about 117/74
Proteiini omasta mielestä +/-, merkattiin miinukseksi. Joo, en ihmettele vaiks oliski ollu yhden plussalla ku hukun tähän mun valkovuotoon!
SF: 41,5cm
Sydän tykytti pikkusella 137-157 välillä.

Neuvolatäti käski huomenna soittamaan äitiyspolille yliaikaskontrolliajan, joka tulee olemaan tiistaina (eli rv 41+5) ja siellä sit mietitään et käynnistetäänkö heti vai ootetaanko rv 42+0. Lohduttavint on et viimeistään ens viikolla meilläkin vauva maailmassa jo! :)

Mulle muruska toi Koks ei oo entuudestaan tuttu paikka ja miehen kanssa ei käyty siellä tutustumiskieroksellakaan vaan saatiin sitten neuvolasta semmonen esittely-DVD. Sekin oli kuvattu joskus 2007 ja siitä lähinnä selvis vaan se, että siellä on ainakin yks kylpyamme ja ilokaasua saatavilla jos tarvii. Eli aika turha video oli. Itellä ei oo mitään kovin kummosia ennakkokäsityksiä paikasta, oon kuullu sekä kehuja, että haukkuja. Tavote olis kuitenkin, että mahollisimman nopeasti pääsisi synnytyksen jälkeen kotiutumaan.

Kiva kuulla spiraali rohkasevia kommentteja tosta käynnistyksestä kun on lähinnä lukenu ja kuullu tutuilta ikäviä kokemuksia ja sen takia kehittäny päässään kauheita mörköjä sen suhteen. Loppujen lopuks ihan sama mulle miten se vauva ulos tuolta tulee, kunhan kaikki ois vaan kunnossa

Tutustumiskierros oli ihan ok. Se nainen, joka sitä piti oli kyllä mukava. Mut en mie usko et oisit hyötyny siitä hirveesti. Jakkara löytyy ja pallo, ilokaasut sun muut. Yhden hengen huoneisiin ei pääse ku ne on varattu niille joil saattaa olla jotain tarttuvaa.

Harmi ettei oo mahiksia yhden hengen huoneisiin, mutta ei sillä niin väliä, kyllä mie ihan hyvin uskon viihtyväni vaikka olis ryhmähuoneessakin. Sen mitä oon sairaalassa pari kertaa joutunu olemaan niin eiköhän se aika samanlaista oo kaikkialla. Nyt on sitten sentään tylsyyden tappamiseksi se oma pien käärö jota voi ihmetellä ja tuijotella päivät pitkät :)

Mä olen shokissa!! Nyt on varattu aika, jolloin todennäköisesti käynnistetään synnytys suuren vauvan takia. 37 nyt mittarissa ja vauvan koko arvio 3800-4100g!!! Eli mä taidan olla se joka saa toukokuun jytkyn....

moi lälly. olen itse tänään 36+6 ja huolestuttaa muakin vauvan suurta kokoa. mikä sun Sf mitta?? Mun on tossa 34cm sanoisin (viikko sitten oli 33,5cm)

Lälly, oho!? Millon, millon!?

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

19.5! Eli 10 päivän päästä! Sf-mitta on tällä hetkellä 39cm ja oon niin helpottunut et sain ton lähetteen sillon. Täs olis voinu käydä muuten vielä köpelösti, jos ei olis todettu tässä vaiheessa vauvan kokoa. Kiva olis ollu lähteä yrittämään sit yliaikasena alakautta. Oli kyl niin kovakourainen sisätutkimus et oli laverikin ihan veressä ja en oo varma oliko bongaamani veriklöntti osa limatulppaa vai mitä lie. Ja muutenkin kokemus oli aika järkyttävä. Meinasin pyörtyä tutkimuksen aikana ja sit tulee vielä se uutinen jota olin pahiten tässä pelänny...

Siis vauvan kokoarvio oli tällä hetkellä tuon 3800-4100g? Sehä ois ollu 5kilonen laskettuna aikana! Onneks pääsit käymään ja selvisi tuoki. Varmaan aika helpottuneet ja toisaalta kauhistuneet fiilikset.

Oho Lälly! Mut hyvä et nyt huomattiin!
Mulla tuntu myös toi tiistain tutkimus tosi kovakouraselta ja verta tuli, oliskohan meil vaan paikat niin arat nyt että muuten normaali tutkiminenki sattuu niin kovasti...?

Nii varmasti olis ollu ainakin sen 5kiloa. Herttileijaa. Ja kerkeehän tässä 10 päivässäkin kasvamaan 4,5kiloseks, mikä kauhistuttaa myös. Taidan vaatia sektion.. Olo on oikeesti ihan järkyttynyt, koska oon eläny koko aika siinä luulossa et aikaisintaan kesäkuun alussa syntyy. Nyt ahdistaa ku on oikeen päivä merkitty kalenteriin, ja en saakaan jännitellä kotona synnytyksen käynnistymistä. En todellakaan käynnistykseen haluasi, vaan ihan spontaanisti. Mutta jos hyviä puolia miettii ni ainakin pääsen sitten toivomaani paikkaan synnyttämään, eikä tarvii metsästää paikkaa jossa olisi tilaa.

Mimii mulla ei oo ikinä ennen noi tutkimukset sattunu, mut nyt toi kyl kokeili muutakin kuin kohdunkaulan tilanteen. Tunnusteli lantion kokoa ja meinasin oikeesti purskahtaa tuskissani itkuun. Siinä oli vielä mukavasti supistus meneillään, mikä ei helpottanut ollenkaan tilannetta, ja sit ku sattu niin paljon ni unohdin hengittää. Miten mä tulenkaan selviämään synnytyksestä ku pelkkä tutkimus on noin piinaavaa o_O:grin

Takaisin