Neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä kanssa nyt sitten eka neuvola takana päin, sama neuvolatäti kun Joonalla on. Lippulappuset tuli täyteltyä ja kohtu tuntui painelemalla. Sydänääniä ei saatu vielä kuulumaan vaikka pitkään yritti mikä kuulemma ihan normaalia heidän laittetillaan näillä viikoilla. Jännä kun Joonan aikana espoossa asuessa saatiin jo vkolla 8 kuulumaan. Tosi eritasoisia vekottimia ilmeisesti on olemassa ku nyt viikkoja jo kuitenkin 10+3. No ens viikon ke on ultra ja sitten näkee pikkuisen emoticon

tänää oli ensimmäinen neuvola.. neuvolatäti ultras mahan päältä. sillä masuasukki näky ja sydän sykki.. nyt viikkoja 10+3.. parin viikon päästä on neuvolalääkäri.. 

Mulla oli eilen toinen neuvola. Joka oli lääkäri.Kaikki ok. suoniverinäytteet otettiin ja aina se vaan on yhtä hirveetä, vaikka 3 kertaa otettiin :) Lääkeri tuumas että kohtu aika iso jo, tiedä sitten mitä meinaa? Äiti puhunut kovasti kaksosista, kun ite on. nyt viikkoja 11+6. 12.4 niskapoimu ultra. sitä odotellessa :)

Mulla on massu kanssa pömpähtänyt aika isoksi ja pahoinvointi ja väsymys jotain aivan toista luokkaa kuin esikoisen kanssa... aavistukset osoittautuivat oikeiksi ja kaksosethan siellä ultrassa sitten heilutttelivat =) ja niin, mun äiti on kanssa kaksonen ;)

Mulla tuota väsymystä on piisannut mut pahoinvointia ei kamalasti, joskus aamuisin huono olo ja iltaisin. ja jos en ole tietyin välein syönyt niin johan heikottaa. saapas nähä monta vauvalia tuolla masussa heiluu tiistaina =D

Käytiin kans viime perjantaina neuvola lääkärissä, kun on vähän ollu verenvuotoo sillon tällön...kaikki oli kyllä onneks hyvä...sydänäänet kuulu hyvin ym... Varmuuden vuoksi lääkäri laitto lähetteen ultraan ja se olis nyt ens viikon tiistaina.. Sitä jännityksellä odotetaan...kumpa  vaan kaikki olis hyvin!emoticon

Ei oo mitään kipuja ollu lainkaan tai muutakaan ja kyllä se vatsa tuntuis vähän kasvavanki... Eikä enää oo tullu verta, ku välillä pari tippaa.. Nii tosiaan rv 13+4..

Eilettäin tuli käytyä ekaa kertaa neuvolalääkärillä.. (nuori mieslääkäri)
Kyllä meinas olla olo niinku syytetynpenkillä! Kyseli tupakan poltosta ja itsehän jätin tupakan kokonaan pois kun sain tietää että on pikkunen tulossa, mies kylläkin polttaa ja siitäkös se lääkäri mulle rupesi huutamaan.. Eiköhän se oo tärkeintä että minä en enää polta?

Muuten pikkusella oli taas kaikki hyvin, vissii joku jumppatuokio oli kesken kun pituutta mitattiin..Ei aikonutkaan pysyä paikoillaan emoticon  Paino oli itellä pudonnu taas 3kiloa.. Ehkä johtuen just siitä pahoinvoinnista joka alkaa pikkusen jo helppottamaan.

Niskapoimuissa ei ollut mitään ja kaikki muutkin näytteet oli normaaleissa arvoissa emoticon

Seuraavana olis taas 5.5. Terveydenhoitajalle meno..

aurinkoa kaikille !
täällä tänä aamuna käyty toisella neuvolakäynnillä, viikkoja 14+2.
äänet kuunneltiin ja oloista jutskattin, hemppari otettiin jne.. ei mitään erikoista.
seuraava neuvola toukokuun puolivälissä.

