Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaa, äippäpolilta soitti jo nyt.. Se on mentävä käymään nyt siellä. Voi elämä.............. :sad001 Nyt rupes pikkase.. pel...

Mannaryyni älä pelkää, siellähän se tilanne sit selviää! Tuu päivitteleen kuulumisia kun tiedät enemmän!

Tsemppiä poli reissulle!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Tsemppiä Mannaryynille!

Eilen käyty neuvolassa (29+6), about kuukauden välein ollut alusta asti. Meillä Lahdessa on vissii jostain 35-36 viikosta eteenpäin kahden viikon välein. Toinen lääkäri käynti on tuolla loppuvaiheessa myös. Tääl ei lääkärikäyntejä enempää ole, jollei ole mitään seurannan tarvetta.
Huomasin, että sf mitta riippuu todellakin terkkarin käsialasta. Ihan erilaiset otteet oli sijaisella ja mitaksi tuli 26 (käyrä laskemaan päin). Kirpun asento Rt. Painoni ei ollut noussut yhtä hurjaa vauhtia, kun aikaisemmin, olikohan jnt. päälle 300g kuukaudessa, aikaisemmin oli yli 700g.
Hb oli laskenut 130:een. Edellisellä kerralla otetussa verikoessa ei havaittu vasta-aineita. Kirpun veriryhmä jäi vielä arvoitukseksi, kun mun terkka ei ollut sitä koneelle kirjannut.

Ai Tays on alkanut laskuttamaan heti käynnin jälkeen? Mulla 2012 oli ylimääräinen käynti RD:n takia ja siitä tuli lasku sit synnytysjuttujen kanssa. Tiedättekö muuten onko se sairaalahotelli paljon osastoa tyyriimpi? Viimeksi ainakaan nukkunut yhtään siellä osastolla, kun koko ajan oma tai vieruskaveri bebe oli äänessä..

Mun mielestä vauva lehessä oli sillon juttu et se on saman hintanen se hotelli..

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

"Synnyttäjät itse maksavat saman 32,50 euron poliklinikkamaksun vuorokaudelta kuon sairaalan vuodeosastollakin. Samassa huoneessa majoittuvalle isälle hotelliyö maksaa toiset 32,50 euroa lisää." Hitto oon kade!!!

Tsemppiä Mannaryyni, toivottavasti sullakin supistukset lakkaa ku pääsee sairaalaan saakka!

Mulla oli neuvola, kaikki hyvin edelleen :).
Nyt siis 33+0, painoa tullu 400g edellisestä ja 4,2kg koko raskausaikana. Verenpaine 112/78, sf-mitta 31. Vajaa kaks viikkoa sitten arvioitiin kaverin painoks 1900g. Syke oli sillä nyt 136-155 :). Mainio heppu alkaa heti möyhätä ihan hulluna kun mittaillaan.
Pää on edelleen alaspäin enkä itse ainakaan huomaa että kääntyilis kokonaan joten saattas olla että on nyt pysyvääkin jo. Kaikissa tutkimuksissa viime aikoina ollut pää alaspäin.
Mä en ilmeisesti kuulu synnytystapa-arvion kohderyhmään eli sellaista ei käsittääkseni erikseen nyt tehdä.

Kiitos ihanaiset! :)

Polilla käyty kaikki on hyvin meitsin alapäässä, et 4cm ja beibillä oli kans kaikki mainiosti, kun ultrattiin. Ihan viivan tasaisesti kasvanut keskikasvukäyrän mukaan alusta tähän saakka. Eli keskikokoinen aktiivinen poitsukka siellä möllötti. <3

Mutta nytten lepoa siihen asti kunnes tulee 37vko täyteen (meitsin ahkeroinnit siis jäi edellisiin 3:een päivään). Seurailtava noita kipuja vaan nyt. Jos ei levolla mene niin soitto taas neukkuun tai polille. Mut 37 vkon jälkee saa tulla noita kipuja iha miten paljon vaan, mut ei ennen sitä.

Labrat oli puhtaat, mut silti neukkulääkäri oli kirjottanu Nitrofur-C (kirjoitetaanko noin) kuurin varman päälle ja äippäpolin lääkäri kommentoi sitä, että ei oo haittaa jos 3-5pvän kuurin syö, kun oireita on ollut. Vaikka äippäpolin lääkäri ois päästän ite kotiin ilman lääkkeitäkin, kun labrat ok, mutta pelataan varman päälle kuitenkin.

