Neuvolakuulumiset

Katzz, niin sama fiilis täälläkin! Vajaa kaks viikkoo LA:an ni neuvolassa sijaistäti anto uuden ajan 4 päivää lasketun ajan jälkeen ja sano vaan et katotaan sitte mitä tehdään jos ei oo tullu siihen mennessä. Lähin sit pois vähän silleen et joo no tehdään niin sitten. Ehkä mä olisin halunnu vaan kuulla että "alappa lyyli valmistautua, kohta se tulee" :grin
 
Ann, toivotaan että sinullakin pian jo tapahtuis jotain. Onko mitään enteileviä merkkejä vielä ilmaantunu?

Mulla neuvola uudestaan heti ens viikon torstaina ja sillon ilmeisesti lähtee lähete yliaikaiskontrolliin jonne kutsu käy joskus rv 41 tienoilla. Toivon todella, että sinne asti ei mennä. Juuri kävin tunnin lenkillä ja pieniä supisteluja sain aikaan, mutta nyt tuntuu että sekin vähä hiipuu :mad:.
 
Tänään pyöreät rv 40+0 saavutettu. Sen kunniaksi käyty neuvoloitumassa. Samaa tälläkin viikolla kuin viimeksi. Vauva laskeutunut hienosti ja kiinnittynyt. Synnytys voi käynnistyä koska vain. Sitähän tässä onkin jo odotettu viimeiset viikot! Aika alkaa käydä vähiin, eli synnytyskin vääjäämättä lähenee joka päivä. Saisi kyllä mielellään alkaa jo syntymään. Ensi viikolle varattu uusi neuvola-aika ja kymmenen päivän päästä yliaikaiskontrolli ja luultavasti käynnistäminen, mikäli mitään ei siihen mennessä ole tapahtunut.

Mieliala vaihtelee päivittäin positiivisesta masentuneeseen. Harjoitussupistuksia on ollut jo viikkoja rasituksen yhteydessä, mutta eivät tunnu edes kivuliailta. Kohdunkaulalla vihlovaa kipua ollut myöskin muutaman viikon. Siinä kaikki. Öisin ei mitään kipuja, vain ikäviä tunteita täyden rakon sekä kyljen kääntämisen vuoksi. Onneksi synnytys voi hyvinkin alkaa "salamana kirkkaalta taivaalta" ja tahdon uskoa siihen :) Toivottavasti pian olisi menoa!
 
Aca, onneksi olkoon! Mulle sanottiin että ellei erityistä syytä käynnistämiseen ole aiemmin niin se tapahtuu 18 päivää lasketun ajan jälkeen. Laskettuna aikana tää ei ollu vielä kiinnittynyt edes. Jumaliste... Sitä oottaa laskettua kun kuuta nousevaa ja sit sanotaan et no tässä nyt meneeki melkeen kuukaus vielä jos ei ite tajua syntyä. No, nyt on vasta 40+3, mutta kärsimätön luonne eikä mitään lupaavia merkkejä. Onneks oon melko turtunu oireisiin jo, ei jaksa enää välittää vaikka tuntuu katujyrän alle jääneeltä. Mutta ei sitä jaksais kauheen kauaa enää ympärivuorokautisesti vaan oottaa.
 
Mulla tiistaina neuvola ja ehkä saan jonkinlainen kokoarvionkin vihdoin:dance018. Eli nyt sitten välietappina lasken päiviä tiistaihin, josko tämä ihme tapahtuu (ei uskalla uskoa ennenko näkee:grin). Tyypillä nimittäin ei tunnu todellakaan olevan kiirus ulos joten tällainen välietappi on ihan hyvä.
 
Noniin. RR pikkusen koholla, varmaankin jo sen takia että kuulin streptokokin olevan positiivinen. Elikkä ab-tiputuksiin joudun synnytyksen ajaksi. Pissa puhdas, Paino nouseee.... Mutta masukki oli sitten kokonsa puolesta edelleen nätisti keskikäyrällä, 3kiloinen mötky siellä muljusi reippaasti. Kohdunsuu kiinni ja pehmeä, kaulaa senverran että ei se näillähetkillä tuolta ainakaan syöksy :D lääkäri arvioi että LA:n aikoihin olis vähän alle 3,5kg. Ihan ok. Kokoluokkaa kyllä :)
Hieman ristiriitaiset tunteet jäi. Edelleenkin Rv 37+1 vasta että ei sen puolesta pidä tuskailla, muttamutta :) kärsimätön luonne on. Ukko oli yhtä hymyä vieressä koko toimituksen ajan ja katteli ultrakoneen näyttöä. Mie puristelin sen kättä ja tuskailin ittekehittämien huolieni kans... Sitten lääkäri totesi iloisesti että ei ko oottelemaan sitten vain. Ha! >:[
 
Tänää neuvolassa (rv 39) ja kaikki samalla lailla ku ennenkin arvojen puolesta, mutta maha kasvaa joka viikko kiihtyvällä tahdilla (ja paino). Tänään piti olla lisäksi lääkärin luona aika, joka ehkä antaisi kokoarvion mutta se sitten siirrettiin torstaille. Jos sitä vielä siirrellään tai perutaan, ni seuraava kokoarvio on suht tarkka itse vauvan muodossa (niin varmaan, tää tuu täält niin ikuna ulos).
 
