Neuvolakuulumiset

Mulla oli jo ke 39+1 neuvola. Hb 134 ilman rautalisää, rr pysynyt alhaalla, pissa puhdas, sf 34, vauvan sykkeet 120-135, oma paino laskenut -400g eli ei tullut 10kg täyteen (tai siis mun bmi:llä piti jonkun suosituksen mukaan tulla 12-14kg terkan mukaan) ellen nyt sit keksi jotain ekstrahyvää syötävää, mikä maistuisi/sais painon ylös. Taidan syödä liian vähän :sad001 mut ruoka ei vaan maistu. Neuvolantäti ei ollu huolissaan, kannusti vaan syömään vaikka sit vähän epäterveelllisestikin...itseä vaan huolettaa saako vauva kaiken tarvitsemansa ravinnon.
Sovittiin taas viikon päähän neuvola, vaikka terkka toivoi mun jo lähtevän pian synnärille...
 
Eilen oli neuvola (rv 38), jolloin neuvolatäti totes et masuasukin pää on osittain kiinnittynyt, mut vielä on korkeella (sf 38). Kaikki oli hyvin pienellä ja itsellä pissa puhdas ja paineet hyvät. Mut sit painon nousua ihmeteltiin ihan urakalla, ku painoa oli tullu 1kg viikossa vaikka oon melkein joka päivä käyny koiran kaa lenkillä eikä oo hirveemmin ollu nälkäkää... :S
Et se varmaan johtuu turvotuksen lisääntymisestä, kai?

Viime yönä tuli valvottua tunti vessareissun jälkeen, kun tuntui supistavan. Tätä vessareissun jälkeistä supistelua voi olla myös päivälläkin. Onko muilla tämmöstä?
 
Emäntä: mullakin tuli viimemetreillä ihan hirveesti painoa!! Tuntu että viikossa saatto tulla parikin kiloa, että en huolehtisi :) nyt synnytyksestä kulunut 10 päivää ja kertyneistä 19 kilosta on lähtenyt jo reippaasti yli 10kg...turvotusta ollut ne kilot suurimmaksi osaksi :)
 
Mulla pomppas 1, 2kg viikossa lisää painoa ku viimeisessä neuvolassa kävin. Turvotusta ihan. Jännä nähä mitä vaaka sanoo huomenna aamulla :D 4 päivää synnytyksen jälkeen.
 
Täälä tullu kamala turvotus viimesenä parina päivänä! :O viimeyönä pelästyin kun katoin itteäni peilistä :D (ja mä tosiaan olen tolta turvotukselta säästynyt koko raskauden ajan) o_O tänään oon juonu kuin kameli, eikä ole ravatuttanut edes vessassa.. Oi ihanaa, vaaka odottaa maanantaina neuvolassa!
Oisko voisko tää olla jotain merkkejä synnytyksestä?!?! :grin:wink:rolleyes: ai ei.. :sad001
 
Mullakin tullut turvotusta ainakin käsiin ja välillä tuntuu, et kasvoihinkin. Kädet kutisee lisäksi kamalasti eli rasvailen masua ja käsiä nykyään päivittäin pari kertaa välttääkseni kutinan. LA on sit ylihuomenna ja seuraava neuvola keskiviikkona...tuskin synnytän sitä ennen...
 
Eli piristetään mieltä, että tää olisikin jotain merkkejä synnytyksen lähentymisestä :wink Hui, tosiaan tällä viikolla la!!
Mulla olis taas toi perjantai tähtäimessä :wink Muksut tosiaan kun on perjantaisin syntynyt.. Mies on 14pv, minä 15pv ja ens perjantai olis sitte 13pv (ollaa muuten alettu 16pv aikoinaan seurustelemaan.) :grin
Mut ei tosiaan haittaa vaikka tekis poikkeuksen ja tuliskin aikaisemmin :rolleyes:
 
