Neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hemppa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
chevy, olisin iloinen jos mun paino olis noussut vain 7kg mutta mulla oli tullut viime neuvolaan mennessä 10kg ja tarkastus oli rv 17+0.. kyllä muakin harmitti niin pirusti ja harmittaa vieläkin, mutta minkäs sille nyt enää mahtaa. Mulla on ollut koko alkuraskauden koko ajan nälkä, aikasemmin oli tunnin välein pakko syödä jotain. Nyt voin olla jopa kolme tuntia syömättä. Ja sillon kun mulla oli äklötystä, en voinut syödä mitä vaan. Alas ei mennyt etenkään mikään terveellinen. Jos voisin aloittaa alusta, niin olisin tarkempi syömisistä.. mutta nyt ei voi muuta kun voivotella..

Meil oli neuvola tänään rv 17+1 (suluissa viimekäynti)

Paino +400   (-224g/viikko) yht.tullu 2,5kg..

Verenpaine 120/72   (110/58)

pissa puhdas

Hb 119  ( 129)

sydämensyke +

liikkeet ++

taas ultrattiin ja  pääsin näkemää pikkusta ja siellä se nökötteli ihan alhaalla emoticon   kesti terkkatätillä jonku aikaa saaha sydänäänet kuuluumaan doplerilla mut kyllä ne sit löyty..seuraava neuvola onki vasta juhannusviikolla eli kerkee rakenneultra olee ensin.

RiikkaTe, joo mulla kans on ihan vähän väliä nälkä ja jos ei heti syö niin tulee tosi huono ja heikko olo...tätä on siis kestäny ihan koko raskauden ajan ja eikun jatkuu. Sen takia se paino onkin noussut,vaikka mielestäni syön suht. terveellisesti mutta ei siihenkään aina pysty,ja niin kuin sinäkin sanoit niin välillä oli semmonen ällötys ettei mikään oikein maistunut,varsinkaan mikään terveellinen :D Vähän kyllä jännittää miten käy kun mulla on huomenna aamulla se sokerirasitus,niin varmaan oon niin heikkona etten jaksa liikkua...:/

Mut ihanaa,ensiviikolla on rakenneultra...vihdoinkin <3 Hyvää alkanutta viikkoa kaikille :)

Mulla kanssa nälkä koko aika.. Tosin jos vertaa ihan alku raskauteen, nii on tää helpottanu ihan tosi tosi paljon.
Alussa mun piti kans syödä tunnin välein tai muuten sai olla halailemassa pyttyä :/
Ja tilannetta ei silloin yhtää helpottanu se että mitään ei oikeesti tehny mieli, mut jotain oli vaa pakko tunkee suuhun.

Nyt onneks ruokaa tekee mieli ihan laidasta laitaan. Ja kaikkea pystyy syömään.
Nyt alkaa tuntuu jo hyvältä tää odotus =)

Viimeks olin neuvolassa viikol 16+3 (toka neuvola) siel kuunneltii vauvan sykkeet ensimmäistä kertaa... oli se vaan niin hienoo <3
Paino oli noussu 3kg ( 460g/vk)
Seuraava neuvola onki vast joskus kk:n päästä ja sieltä vasta saan ilmeisesti ajan rakenneultraan. Ei jaksais odottaaaaa...

Kolmasneuvola käynti takana:
Vko 16+6
Paino +242g/vko
Verenpaine 121/75
Syke 145
Hemoglobiinia ei mitattu tällä kerralla ku ollu niin hyvä kokoajan. 7.6 on rakenneultra ja seuraava neuvola 16.6.

Mulla oli perjantaina myös kolmas käynti neuvolassa.
Kaikki ok :)
Painoa tullu 3 kg ekasta käynnistä, mutta sano kyllä että voipi tulla ihan kevyeen sen 12 lisäkiloa.
Ompa mahikin kyllä sen näkönen, enkä yhtään ihmettele kilojen tuloa tällä jatkuvalla nälällä.emoticon

Nyt ootellaan rakenneultraa 31.5, että pääsee näkemään taas ja seuraava neuvola käynti 14.6.

Täällä myös neuvolakäynti jälleen takana. Kaikki oli ok, tosin pulssi melko korkea (98) ja onkin tuntunut nyt monena päivänä, että sydän tykyttelee normaalia rivakammin. Tiijä sitte mistä johtuu, paineet oli kuitenki ihan hyvät. Pikkuisen pulssi oli noin 140. :) Kahen viikon päästä uuelleen, ku tulee ne 22 viikkoa täyteen, tänään siis tasan 20 viikkoa takana <3 NIIN ja VIHDOIN painokin alkanut nousta! Nyt tullut yhteensä 2,5kg lisää (alussa laski aika paljon). :) Ens tiistaina sitte rakenneultraan <3

