Neuvolakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annnika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juu, eihän se sisätutkimus ikinä turha ole, musta on hyvä että se tehdään että tietää onko muutoksia tapahtunut. Valitin siellä vatsan kipuilua ja arkuutta. Käskettiin vaan pissatestiin, mikä oli puhdas kuten arvelinkin, eikä sille ole vieläkään mitään syytä löytynyt. Kai se on vaaratonta. Jotenkin tuntuu ettei hyödy mitään, kun ei saa tietää esim. miten päin vauva on ja onko mitat käyrillä. Sais lääkäri jotakin puhua! Mulla on kiva hoitaja, mutta lääkärissä on toivomisen varaa.

Jos kivut ja arkuus ovat todella arkea haittaavia niin vaadi lisätutkimuksia! Eivät mun kylkiselkävatsa kipua ottaneet tosissaan mehiläisessä(!!! Yksityinen vielä!) ja päivystyksessäkin hoitsu totes et ehkä nää on vaan harjotussuppareita .
Ei ollu! ku virtsatiekiviä!! :D

neuvola sekä lääkärintarkastus takana päin, Kaikki enemmän kuin hyvin. Mä jo tonne radi-palstalle ihan intoa piukeena totesin, että oon niin häpi kun sain positiivista palautetta noista hyvistä sokeriarvoista. :) Muutenkin kaikki arvot oli
tosi hyvät ja hemppa pysynyt samassa, joten jatkan samaa rataa niin hyvin sujuu, :)

Paino oli kuukaudessa noussut 2 kiloa, ja mä olin siitäkin ilonen, ainakin vauva kasvaa ja kehittyy! :) Mä oon nyt kyllä niin jossain pilvissä, et taian tästä laittaa lenkkivermeet niskaa ja lähteä käppäileen tonne lenkkipolulle mun masuni kanssa. :)

Kävin tänään juttelemassa neuvolatädin kanssa mun jaksamisesta kun itse pyysin.. Mulla alkaa olla sen verran tuskasta töissä et tulee särky ja mahan pingottuminen puolikkaan työpäivän jälkeen ja helpottuu vasta kun kotona pääsee sohvalle suoristaan ittensä (joskus vaatii jopa tunnin makaamista et helpottaa).
Tuntuu kyl erilaiselta ku aiemmat harkkasupparit (myöskin ne kivuliaat) mut neuvolatäti sanoi et se kuulostais silti suppareilta.. Loppuviikko sairaslomaa ja oman / mahan jaksun mukaan sit lenkkeilyä ja muuta aktiviteettia :) käy mulle!

Jee, en joutunut sokerirasitukseen! Mulla oli viikkojen 16 ja 22 välillä tullut 880grammaa viikossa joten neuvolantäti kitisi siitä, mutta 22-26 oli tullu 550g/viikko joten ei valituksia :) jeejee!

Meilläkin oli tänään neuvola, viimeistä kertaa tuossa neuvolassa ennen muuttoa uusiin maisemiin ja neuvoloihin. Kaikki oli oiken hyvin, ja nyt sain edellisten painovalitusten sijaan kehuja että nyt oikein sopivasti noussut paino (300g/vko, aiemmin meilläki oli puolivälin jälkeen 900g/vko...) :) Päästiin taas ultrallakin kurkkaamaan ja siellä pönötetään edelleen pää alaspäin lähtövalamiina. Sf 28cm ja muutki mittaukset just niinku pitääkin :) jipii!

Minulla oli painoa tullu 700g/vko mutta terkkari sano että vaikka onkin hieman enempi ku mitä aiemmin niin ei ole paha kun alussa tippui kuitenkin reilusti.tullu oikeestaan vaan se 3kiloa lähtöpainoon lisää. Mullakin vaihtu tässä pikkuhiljaa terkkari siksi oikeaksi, mikä sen pitikin olla. Seuraava käynti tais olla sille ja sit tuo mikä on ollu käy sen kotikäynnin ja sit vaihtuu kai kokonaan.
Hieman tuli hassu fiilis kun anto kaikki loputkin ajat jo sinne laskettuun päivään asti. Ja lääkäriin sillon kesäkuun puolivälissä vasta, jos ei siis tarvetta aiemmin ilmene. Hieman hassua sekin että kun kävi viikoilla 8 ekan kerran ja sitten seuraavan kerran vasta tosiaan kuukausi ennen laskettu aikaa..

Eilen käyty rv29+6 ja sf 26cm. Onneksi on äitiyspolille aika, niin ei tarvii tuota miettiä, kun ultrataan. Hemoglobiini oli 117. Painoa tullut 300g/vko viime käynnistä. Yhteensä 4,5kg.

