Neuvolakuulumisia!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja alina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä myös poika kasvaa huimasti, noin 300-500grammaa tulee viikossa painoa lisää (huh huh) Pituutta on tullut myös selkeästi, mutta ei ole vielä mitattu, joten en tiedä tarkemmin. 

Ehdottomasti vauvat saa olla pullukoita, joten siitä ei kannata välittää. Vaikka ois kuinka pullukka vauvana, ei se tarkoita sitä että lapsesta tulisi lihava. Vauvojenhan paino saattaa laskeakin tosi nopeasti, jos tulee esim kuumetta tms. joten sehän on vain hyvä, että on hiukan pullea :) 

2kk neuvolassa käytiin tänään. hyvin benjamin kasvaa. painaa tällä hetkellä 5300g (3325g syntyissä) ja pituutta on 57,5cm (syntyissä 50,5cm). Pipon mitta nyt 40cm ja syntyissä oli siis 35cm.
Rotavirus rokotteen lipitteli pienen äimistelyn jälkeen.
Kovasti neuvolan tätille hymyili ja oli reipas poika muutenki :) <3
Kysyin terkalta että onko siitä jotain haittaa ku imettää rintakumen kans niin sanoi että ei haittaa yhtään mitään. Jostaki luin, että maito saattaa vähentyä jos käyttää pitkään kumia apuna imettäessä, mutta tämän asuian se terkka tyrmäs heti.. !

Meillä oli tänään neuvola 6vk. Aleksi painoi 6250g ja 59,5cm ja pipo 41cm. Hyvin siis kasvaa rintamaidolla. Iho on vähän kuiva ja karstaa päässä. kova on poika liikuskelemaan, siis huitomaan käsillä ja jaloilla. Katseella hakee värikkäitä kuvia ja kääntyy niitä kohden. Tuntuu, että kohta toi vauveli pyörähtää ympäri, kun on melkein jo kyljeltää, kun touhua riittää.
Jälkitarkastus on nyt takana päin ja lähete sterilisaatioon saatu. Saa nähdä, kuinka kauan joutuu odottamaan leikkaukseen pääsyä.

Mullaki jälkitarkastus takana. kaikki ok. punttikselle lupa saatu joskin pitää rauhallisesti alottaa ja ei kovin heti alkaa tekeen mitään kovia punnerruksia.

2kk neuvola takana. Onni paino 6420g ja pituutta kertyny jo 62cm. Neukkutäti meinas että pitkä poika tulee Onnista. No eipä me vanhemmatkaan ihan lyhimpiä olla joten ei ihmekkään :)
Kovasti jutteli ja hymyili poika tätille ja täräytti pöydälle kunnon vihreät sonnat :) Ei ainakaan vielä oo tullu mitään oireita rota rokotteesta. Kaikki hyvin ja tyytyväinen lapsi on <3

Mulla on hyvä vinkki karstaan (jos se haisee = sieni), eli Sibicort. Me laitettiin yhden ainoan kerran sitä vauvan päähän, siihen päälle pipo yöksi, ja seuraavana aamuna pestiin pois. Karstaa ei ole enää näkynyt...

Terveisiä lääkärineuvolasta! Mamma kun on koko ajan huolissaan että kehittyykö ja kasvaako tämä lapsi niinkuin pitää niin eipä ole syytä huoleen!

Pituutta tyttärellä 56,8cm, painoa 5,660g (nyt sanotaan korvikkeelle toistaiseksi heihei) ja pipo 38,1cm. Muutenkin kehitys iänmukaisella tasolla.

Lääkäri on aivan ihana perhelääkärimme ja kommentoi otteitani "ettei uskoisi että on ensimmäinen lapsi kyseessä". Näki kuulema miten varmasti ja tottuneesti lasta käsittelin ja että äidillisyys oikein huokuu päällepäinemoticon Olipa hämmentävää (ja mukavaa) saada kuulla tuollaista...