Toinen neuvolakäynti takana rv 17+6

Rr 133/88
Pissa ok
Hemppa 134
Sf 14
Sykkeet 150+
liikkeet ++

Painoa oli tullut 10 viikon aikana 1,3 kg
vatsa tosin on kauhiast pullahtanut että tosissaan näytän siltä kuin olisin pidemmällä
johtuen elokuisesta synnytyksestä- ainakin osittain :)

Seuraava neuvola 20.6

Nyt ollaan käyty neljännen kerran neuvolassa. :) (20+2)

Paino on noussu lähtöpainosta vasta 1,4kg. emoticon HYVÄ, koska kyllä se ehtii tässä vielä noussa jos on noustakseen. Ja tuo paino on lähes tulkoon kaikki siis vauvan ja siihen liittyvien asioiden tekemää painoa.
Hemppa: 110
Paineet: 114/70
Pissa: ok
Sf-mitta: 18,5cm (kuulostaa paljolta... :O Paljonkohan se näillä viikoilla yleensä ees on, ei MITÄÄN hajua. Olin arvellu ite että oisko mun sf nyt jotain 15cm..Oliki vähän enemmän!)
Vauvan syke: +
Vauvan liikkeistä ++

Ens kerralla myös isille tehään laajempi terveydentilan kartoitus eli mitataan paineet sun muut ja jutellaan elämäntavoista. :) (siihen varataan tunti aikaa) Ja sen jälkeen seuraava neuvola on sit neuvolalääkärin tapaaminen.

Meillä oli eilen neljäs neuvolakäynti, rv 19+6.

Paino oli noussut lähtötilanteesta 4,1 kiloa! Huhhuh! Hemppa oli 137 eli edelleen oikein hyvä.

Paineet 124/70, hieman laskeneet edelliskerrasta. Olin kyllä varma, että ovat vain nousseet kun on ollut niin paljon stressiä. No, parempi näin. emoticon Sykkeet kuulu hyvin, siellä pieni sydän pompotteli.

Juteltiin siinä terkkarin kanssa sitten muutosta Irlantiin. Seuraava neuvola on 14.6 ja saan silloin raskaustodistuksen KELA:n hakemuksia varten.

Että semmosta tällä kertaa. :))

Onnittelut Fuyu PUOLIVÄLIN saavuttamisesta!!! emoticon Jänskättääkö muutto takas Irlantiin? Jäättekö sinne sitten kokonaan/pitemmäksi aikaa? :)

Liitympä minäkin tänne...

Eilen aamulla olin rakenneultrassa ja iltapäivällä sitten neuvolassa. Kaikki oli kunnossa, lääkäri vain oli täysi idiootti. Minua ei kuulemma voi supistaa, siis ei todellakaan muka voi. Neuvolan täti kyllä sanoi että kyllä voi ja olenkin saikulla ollut jo kohta kuukauden suppareitten takia. Ultra-setän mukaan minulla ei myöskään voi olla missään nestettä tai turvotusta. Toisin kuitenkin on.. 

Mulle on painoa kertynyt nyt sitten 6.5kg. Paljon. Näkisittepä mun mahan :D Turvotusta on paljon varsinkin sormissa ja nilkoissa. Syytä eivät osaa sanoa, selvitellään kun antibiottikuuri loppu. Paineet 124/76.. Kohdunpohjan korkeus 26 (Ei sano mulle mitään.. MITÄ PITÄIS OLLA??) :) Vauvelin sykkeitä ei meinattu saada kun on niin eläväinen mutta siinnä n. 150 oli kun lopulta saatiin.

Onpas erilailla neuvolakäyntejä odottajilla.. toiset käyny monta kertaa jo toiset vasta muutaman kerran. Me ollaan käyty kaksi kertaa  viimeksi 3.5 ja ensi viikolla on sitten ensimmäinen neuvolalääkäri aika :)

Rv: 22+4
paino:  +142 /vko
RR:  115/71  oli laskenu edellisestä kerrasta onneksi :)
hemppa: 112 ---> rautakuurille mars.
sf-mitta: 18.5
vaavin syke: n.  +145 oli tosi vaikee mitata syke ku pieni veteli tapansa mukaan kuperkeikkoja.. :D
liikkeet:  ++

tuosta sf-mitasta oli puhetta, mulla ei ole mitään hajua tuosta mitasta millanen sen kuuluu olla yms :D kai neuvolassa sanottais jos joku pielessä..

