Neuvolakuulumiset

Heh...onneks meidän kissapoju joka on melkonen mörssäri (7,5kg siperiankissa) on jättäny kiltisti mun mahan rauhaan :) se kun yleensä on sellanen massulla hengaaja. Tyttökissa sensijaan tepastelee missä huvittaa :D

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin tosiaan munkin kissa on tyttö :) Leikattiin se myös loppukesästä, et silläkin voi olla vaikutusta hänen mielialaansa. Mut musta se on oikein herttanen kisu, nuolee useesti mun nenua kuten tosta profiilikuvasta näkyykin :D Leikkaus ei musta muuttanut sen luonteessa mitään muuta kuin sen että on ehkä vähän rohkeampi ja syö enemmän.
 
Rv 39+0 neuvola takana. Ei mitään uutta auringon alla Pissa,paineet ok. Painohan se nousee silkalla ajatuksen voimalla, 1,2kg olin "onnistunu" reilu viikossa keräämään! Jes x) Turvotuksia nilkoissa ja käsissä ihan hirmuna. Mut niinpä niitä oli esikoista odottaessakin. Kaikki tosiaan kunnossa, tää mamma vaan on aika finaalissa jo elelemään tän masun kanssa. Vauva on edelleen tooooosi ylhäällä. Eikä merkkiäkään synnytyksen käynnistymisestä. Terkka kyllä meinaskin että sitten kun lähtö tulee niin se tulee kans rytinällä Hui. Ens viikon torstaille sovittiin uus aika, vaikka täti olikin muka sitä mieltä etten mä sinne enää tuu. Hah. Ovelta vielä huutelin että nähäämpä sit torstaina!
 
Neuvolantäti on mulle jo joka kerta sanonut et tuskin nähdään ens viikolla ja silti mä vaan kummasti aina ilmestyn paikalle... :D
 
Samaa se sano mullekkin viime viikolla... Pah. Mä käyn siellä varmaan vielä sen 3 viikkoo... :D
 
Niin varmasti mäkin, vaikka se kovin jo epäili et vauva ois ennen aikojaan tullut tähän maailmaan :D sai mut jo vähän hidastamaan tahtia kotitöissä ym. kunnes totesin et ihan turhaan hissuseen ottaa jos jaksaa täysillä ite touhuta.
 
S_uski..mä tein tein ihan viimeseen asti esikoisen kohdalla lumityöt ja kannoin polttopuut joka päivä sisälle.. :) onhan se hyvä jos vaan jaksaa touhuta..on se liikuntaa sekin kun tekee kotihommia..toisen muksun kohdalla me muutettiin kaks kertaa kolmen kuukauden sisällä..mä niin silloin toivoin että kyllä muksu tällä tahilla tulee hyvissä ajoin pihalle ja pah..loppuun asti oli kunnes pakotettiin pihalle :D mitähän tän kolmannen kohalla keksisi?!

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo kun jo kaupassa käveleminen tuntuu inhottavalta ja tuottaa kipua, niin on ihan mukava kun pystyy kotitöitä tehdä :) Ja en mä usko et siivoamisella,saunalla tai seksillä on mitään vaikutusta lapsen tuloon :D
 
Täällä kans neuvola takana tänään (rv 38+3). Vauvalla keskisykkeet 150 (neukku epäilee sykkeiden perusteella tyttöä :wink) ja SF-mitta 30 cm. Hemoglobiini oli laskenu tyhtäkkiä 115 ja oonkin huomannu, että olen vähän väsyneempi ollut viimeaikoina. Pissa ja paineet ok.Vauva ei kuulemma yhtään vaikuta siltä, että ois vielä tulossa. Maha on aika ylhäällä vielä ja vauva pääsee hyvin pyörimään ympyrää...

Lisäks neukku puhu, että jos meillä meinaa sitten mennä yli, niin sen annetaan kyllä vapaasti mennä joulunki yli, koska vauva on pienehkö ja mulla olo hyvä. Mutta mä kyllä sanoin, että kyllä mä siihen mennessä sitten keksin jotain kolotuksia :p. Vauvan ehdoilla tietenkin :oops:.
 
Mä oon aina ihmetelly että mitä noi tätit aina "mussuttaa" tosta "tuskin enään nähdään" :mad: Täälä kans täti sanoi "varataakos me nyt kuitenki varmuuden vuoksi ens viikolle vielä aika." Hitto, eihän ne tädit sielä pysty sanomaan koska se syntyy, kun ei pysty kukaan muukaan :D
Marzi, toi on niin totta että vaikka kuinka liikut ja rehkit, niin ei se vauva sieltä yhtään nopeempaa tule ulos :D Tai ite en ainaka usko, että ite pystyis mitenkä vaikuttaa siihen synnytyksen alkuun o_O ..kyl se on tässä tullu parii kertaa todettua :grin (ok, tuttu fiksuna otti polkupyörällä kisan miehesä kanssa ja sillähän holahti lapsivedet. Juu fiksua :D ) Mut sitte sitte käynnisteltiinkin sairaalassa ja oli aika tuskanen synnytys. Joten kyllähän se parhain on, että se sieltä ihan luonnostaan alkaa syntymään :)
 
Rv 38+3 neuvolassa käyty.
Paino tippunu -2kg viikossa :p (lue suurin turvotus laskenut :rolleyes: ) ja verenpaineet oikeen hyvät, mut virtsassa pikkasen proteiinia. Sen takia varulta aamulla käytävä labrassa antamassa aamunäyte o_O.
Vauvan sydän se vaan sykkii vinhasti joka kerta, keskiarvo n.152 ja komian muljahteluesityksen piti hoitsulle :p. Laskeutunutkin on vaavi. Oonhan mä sen ite huomannu, mut sf-mitta sen varmisti, puoli senttiä oli lyhyempi tällä kertaa mitta kuin viimeksi. Nyt siis 34cm.
Ens maanantaina sit uudestaan näyttäytyyn... toivottavasti! :rolleyes:
 
Rv 37+6 ja viikon virallinen neuvolakäynti suoritettu. Eikä oikeastaan mitään raportoitavaa taaskaan. :grin Alles gut. Lapsivettä on runsaasti ja juniorilla hyvin tilaa myllertää. Pää on kuulemma alhaalla, mutta niinpä tuo on ollut jo varmaan viikosta 30 lähtien. Kyseli, tuntuuko painetta jalkovälissä, kun hän painelee. No, ei tunnu. Näemme siis neuvistädin kanssa ensi viikolla jälleen. Ja varmaan sitä seuraavalla viikolla. Ja sitä seuraavalla. Ai paitsi, että tädillä taiskin olla jo joululoma. Mutta on siellä kuulemma joku töissä kuiteskin, että mä vöin kieriä paikalle itkemään. :happy6
 
Me käytiin eilen neuvolassa, rv 38+1 siis. Ei mitään uutta auringon alla, paino oli laskenut hieman ja paineet taasen hieman kohonneet, tähän saakka ollut 110/70 suurinpiirtein niin eilen 124/82. Ja tästä tietysti riemuitsin kovin että sehän ei voi tarkoittaa muuta kuin synnytystä :wink no eipä ole vielä tullut ainakaan...
Vauva on tosi alhaalla, kuten ollut pitkään ja pää kuulemma osittain kiinnittyny? En oo tollasta kyllä vielä koskaan kuullut... sf-mitta oli kasvanu vaikka itse ajattelin päinvastaista, nyt 35 cm ja lähellä yläkäyrää huitelee. Seuraava aika olis 16.12 jolloin viikkoja 40+1 mutta kohteliaasti ilmoitin etten ole enää silloin tulossa :wink neuvolatäti oli kyllä hieman samaa mieltä että taidetaan synnyttää ennen sitä. Toivottavasti :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Mininen, älä masennu.. Mul ei ole ikinä pää kiinnittynyt, kun vasta ihan ennen synnytystä (mahakin tätä ennen tipahtanu vasta pari päivää ennen.) :)
 
