Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enää muutama päivä pelkopolikäyntiin. Vähän jännittää ja mielenkiinnolla lueskelen teidän juttuja aikasemmista synnytyksistä. Onko täällä joku käyny aikasemmin pelkopolilla? Mitä siihen ekaan käyntiin kuuluu? Mulla ei oo nimityäin mitään aavistusta...

Tänään ultrassa PikkuIhmeen painoarvio oli 920g. Mukavasti on pikkunen kasvanu, vaikka kovia kokenutkin jo. Oli vaan vieläkin "väärinpäin" ja potkiskeli kovasti istukkaa, tai oikeestaan siinä olevaa hematoomaa. Sairaalassa vaan ihmeteltiin miks ei mulla oo ollu sokerirasitusta. Täytyy ens viikon neuvolassa siitä kysyä, kun ei se neuvolantäti oo aiheesta sanonu mitään..

Mä epäilin kanssa omassa lantiossani olevan jotain poikkeavaa, koska esikon pää oli painunu ihan toispuoleiseksi ja tosiaan toisella oli toi tarjonta väärä. Aattelin siis, että eka oli ehtiny painattaa ittensä oikeeseen tarjontaan ja pää oli antanu periks, toinen lähti sit ylempää ja pää käänty. Ilmeisesti mun teoria oli kuitenkin väärä kun toi kolmonen tuli ihan oikeessa asennossa ja pää oli kauniin pyöree :) Tai sit hän oli vaan taitava ja osas pujotella...

Neukussa käyty ja kaikki hyvin. Painoa tulee sievästi, eikä tämä täti ainakaan ollut mitenkään kauhuissaan :)
Muksu vastaa aika hyvin viikkoja ja painoarvio tälle hetkeä on 1060g :) Pää alaspäin köllötteli murunen <3
Kolmen viikon päästä seuraava neukku.

Mulla on tunnin päästä rasitus.. Ennen sitä esikoinen hoitoon :D Vähän meinaa nälkä kurnutella masussa.
Iltapalaksi söin puuroa, 2 leipää ilman päällistä ja marjoja, jotta jaksaa tänne asti..
Onneksi tää rasitus on (ehkä) vain kerran raskaudessa!

Täällä kanssakärsijä! Sokerilitku juotu, maku oli ok kun oli vadelmainen, mutta nyt haluais vaan nukkua ja ällöttää... Ei saa kuulemma nukkua, eikä tehdä tutustumiskierrosta rakennukseen :/

Olo ok. ei heikota,hirvee jano vaan!!puolen tunnin päästä viimonen koe.ja viereen istahti täti joka tupsauttanu pikkasen liikaa hajuvettä ja polttanu muutaman sätkän sisällä!:oops: en oo ikinä voinu sietää hajuveden ja sätkän yhdistelmää!!

Edit. Tsemppiä muillekki!! :) aika kulunu suht hyvin vauva ja kaksplus lehtiä lukiessa ;)

Mä kun eilen rasituksessa kärvistelin niin kärsin kanssa muiden hajuista. Tuntui että jokainen muu asiakas oli kylpenyt joko tuhkakupissa tai jossain kauheassa hajusteessa. Kamalin oli yksi oikein hieno vanha rouva joka kulki siellä sievissä korkkareissa, turkishattussa, ruusukuvioissa silkkipaidassa ja kädessä pieni koristeellinen käsilaukku. Mutta se haju. Sellainen pistävä, voimakas ja tunkkainen hajuvesi (?), joka leijaili käytävällä pitkään mummelin lähdettyä.

Voih, en kyllä kestäisi myöskään voimakkaita hakuja just nyt! Vielä 1 h. Olo myös ok, mut hieman kyllä luomia painaa huonosti nukuttu yö, ja vaikkei ole nälkä, tekis mieli syödä :/ onkohan sitten ihme, kun paino noussut sen 10 kg!

Ja sokeriliemi oli ihan hirveää, jos alkuraskaudessa ton olisi joutunut heittämään naamaan niin olisi kyllä tullut ylös..
En muutenkaan ole raskauksissa ollut makean perään, niin hyhhyh..
Nyt sit tunti venailua ja sit toinen..
Ruisleipä ja vesi odottaa autossa sitten kun täältä pääsen, jos meinaan kuolla nälkään.. Mutta ton juoman jälkeen lähti kyllä nälkä ihan kokonaan :S

Ilmeisesti melkeen kaikkialla on käytössä se vadelmalitku? Meilläpäin joutu hörppimään sitä appelsiinilitkua ja koska olin ennalta varautunu henkisesti siihen vadelmaan niin appelsiini tuntu tosi ällöltä. Eikä kyllä tosiaan maistunu yhtään appelsiinilta.