Ensimmäinen kerta kun oli vähän tympeä olo neuvolan jälkeen. Tuntui että vaikka täti kovasti joka välissä sanoi että "tämä on vielä ihan normaalia", niin siitä "oppikirjaetenemisestä on nyt sitten tiputtu pois ja minä olen jollain lailla epäonnistunut. Ihan järjetön ajatus siis, mutta minkäs näille tuntemuksille voi.

Sokerirasituksessa oli yksi arvo ylittynyt vähän, joten nyt sitten mittaillaan kotosalla. Painoa oli tullut yhtäkkiä 600g/vko (kun aiemmin alle 300g/vko), sf-mitta joka nyt ekaa kertaa mittailtiin, oli 27cm, eli siinä yläkäyrällä. Ei verenpainetta (melkein päinvastoin) ja Tyypin syke ihan jees +135 (tosin ennen siellä 150 tuntumassa ollut). Ja nyt siis rv27+ menossa

Plaah! Kuitenkin lähdin ihan hyvillä mielin neuvolasta kotiin, mutta olen jotenkin saanut nää kaikki asiat päässäni huonoiksi eilisen päivän mittaan.

Ei kaikkien raskaus mene oppikirjojen mukaan, eivätkä kaikki vauvat kasva samalla linjalla. Hyvillä mielillä voit Jebsu jatkaa eteenpäin =) vauvakin on voinut olla sellaisessa asennossa, että sf-mitta korkea.Ei tuo painonnousu mikään paha ole. Kukaan ei kyllä raskaudessa epäonnistu, eikä vauvan hoidossa. Olemme kaikki erilaisia. Tsemppiä Jebsu ! =)

Eilen oli neuvola ja viikon aikana oli tippunu -4kg :o Vklp ei kyllä pysyny mikää sisällä ku iski ihme tauti. Nyt neuvolatäti oli ihan erimaata ku viimeks... just ton painon takia :mad:

täällä äippäpolille tulossa aika.. lääkärillä kävin nii sano että eo muutosta tossa kohdunkaulan tilanteessa yms.. että ottaa rennosti nyt.. no sit viikonpäästä (eilen) neuvola täti soitti ettei se lääkäri ookkaa varma tosta tilanteesta ja oli laittanu kiireellisen lähetteen polille. noo ei kai se turhaa oo jos ei lääkärikää kerta varma

juu no vähän on.. mutta toisaalta hyvä varmistaa vaikka turhauttavalta tuntuu. no nyt lisääntyny supistukset ja kipeitä ollu kans ni ettei mitää tekis sitte.

Tänään soitteli neuvolatäti sokerien mittaus tuloksia ja kaikki on onneks pysyneet sallituissa rajoissa. Samalla kertoi, että vauvan veriryhmä on rh+, kun mun oma rh-, niin saan rokotteen ensi viikolla neuvola/lääkäri käynnillä. Huomenna jo alkaa 29vko.

Eilen oli neuvola täälläkin ja paskanmaku jää aina suuhun ku sen akan näkee. Ei voi mitää :D kaikki oli ok ja vauva vallannut ihan mukavasti koko tilan :D nyt siis 27+3 ja sf mitta jopa 29cm :D hemoglobiini oli alhanen ja rautakuurille joudun. Neuvolapsykologia tarjos mulle kun en jaksa enää olla töissä.. kuumeessa siellä olin ja käski silti mennä töihin :D siis niin outl tyyppi että ei vaan voi käsittää. Nyt ytitetään jos sais vaihtaa toiseen tätiin, saas nähä onnistuuko.

Toivottavasti onnistuis Mimoza. Tiiätkö onko teillä sama terkkari äitiys- ja lastenneuvolassa?

On joo. Tää on pikkupaikka missä asutaan, mutta täällä on kaks neuvolaa.. porukkaa jaettu niihin ja kerran kun kysyin saako vaihtaa niin resurssit ei oikein riitä mut nyt kyllä olis aika hyviä syitä vaihtaa toiseen. Pitää keksii vielä lisää hyviä. :D hassuu ku aina ollaan tultu miehen kans kaikkien kanssa toimeen mut tossa naisessa on jotakin niiiiin outoa etten vaan käsitä. :eek: tulee semmonem epäluotettava ja epäpätevä olo aina kun siellä käy. Eilen se oli yli puoltuntia myöhässä ja ei pahotellu tai sanonu mitään. Sit kun päästiin asiaan se ei ottanut mua ollenkaan vakavasti vaikka purskahin itkuunkin. Töissä on niin rankkaa ja tuntuu ettei jaksais. Sitten käski mun jäädä kotiin sit vasta lepäämään jos kuume nousee yli 38 asteeseen :D sanoin vielä et kilpirauhasvaivasena kuume ei kyllä nouse mulla kovin korkeelle koskaan ja nyt kun on raskaana jo pelkkä flunssa vetää ihan sänkypotilaaks. :D ja kaikkee muutaki ihme juttua se siellä sit selitti. Jo sen puhetyyli on niin ylimielinen ja semmonen hälläväliä..

Takaisin