Eevi: Neuvolatäti yrittikin lohdutella, ettei se vauva kaikilla kiinnity kuin ihan viime hetkillä. Ja sanoi vielä, että ehkä se painekin on helpottanut mulla siksi, kun siellä on jo kulkuväylät raivattu ja oon vaan jo tottunut siihen tunteeseen. Noh, saanpahan ainakin yöllä paremmin nukuttua, kun ei tarvi ravata enää niin usein vessassa. Kertoi kuitenkin varmuuden vuoksi, että 41+5 on sitten se yliaikakontrolli. :grin

Ai juu, täti soitteli äsken vielä, kun mulla on verikokeissa ollut liian alhaiset suola-arvot. Mistäköhän semmoinen voi sitten johtua? Ainakin mä on huolella vetänyt kaikkea suolaista ruokaa, että ei pitäis olla puutetta. :rolleyes: Ei aiheuttanut kuitenkaan muita toimenpiteitä kuin, että ensi viikolla pitää vielä käydä labrassa antamassa näytteitä.
 
Joo no samaa meillä täti kertoi, että jotkut kiinnittyy vasta laitoksella :) (voi siis olla että itselläkin sama tapahtunut, sillä vika neuvola ollut aina muutama päivä ennen synnytystä jolloin vatsakaan ole tipahtanut.)
Kauheen lohduttavaa nuo yliaika puheet :D toisaalta parempi niitä kuin toteutumattomia, "kyllä se kohta sieltä tulee ihan minähetkenä hyvänsä" puheita :D
Ei ole kyllä mitään hajua noista suola jutuista?! o_O Kantsii turvautua vanhaan "katso googlesta" juttuun ja ohittaa järjellä puolet keskustelupalstojen jutuista :D
 
Rv 37+1 ja neuvolassa pyörähdetty. Vaavilla jälleen hyvät +150 sykkeet, kovasti yritti väistellä doppleria :grin Tällä kertaa myös opiskelija tunsi että pikkuinen on pääalaspäin ja rt:ssa. Itsellä oli muuten kaikki kunnossa mutta streptokokki on positiivinen ja raskaushepatoosi-epäily tuli joten jouduin hetimiten labraan, onneksi se sattuu olemaan ihan neuvolan vieressä. Fundus on jämähtänyt 33 senttiin ja painonnousukin hidastunut vaikka turvotus on kyllä vaan lisääntynyt :confused:
 
Rv 39+5 tänään ja raahauduttu neuvolaan kävellen 2 km... huhhu mikä urakka! No mutta neuvolassa verenpaine erittäin hyvä, pissa puhdas ja vaavin sydänäänet hyvät. MUTTA... sf mitta on nyt 36 cm ja paino oli mulla noussut melkein 3 KILOA! :O joten lähete tuli nyt vauvan painoarvioon TYKS:iin. Sieltä pitäis aika tulla 1-7 päivän sisällä. Hyvin todennäköistä että käynnistellään synnytystä jo silloin tai ainakaan ei anneta mennä raskauden enää hirmu pitkälle. Toisaalta neuvolatäti sanoi että näillä näkymin tuskin ehdin edes tuota lähetettä käyttämään vaan synnytän vielä tällä viikolla... Nauroin vaan hänen kommentilleen ja sanoin että ens viikolla nähdään vielä elleivät TYKS:ssä käynnistä heti :D
 
Täälä myös 38+4 neuvoloitu. 30,5cm oli sf-mitta eli 0,50cm tullut viikossa. Painoa vähä reilu 900g xD
Eipä siinä oikein muuta :D Maanantaina uudestaan :)
 
Täällä takana neuvola 39+2 ja kaikki hyvin :). Pissa ja verenpaineet ok. Rauta myöskin noussut ilman rautalisiä 115->120. Painoa tullut nyt aikalailla tasan sen 20 kg :grin. Vauvan keskisykkeet 144 (tänään se oli taas poika :p) ja SF-mitta 30,5 cm. Neukku meinas, että vauva tuntuis olevan jo yli 50 cm pitkä :).

Niin ja tosiaan, nyt on meidänkin vauveli tajunnut kiinnittyä:wav. Ja toiseen ketjuun jo laitoinkin, että neuvolan jälkeen on nyt vähän supistellutkin... Mutta katotaan, miten tästä eteenpäin päivä sujahtaa :wink.
 
Takaisin
Top