Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiistaina tuli kärsittyä täälläkin se sokerirasituskoe. Vadelman makuista juomaa oli, äklön makeeta mut parempaa kuin pelkkä sokerivesi, mitä oli esikoisen odotusaikana tarjolla. Arvot sain tietää eilen ja kuulemma olivatkin loistavat eli 4,8 ja 6.1 ja 6.0. Kokeen aikana olo oli ihan ok ja ihana yllätys oli se et sain juoda vähän vettä sen litkun juomisen jälkeen. Silloin kun esikoista odotin, ei vettä saanu ottaa edes pientä kulausta..
Päå kyllä tuli kipeäksi pari tuntia kokeen jälkeen, mutta siihen onneksi helpotti särlylääke..

Varasin seuraavaa neuvola-aikaa ja selvisi, että en pääse vielä maaliskuussakaan tapaamaan omaa neuvolantätiäni. Joka tarkastuksella on ollut aina eri ihminen hommissa, ja sama jatkuu nyt sitten äitiysloman alkuun asti.

Tänään oli synnytyslääkärille aika... Ihana ja todella ammattitaitoinen tyyppi!(kerrankin näitä ku toisinaan noi lekurit on ihan lapasii ja sosiaalisilta taidoiltaan vähintäänkin vajaavaisia)
Mut tärkeimpänä, selvis et mun sairaushistoria yms eivät vaikuta synnytystapaan ja todennäköisesti ei myöskään mahdollisiin kivunlievityksiin! Vaik jotenkin oonkin alitajuisesti jo valmistautunut et mulle ei ehkä voi laittaa epiduraalia, niin siistii tietää et se nyt kuitenkin on vaihtoehtona jos tilanne vaatii sitä.
Ultraskin samalla, bebe kasvaa oikein mukavasti ja paikat vielki suppareista huolimatta hyvin kiinni.
Loppuraskaudesta on viel yks aika tuonne ja sisätautilekurillekin vielä, oompahan hyvässä vahdissa joka puolelta :p

Terveiset Naistenklinikan päivystyksestä. Alko töissä supistaa niin jumalattomasti ja lyhyin väliajoin. Äsken otettiin sydänkäyrää ja ootetaan lääkärille pääsyä..

Ihanaa, 4D-ultra takana. Kyllä oli hintansa arvoinen. Kaikki kirpulla hyvin,tän hetkinen paino noin 957g ja jos samalla käyrällä menee niin syntymäpainoarvioksi sanoi 3,5kg. Ihania kasvokuvia saatiin pienestä ja koko tutkimus ja livekuvaa DVD:lle. Ja sukupuolesta ei epäselvyyttä yhtään,tyttö sieltä olisi tulossa. Niin oli joka suunnasta selkeet tytön elimet. :D Huikeeta!!!! <3

Kaikki kunnossa. Lääkärikään ei osannut oikeen sanoa, että mikä supistukset aiheutti. Paikat kiinni ja kiinteet. Vauvan sydänäänet oli hyvät ja painoa pikkuselle kertynyt 1360g. Saikkua en saanut, mutta lääkäri sanoi, että jos supistuksii tulee jatkos ni neuvolan kautta saikkua hakee.

Nyt 26+4 ja sf-mitta 23cm, jos ees oikein ymmärrän tätä taulukkoa? Ku se tätskä ei edelleenkään puhu. Musta tuntuu, että maha on samanlainen kun kk sitten :) painoa tullut kkssa 1kg! Vaikka oon omasta mielestä syöny ku hevonen :o

Selkäkipujen takia kävelen, kun maha olisi valtavakin, huvittaa miltähän se ulkopuolisen silmään näyttää :-D ku maha onki pieni! 8)

Eilen, kun kävin hakemassa neuvolasta sairaslomatodistuksen niin samalla terveydenhoitaja teki normaalin neuvolatarkastuksen. Sydän pauhas pikkusella 135-145 välillä, neuvolatäti sanoi, että pienellä kuullostais olevan voimakas sydän. Oli pikkunen majottautunut selkä mun vasenta kylkeä vasten ja potki mun oikeeta kylkeä kohti. SF-mittaa ja hemoglobiinia ei ottanut, mutta sanoi, että ensi viikolla saa sitten oma neuvolatäti ottaa ne. Huomen oliskin sit neuvolalääkärillä käynti.

Neukkukäynti takana: hemppari 128 (aika hyvä, vaikka en syö rautaa), paino pudonnut pikkuisen viime kerrasta, sf 26cm, sykkeet löytyi, mutta vauva keskittyi lähinnä potkimaan sitä anturia ja karkaamaan alta, pissa puhdas ja RR ok.

Kehuja tuli verensokereista ja näytänkin kuulemma paremmalta kuin viimeksi, että ilmeisesti ruokavalio on oikea.

Saan loppuraskauteen lääkärikäynnin pelkästään sen sterilisaatiolähetteen takia. Ihan hyvä homma.

Sulla on hyvä hemppari kyllä röppö! Mulla on noussut 2kkssa 116 --》126, enkä syö rautatabuja. Meillä ollu vauvan syke 120-130, mutta kaippa sekin normaali? :)

Kävin viime viikolla neuvolassa, kun oli 25+6. Silloin sf-mitta oli 24cm ja vauvan syke 135.

Huomenna piiitkästä aikaa neuvolalääkäri. Kyllä on taas odotettu. Aika kuluu niin hitaasti mulla! Kiva kuitenkin lukea muiden neuvolaterveisiä

Joku uskomus(?) on, että pojilla on korkeampi syke kuin tytöillä. Onko muut kuullu tämmöistä?
Meillä on kaikilla pojilla ollu masussa syke 140-150.

Yhtä kovaa on sykkiny tytöllä kuin pojillakin. Aktiiviaikana yli 150 ja lepovaiheessa 130.

Mulle on kyllä sanottu että pojilla olis matalampi syke... No en usko kumpaakaan väittämää. Mulla on laskenu noi vauvan sydänäänet alun melkeen 160:stä nykyiseen 140-145 pikkuhiljaa. Mut selkeesti on neuvolakortista havaittavissa että mitä isommaks se pikkutyyppi käy niin sitä harvemmin tarvii sydämen pumpata.

Mäkin olen kuullu niin päin että pojilla matalampi syke. Ihan sama nopeus näillä kahdella kuitenkin on ollut ja eka on tyttö ja nyt tulossa poika. Hidastuu vähän loppua kohden. Huomenna neuvolalääkäri, kiva tietää onko paikat vielä kiinni kun kaikkea vihlontaa ja juilintaa on pidempään jo ollut. SF-mittakin toivottavasti nousussa ja paino maltillisesti noussut... HB mulla on kokoajan ollut hyvä.

Mulle th sano että on tavannu rauhallisia poikia ja vilkkaita tyttöjä, ettei sykkeistä voi ainakaan sukupuolta päätellä. Mun tytön syke ollut 140-154 välillä.

Takaisin