GlucosePro nimistä vadelmalitkua tarjoiltiin meillä. Ei ollut ihan kauhean kamala, joskin yllättävän voimakas se makeuden ja esanssin yhdistelmä. Ainakin huoneenlämpöisenä, olisi ollut varmaan parempaa jääkaapista otettuna.

Musta on tosi jännää, että mua ei lähetetä ilmeisesti lainkaan sokerirasitukseen. Oon kuitenkin 32 v., tosin mitään sukurasitetta ei ole. En osaa nyt sanoa, pitäisikö olla helpottunut vai näreissään siitä, että Helsinki säästää näissä asioissa.

Mun yliherkästä hajuaistista oli vihdoin hyötyä. Eilen keittiössä leijaili paha haju, jonka lähdettä mies oli etsinyt pitkään, tuloksetta. Mä pystyin heti sanomaan, mikä haisee (homehtuva tekstiili) ja paikansin hajun kymmenessä sekunnissa. Roskakaapin uumenista löytyi keittiörätti! Voisin olla hyvä tryffelisika.

Meillä oli vissiin Glucobooster-merkkistä. Ja onneks oli kylmää. Lämpösenä ois kyllä ykä tullut :sick009

Ekassa rasituksessa se vadelmanmakuinen (kylmä onneksi) litku meni aika helposti alas, pakotti vaan ja äkkiä alas. Tokalla kertaa oli tosi tuskaista ja meinas tulla koko ajan ylös, yhtä kylmää se kyllä oli mut silti. Oli jotenkin pahempaa ku ties mitä odottaa ja sitä oli vaan liikaa. Onneks pysy alhaalla vaik muutama minuutti siihen menikin et se sai alas

Mulla oli kans tota vadelmaa taskulämpimänä ja mähän käväsin ton rasituksen jo silloin viikolla 16(?) eli just ku olin pahimmista ällötyksistä selvinny. Ja oli niiiiin kivaa... Mulle sano labrahoitaja, että ennen tota vadelmaa olis ollu joku sitruunanmakunen tai vastaava, mutta siitä oli tullu selkeesti enemmän huonovointisuutta joten se oli vaihdettu. Minusta silti "parempaa" oli se vielä aiemmin ollu "laimee kokis"...

Sokerirasituksen tulokset sain katottua netistä ja olivat 6.1 4.0 ja 5.1 eli ensimmäinen oli sit vissiin koholla!vielä ennoo neuvolan tätiä kiinni saanut.mitenhä tää homma tästä niinkö etenee?

Edit. Arvot oliki kuulemma tosi hyvät ja olivat vaan väärässä järjestyksessä netissä :D luojan kiitos!!eli meidän kunnalla on käytössä tämmönen syystemi et ite saa netistä katottua labratulokset mut soitin vielä neuvolan tädille.. :)

Muokattu viimeksi:
Mä oon tuon vadelmaanvaihtumisen jälkeen, joka kerta narissut niille labrahoitajille, et haluan sen kokiksen takaisin. Tosin sitä joutu juomaan pikkusen enemmän, mut en vaan tykkää tuosta vadelmaesanssista lainkaan.

Tänään kävin neukkutädillä "hakemassa" mittaria ja muita härpäkkeitä ja ihan vaan juteltiin 40min. (ja siis mulla ei ollut mitään käyntiä merkattu, piti vain hakea) Huomenna alkaa verensokeriseuranta ja pari päivää katson, et millasia arvot on tällä ihan omalla normisyömisellä, ja jos arvot hyviä, niin en ala tehdä muutoksia. Säännöllistää pitää kyllä tää ruokailu, kun se on vähän sillon tällön syömistä mulla.

Menee melkein terapiasta tuolla neuvolassa käynti, kun tulee juteltua kaikkea muutakin asiaa ja ihanaa kun saa purkaa tätä omaa päänsisältöä ja saada tukea. Tuntuu taas et kaikki kyllä järjestyy! :)

Takaisin