Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulle toi antaa rv 32 arvioks 1973g eli puolisen kiloa enemmän kun oli. Mun maanantaina saama arvio oli 1500g eli on alle ton vaihteluvälin minimiarvonkin. Mutta varmaan jos vauva kasvaa lähempänä keskikäyrää niin voi antaa paremman arvion :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Unohtu tarkkaluku, mut rv 40 3700g oli painoarvio ton mukaan. Minuu ei pelota sen paino sit yhtää.. :rolleyes: Veikkaan, et on isompi ku toi, mut sit on. :)

Ohoh,kauhuissani en kattonu tarkkaan..3500g ja se vaihteluväli 3030g-4070g.mut silti!!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Nyt tuli niin kauheita lukuja et päätin etten usko tohon! :grin
Lekureiden arvioiden mukaan bebe on kyl ihan normikokonen mut tollaset pelottelut yli 4kg ei innosta yhtään....

Katoin tarkan luvun 3703g. 3grammalla liseni, heheh. Voivoi, mut en todellakaa jaksa uskoo, et ois noin pieni. Vaikka ultrissa ollut keskiarvoa kevyempi. Viittaan tähän meitsin makean himoon jolle annan aika ajoin periksi.

Mannaryyni mäkin oon lipsunu viimeaikoina aika usein makeeseen mutta silti sanottiin synnärillä että luultavasti jatkaa kasvua samalla käyrällä ja syntymäpaino on siinä 3kg paikkeilla. Kuulemma tässä loppuvaiheessa alkaa jo erottua ne yksilölliset piirteet ja rakenne eli siro vauva on sito vauva vaikka vähän söiskin makeeta.

Mä oon näköjään sit niin keskiverto tapaus että 1 grammalla heittää tuo arvio vauvan painosta :)
Ja mä kun oon surru koko ajan sitä että oma paino ei nouse, mut näköjään vauva kasvaa normaalisti ja mä vaan oon sit kuivan kesän orava niinkun mies ihanasti sano.

Musta on kyllä hassua että 32 viikossa siitä pikkuruisesta on tullu 1500g ja 8 viikossa pitäis kasvaa vielä toinen 1500g. Toi kasvuvauhti loppuvaiheessa on hurjan nopeeta!

Mulle annettiin viime viikolla äitiyspolilla painoarvioksi 1500g. Nyt on 31. viikko eli kaveri on viikon tai pari edellä koossaan. Tosin heppu veti joulukuussakin sellaisen kasvuspurtin, että luulin ratkeavani. Neuvolalääkäri mittasi sf:n ja sanoi sen olevan keskikäyrällä, korttiin ei sitä tosin merkinnyt.

En oikein voi vähempääkään syödä. Paino ei ole noussut yli kuukauteen, oon tosi tarkkana sen kanssa. Menee kohta laihdutuksen puolelle. On kai sanomattakin selvää, että syömisestä on tullut suoritus: montako kaloria, paljonko hiilaria, rasvaa ja proteiinia. Sellaista iloista mässyttämistä ei vain enää ole. :sad001

Vaikka mulla on paino noussu koko ajan aika tasasesti sen n. 300g/vko niin mulla on ainakin sellanen olo että imetysaikana täytyy varmaan ruveta syömään vähän enemmän kun nyt. Oon nimittäin pieniä lipsumisia lukuunottamatta yrittäny kyllä kans syödä suht vähän ja terveellisesti kuitenkin niin että päivittäinen energiantarve täyttyy. En millään usko että tää ruuan määrä riittäis sekä mulle että imetettävälle vauvalle!

Mulle toi lupaa 3715-grammaista. Oon itse ollut syntyessäni 3600 g, mies taas yli nelikiloinen.

Mun painonnousu raskauden aikana on ollut kaikkea muuta kuin tasaista. Nyt vauva kasvaa hurjaa vauhtia, sen tuntee jo möyrinnän voimasta, mutta mun oma paino jumittaa samoissa lukemissa, +12 kg raskauden alusta... joku alkuraskaudesta kertynyt yleispöhöttyneisyys tuntuu poistuvan ja näytän taas vähän enemmän itseltäni.

Meille ei neuvolassa ole annettu mitään painoarviota; eka tulee sitten viikolla 36 siellä synnytystapa-arvioinnissa. Ke oli lääkäri ja nyt tänään neuvola. Nousi onnex sf-mitta nyt parin viikon aikana sieltä alakäyrän alapuolelta keskikäyrälle niin ei tarvii tehdä matkaa mihinkään sairaalaan tässä vaiheessa. Kaikki muutenkin ok, mut supistelut vaan jatkuu aina kun kävelee tai touhuaa jotain eli saikkua tuli jo äippäloman alkuun asti. Ja käsky levätä. Sen kun tietäis miten voi levätä tuollaisen kohta kaksi vee hulivilin kanssa :)

Kävin äsken labrassa kun neuvolatäti epäili viimekäynnillä vähän raskaushepatoosia kun kerroin mun yöllisistä ranteiden, nilkkojen ja kylkien kutinakohtauksista. Toivottavasti ei löydy mitään! Saan tietää sit maanantaina kun on seuraava neuvola. Maanantain neuvolassa on muutakin jännää luvassa kun päästään juttelemaan voimavarakaavakkeista :p

Apuva, onkohan mulla tollanen hepatoosia, kutian kauhees kyljistä ja selästä ja mahasta. Yhtenä yönä herän siihen, että tissien aluset oli ihan tulessa ja raavin vaan kauheesti. Täytyy ottaa neuvolassa ens viikolla puheeks.

Hö, emmä voinu käyttää tota painoarviokiekkoo, kun seil ei ollu riittävän pientä lähtöpainoa.

Tän päivän ultra. Vauva 2165g painava, kasvaa edelleen keskikäyrällä (ton raskauslaskurikiekon mukaan vauva olis nyt km 2256g, et aika hyvin pitää kutinsa). Aivojen keskivaltimovirtaus on alle keskiarvon, mutta ei huolestuttava, kun vauvakin on kasvanut hyvin. (Kuulemma, jos virtaus on liian hidas tai nopea, niin vauvalla voi olla anemiaa, mutta liian nopea virtaus on vaarallisempi.) KTG-käyrässä vilkas vauva ja paljon vaihtelua sykkeissä 110-160 välillä.

Eli kaikki tällä hetkellä ok, vasta-ainetulokset ei vielä tulleet (plääh), et niitä jännittäessä menee viikonloppu.

Seuraava ultra taas 10päivän päästä.

Lucy niinkun Hannastiinakin jo sano niin kutina alkaa yleensä jalkapohjista ja kämmenistä. Mut lähetettiin labraan just siks kun oon raapinu ranteita ja nilkkoja niin vimmatusti vaikka mitään kuivuutta tai ihottumaa ei näy, vatsan ja rintakehän kutinahan yleensä johtuu lähinnä ihon venymisestä.

Voi ei, mullakin on välillä kutittanu just nilkkoja ja ranteita. Kerrothan heti labratulokset kun saat...
Tosin mulla on kyllä sormissa ihottumaakin, ne kutiaa ja kuivuu välillä ihan älyttömästi ja ei neuvolan täti laittanu minuu kokeisiin. Tarttee varmaan vielä ottaa puheeks ens viikolla kun on neuvola.

Nyt tää vauva on taas pää alhaalla, eli vielä rv 31 pystyy noin vaan huomaamattani mylläämään pää ylös ja taas kiepsahdus alas :D Luulis että ois vähemmän tilaa!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin