Neuvolakuulumiset

Meillä oli esikoisen sykkeet koko ajan 120-130 paikkeilla ja poika tuli!
 
Sulla, Aamu, ainakin piti paikkaansa :) Entäs nyt tämän toisen tulokkaan sykkeet, millaiset ovat olleet? :wink

Miten muilla, jotka odotatte toista, kolmatta jne. lasta? Onko sykkeen perusteella pystynyt ennustamaan sukupuolen?
 
Nyt ne on ollu yli 140 koko ajan. Ärsyttävää kun pitää koko ajan arvuutella että kumpi siellä on! Mutta kun ei sitä arvuuttelua vaan pysty lopettamaankaan. :) Vielä pitää monta viikkoa odotella sitä rakenneultraa, tärkeintä että vauvalla on kaikki kunnossa.
 
Onneks oma terkka ottaa mut nopeesti tänää vastaanotolle ja kuunnellaa sydänäänet ni saan rauhan:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Toinen neuvolakäynti oli eilen ja oli kyllä ihanaa kuunnella sydänääniä :) Kun on np ultrasta kolmisen viikkoa, pahoinvoinnit kadonnet eikä masua vielä näy, niin alkoi mietityttää vieläkö siellä on kaikki kunnossa (ekaa kertaa on raskaus edennyt näin pitkälle, niin kaikki uutta!). Mulle kans terkkari sanoi, että aina voi pikavisiitin sopia sydänääniä kuuntelemaan, jos alkaa kovasti ahdistamaan kuinka toukka voi. Syke oli 135-140 ja musta on jotenkin tuntunut alusta lähtien että tää on poika, joten saa nähä onko mun vaistot oikeessa vai ei :grin
 
Mäki kävin tänää kanssa extra neukku käynnillä kun oli huoli onko vaavi kunnos, ja siellä se syke huiteli 160+ :Heartred nyt on hyvä mieli:))

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Sikiön sykkeeksi kirjattiin 148, mutta se vaihteli tutkimuksen aikana. Sikiö oli mitatessa hyvin virkeä ja liikkeessä. Mulla on vointi ollut niin paljon parempi kuin viimeksi odottaessani tyttöä, että sen perusteella tuntuu että nyt siellä olisi poika.

Katsoin vanhasta neuvolakortista että edellisessä tyttöraskaudessani sykkeet on vaihdelleet välillä 135-155. Sikiön vireystila varmasti vaikuttaa paljon.
 
Katos, en olekaan kuullu, että jo sykkeestä voi koittaa ennustella lapsen sukupuolen! Meillä oli nyt 150, ja viikko 14+5, mutta enpä uskalla arvuutella, että kumpi se ois. Ollaan aika hartaasti koitettu tehä poikaa, koska mies toivois sellasta esikoisekseen, joten tämmösestä ei sille parane sanoa mitään! :grin

Eilen kävin lääkärillä eka kertaa, ja oli kiva kuulla, että kaikki oli hyvin - sekä mulla, että pienellä. Oli myös tosi mukavia sekä hoitaja että lääkäri, eikä ruvennu valittaan ruokavaliostakaan, vaikka edelleen noudatan melko vähähiilihydraattista ja rasvapitosta valiota. Harmitti sitte toisaalta miehen puolesta, koska se oli töissä, ja olis ilmeisesti halunnu myös kuulla ne sydänäänet... :sad001 Aattelin, ettei sitä niin kovasti kiinnosta olla joka kerta mukana, ja että ultrat riittäis, mutta oli ihana kuulla, että seki tykkäis tulla sinne useammin - vaikkaki sitte vain kuunteleen! :)
 
Ei sykkeistä voi ennustaa sukupuolta, vaihteluväli on niin iso. Poikasikiön keskisyke on 135 ja tyttösikiön 136 joten ero on yksilöiden välillä paljon isompi kuin sukupuolten välillä.
 
kyllä meinaa väkisin epäilyttää japanin lääkäreiden "saa käyttää raskauden aikana" >_< kävin tarkistuttamassa, ettei vain ole influenssa kyseessä, ja sain normaaliin flunssaan viikon kuurit viittä eri lääkettä + yhtä jos nousee korkea kuume.. taidan parantaa hunajalla ja levolla :P


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Toinen neuvola takana.
Kaikki hyvin, tosin hemoglobiini oli vähän alhainen ja terkka ehdottikin että muutaman päivän välein ottaisi lisärautaa.