Kysyin muuten siitä maidon koostumuksen muuttumisesta niin neuvolantäti sanoi että mahdollisesti vähän "ohenee" mutta ei muuten muutu. Kakan vihertävä väri voi johtua allergisesta reaktiosta, mutta jos vihertää vaan vähän niin ei mitään ongelmaa.

Rotarokotekin saatiin ja mahdollisten masuvaivojen pitäis kyllä mennä sit ohi sunnuntaihin jolloin on ristiäiset. Ihanaa, saa vihdoinkin alkaa puhutella vauvaa omalla nimellään muidenkin kuullen!

Rota rokotteesta... Kaveri sano, että sen sivuvaikutukset saattaa kestää jopa 10 päivää. ! Ja näyttää siltä että täällä menee juuri niin. Nyt rokotteen antamisesta on 5päivää, ja vatsakipuja on ihan selvästi enemmän ku on ollu pitkiin aikoihin. Ne kivut on pahimmillaan yleensä aamuyöstä aamuun asti. Päivän mittaan helpottaa, mutta välillä kipuilee niinki paljon että raukka B on ihan kivusta jäykkänä. Ripuliaki on..
Mä ku luulin et ei tullu mitään siitä rokotteesta...
Kaveri sano, et niiden pojilla on ollu just se 10.päivä kaikista pahin!
Sanottiinko teille neuvolassa mitään tuohon viittaavaa? Mulle ei sanottu...

Ei kyllä tuommoista puhetta ole ollu, sanottiin että päivän tai pari voi masua vaivata. Meidän tyttärellä ei ole tullut mitään oireita, kakka on aina ollu löysää eikä tuo ole edes pulautellut vaikka siitä varoiteltiin. Onneksi näin, kerkesin jo maalailla vaikka mitä kauhukuvia ripuliroiskeisesta kastemekosta =)

Ei tullu täälläkään oireita tuosta rota-drinkistä. Väsyny vaan oli koo päivän sen jälkeen, mutta tiiä sitte johtuko kuitenkaan siitä. Kaverilla oli vaavi huutanu tuntitolkulla kitarisat suorina, mutta vaan yhen illan.

Meitä varoiteltiin n. parista viikosta, että sen verran voipi kestää. Ja että kaks viikkoo pitää tehostetusti pestä käsiä, ettei tuu vanhemmille ripuli.

Meille sanottiin että viikon päästä rokotteen antamisesta on pahimmillaan.

Ei kait se rotavirus voi tarttua terveeseen perheenjäseneen?
ainaki niin mä oon ymmärtäny, et riittää tuo käsihygieniasta huolehtiminen..

Heips, 

täällä viiden viikon neuvolassa pojan paino oli 4960g, mutta pituutta ne ei mitanneet. Mittailimme sitten itse, kun olen ihmetelly, kun mikään body ei enää tahdo mennä päälle ja poika tuntuu niin hurjan pitkältä. No ainakin 63cm pituutta löytyy ihan heittämällä :D Jotta huh huh :) No pitkä poika on tulossa, kun pojan iso veljetkin ovat melkein kaksimetrisiä. Nyt sitten olen heitelly pieneksi jääneitä vaatteita laatikoihin ja kaivanut uusia isompia tilalle. Onneksi innostuin kiertää niitä kirppareita jossain vaiheessa, niin ei tule pulaa noista vaatteista :D 

No mutta pikkuherra kaipaa taas huomiota :)

Ihmettelen Tarunen vähän että miks teillä ei mitata pituutta!? Sehän on ihan perusasia painon ohella lapsen kasvun seurannassa, niin kuin päänympäryskin. Minä varmaan jo kyselisin ääneen neuvolassa...

