Mulla oli ekaa kertaa SF-mittaa mitattaessa ihan yläkäyrillä, ja seuraavalla kerralla oli tipahtanut keskikäyrän alapuolelle, veikkasivat että poitsulla joku hätänä, kun ei kohtu kasva. Poika oli kuitenkin ottanut vaan järkyttävän kasvuspurtin ja rv27+0 kaikki mitat vastasivat noin rv.30 kokoista.
Nyt 30+4 mitattaessa sf mitta oli 27cm, ja lääkärit veikkailivat että sf-mitan tipahtaminen alakäyrille johtuu mun herttamaisesta kohdusta ja siitä, että poika on vaan ollut esim poikittain mittaushetkellä. Poika on siis hyvän kokoinen ja ultrassa kaikki kunnossa, luojan kiitos.
Onko teillä muilla tapahtunut kohdun suulla muutoksia rv. 30-31? Mulla on ollut niitä menkkamaisia kipuja ja järkyttäviä supistuksia jo muutamia viikkoja, mutta nyt oli jo paikat pehmeät ja sormelle auki. Lääkäri totesi että "yritetään pitää lapsi sisällä vielä nelisen viikkoa." Tästä jäi vähän epävarma fiilis. Olen siis ensisynnyttäjä, ja aiempaa kokemusta mistään tälläisestä ei ole. Täytyykö tässä alkaa henkisesti valmistautumaan siihen, että mulla on nyytti sylissä muutaman viikon päästä, vai voiko aukeamisen alkamisesta huolimatta poika pysyä syyskuuhun asti masussa? Neuvolalääkäri ei antanut mulle näihin kysymyksiin mitään järkeviä/selkeitä vastauksia, ja lähdin pelkäävänä kysymysmerkkinä ulos huoneesta. Ja en tosiaan uskalla lähteä hirveästi googlailemaan, silloin löydän vaan kaikki ne ns. "huonot" vastaukset, joiden mukaan mä synnytän huomenna ja poika ei selviä yms, jos tiedätte mitä tarkoitan :)