Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on tunnin päästä se synnytystapa-arvio. Pelottaa, ahistaa, paniikki. Taitaa mennä maha sekasin tästä jännityksestä. Mie pelkään et ne ronkkii hanurii :sad001

Onhan hanuri riittävän tyhjä? :grin Anteeks, ei mustakaan ajatus kivalta tunnu. Mä oon kerran joutunu nelinkontin lääkärin korkealle tutkimuspöydälle siinä kirkkaassa valaistusessa ja hän on niinku takaapäin sormeili mun pyllyä ja työns sinne sellasen mitä käytetään gynekologisessa tutkimuksessa avaamaan paikat näkyviin. Sillon hävetti IHAN SAIRAASTI. Mulla oli käyny seksivahinko miehen kans ja piti tutkia kuinka pahasti olin revenny. Mut ei siitä enempää...sairaan noloa. Ta-lääkäriki sano et emmä tämmöstä kovin usein työssäni tee :grin

Ei mulla oo kertaakaan koskettu sinne puolelle vaikka oon käyny synnytystapa-arviossa jo 2 kertaa. En osannu sellasta edes pelätä onneks!

Huihuihui, mä niin haluaisin arvioida sun viestis voittajaksi, mutta en halua että ymmärrät väärin. Mua vaan naurattaa niin paljon nyt vaikka ihan kamala toi tilanne on ollut! Voisin kuvitella itseni samaan tilaan :oops:.

Kiitti Huihuihui! Just tätä mä kaipasinkin :grin

Ai eiks ne välttämättä ronkikkaan? Oon taas luullu ihan väärin :grin Mikä helpotus! Saisin nyt sit kuitenkii istuu loppupäivän tikistämässä. Melko ristiriitanen fiilis ku toisaalta tuntuu et kohta on köntsä tai siis liru pöksyssä.

Ei mulla ainakaan kakkosta ronkittu, ole huoleti! Siinä vois tulla lääkärille monoa, jos yllättäen sinne päättää yrittää.

Neuvolassa taas käyty.. oliki neukutäti vaihtunuja tää uus täti luuli et tulee "normi" raskaana oleva neuvolaan.. eipä voinu täti muuta kun kauhistella kuin rankka raskaus onki.. on ollu n.20 vuotta neukkutätinä ja vastaavaa tapausta kun minä ei oo osunu kohdalle. Ei vaan ollu kiva kun joutu kertoon alusta asti mitä kaikkia ongelmia ollu, mut onneks tää uus täti on mukava ja kertoo asioista enemmän. Kerto vähän jopa synnytyksestä ja nyt selvis et meidän kunnalla ei oo tarjota ollenkaa valmennuksia, joten ne on siks "jääny" pois.

Nyt ei hb:ta mitattu ollenkaan, kun ne on ollu koko ajan hyvät. Verenpaineki oli edelleen hyvä (126/78). Paino oli noussu 800g/vko mut en saanu valitusta vaan täti totes et oon turvoksissa ja siks nyt paino noussu ja sano muutenki et hyvin pysyny paino hallinnas, nyt tullu 13 kiloo siis alusta. Sf mittaa ei ees mitannu, kun turha kuulemma mitata. Vauvan sykeki oli jotain 140-150, vaik ei se sitä korttiin merkannu. Uus aikaki varattiin kahden viikon päähän, mut toivotaan et sitä ennen olis jo syntyny, kun se olis päivää ennen la. Ens viikolla olis viel tayssis ultraki, jos ei oo syntyny.

Ei mitattu mullakaan hb:ta enkä tajunnu ees kysyä :eek: vaik on ollu alhaset.

Eli lääkärineuvolan tulokset viikoilla 36+1:
kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni (sanoi että esikoisesta se lähtee usein sit kerralla melkein aukeamaan)
Painoa tullut nyt yhteensä 10kg! 770/vk (apuuuva!) Mut naama näyttäänkin siltä että hiukka turvotustakin tullu, kesätreenejä odotellessa!
Verenpaine selkeästi mun normiverenpaineisiin koholla 141/93, ensi viikon neuvolan mittausta odotellessa. En muista et ois ikinä ollu noin korkealla.
Kohdunpohjan korkeus 31
Pää alaspäin kuten on pitkän aikaa ollutkin

Painoarviota ei sinällään antanut mutta kokeilemalla sanoi, että hieman keskikokoista pienempi tai oikeastaan sirompi. Kantajalleen sopivan kokoinen :) Kuultiin tosta siroudesta jo tokassa ultrassa, että on vanhempiensa oloinen.

