Neuvolakuulumiset

Hemppa

Kommentoinnin ninja
Helmimammat 2017
Tänne sitten ne neuvolakuulumiset omaan pinoon niin eivät sekotu muihin pinoihin.. Taitaa jo ensimmäiset kohta olla käsillä. :)
 
Mulla oli eka neuvola tänään!!!! :)

Mukava neukkutäti oli. LA aikaistui tällä puheella 30.09. mutta en vielä muuta tuonne syyskuisten puolelle koska LA saattaapi vielä muuttua maanantaina kun päästään neuvolalääkärille ja V A R H A I S U L T R A A N!!!!!! :D:D:D Iik!! emoticon

Täyteltiin tietokoneelle meidän tietoja, otettiin verikokeita ja juteltiin yleistä. Sain pissipurkin kotiin ja lomakkeita täytettäväksi maanantaita varten.
Isipisi <3 oli neuvolassa mukana ja tulee maanantainakin mikäli ei joudu töihin (toivottavasti pääsee, nähtäis meidän tulokas ensimmäistä kertaa yhdessä..!! Tai hyvällä tuurilla tulokkaat..;) )

OIKEIN MUKAVA kokemus oli!! :)

Sokerirasituskokeeseen joudun rv 26 koska painoindeksi oli 25...:/ kökkö..

Nyt siis jo rv 7+6 mutta päivitän tuota tickeriä maanantaina jos tarvii..emoticon
 
Uih ihana kuulla Alissa miten mukava neuvolareissu teillä oli, vieläpä että pääsette jo maanantaina varhaisultraan ja lääkärille...ihan huippuaemoticon
 
Kiitos.. olen ihan intopiukeena, en osannu kuvitella että pääsisin sinne varhaisultraan ainakaan nuin pian..emoticon
Neukkutäti sanoi että täällä on sellainen uusi käytäntö, että isillekin tehdään perusterveyttä kartoittavia tutkimuksia samalla, aika hauskaa. :D vähän niinkuin sympatiahuoltoa;) thih.. Saatiin näin aluksi jo meille molemmille ajat suuhygienistille ja oli puhetta siitä että tuolle isipisillekin tehdään sitten jotain tutkimuksia, hoitaja olis jo tällä eka käynnillä halunnu aloittaa muttei ehitty..:D hihhii...
 
Mullakin on nyt eka neuvolakäynti takana. :) Ihan mukava neuvolatäti oli, eikä siellä nyt mitään ihmeitä tapahtunut. Näytteitä otettiin (veri+pissa) ja lappusia täytettiin. 10.3. on sitte eka lääkärineuvola, jossa myös kuunnellaan sydänääniä ja jos ei kuulu, niin ultrataan. :P Esitteitä jne. saatiin kotiin luettavaksi ja niin edelleen. Kauhean äkkiä menee aika, muutaman päivän päästä alkaa jo 9. viikko!! emoticon
 
Soitin tänään neuvolaan. Tuttu ihana neuvolatäti vastasi ja kiireestä huolimatta ehdittiin vaihtaa pikakuulumiset. Ensimmäinen käynti menee kk:n päähän, varmisti tosin, onko liian pitkä aika. Kyllä maltan odottaa ja osaan soitella uudestaan, jos en malta. :)
On mahdottoman onnellinen olo. Seesteinen ja let`s go fiilis.
Nyt jääkaapille>> (vielä kun ei oksennusaika ole alkanut!)>>>
 
Täällä lokamami, joka odottaa kuumeisesti ensi viikon ekaa neuvolaa! Edellisestä ekasta neuvolakäynnistä aikaa yli 9 vuotta, joten jännitystä on ilmassa :)
 
morjenttestah :)

Täällä eka neuvola takana...ihan perus settii, siis hemppa, rr ja paino katottiin. Ja normi haastattelut.
olihan se jännää olla siellä pikku Hugon kanssa jolla oli samaan aikaan 6kk neuvola, siinä jotenkin tajusi että kuinka vähän aikaa edellisestä synnytyksestä ja raskaudesta onkaanemoticon

 
Heissan!