Sykkeet oli 150, jonka perusteella terveydenhoitaja tyttöä epäili, mutta sanoi toki sitten että näillä viikoilla ne nyt voi heitellä. :)
 
Hassua, että ne neuvolassakin puhuu noista tyttösykkeistä ja poikasykkeistä vaikka se on pseudotiedettä. Mullekin esikoista odottaessa sanottiin, että on tyttösyke mutta poika tuli.
 
Ei noihin sykkeisiin kannata tosiaan luottaa, se on moneen kertaan nähty ettei noi "tyttö"-"poika"-sykkeet pidä paikkaansa. Meillä tosin pojan sykkeet oli aina 120-130 mutta taisi vaan olla laiskiainen. :) Syketaso riippuu vauvan aktiivisuudesta.
 
Joo en myöskään usko niihin kamalan tosissaan kannattaa suhtautua. Ihan kiva tosin kun voi noista sykkeistä arvuutella, mutta eipä tässä vielä vaaleanpunaisia mekkoja olla menossa ostamaan. :grin

Toivottavasti ultrassa saisi jotain varmempaa tietoa. :)
 
Tänään oli LAAJA lääkärintarkastus. Olin vartissa pois sieltä. Lääkäri kysyi kuulumiset ja kuunteli sydänäänet, vähän jäi mietityttämään, mikä tässä niin laajaa oli o_O Ja kun aikaa varattiin, neuvolan täti sanoi, että isänkin olisi sitten hyvä olla mukana. Ihan kiva oli silti käydä ja kuulla sydänäänet, syke 150. Uskokoon ken uskoo sukupuolen selvittämiseen sykkeen perusteella, mutta minä uskon, että meille tulee tyttö! :Heartpink
 
Tänään käytiin neuvolassa. Oli hirveesti kysymyksiä mut nehän tietysti sit unohtu ku sinne meni :D
Sykkeet oli 140 molemmin puolin ja neuvolantäti kysy heti että luuletko että on poika :D Mutta vastasin että tyttö olo mulla on.. Tai oli alussa,nyt en osaa enää sanoa.. :p Ja sykkeet oli kuulema niin voimakkaat että.. Mun vauva :love7
 
Täällä kanssa tänään neuvolassa käyty.. Sykkeet 150 kieppeillä, esikoisesta samoin.. Esikoinen tyttö ja nytkin mulla melko vahva tyttö olo.. :) tosin, olen kärsiny ripulista reilun viikon verran ja tänään kun menin käymään päivystyksessä oli siellä sairaanhoitaja heti vastassa että "poikaako sitä odotetaan?"... olin hetken ihan että hääääääh, mutta hoitsu kertoi että poikavauvat aiheuttaa ripulia äidille.. :D enpä ollu moisesta kuullukaan..
 
Mun mielestä on niin hauskaa ja huoletonta kun hoitajat veikkailevat sukupuolta. En itsekään niihin usko, mutta mulla on sellainen tunne että poika. En tietenkään luota omaankaan tuntemukseen, mutta arvuuttelu on tosi hauskaa.
 
Meinaatteko kysyä sukupuolen? Mä en esikoisesta kysyny, lääkärit möläyttivät sen kylläkin jo lasketun ajan jälkeen.. Nyt ajattelin kysyä..
 
Kyllä mä ainankin meinasin kysyä sukupuolen niin tietää minkävärisiä vaatteita ym rupeaa ostamaan :) Ja nimiäkin saa miettiä sitten rauhassa.
 
Takaisin
Top