Meillä neukkutäti sano tuosta rotaviruksesta, että voi tarttua terveeseen aikuiseen tuon rokotteen kautta tai siis vauvan ulosteen kautta ko tulee jotenki elävänä viruksena ulos tai jotaki semmosta se sano  Että vaan kiinnittää enempi huomiota käsihygieniaan. Kylläpä tuota muutenki tulee kädet pestyä ja desifioitua kakka hommien jälkeen ja muutenki paljo tarkemmin ku on kaikkia pöpöjä liikkeellä.

Meillä oli perjantaina 2 kk neuvola. Rotarokotteesta ei mitään kummempia oireita ole tullut, sinä päivänä poika oli ehkä tavallista väsyneempi ja ärtyneempi. Meille sanottiin, että viikko rokotteesta olisi tarttuvimmillaan kakasta. Kaverin esikoinen sai juuri ripulin , kun kuopuksen rokotuksesta oli viikon verran. 
Mulle määrättiin antibiootit papan perusteella :( Nyt huomasin, että ohjeessa kielletään imetyksen aikana..? Kumminkin neuvolalääkäri määräsi ja imetin jopa siinä käynnillä...täytyy asia vielä varmistaa. 
Mio painoi 6260 g ja pituutta 59,5 cm, pipo 39,8 cm. Reipas ja jäntevä poika :) Ihmetyttää, kun kaikki päivittelevät kuinka iso ja pulska poika Mio on. Terkkarikin sanoi, että menisi 3-kuukautisesta...Täällä kun lukee teidän kuulumisia, samankokoisia poikia kaikilla! Johtuiskohan päivittely siitä, kun oon itse pieni :)

Haluan vain sanoa teille hyvät vanhemmat, että kannattaa miettiä todella tarkkaan mitä rokotteita annatte antaa lapsellenne. Olen itsekin kohta 3 kk vanhan tyttövauvan äiti, enkä todellakaan antanut antaa lapselleni rotavirusrokotetta. En halua kirjoituksellani pelotella ketään enkä herättää pahennusta, vaan yksinkertaisesti havahduttaa teitä vanhempia siihen, että ymmärtäisitte etsiä tietoa rokottamisen hyödyistä ja haitoista ja tekisitte päätöksen rokottamisesta tai rokottamatta jättämisestä vasta sen jälkeen. Tässä rokotusasiassa ei kannata luottaa aukottomasti siihen tietoon mitä neuvolat tai ns. "viralliset" tahot jakavat ja antaa laittaa pienen vauvan puhtaaseen elimistöön aineita, joista kukaan ei voi varmuudella taata, mitä nämä aineet vauvan elimistössä aiheuttavat. Monet tutkimustulokset osoittavat, että pienen vauvan immuunijärjestelmän kehittymistä ei tunneta riittävän hyvin, jotta voitaisiin taata sataprosenttisesti minkään rokotteen turvallisuutta. Olen itse tutkinut tätä asiaa kuukausia ja aiheesta on kyllä saatavilla tietoa ja tutkimuksia, se tieto pitää vain osata etsiä. Ja tosiaan, ei ole tarkoitus provosoida eikä pahoittaa kenenkään mieltä vaan päinvastoin ainoastaan havahduttaa teitä miettimään, että rokottamatta jättminenkin on vaihtoehto. Tässä vielä yksi osoite blogiin, jossa on tietoa näistä tällä hetkellä teille ajankohtaisista rotavirusrokotteista ja siitä, mitä ne sisältävät ja millaisia haittoja ne voivat aiheuttaa. http://elamakasissamme.blogspot.com/2010/10/rotarix-rotateq-rokotteet-ynna-muuta.html

myttö kyllä meiän tyttökin on ihan samaa mittaa! yläkäyrällä menee mutta mitäs sitten. toiset on pieniä ja toiset isompia. taitaa olla aika pieni marginaali noissa keskiarvoissa.

rokotteista... mä en todellakaan osaa päättää haluanko tota rotarokotetta antaa... eikös se oo ihan uusi..

Takaisin