Neuvolakuulumiset

Hurjasti tsemppiä kaikille tällä viikolla käynnistettäville ja tietty myös itsestään käynnistyville! :)

Sitten seuraa valitusta, joka osittain liittyy neuvola-asioihin, pääasiallisesti ei. Mulla on surkeasti nukuttu yö takana ja tänään taas korpeaa kaikki. Maha on jopa vielä pahemmin sekaisin kuin yleensä ja junior piti erittäin kivulaita yökarkeloita. Nyt on siis maha ihan hellänä ja kaikissa asennoissa sattuu. Ei kuitenkaan supistuskipumaisesti. Lisäksi suututtaa jo valmiiksi huominen neuvolalääkärivisiitti, kun tietää etukäteen että pääsee natsiterkkarin dissattavaksi ja teinilääkäri ei taaskaan osaa sanoa mistään mitään. Kyllä musta kuitenkin ihan oikeasti olis kiva kuulla se kohdunkaulan tilanne ja että mun lantiosta varmasti mahtuu joku pallero pihalle. :sad001

Päivän ehdottomasti lapsellisin mökötyksen aihe on se, että mun joulu menee pilalle joko sen takia että oon sairaalassa tai reippaasti yliajalla. Niin ja tää lapsikin ehtii kasvaa ihan möhköfantiksi, revitään sitten väkivalloin pihalle ja byhyy. Tiedetään, oon hölömö ja päikkäreiden tarpeessa.
 
Vauvoilla onneks on tapana tulla maailmaan kun aika on paras :) omalla ja tuttujen kokemuksella puhuten :) Joten älä sitä joulua mieti :) ja jos tulee jouluna niin mitä sitten, pääset kuitenkin jouluherkuille ja joulutunnelmaan kun pääset kotiin. On sulla nyytti sairaalassa piristämässä :Heartred
Mä ite totesin tosta kohdunkaulan tilanteesta, että ihan hyvä etten tiedä siitä mitään :) Moni on ollu avautuneena monta viikkoa ennen synnytystä ja moni lähtee synnyttämään pian vaikka paikat olis ollu epäkypsät kun ne on tarkistettu :) Ei tarvi ainaka pyöritellä mitää harhakuvia mielessä.. Toki ton lantion minäkin sinuna haluaisin tietää jos liian kapeaan lantioon on mahdollisuus :)
Tsemppiä :Heartred :)
 
Kiitti Eevi! Kyllä tää tästä taas, kun saa nukuttua paremmin. Ehkä lähinnä jännittää tuo kaikki epävarmuus, mikä synnytykseen liittyy. Ja yksi niistä seikoista sattuu omalla kohdalla olemaan se, ettei voi yhtään suunnitella joulua. :grin
Oon joutunut aiemmin raskauteen liittymättömistä syistä viettämään aikaa sairaalassa pariinkin otteeseen enkä oikein muistele niitä kertoja lämmöllä. Ehkä siksi erityisesti ahdistaa, kun tulee väkisin mieleen, kuinka ankeaa silloin oli. Mutta onhan tuo varmasti eri asia olla sairaalassa sairastamassa kuin synnyttämässä. Ainakin toivottavasti!
 
Joo tosiaan on ihan erilaista.. Hoitajat käyttäytyy paljon ystävällisemmin ja itellä riittää touhuttavaa vauvan kanssa (ei iske samanlainen tylsyys kuin sairastaessa.) :)
 
Hui ku rupesin miettiin tulevaa neuvola käyntiä..voiskohan jotenkin skipata sen puntarissa käynnin :D ihan tossa äsken iltapalaa popsiessa hokasin taas että kun on toi ruokahalu ollu tässä parin viikon aikana ihan hirvee..mitenköhän mahtaa näkyä siellä vaa'assa :D:):confused:

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Marzi: vettä vaan hirmuisesti ennen neuvolaa, niin tod näk tulos alempi ja neuvolatäti on tyytyväinen :wink Näin meinaan itse tankata tämän aamun, jos se vähän kaunistaisi vaa'an tuloksia :p
 
Njääh, ne on pelkkiä numeroita sielä puntarissa. Ei niistä enää kantsi stressata, niin vähä aikaa :)
 
Mullon kanssa perjantaina neuvola muttei ne vaa'an lukemat vois enää vähempää kiinnostaa tässä vaiheessa :P Kyllä niitten kilojen kanssa ehtii ihan hyvin painia sitten vauvan syntymän jälkeenkin.
 