Mukava neuvola kaiken kaikkiaan. Valitin myös tosta ylävatsasta missä yksi kohta kutissut tai oikeastaan tuntuu välillä siltä kuin neuloilla tökittäis niin seuraan tilannetta. Mitään siinä ei kuitenkaan näy, tuntuu vaan inhalta. Ei kuitenkaan kämmenet tai jalkapohjat kutise. Vähän säikähdin sitä hepatoosia kun se kohta alko kutisemaan, mut kun lääkärikään ei huolta nähnyt niin ei hätiä mitiä, mut tarkkailen silti.

Niin ja otettiin miehen kanssa viime keväänä punkkirokotukset joita tuli kahteen kertaan kuukauden välein ja nyt keväällä olisi ollut kolmas tehoste. Ei antanu ottaa sitä eli toukokuulle menee :confused: Toivottavasti ei mee hukkaan ne edelliset punkkirokotukset

Ei mullakaa mitattu viimeks hb:ta, kun sitä enne oli ollu hyvä, vaikka tätä ennen aina ollu alhainen. No verikokeis ku oon käyny täs välin niin 120-130 on ollut. Onneks. :)

Cedju! Onneks kaikki oli kunnossa. Kurjaa, et ne tollai säikyttelee..

Mulla tänään 35+5. Eilen kävin neuvolassa terkalla. Pissa puhdas, verenpaine hyvä ja sf 33. Paino -50g. Ja th epäili, et oonko syöny tarpeeks.. En viittiny sanoo, miten paljon oikeasti herkutteltu pääsiäisenä! :D Viimeks valitti ku mulla oli paino noussu yli 500g/vko. Mut niin, kaikkiaan jo 15kg tullu!

Tänään kävin sit kontrolli ultrassa. Vauva pää alaspäin, jes! Toivottavasti nyt pysyykin niin. Paikat kiinni, kaulaa ultralla katottuna 4,5cm. Vauvan sydänäänikäyrä hyvä. Lapsivesi määrä ylilääkärin mielestä normaali.

Nyt taidan sit suosiolla oottaa kesäkuun alkua, jospa tääki syntyy vasta rv 42+0, kuten esikoinenkin...

No ei näitä juttuja paljoo kehtais muitten kans jakaa o_O :p

Mulla meni nyt sit niin se äitipolikäynti, et ei minuu ronkittu ollenkaan. Käytiin aika pitkä keskustelu sen lääkärin kanssa, ja oli sitä mieltä et sektiolla synnytän jos on näin kovat pelot.
Saan tietty muuttaa mieleni, ja sit eikun vaan soittoo sinne jos siltä tuntuu.

Vauvaa katottiin ultralla ja siellä näytti kaikki olevan hyvin, haukotteli vaan siellä :)
Painoarvio tällä hetkellä 2800g.

Eli mulla olis nyt tyypin todennäkönen syntymäpäivä tiedossa, jos kaikki menee suunnitelmien mukaan. Vielä kolmisen viikkoa odotusta ja sitten :Heartpink

Turha nevolakäynti tänään, rv 38+4. Perusjutut katottiin ja kaikki kunnossa... Voi kun pääsis jo synnyttämään. Alkaa riapomaan tämä mursumaisuus.

Tinska, älä vähättele pelkoa. Toivottavasti sun on nyt hyvä ja rauhallinen olla, kun päätös on tehty! :Heartpink

Mulla alko kans mielikuvistus laukkaamaan tuosta seksivahingosta :p Ja (sairas)osa minusta janoaa tietää tilanteesta lisää, mut ehkä siitä ällöttävää ketjussa enemmän? :rolleyes::wink

On mulla vähän sellanen luuseriolo, mut toisaalta myös helpottunu. Kumma juttu miten mieli sallii sektion kaikille muille, mutta omalla kohdalla se on sitten jotenki väärin tai noloa tai jotain aivan selittämätöntä. Ehkä tätä ajatusta täytyy vielä työstää niin, että tosiaan hyväksyisi myös omalle kohdalleen sen pelon!

Takaisin