Kiitos, Pippuri! Kuulostaa siltä, että sulla taitaa lähtö synnärille olla ihan oven takana :wink

Tänään oli raskausajan viimeinen neuvola, seuraavalla kerralla onkin vauva jo mukana :) Rv 40+5 ja neuvolatätikin oli sen oloinen, ettei enää tänään tainnut odottaa minun ilmaantuvan paikalle. Nyt on kuitenkin tapahtunut omassa kehossa edistystä, sillä maanantaina irtosi limatulppaa ja tänään vielä uudestaan, tällä kertaa vuotokin oli verensekaista. Neuvolatädin mukaan kuulostaa oikein hyvältä ja vauvan pääkin on jo niin alhaalla, että kyllä se vauva sieltä on syntymässä! Toivottavasti käynnistyisi piakkoin itsekseen, sillä maanantaina 17.3 varattiin aika äitiyspolille, jolloin edessä voi hyvin jo olla synnytyksen käynnistäminen. Ensi viikolla meidän vauvamme kuulemma viimeistään näkee maailman :Heartred
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Minäkin kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli muuten hyvin, mutta vauvan sydänäänet huiteli yli 170 vaikka kuunneltiin kahteen kertaan ja välissä oli puoli tuntia. Kävin sitten päivystyksessä, jossa seurattiin vauvan sykettä reilu puoli tuntia ja kaikki oli hyvin. Alkuun vauva nukkui, jolloin sydänäänet oli 130-140 ja sitten kun heräili, niin sykekin kohosi. Kätilö sanoi, että se on merkki terveestä aivotoiminasta... Vauvan pää on kuulemma vielä aika korkealla, eikä ole kiinnittynyt. Sen takia ei varmaan ole paljoa merkkejä alkavasta synnytyksestäkään vaikka tänään jo rv40+1. Tosin mun flunssa vaan jatkuu, eikä paranemisen merkkejä näy.:mad: Ehkä sen vuoksi kestän tämän odotuksen vielä suht hyvin...
 
Toivottavasti paranet pian Tiittana. Tosi tympeetä olla kippeenä synnytyksen lähestyessä :/

Ja hienoa, että kaikki on vauvalla hyvin :)
 
Tänään jälleen piipahdus neuvolassa. Eikä mitään uutta auringon alla. Nyt siis rv 39+5 menossa ja edelleenkään ei mitään merkkejä että tuo pikkutyyppi joskus ulos tulis. Oma paino oli noussu viikon takaisesta 800g, mikä tuntuu ihmeelliseltä ku ei oikein pysty edes syömään kun on koko ajan niin täysinäinen olo :confused013. Herkuttelutkin jääneet vähemmälle samaisesta syystä. Tullu jo 13kg painoa ja lisää tulee koko ajan. Ugh! En malta odottaa että saan kroppani takaisin ja pääsee taas liikkumaan niin että hiki virtaa. Nyt se virtaa jo pelkästä löhöilystä :gen113.
 
Taas yksi neuvolakäynti täälläkin takana ja vauvalla kaikki hyvin. Nyt kokoarviona noin 3400g, mikä kuulostaa oikein passelilta. Äidilläkin on kaikki fyysisesti hyvin, eli siis arvot kohdillaan jne. Henkisesti... noh, olen läski, joka ei enää jaksais nousta sohvalta ollenkaan. Onhan tuota painoa tullut jo 15-16 kg, mikä tuntuu paljolta, kun on aina aikuisiällä painanut 50-55 kg, joten sais pikkuhiljaa riittää. Pitää vaan koko ajan hokea itselleen, ettei se kaikki mitään rasvaa ole, mutta toisaalta kun aika iso osa lisäpainosta kuitenkin ON sitä rasvaa!! En ole muutenkaan yhtään oma itseni vaan tylsistynyt kuoliaaksi.

Ainakin olen saanut kodin sellaiseen kuosiin, että voin vain toivoa vauvan alkavan ilmoitella tulostaan pian. Viikon päästä tähän aikaan laskettu aika on jo ohi. Torstaille laitettiin kuitenkin uutta neuvolakäyntiaikaa ja jotenkin tuntuu, että sinne ollaan vielä menossa... hohhoijaa.
 