Meillä oli eka neuvola eilen, eli 1.2. Hirveän mukava terveydenhoitaja/kätilö sattui kohdalle, tehnyt aikaisemmin kätilön hommia mutta opiskellut sitten terkkariksi. :)

Ihan perusjutut tehtiin, täytettiin lappuja, otettiin verinäytteet (sukupuolitaudit, hemoglobiini ja veriryhmä), katottiin paino ja verenpaine. Kaikki oli ok, kyseli sitten ihan perus taustatietoja minulta ja mieheltä. Eipä siinä, ihan hyvä tunne jäi. Ainoa asia mikä vähän ärsyttää on se, että perusneukkari on meiltä 15 km, ultraan täytyy mennä 20 km päähän ja seuloihin 60 km asti! Onneksi on auto. :D
 
Oli sitten Neuvola 7.3
Plarattiin läpi liput ja laput.....
mulla oli RR tosi korkee alapaine...137/100,128/97
Että huhhuh.
Seuraavan kerran neuvolaan sitten??
Joskus :)
 
Eka neuvola takana :)
Huippuhyvä fiilis! Ja tosi mukava neuskitäti!

Pari tuntia siellä ekalla kerralla vierähti ja samat asiat tehtiin kuin muillekkin tänne jo aiemmin neuvolakuulumisia päivitelleille. Isäkin otettiin hienosti huomioon emoticon
Eka ultra on rv 11, kuin myös eka lääkärineuvola. Ei malttais millään odottaa, mutta siihen odottamiseen on vissiin jo nyt pakko tottua, sitähän tässä on edessä "ihan vaan muutama kuukausi" emoticon

Nyt on paljon todetuntusempi olo kuin ennen ekaa neuvolaa :)
 
Täällä yksi niiiin onnellinen mamma, jonka piti eilen ilon kyyneleitä taas pirauttaa. :D Oli siis se eka lääkärineuvola, jossa eka mitattiin perinteiset paino, verenpaineet jne. Lääkäri otti papa-näytteen ja teki sisätutkimuksen, kaikki ok. Yritti kuunnella sydänääniä dopplerilla, mutta ei jaksanu kauan yrittää ku ei alkanu kuuluun (mulla taaksepäin nojautunut kohtu). No sitte mentiin verikokeisiin ja ultraan. Ultrassa näkyi pieni vauvanen, joka heilutti ensitöikseen meille kättä! emoticon Kädet, jalat ja niska näkyi hyvin, eli kyllä siellä ihan pikkuruisen vauvan näköinen tyyppi on! <3   Lääkäri ei välillä saanu oikein kunnon näkymään tulokkaasta, ku se heilui ja huitoi koko ajan! x) Ja tuumasi, että ompa tämä harvinaisen vilkas tapaus! :D No, sen verran kuitenkin saatiin tietää, että koko vastaa viikkoja ja että hyvin eläväinen ja rytmikkään sydämen omistama pikkuinen siellä kelluu ja kasvaa. :) <3 <3 <3 Kyllä siinä tosiaan kyynel vierähti poskelle ja meinaa vierähtää nyttenkin tätä kirjottaessa. ;) Myös tulevalla isukilla oli hymy herkässä. :P Ihanaa tämä elämä!!! emoticon
 
Meillä oli tänään eka neuvola, ultraan tulee kutsu varmaan pian. Kivan tuntuinen neuvolantäti:) aika samat jutut kuin muillakin, verenpaine, hemoglobiini ja paljon papereita kotiin. Muut verikokeet otetaan vasta sitten ultran yhteydessä. Seuraavalla kerralla neuvolalääkäri, sydänääniäkin kuunnellaan vasta silloin:( mä olisin halunnut kuulla ne jo nyt varsinkin kun mies pelottelee mua välillä kaksosillaemoticon  (kun sillä on ennestään kaksospojat)
No eiköhän se viimeistään ultrassa selviä...
 
oi vinde ! ihanaa pikkuakka kun oot nähny pikkusen !
mäkin tahon! vielä pitäis pari päivää odottaa niin sitten saa todisteita siitä että onko siellä joku :D
 
Ihanaa Pikkuakka!!
Varmasti oli upea fiilis :) Ja vielä että se tulikin ihan yllätyksenä se ultraus :)
Oispa itellekin käynyt ekalla visiitillä yhtä onnekkaasti, mutta ei... Onnekseni sain kuitenkin maanantaina kutsun jo ultraan, 2,5 vkoa pitää vielä odotella vaan ei malttais!
 
