Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Eilen tuli käytyä sokerirasituksessa ja kyllä, taas sieltä tuli se tuttu radi diagnoosi. Esikoista odottaessa yksi arvoista heitti 0, jotain ja tuli dg. Nyt oli paastoarvo ok, mutta kaksi seuraavaa ylittyivät Voihan peeveli! No, onneksi verensokerin mittaaminen tuli tutuksi esikoisen kanssa ja nyt sitten tuttuun tapaan tulee mittailtua.
Soitin omalle äitiysneuvolan terkkarille ja hän ne katsoi ja näkyi jo parin tunnin päästä siitä kun olin labrassa käynytMistä sä sait tietää sen tuloksen?
Olen myöskin kieltäytynyt ensikoisen ja nyt myös tämän raskauden aikana sokerirasituksesta. Esikoinen oli 2985g kun syntyi 6 päivä yliaikaisena, joten ei ollut sokeri vauva. Neuvolassa sanottii että luultavasti ei tule tämäkään olemaa sokeri vauva. Minulla on niin kamala piikkikammo että minulta yritettiin ottaa useamman kerran 10 viikolla verikoetta, ennen kun se onnistui. Aion olla niinkin itsekäs etten mene kiduttamaan itseäni sokerirasituksen takia, vaan syön pääosin diapettes ruokavalion mukaan. Huomenna on neuvolalääkäri joka mittaa paastoarvon sormenpäästä minkä kestän. Olen myöskin kieltäytynyt gynekologisista tutkimuksista, koen että niitä tehdään ihan turhan takia. Jos raskaus etenee normaalisti, en näe järkeä jatkuvaan tonkimiseen. Olenkin varmaan kaikkien lääkäreiden ja neuvolahenkilökunnan hankala potilas. jokaisen odottajan pitäisi saada odottaarauhassa stressamatta kaikenmaailman asioista.
Eli tarkoittaako se sitä että et ole oikeutettu tekemään lapsia jos pelkäät kuollaksesipiikkejä tai että on gyne käynneistä jäänyt traumat?
Pippa, samaa mieltä! Fb ssä oli kova keskustelu noista gynetutkimuksista. Mun mielestä se ei oo todellakaan turhaa! Kaikki ei välttämättä tajua onko vaikka jokin tulehdus tai ei mutta sielä se selviää. Vai onko parempi että tulehdus saa jyllätä ja tehä vahinkoa? Tai jos vaikka paikat on jo sattunu pehmenemään ja kohta käy huonosti. Mulla just todettiin radi, en ois uskonu että on koska oon normaalipainoinen eikä esikoisesta ollut. Tietääkseni suvussakaan ei oo diabetestä. Tosin mä en ehkä syö tarpeeks terveellisesti mutta nyt tiedän syyä ja ainakin vauvaa seuraillaan tarpeen mukaan :)
Mulle tehtiin viime raskaudessa ihan yllärinä gynekologinen tutkimus ihan muuten vaan neuvolalääkärin toimesta. Vielä neuvolantäti aikaa varattaessa totesi että ihan peruskäynti vaan tulossa ettei edes alatutkimuksia tehdä kun ei ole syytäkään.
No, olin sitten aika puulla päähän lyöty kun lääkärin todetessa kaiken olevan loistavasti käski ottamaan alushousut pois ja asettumaan tutkittavaksi.. kaikki oli aivan kunnossa, lapsen pää taisi olla kiinnittynyt jo hänen mielestä.
Omituisinta tässä oli vielä se, että lääkäri koski sormellaan sikiön päätä jonka seurauksena sikiö rupesi liikkumaan tietenkin. Jäin jälkeenpäin vaan ihmettelemään että eikö jo pelkästään tuollainen voi pahimmillaan jopa käynnistää synnytyksen kyse oli tosiaan siitä toisesta lääkärikäynnistä joka tehdään loppuraskaudessa.