Neuvola takana, paino noussut viikossa 600g - ei paljo naurata :D Sf mitta huitelee yläkäyrillä vaikka minun mielestä maha onkin "tipahtanut" sen myötä kun vauvveli kääntyi RT:n, tähän saakka siis viihtynyt PT:ssä hyvin visusti. Sf oli siis 29cm ja oon viikoilla 30+3. Mutta kaikki muuten hyvin, verenpaineet laskenee ja hemppa pysyy edelleen yli 120.

On se jännä kuinka omiin tuntemuksiin pitäisi uskoa, pari viikkoa tuntunut että vauva olisi vaihtanut mahassa asentoa, eli pötkähtänyt ympäri ja jaloilla potkii kylkiin.. Niin tänään neuvolakäynikin vahvisti sen, että ei se nyrkkeile kylkiin vaan potkuja ne on. hip hip hurraa! Tietenkin se kerkiää vielä monesti kääntyillä miten haluaa, mutta itsellä jotenkin se isoin pelko on, ettei kääntyisikään, eli hyvä merkki että ossaa tämä pimpula kääntyilläkkin mahassa, eikä vaan antaa kauheita iskuja joka puolelle :angel3

Ainiin äippäpolin lääkäri laski tänään paljon miulle on painoa noussut niin 13,(?)kg oli tullut 20.2.14 asti ja vaavi painaa nyt sen 2100g, että mitähä mie ite oon lasken päi prinkkalaa olin ite menossa jo melkein 20kg painon nousun hujakoilla.. Mut ei oo paha kyllä :)
(?) = en muista desilukua nyt..

Sain äidiltä eilen hänen odotusajan äityiskortin. Oli mielenkiintoista luettavaa. Sf-mitta oli 30 viikolla sama, kun minulla oli samalla viikolla. Synnyin 5 päivää yli la:n ja pituus oli 50cm, paino 2780g ja pään ympärys 31,5. Miten pikkuruinen! Tuleekohan munkin vauvasta noin pieni :)

Lucy mä oon kans noita kortteja vertaillu, se on mielenkiintosta! Oot kyllä ollu pikkuruinen vauva! Voihan se hyvin olla et teille tulee saman kokonen käärö :) Meiän vauva ainakin vaikuttaa kasvavan melkein samoissa mitoissa kun oon ite ollu, mut voi olla et jos oliskin poika tulossa niin oltaiskin ihan eri käyrillä kun isänsä on tosiaan ollu kilon painavampi kun ite olin syntyessä!

Meitä sisaruksia on tosiaan neljä ja syntymäpainojen vaihteluväli on 2,5kg-4,1kg. Ja kaikki suht samoilla viikoilla syntyneet. Mun lapsilla on syntymäpaino noussu koko ajan, että en ole ihmeissäni jos tää tulokas painaa jo yli 4 kiloa.

Me katsottiin eilen miehen korttia, 3600 g ja 50 cm, miehen esikoinen 3100 ja 47 cm!! Niin pieni!
Voisin veikata että tää on kyllä vähintään 3700 g ja yli 50 cm pitkä! Mun esikoinen oli sen 53 cm, toi 50 kuulostaa siksi niin pieneltä vaikkei eri ole kuin 3 cm :D

Vähän yli viikon päästä ois neuvola! Miks mua jännittää nää vikat neuvolat? :D Synnytyksestäkin puhuttu jo jne..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mie meinaan kokoajan unohtaa, et täl viikolla ois neukku.. Kuukaus sit käyny... Mie varmaan unohan!

Mäkin olin jo unohtanut neukun ennen ku sielt tuli perjantaina muistutustekstari, jollon taas välähtikin et piti rukaa työvuoroja yms. No jos sitä muistais huomen neukkuun mennä ni olis ihan plussaa. :)

Mie taas unohan senkin puolesta, kun koen tulevan käynnin olevan turha.. Äippäpolilla pari päivää sit käyny ja katsottu kunnolla meitsi ja ultrattu poju, että.. Hemoglobiinin jos kattos ja painon ni ne ois siinä seuraavan käynnit asiat. Viime viikolla tuli oltua kahdella eri valmennuksellakin...

Odotan ihan mielenkiinnolla keskiviikon neukkua kun pääsee ultraan saakka :) Onhan tuosta edellisestä sen kolmisen viikkoa niin mukavata vähä päästä päivittään tilannetta :)

Takaisin