Perhevalmennus eli "synnytysvalmennus". Käydään läpi siis myös synnytystä, mutta kaikkea muutakin vanhemmuuteen, vauvaan ja raskauteen liittyvää.
Meillä oli esikoista odottaessa perhevalmennusta 4 kertaa+joku suuremman ryhmän fysioterapeutin luento tms. Porukka harveni joka kerta ja ite en päässy viimeselle kerralla, jonka aiheena oli vauvan hoito, koska olin synnärillä hoitamassa jo omaa vauvaa :)
Nyt on sokerirasitus lusittu. Melko hyvin meni. Koko ajan pystyin istuallani olemaan. Labran nainen oli tosi kiva. Kyseli ensin onko ollu aiemmissa huonoa oloa, että haluanko heti pitkälleen tarkkailuun. Olin kuitenkin aulassa ja kävi vielä ekan tunnin aikana erikseen kysymässä onko kaikki hyvin. Myös jokaisen näytteenoton yhteydessä varmisteli mun vointia ja sitä pystynkö jatkamaan. Oisinko sitten ollu jotenkin huonovointisen näkönen

Olo oli siis vähän hutera, huimasi, litku maistu suussa koko ajan, päätä alkoi myös särkemään ja väsyttämään. Mutta elävien kirjoissa edelleen. Aiemmissa mulla on tosiaan ollu sitä "laihaa kokista", joka ei edes maistunu kauheen makeelta. Välissä on kuulema ollu jotain sitruunanmakusta, josta oli tullu sitten paljon ihmisille huonoa oloa. Nyt oli vadelmanmakuista tai siis olevinaan vadelmaa...

Kaks kertakäyttökipollista väritöntä, vähän tahmeeta ja AIVAN JULMETUN MAKEETA litkua. Jotku juo kuulema mielellään. Eka suullinen nyt menetteli, mutta sen toisen kipon vikat tipat rupes vähän tökkimään

Ja mitään ei saanu ottaa sen jälkeen suuhunsa, etenkään ei vettä ja sitä oisin kyllä hörpyn mielelläni ottanu. Maanantaina pitäs tulokset olla neuvolasta saatavilla, joten täytyy sinne kilautella ku seuraava neuvola vasta 5.12. Toivottavasti arvot on semmoset ku pitääki.
Nythän me päästään helpolla ku ennen on kuulema juotettu kaks litraa jotain maidon oloista tököttiä. Määrä suhteutettiin vielä painoon, eli painavammat joi enemmän. Siinä odotushuoneessa immeiste kanssa turistessa tämmösenkin opin :)