Mulla oli tänään kolmas neuvola, vk 18+6
hemppa: 121 (ekalla kerralla 133) ei vielä lisärautaa
RR:126/89 oli ensin enemmän ja sitä täytyy nyt töissä seurailla kun on ollut päänsärkyä usein
painoa/viikko +420g apua!
vauvalla syke145-150
ja lisäksi turvotusta nilkoissa

Neuvolassa käytiin viimeviikolla vko 18+2

Ja toinen neuvola käynti, jos lääkärineuvolaa ei lasketa mukaan, muutoin kolmas. Painoa ensimmäisestä neuvolasta +1,8 kg, jos lasketaan oletetusta alkupainosta (jota en tiedä, koska en omista vaakaa :)..on ehkä 3,6kg.
Voisi kyllä olla vieläkin vähemmän...mutta lopetin myös tupakoinnin, se ehkä osittain lisännyt npostelua tai yleensä sitä, että asiat maistuu ja tuoksuu paremmalle :)

turvotusta on jo ollut havaittvissa ainakin nilkoissa... onneksi tulee kesä niin voi sukat heittää nurkkaan, nestettä varmasti kertyy kuten viimeeksikin.
Paine: 103/60 elikkä mulle ihan normaali
Hb: 129...epäilen kyllä noita pikatestejä (viimeeksi pika 144 ja oikee 125)
Sf-mitta: 18

Viimeeksi mulla oli kohdunpohjankorkeus 18cm viikoilla 23 ja nyt jo viikolla 18+, kyllä olen itsekin huomannut, että maha on viimekertaiseen verrattuna isompi. Saas nähdä meneekö mitta lähemmäksi normaalia kun seuraavaksi mitataan, yleensä ensimmäinen mittaus kuulemma voi näyttää hieman isompaa, mutta pitäisi sitten siitä laskea raskauden edetessä lähemmäksi keskivertomittoja.

Täällä käytiin eilen neljättä kertaa neuvolassa, lääkärikäynti mukaan lukien.
Viikot nyt 19+5, eli ylihuomenna ollaan puolivälissä! Huikeeta!

- Hb 111 eli rautakuurille (tää oli odotettavissa)
- RR 118/67
- paino +400g / vko ( ekasta nlapunnituksesta onneks vasta +2kg )
- vauvan syke 150-160
- sf-mitta 20cm

Vilkkaasti pienokainen viuhto masussa, doppler sai kunnon potkuja :)
Viikon päästä on rakenneultra emoticon

Seuraava nla sovittiin juhannuksen jälkeiselle viikolle, sokerirasitus on heinäkuun puolessa välissä ja toinen lääkärinla heinäkuun loppupuolella. Sittenhän sitä ollaan jo varmasti melkosen masun omaavia <3 Ihanaa!!

Moi,
Kateellisena olen lueskellut teidän juttuja neuvolakäynneistä. Itsellä takana vasta yksi ja se oli rv 9, eikä ole lääkärineuvolaakaan ollut. Seuraava neuvola-aika on vasta 7.6 eli odottelua vieläkin. Eka lääkärineuvola menee heinäkuun alkuun vasta. Onhan tässä välisää tosin ollut molemmat ultrat, mutta silti olisi ollut mukava käydä juttelemassa. Helsingissä on näköjään aika tarkka linja käyntien suhteen verrattuna muihin...

-Sini

No onpas erikoista että noin harvoin. Mä kun luulin että mulla oli harvoin kun kävin viikolla 5 ekan kerran juttelemassa ja sitten mulla oli siitä parin viikon päästä lääkärineuvola ja rv 16 oli viimeksi ja seuraava on taas parin viikon päästä. Jotkut tuntuu ramppaavan vielä useammin. Helsingissä vissiin säästetään vähän kaikesta..

Eilen eka lääkärineuvola
rv 26+5
paino: + 386 /vko (tähän mennessä paino noussu yhteensä pikkase reilu 4kg)
RR: 124/69
hb: ei mitattu (rautakuurilla oon)
sf: 22 ---> kasvukontrolliin jouduttiin
lapsiveden määrä N
syke: +140
liikkeet: ++

nämä kaikki + sisäisentutkimuksen suoritti meiän "ihana" neuvolalääkäri alle 15 minuutissa.. näin Helsingissä..

Nyt olis rakenneultra takana päin 20+2..
Voi huokaista helpotuksesta että kaikki oli hyvin emoticon

Ei viel suostunut näyttämään että löytyykö sieltä jalkojen välistä jotain vai ei emoticon

Muuten kyllä myllersi koko ajan (liikkeet ++) ja heilutti sieltä että; "Täällä minä oon" emoticon
Normaaleissa mitoissa kasvaa ja istukkakin oli hyvässä paikassa kohdun takana.

Tullu vähä painoa(+300g/vk), tähän asti paino tippunu n.350g/vk!
Hb oli reilu 130 (alusta asti ollut 145-155 paikkeilla)
RR:140/80 p.56

Seuraava neuvola aika olis taas kk päästä 28.6 (katotaan läpi kelan paperit/lomakkeet ja seuraavat neuvola ajat ja sokerirasitukseen aika.)
2kk vielä niin pääsis kesälomalle ja sen jälkee 1-2vk töitä ja mammaloma alkaa!
Hurja ku tämä aika lentää siivillä!!!

Kivoja kesäpäiviä kaikille! 
emoticon

Takaisin