Muokattu viimeksi:
Eilen myös käyty neuvolassa (39+4). Ihan ok oli kaikki paitsi että viikossa oli nyt tullut kilo lisää painoa. Myönnän, että en pysty pitämään näppejä erossa herkuista, mutta uskon kuitenkin suurimman osan olevan siitä turvotuksesta. Viime kertoina paino ei olekaan noussut kuin ehkä 100g tai jopa laskenut. Tuo vähän kyllä järkytti. Nyt olisi tullut painoa noin 12kg eli kohta olen saavuttanut sen määrän, jonka esikoisen aikanakin keräsin. Se tosiaan lähti helposti pois imetyksen yhteydessä, jopa 5 kiloa ylimääräistä. Sitä nytkin toivon, mutta koskaan ei tiedä miten nyt käy. Sujuuko esim. imetys ollenkaan..

Kittis Voi kun meilläkin olisi kämppä kuosissaan. Siis aivan järkyttävä sekamelska koko ajan. Esikoinen on äitiinsä tullut eli levittelee tavaroita ihan joka paikkaan enkä enää jaksa kyykistyä niitä nostamaan :) Välillä päivän aikana täällä on Muumilotto-kortit, Lentsikka-muistipelikortit, kaikki ruuvit ja mutterit jne. hujan hajan. Jossain kohtaa sitten käyn kämpän läpi "peppukiitäjänä", varmaan todella fiksun näköistä :grin
 
Neuvolassa käyty tänään 39+4 ja toivottavasti viimestä kertaa. Seuraava käynti 41+0, jolloin tehtäisiin lähete yliaikaisuuskontrolliin. Hui ! Haluan kyllä synnytellä ennen 42 viikon alkua.

Paino oli tipahtanu 1,2 kg (viimeksi hurja nousu) ja kaikki hyvin. Ainoastaan pissassa proteiinia yhdellä plussalla. Sain lapsivesitestiliuskan kotiin mukaan, ku epäilyttää tuo vetinen vuoto, jota välillä tulee. Vauvan pää ei kuulemma juurikaan heilunu, joten olisko kiinnittynyt lähtöasemiin.

On niin väsy ja kipee olo, että seuraavia neuvolakuulumisia en halua enää tulla kirjottelemaa. Syntyköön vauva siis viim. 10 päivän kuluessa!! :)
 
Kuulostaa hauskalta tuo peppukiitäjä Beijaflor! :grin Olen varma, että meillekin ilmestyy aikamoinen kotoisa kaaos heti kun vauva tulee, kun en ehdi joka käänteessä kulkemaan rätin kanssa ja laittamaan tavaroita oikeille paikoilleen. Moinen siivousintoilu ei oo mun juttu muutenkaan, siksikin ihan friikki olo! Helpottavaa kuulla, että sama juttu muillakin..

Toivomme siis, Eea, että seuraavat neuvolakuulumiset olisi ehkä lastenneuvolan puolelta sitten!
 
Neuvolassa käyty ja kaikki kuten pitääkin. Ainoa hyöty käynnistä oli, että otin mukaan vähän materiaalia imetyksestä. Vaikka kaikki sujui viimeksi hyvin, on oikea ote ja kaikki muu unohtunut parin vuoden aikana. Kiva lueskella vähän etukäteen ja palautella asioita mieleen.

Seuraava käynti varattiin ensi maanantaille kun on 40+1. Yliaikaiskontrolli on kuulemma 12 päivää lasketun jälkeen. Sinne asti en ajatellut kuitenkaan pysyä kasassa. :)
 
Mäkin kävin just neuvolassa ja mun neuvolan"täti" oli taas vähän hukassa... Ensinnäkin se oli unohtanut minut, joten puolen tunnin odottelun jälkeen kolkuttelin sen oveen. Oli tietty tosi pahoillaan, mutta kumminkin.
Kaikki oli ihan kohdillaan ja kaikki arvot hyvät. Vauvakin on kai vihdoin laskeutunut. Sais kyllä alkaa jo tulla pihalle asti!
Perjantaille sitten uusi neuvola-aika, kun rv41+3 ja sitten kai yhteys äitiyspolille, johon käynti sunnuntaille. Toivottavasti ei tarvis sinne asti odotella, vaan pääsisin tositoimiin jo ennen sitä...
 
Neuvolapäivä oli :) vaavi on laskeutunut ja kiinnittyny miltei kokonaan, elikkä lähtökuopissa ollaan! :D kipeitä supistuksia tulee myös päivänmittaan muutama ja ristiselkää pakottaa. Ihania tuntemuksia kun kertovat siitä että pikkuhiljaa jotain alkaa tapahtua! Olin yhtä hymyä kun kävelin takasin kotia :) Ja omatoiminen palautus maanpinnalle: saattaahan se olla että mitään ei edes tapahdu pariinkaan viikkoon ja vielä odotellaan 42 viikollakin.... Mutta jee!!! Pikkuhiljaa :D kaikki muukin edelleen ok. Paino oli noussut taas.... Oho... Nyt on sitten hommattu rasvaa varastoon semmoset 23 onnellista kiloa. Niitä vaunulenkkejä ootellessa....
 
Takaisin
Top