Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ahaa, juu! Mie jo ite kirjottelin sinne valmiiks koko litanian.. :) Kiitti! :P

Mä oon ihan kuutamolla noista virtsarakkojutuista, kukaan ei ole mulle sanonu et rakko täynnä tai tyhjänä! Enkä ole huomannut edes ohjeita Tampereen äitiysultran seinillä, niin kuin joku aikaisemmin niistä mainitsi! :D Tänäänkin opis siis jotain uutta! ;)

Meille tuli ekan ultra-ajan yhteydessä ohje mukana, että rakko mahdollisimman tyhjä, mutta oliha toi rv 12 ultrassa miulla siitä huolimatta melko täys rakko, mutteivät passittaneet wessaankaan. Nyt, kun mahan päältä ultrasivat niin ei ollu puhettakaa miun rakosta. Tosin kävin pissalla enneku lähettiin ultraan.. Et en tiiä haittaaks se pissamattomuus mahan päältä ultratessa..

Mulla nt-ultra tehtiin masun päältä ja sitä ennen nimenomaan käskettiin käymään pissalla.. Myös esikoisen odotusaikana piti aina ennen ultraa käydä vessassa, vaikks silloin nt-ultra tehtiin alakautta. Ja molemmat oon käyny samassa sairaalassa..

Rakenneultra ois tasan kahden viikon päästä, jännää :) <3

Ihana, että jotkut on saanut tietää minkä merkkisiä on tulossa.... en kyllä silti aijo selvittää. Kivempi olla jännityksessä :)

2. neuvolasta kotiuduttu, vauvan sydänäänet löyty, 149/min :love7 Nyt siis turhat keskenmenohöpöhöpöajatukset lopullisesti nurkkaan ja raskaus jatkukoon. Th epäili et mulla ois istukka edessä, kun kuulu niin voimakkaasti. Kerroin etten todellakaan ole tuntenut mitään liikettä mahassa, ei kuulemma viel pitäiskään, varsinkaan ensikertalaisen, vaan vast n. 20. vkolla. Tämä lohduksena kaikille jotka pelkää ettei mahassa olla hengissä. Painoa oli tämän päivän punnituksessa 8-9kg painosta ennen raskautta, joten pitäs vähän tarkistaa ruokavaliota :rolleyes: Mulla noussu nyt 800g vko, kun 500g ois se sopiva vauhti. Suositeltiin sokerirasitusta, kun mun normipainoindeksi jotain 24, eli lähellä ylärajaa. Kiva nuorehko ulkomaalaistaustainen, mutta kielitaitoinen th oli, harmi etten saa pitää kun muutto edessä.
Vaikka en myönnäkään, että raskaus olis mua erityisesti herkistäny, piti kotiintullessa muutama helpotuksen/onnenkyynel vieräyttää. Kaikki hyvin :)

Sain kehut hyvästä seurapiirirakosta. Rakon olisi hyvä olla mahdollisimman täynnä juuri siksi, että se painaa kohdun jotenkin parempaan asentoon, jolloin rakenteiden katsominen on helpompaa. Tai jotain sellaista se setä höpisi...

Rakenteet kunnossa, käsissä ja jaloissa tarpeeksi luita ja sisäelimet niin kuin pitääkin. Poika siellä sanottiin jytäävän. Kauhea meno oli mahassa käynnissä! Ultraaja totesi olevansa liian hidas hänen liikkeisiinsä! :)

Mulla alkaa olemaan sellanen fiilis että olispa sittenki se doppleri myös kotona, kun ei tietookaan mistään liikkeistä, mut en aijo kyllä ostaa, enkä lähtee nyt ravaamaan sydänääniä kuuntelemassa neuvolassakaan.
Nyt olis muistaakseni 17+1, ja järjellä aateltuna niin varmaan suurin osa ensiodottajista ei vielä tunne mitään, mut silti tuntuu et hirveen moni on laittanu jo aikasemmassaki vaiheessa tänne että on kuplintaa ym tuntunu.
Olis aika kivaa jos vaikka jouluksi jotain tuntuis, mutta kai tässä voi vielä mennä aikaa....

Edit. niin joo ja vielä ikuisuus rakenneultraan, kolmisen viiikkoa.... Äh.

Tänään 21+0 ja rakenneultra takana. Kaikki näytti normaalilta rakenteiden puolesta. Siellä se sydän sytkytti. :) Sukupuolta ei haluttu tietää. Painoarvio oli 450g ja vastasi viikkoja kokonsa puolesta. Istukka oli edessä ja osittain kohdunsuun päällä, kontrolliultra varattiin maaliskuun alkuun. Huh ihana tietää että kaikki on kunnossa.

Mukavaa lukea hyviä uutisia :) Oma ultra on vasta 9.1., mutta nää välipäivät menee aina kauheen nopeesti. Erityisesti, kun mulla on vakaa missio saada tutkielmaani kirjoitettua...

Rakenneultra takana <3 Kaikki oli pikkuisella hyvin. Veteli sikeitä ja haukotteli koko ultrauksen aikana. Vastasi kooltaan viikkoja. Sydän jyskytti kovin. Ei ole ihme ettei ole vielä mitään liikkeitä tuntenut kun istukka aivan suoraan edessä. Harmittaa että ei saatu tietää sukupuolta kun toinen istui kantapäidensä päällä jalat ristissä tiiviisti :sad001 Pittää varmaan jossain vaiheessa mennä myöhemmin yksityiselle sinne 4D-ultraan kattomaan uudestaan. :)

Viime torstaina käyty rakenne ultrassa 19+6. Kaikki näytti olevan hyvin, kunnes kätilö sanoi, että haluaisi tarkistuttaa yhden asian lääkärillä: taka-aukko oli 8mm kun se saisi maksimissaan olla 1cm. Uusinta ultra tarkistus miltä näyttää 3.1. Ajatukset ihan sekaisin ja ei niin kiva uutinen näin ennen joulua. Varmistushan se on vaan vielä ja mitään ei ole vielä todettu. Peukut siis vaan pystyyn että kaikki menisin hyvin. Ps. pieni poika sieltä olisi tulossa.

Takaisin