Turvotus tosiaan näytti tosi hyvältä vaa'alla :wink 1kg/vk tullut lisää xD Join vielä litran vettä aamulla, että ehkä sekin vähä vaikutti :rolleyes:
Jeee, mun sf-mitta ei ole enään kasvanut ja on edelleen 30,5cm. Pää vähän vielä liikkui. Hb noussut 114 :grin Ja 104/70 näytti paineet :)
Vihdoin alkaa olemaan ollo, että kyllä se sieltä vielä ulos tulee :)
 
:D ainakin mä olen saanut jonkun väärinkirjotus kohtauksen, kun noita mun juttuja lukee!! Haha, oon kyl muutenki ollu ihan tumpelo tänää. Ulko-ovet jätetty lukitsematta yms..
Tsemppiä tosiaan sinne! :) Mäkään en kyllä jaksaisi uskoa, että enään ensi viikolla tarvii tätä vatsaa kantaa :)
 
39+3 neuvolassa ei mitään uutta ja mullistavaa. Sama aika ja paikka ens viikolla... en jaksa uskoa et pikku kaveri näyttäytyy ennen sitä :sad001 :mad:

Vaan kovasti vaavi antaa itsestään merkkejä potkimalla todella kipeästi! Ihme ettei oo mustelmia mahassa :rolleyes:
Sais vaan tulla potkiskelemaan tälle puolen :p
 
38+6 ja neukkutädin sääli mua kohtaan kasvaa. Olin lihonut taas kilon viikossa. Lapsi ei ole pieni eikä tulossa ulos. SF-mitta vaan kasvaa. En saa nukuttua yöllä. Seuraava käynti 40+0.

Ai niin, äiti oli katsonut omista neuvolakorteistaan, että hänen lapsensa ovat syntyneet 41+5. Kiva.
 
Mininen, saanko udella paljon sun sf-mitta oli?

Mulla oli 36 cm viikolla 39+0. Yläkäyrällä olen koko ajan mennyt. Viimeisessä ultrassa viikolla 36 oli kuitenkin pienen painoarvio 2600 eli arvioitiin ihan normaalikokoista vauvaa syntyväksi.

Mulla on tänään laskettuaika eikä todellakaan ole minkäänlaista merkin merkkiäkään lähestyvästä synnytyksestä. Itsekin alan tässä stressailemaan, että mikähän jätti sieltä sitten syntyy jos ei meinaa itsekseen lähteä syntymään. Täällä kun käynnistetään vasta 42+1 ja se on tietenkin joulupäivä! Tuntuu jotenkin hurjalta, että joutuu vielä maksimissaan sellaiset 16 pv kasvattamaan itseään ja vauvaa. Mä en tiedä ketään kellä olisi päästetty niin paljon yii kun ennenhän käynnistettiin 10 päivän jälkeen.
 
Täällä viikkoja nyt kasassa 37+1. Aamulla käytiin neuvolassa. Muuten kaikki oli ok, paitsi mun verenpaine oli 136/90. Perjantaina pitää mennä uudestaan neuvolaan varmistaan ettei vaan olisi raskausmyrkytyksen oireita. :/ Pissa oli nyt kuitenkin puhdas ja muutenkin kaikki ok, onneksi. Eli ei vielä ainakaan mitään hälyttävää. Hoitaja sanoi että voi olla myös merkki kohta alkavasta synnytyksestä, kun kohdunsuu on jo hieman auennut. Myöskin mun sf-mitta on pysynyt samana viimeiset kolme kertaa, joka viestii mahan laskeutumisesta. Saa nähdä kuinka tässä käy, odotuttaako pikkuinen laskettuun aikaan asti vaiko pikku hiljaa alkaa syntymään. :)
Tsemppiä kaikille loppurutistukseen! :)
 