Täällä käyty toisella neuvolakäynnillä joka lääkärineuvola. Teki sisätutkimukset ja katsoi ultralla. Siellä pikkuinen teki kovasti kuperkeikkoja. Koko vastasi viikkoja ja sykkeet normaalitemoticon

Hellou!

Kävin 19. päivä kolmannella neuvolakäynnillä, nyt terveydenhoitajalla. Mitattiin hemoglobiini ja verenpaine, sekä kuunneltiin sydänäänet. Verenpaine oli hieman koholla, ei hälyttävästi kuitenkaan. Hg 142, terkkari ihmetteli miten saan pidettyä niin hyvänä. Sydänäänet kuulu hyvin pienen etsimisen jälkeen. :) Mukana oli myös oikein mukava opiskelija!

Tänään oli kolmas neuvola. Pienen sydänäänet kuului komeestiemoticon
Isi ei päässy mukaan kun on flunssassa...:/
Hemppaa ei otettu tällä kertaa. Paineet 111/73 ja paino 67,1kg eli 175g noussu paino/viikko edellisen käynnin jälkeen kuulemma;)
Seuraavan kerran on neuvolalääkäri vasta rv 28! Odottelin että tässä kohta ois jo mutta ei nyt sitten ihan heti näköjään... :D

Täällä myös käyty tokan kerran neuvolassa eilen, oli eka lääkärineuvola. Sydänäänet kuulin nyt ekan kerran emoticon .

3. neuvola onnellisesti takana.

Ennen tätä käyntiä olin jotenkin ihan varma, että sydänäänet ei kuulukkaan...mutta hienosti kuului ja heti ilman etsintää. emoticon Niin ihanaa.

Paino oli omasta mielestäni noussut aika paljon ( ekan neuvolan jälkeen 3,6 kg) mutta tädin mielestä ihan normaalisti. Kohtu kasvanut kuulemma hyvin.

Verenpaine 116/60. Eli kaikki oikein hyvin.

Olen niin onnellinen. emoticon

Meillä oli eka neuvola sillon rv 9. Siellä vaan kateltiin taustatiedot kohilleen, molempien vanhempien. Otettii pissanäyte, verenpaine, paino ja hemppari. Kaikki ok. Tosin oli se hemppari miun normaalista yli 160 tippunu 148. Ihmetteli täti, ko olin monttu auki, että NII vähän. :D Sydänääniä ei vielä kuulunu niitte rakkineella. Kuulemma tavallista...

Toisena oli sitte eka ultra rv 12. Meillä siis ultrat eri paikassa ko neuvola. Siellä kateltiin pikkusta ja  siinä se. Kaikki oli hienosti. JeS! Kyllä se oli sitte ihanaa... Ootellaan kovasti jo seuraavaa kertaa.... :)

Seuraava, eli kolmas neuvola on tuossa ens viikolla, rv 15. Saahan nähä, mitä siellä nyt sitte tehään. :)

Erikoisen paljo miusta vaihtelee nämä käytännöt eri paikkakunnilla. :D

Heippa mammat!

Tää mamma tuli just äskön toisesta neuvolasta. Viikkoja 17+2. Ei mittän poikkeamaa missään. Pissatesti ok, hemoglobiini kuulemma tosi hyvä. Verenpaine jopa laskenu viime kerrasta.

Sydän äänetkin kuulu miltei heti ja oli tosi vahvat ja säännölliset. Noin 150. Oli kuulemma aamujumppia suorittamassa.

Seuraava neuvola sit viikoilla 22 ja sit neuvola lääkäri joskus heinäkuussa.

Ainut vaan et en oikeen tykkää siitä meijän neuvolan tätistä. No senhän kuulemma sais nykyään vaihtaa, mut eipä ton luona nyt niin usein tarvii käydä et samapa tuo vissiin on. Kyllähän tuo työnsä osaa tehdä. Sehän se vissiin tärkeintä on.

Jes, nyt tää lähtee kampaajalle vihdoin ja viimein.

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!

Eilen kävin kolmannen kerran neuvolassa vk 16+4..
Otettiin kaikki pakolliset testit. Hg oli 154!! Noussu viimekerrasta jonkin verran.
Paino oli tippunu taas viime käynnistä 1,4kg, onhan tuota kyllä mistä vähentääkin emoticon

Sydän äänetki rupes kuulumaan heti hienosti ja oli n.140!