Kauan odotettu ensimmäinen neuvola täälläkin nyt takana!
Päästiin kans kurkkaamaan masukkia, ja kyllähän sielä pikkunen sydän sykki ja jalat potki. Aika mahtavalta kyllä tuntuu emoticon

Muutoin täyteltiin pareita, otettiin hemoglobiini ja verenpaine kaikki ok. Tästä on hyvä jatkaa!

 
Täällä kanssa ensimmäinen neuvola takana 10.3. Edellisestä raskaudesta tuttu  ihana neukkulatäti, joten ei edes jännittänyt. .Kaikki normaalit alkuraskauden jutut tehtiin. Sain myös sokerien ja sapen vuoksi lähetteen ravintoterapeutille. Mahtavaa!! Saa autttaa mua laskemaan ravintoarvot kohdilleen!!

Ihana lukea, että monet ovat päässeet ensimmäisellä neuvolakäynnillä varhaisultraan ihan kunnan/kaupungin piikkiin. Täällä meillä ei pääse emoticon . Ja itse joutuu linjoilla jonottelemaan ja np- ultrankin/rakenneultrankin varaamaan. Ei sinnekään mitään kutsua automaatisesti tule. Itse kävin kyllä omakustanteisesti varhaisultrassa ja oli kyllä huojentaa nähdä, että kaikki oli kunnossa. Nyt vielä ensimmäiselllä neuvolakäynnillä saatiin sydänäänetkin kuulumaan emoticon .


Nyt odottelua sokerirasitukseen ja ensimmäiseen "viralliseen" ultraan menoa 25.3.
 
Täällä eka neuvola takana..
ja joo L.a varmaan siirtyy viikolla kaks taaksepäin ku ultrasivat ja
ei saatu näkymään ku mulla taaksepäi kallistuva kohtu. Viime kerralla
oli sama juttu et vast 11+6 viikolla näky, mut neuvolatäti meinas et kyl siel jotai
niiku näkyis, ei sillai pelota etteikö kaikki ois hyvin ku viimeks tosiaa oli sama juttu.
No viikon päästä meen uudestaa jospa sitte jo näkyis emoticon

 
Huomenna aamulla ois toinen neuvolakäynti. :) saas nähä mitä siellä touhustellaan sitten.. Ja perjantaina se toinen yleisultra, jossa saadaan toivottavasti tällä kertaa mitattua niskaturvotus kun viimeksi ei onnistunu. emoticon
 
Dodii, neuvolareissu takana. :) pikkuisella kaikki hyvin. <3

Vauveli koitti kovasti livistää karkuun dopplerin alta kun yritettiin kuunnella sydänäänet:D ja hermostuikin vissiin loppua kohden kun syke kuulemma alkoi nousta, tajusi että häntä hipelöidäänemoticon miten sulosta<3 No ohikiitävän hetken vain "taustalla" kuultiin ne sydänäänet mutta doppleri sai silti sykkeen mitattua, siin 130 tietämillä huiteli. :)

Mun paino oli tippunu reilut 2kg, ei ihme näillä oksentamisilla (24h aikana 4kertaa oksentanu). Pississä oli hieman valkuaista, mutta laitettiin sen piikkiin että en ollu juonu tarpeeksi siihen nähen että olin aamulla 2 kertaa oksentanu. Sain kuites pissinäytepurkin kotiin mukaan, täytyy viedä huomenissa tai tässä joskus labraan :)
Verenpaineet oli -yllätys!- alhaalla, 112/64 ja sen arvasin eilisestä huonosta olosta. Hemoglobiini oli noussu sopivasti.

4 viikon päästä on sit uus aika neukkulaan. =) ja pe sinne yleisultraan uuestaan!!<3
 
Takaisin
Top