Käkkiäinen: 35 cm oli tänään. Mä sain painoarvioksi tuon saman 2600 grammaa rv 35. Tänään käsikopelolla täti sanoi, ettei vauva tosiaan mikään hentorakenteinen ole, mutta kun ei mistään kuitenkaan mitään varsinaista "vikaa" löytynyt, niin ei voi lähettää mua oikein polillekaan. Täällä on kuulemma yliaikakontrolli tuolloin 41+5, mutta se ei välttämättä suoraan tarkoita käynnistystä, kunhan ultrailevat vaan. Ja kun tässä on vielä nuo joulun/uv:n pyhät tiedossa, niin eivät varmaan sellaisina päivinä ole innolla käynnistelemässä. :sad001

Ei kai tässä muuten mitään vikaa, jos vointi olisi hyvä, mutta kun väsyttää ja sattuu. Terkkarikin mua tosiaan jo säälitteli, kun koko raskausaika on ollut melko karu kokemus ja saan tässä vielä jatkaa sitä hamaan tappiin asti.
 
Rv 38+0 ja neukku takana. Kaikki ok. SF-mitta 35 cm ja paino oli noussut viikossa kilon :oops: Vaavi on lähtökuopissa, mitälie tarkoittaa :grin Terkka mietti että nähdäänköhän me viellä ens viikolla, luulenpa kyllä että ei tää ennen ens neukkua synny. Nukkuminen alkaa olla melko mahdotona, alaselkä on jostain ottanut itteensä ja liitoskivut huimaa luokkaa :mad:

Täällä oli painoarvio 3024 grammaa rv 36. Jännityksellä odotellaan siis että kuinka isoksi pikkuinen haluaa kasvaa vatsan sisäpuolella. Tosin terkka jo tänään mainitsi että aletaan joulun tienoilla käynnistelemään jos ei ennen synny.
 
Missä vaiheessa teille on tehty se painoarvio? Onko se tehty automaattisesti, vai oletteko pyytäneet sen? Mä oon sitä kovasti odottanut, että se tehtäis. Mutta ilmeisesti pääkaupunkiseudulla sitä ei tehdä? o_O Vai oonko vaan hätähousu.. Viikkoja siis 37+1. Tarvii ehkä ensi kerralla neuvolassa kysellä, tietäis minkä kokoista sieltä odottaa. :)
 
Mulla tehtiin rv 29 ja rv 36 painoarviot kun haluttiin seurata että ei tule sokerivauvaa ( vaikka itselläni ei ole puhjennutkaan raskausdiabetesta, mutta halusivat pelata varmanpäälle ja seurata tilannetta ) Täälläpäin ei kuulemma mielellään anneta painoarvioita ellei epäillä erityisen suuri tai pienikokoista vauvaa, voisikohan sama käytäntö olla myös siellä suunnalla? Kannattaa kyllä kysyä asiasta :)
 
Muokattu viimeksi:
EMPPU: Mulle tehtiin painoarvio ultrat viikolla 30 ja 36. Olen siis HUS:n alueelta. Mulla ne tehtiin koska olen liian painava ja suvussa on diabetestä. Ja kaksi kertaa jouduin sokerirasituksessa käymään. Sokerit ovat kuitenkin pysyneet aisoissa ilman mitään eli ei ole sokerivauva tulossa. Mullakin ne meinasivat jättää toisen kontrolliultran (rv 36) pois "säästösyistä" Kättärillä. Vaihdoin sitten synnytyssairaalaa ja pääsin ultraan toiseen sairaalaan. Itselläni vasta ensimmäinen tulossa, joten en tiedä miten yleensä toimitaan.

T: Käkkiäinen (RV 40+0, jonka vauvalla ei näköjään ole mikään kiirus tänne toiselle puolelle)
 
Emppu: Mulle ei ole tehty varsinaisia kokoarvioita, kun siihen ei ole ollut varsinaisesti mitään aihetta, mutta olen käynyt äitiyspolilla kahteen kertaan muista syistä (mm. kohdunsuuta seurattu) ultrattavana rv 29 ja 35. Siinä samalla on aina katsottu vauvan mitat ja annettu painoarvio. Ei siis ainakaan täällä ole mikään rutiinitoimenpide, vaan kokoarvio tehdään vain, jos on syytä epäillä liian suurta tai pientä vauvaa.
 
Takaisin
Top