Mä kans oon jo menettäny kiinnostukseni painoa kohtaan.. Tasaisesti noussu koko ajan, ihan sama mitä oon syöny. Ajatuksena sama kun TMJ:llä, et ehtii niistämurehtia ja niiden kanssa painia sit synnytyksen jälkeen.. :)
 
Mulla kans rv38+5 neuvola takana. Painoa oli tullu +880g kahdessa viikossa, nousua alusta on nyt vajaa 17 kiloa neuvolan puntarilla (jossa siis punnitus aina vaatteet päällä). Mä oon kans aatellu tosta painosta, et tulee sen mitä tulee, sitä mulla on kuitenkin vaikka koko loppu elämä aikaa pudotella. Verenpainetta mitattiin oikein urakalla, kun meinas olla alapaine koholla. Sain tehtäväksi mitata kotosalla ja ilmottaa, jos nousee entisestään. Koko aikana paineet on ollu ihan ok, joten voi johtua myös päällä olevasta flunssasta, kun ei mitään muuta oiretta tosta mahdollisesta paineesta ole. Pissa oli puhdas. Vauvan pää oli kuulemma oikealla suunnalla, mut ei vielä kunnolla alhaalla, eikä siis myöskään kiinnittynyt. Seuraava käynti päivää ennen LA, saa nähdä mennäänkö tässä vielä neuvolaan vai oisko se seuraava etappi jo sen ens maanantain ylimääräisen ultran kautta se synnäri. Ellei jo ennen sitä...
 
Noniin rv 36+0 ja viimeinen ultra takana. Siellä se pikkuinen pyöritteli pyllyä :love7 On tosi alhaalla jo,josta johtuukin ihan jäätävät liitoskivut. Paikat oli vähän kypsyneet, kaulaa 2,5cm ja pehmennyt mutta kiinni. Vauva oli kasvanut hirmuisesti, tän hetken painoarvio oli 3024g ja pääperämitta 34cm,lääkäri ei siis luvannut pientä vauvaa meille :grin Mutta ei siis ole sokerivauva. Huojentava tieto oli myös se että lantio on tarpeeksi leveä isommallekkin vauvalle.Saas nähdä että minkä kokoinen mötkäle sieltä sitten oikeasti tulee :)

Täällä myös sellaiset tunnelmat että ei haluttaisi olla jouluna sairaalassa,vaan minkäs teet jos pienoinen päättää että silloin on hyvä aika syntyä. Itselläni on LA jouluaattona joten tuskin syntyy juuri silloin :)
 
Täällä neuvolakäynti taas takana: Kaikki ok. Sykkeet taas ensin tosi matalat (vähän alle 120), mutta kun vähän heräteltiin, nousi taas sinne 130. Kohdun korkeus jämähtänyt eli ollut nyt kolmatta kertaa 34-35. Ei ollut pää vieläkään kiinnittynyt,. Neuvolatäti uskalsi sanoa, ettei ihan huomenna ainakaan ole syntymässä. Supistus pukkasi samaan aikaan siinä, kun tunnusteli masua. Itse en huomannut mitään, vaan neuvolatäti kysyi, että huomaatko..supistus.. Öö en..:grin Eli ensi maanantaina taas, ellei sitte tapahdu muuta :p

P_K: Mulla paino noussut ihan saman verran kuin sulla ja viikkoja meillä oikeastaan samat (mulla 38+6).
 