Rakenneultraan meno olis sitten 31.5 (Samalla kätilö ottaa testit) ja seuraava neuvola aika vasta tuolla juhannuksen tienoilla!

Ihanaa kesän odotusta kaikille emoticon

Meillä oli keskiviikkona toinen kerta neuvolassa, pissanäyte oli ok ja hg oli 125 eli verrattuna teihin muihin, alhainen mutta hoitaja sanoi että kuitenkin ihan normaalin rajoissa. Verenpaine oli normaali ja syke kuului vauvalta hyvin. Syke oli 140-150.

Oon varmaan ainoa joka täällä on lihonut nyt jo 10kg.. harmittaa kyllä ihan pirusti ettei ole saanut pidettyä nousua vähempänä.. tarkoittaa siis suurempaa urakkaa synnytyksen jälkeen..

Rakenneultra on 1.6. ja seuraava neuvola on sitten siitä viikon päästä :)

Hei

Piti kommentoida hemoglobiiniaiheeseen, että pyysin tällä viikolla toisen verikokeen yhteydessä sen ottamaan kun päätä on särkenyt jo pari viikkoa ja on heikottanutkin. Ja se olikin vain 112 eli anemian puolella... Mun oksentamisilla ja syömisvaikeuksilla ei kyllä mikään ihme, mutta nyt alkoi rautakuuri. Vieläkin siis oksettaa ja oksentelen päivittäin, hyvinä päivinä pelkkä aamuoksentaminen riittää ja huonoina saa oksentaa monta kertaa pitkin päivää... Jännittääkin, että saanko nyt raudat pysymään mahassa. Tutkin netistä, missä ruoissa on paljon rautaa, ja aika vähissä ne näköjään ovatkin ruokavaliossani olleet, kun niin rajallisesti eri ruokia saa syötyä.

Voi kun jo helpottais. Tänään on meneillään rv 15+3.

Tänään olis jo 18+2 oli kolmas neuvola  Hemoglobiini oli 125,verenpaineet hyvät ja vauvan sydänäänetki kuulu loistavasti..syke oli 144. 

Paino on kyllä täälläkin noussu ainakin omasta mielestäni ihan liian nopeesti..nyt on noussu koko raskauden aikana yhteensä n. 6-7-kg. Vaikka yrittäny syödä terveellisemmin ym. ni silti..voi kauheeta miten paljon on sitten synnytyksen jälkeen ylimäärästä :(

Mut tänään kävin myös verikokeessa,tutkiivat ettei ole vaan kilpirauhasen vajaatoimintaa koska oon niiiiiin väsyny kokoaika..voisin nukkua vaan ihan jatkuvaan enkä jaksa oikeen mitään. Mutta jospahan se johtuis ihan vaan tästä raskaudesta,ettei olis mitään muuta vakavaa.

Jaksamisia myös muille :)

Heipsan!

Myö käytiin viime tiistaina kolmannen kerran neuvolassa. Tai toisen kerran tapaamassa sitä neuvolatätiä. :) Eihän siellä mitää erikoisia ollu. Iha vaa perusjutut. Verenpaineet ja pissa ok. Paino oli jopa tippunu melkein 2kg! :O Ilmeisesti siis tämä kasvava maha ei olekkaa pelkkää ihraa... ;D Hemoglobiini oli noussu miulle normaalimmille lukemille, vaikka on vieläkii itelle alempana ku jaksan muistaa. Noh, 158 se nyt oli kuitenki. :D Sydänäänet kuulu tosi hyvin ja syke oli tasasen varma ja reipas. emoticon

Ens kerta onki sitte vasta kesäkuun puolivälissä rakenneultra. Tuntuu, että sinnekkii on taas NIIN pitkä aika. ;) Ja seuraavan kerran nähään sen "oman" neuvolatätin kans vasta heinäkuussa! Välissä on joku harjottelijan kans käynti, ko oma neukkari on lomalla.

Takaisin