Kiva että kaikilla on neuvolassa kaikki mallillaan :) Kamala jos joutuis vielä kattomaan mitä tällä hetkellä syö :D (ainoa nautinnon aihe tällä hetkellä!) ok, sen verta katon etten mätä sipsejä naamaan, paitsi vkloppusin vähän. Se kun mulla iskee heti turvotukseksi ja närästykseksi.)
Onnea kaikille loppuraskauteen ja toivotaan että pikkuset alkaisi pikkuhiljaa tupsahtelee maailmaan :)
 
Jeah, mäkin kävin ehkä maailman turhimmalla neuvolareissulla, mitä siis etukäteen uumoilinkin. Arvot oli kaikki ok, hemppaa lukuunottamatta, että kai se oli ihan hyvä tietää. Neuvolalääkäri taas ei sitten tutkinut yhtikäs mitään. Jotenkin mä olin semmoisessa harhaluulossa, että olisi katsonut sen lantion ja tunnustellut vauvelia sen verran että mahtuuko tulemaan. Niin ja kokeillut, onko vauva laskeutunut/kiinnittynyt. Juu ei. Totesi vaan, että kai se edelleen siellä raivotarjonnassa on. Muutenkin koko homma kesti ehkä 3 minuuttia. Miksi, oi miksi nää neuvolalääkärivisiiti on aina yhtä turhauttavia? :confused004
 
:sad001 Ompas harmillisia neuvolalääkäreitä monella. Mä voin sit tuoda yhden hyvän :) Täällä on joka kerta ollut aikaa ja katseltu ja kokeiltu sillai et on ollu hyvä mieli.. Mäkin pääsin päivystys lähetteellä pari viikkoa sit äpolille, koska olin murheissani turvotusten vuoksi..
 
37+5 neuvolavisiitti suoritettu. Massu jatkanut tasaista kasvuaan :) Pissi ok, verenpaine pikkasen koholla ja paino noussut melko reippaasti, mut siihen suurin syy turvotus.
Isoin uutinen oli että viimeksi otettu streptokokki näyte on positiivinen. Eli tiedossa on synnytyksen alkuun antibioottihoito ettei vaan tartu pikkuiseen. o_O Onko teiltä muilta testattu?
Seuraava visiitti neuvolaan jo maanantaina...
 
Mulla tänään rv 38+2 ja olis ollut neuvolakäynti, mutta menin sitten sairastumaan flunssaan :sad001. Tosi ärsyttävää, vaikka ennemmin näin, kun vauva vielä on "tuolla puolen".

NooraE, meilläpäin sitä ei automaattisesti katsota (vielä), paitsi vuoden vaihteen jälkeen se aletaan katsomaan kaikilta. Mutta multa testattiin se kerran ylimääräisen ultrakäynnin yhteydessä ja oli negatiivinen. Onneks sulta sit satuttiin katsomaan toi!
 
NooraE: Multa testattiin, mutta tulos oli negatiivinen. Mutta siis hyvähän tuo on, että testasivat. Nyt on streptokokki sairaalan tiedossa ja saat siihen ne antibiootit. Pikkuiselle kuin tuo voi olla paljon vakavampi juttu kuin äidille.
 
Täällä onneksi testaavat jo kaikilta tuon strepton... eikä mua nyt niin hirveesti hirvitä, mä kun en vaan osaa stressata asioita etukäteen o_O Ja äitin, joka on sairaanhoitaja kanssa siitä oli jo aikasemmin puhetta. Se osaa rauhottavasti kertoa tuollasista jutuista...
Neuvolatäti vaan kehotti ottamaan yhteyttä synnärille aikaisemmin synnytyksen käynnistyttyä kuin normisti suositellaan. Niin ehtii sit se antibiootti vaikuttaa kunnolla.
 
Tää maalainen ei ole tutkinu koko streptokokkia :D Enkä ole varma onko edes testattu?! o_O Kertokaas tyhmäl mikä se on tai mistä sen voi saada :D ..googletin sanan, mutta sieltä tuli niin suuri liuta hepreaa a:ta ja b:tä :D
 
Takaisin
Top