Neuvolakuulumiset

Täältä vähän surullisemmat kuulumiset =/ viime viikon tiistaina alkoi vuoto, joka jatkui runsaana 5pv. Oletin tämän olleen keskenmenon ja varasin nyt keskiviikkona ajan lääkärille kun tulimme reissusta kotiin. Kävin verikokeissa ja lääkäri totesti etten ole koskaan raskaana ollutkaan! Kohdalleni sattui siis se äärimmäisen harvinainen virheellinen positiivinen tulos...

Eli minut saa poistaa listoilta, palailen sitten toivottavasti tuonne myöhäisemmille kuukausille kun sen aika on! Ihanaa odotusta kaikille ja onnea matkaan =)
 

Otan osaa Tirri! VOimia sulle niin palio! Harmillista, kun näyttäny testi plussaa vaikka et olekaan ollut raskaana! :O Nuinkin voi käydä, ikävää.
Itse painiskelen täällä vuodon ja tänään ilmenneiden reisi-selkä- ja vatsakipujen kanssa, keskenmenoa pelkään.. Ei auta kuin odottaa keskiviikon neuvolaan.

Voimia kaikille ja niiiiin supertarrasukkia!<3
 
No voi harmistus Tirri :(  olisko se voinut olla joku valeraskaus sitten? Paljon plussatuulia teille uuteen yritykseen!

TsN, voi miten ikävältä vaikuttaa teidän tilanne. No vielä on toivoa jäljellä :) Jospa ne sydänäänet kuuluis sitten keskiviikkona!

Mäkin oon melkein paniikissa, kun eilen tuli jotain vaaleanpunaista valkovuotoa ja tänään ei yhtä äkkiä olekaan yhtään huono olo. Jospa se olis vaan vähän parempi päivä tänään eikä tarkota mitään muuta...
 

Madie, voi ei! Toivotaan, ettei sulla ala kanssa vuotaan jatuu ulos sitten ja keskenmeno...Tsemppiä, koitetaa uskoa parhaimpaan eli pikkuset pysys matkassa!
 
Tirrille pahoittelut suuret :(emoticon

Madie ja Tsn: Päät pystyyn, peliä ei ole vielä menetetty! Se joskus säikäyttelee vaan niin pirusti :(

No ne omat neuvola kuulumiset tältä päivältä:
Neukka tätsy ultras ja siellä toukka köllötteli ja kolibrin sydän löi tiuhaa tauhtia
Ens viikolla varaillaan sit ultraa Hyvinkäälle.
Kaikki hyvin tällä rintamalla.
Koitan olla pahemmin hehkuttelematta kun osa pyörii epätoivossa toistaiseksi:/

rv 7+6
 

Täällä lähdetäänkin extempore-reissulle näin yhtäkkiä tuonne norjan puolelle tänään siis niin neuvola-aikaa joutuin siirtään, olis ollu huomenna. Nyt siis eka neuvola 10.8 ja eka ultra on 5.9., jolloin viikkoja kasassa jo 13+5, mutta oli niin kaikki ajat menny, että tuo oli aikasin mikä saatiin. Sitä odotellessa. Mulla muutenki viikkoja enemmän, mitä oon tajunnu, laskettii neukkutätin kaa ni tänää viikkoja tasan 9. :) pitäs muuttaa tuo tikkeri. ja la aikakin siis muuttuu.
 
Tittidii, eka neuvola takana ja mukavaa oli :) Miestä en ottanut mukaan, kun olen vähän sellainen jännittäjä, että jos en tiedä mitä edessä on niin jännitän kauheasti ja en halua ketään mukaan. Neuvolassa on käytössä oma ultra ja ilmeisesti joka terkkakäynnillä pääsee Hattivattia kurkistamaan, huippua! Nyt katsottiin ultralla ja kun laittoin anturin vatsan päälle, niin heti näkyi pikkuinen siellä köllöttelemässä selällään <3 Mutta sen jälkeen saatiin näkyviin vaan sydämen syke, kun kaveri oli sitä mieltä, että halua vipeltää piiloon :)

Lasketusta ajasta ei oo vielä mitään varmuutta.. Laskurien mukaan sen pitäis olla 29.2. tai 1.3., varhaisultrassa lääkäri sanoi, että 4.3. ja viimesimmästä vuodosta (km:sta) laskettuna 23.2. Terkka sanoi, että neuvolalääkäri määrittää sitten sen LA:n kahden viikon päästä lääkärineuvolassa, mutta missään nimessä tuo 23.2. ei pidä paikkaansa. Olen nyt sitten vakaasti siinä uskossa, että tänään on 9+6 ja huomenna alkaa virallisesti sikiö-vaihe masuasukilla :) Näin uskon kunnes toisin todistetaan.

Lääkärineuvola on tosiaan tasan kahden viikon päästä ja siellä tarkentuu LA ja tehdään NP-ultra. Nyt jo etukäteen kieltäydyin veriseulasta, jossa olisi seulottu Downia. En halua.. Eikä halunnut mieskään. THL:lle annoin luvan säilöä minun verinäytteen, joka otettiin tänään ja käyttävät sitä sitten omiin kansanterveydellisiin tutkimuksiinsa vuosien saatossa.

Mitäs vielä... Terkka oli tosi mukava ja puheyhteys pelasi loistavasti. Etukäteen mietin, että mitä sanoo painosta, kun sitä on ylimääräistä. Sanoi vain, että ylipainoa on kuitenkin sen verran vähän, että ei laita sokerirasitukseen nytten. Sitten kuulema raskauden puolivälissä tehdän sokerirasitus, koska BMI meni kuitenkin sen rajan yli, että rasitus tehdään keskiraskaudessa.

Pissanäytettä en saanut annettua, jännäpissa =)) Jospa sitten ennen sitä lääkärineuvolaa saisi tiristettyä ;)

Nyt ihan vaan tätä omaa napaa ja oloa, ei passaa töissä vielä pidempää romaania kirjottaa :)
 
Neuvolassa käyty täälläkin. Mulla oli sijainen niin ei suostunu kuuntelemaan sydänääniä vaikka kerroin keskenmenopelosta ja kehotti vaan menemään yksityiselle, jos haluan tietää. No en mä kyllä mitään hyödyllistä odottanutkaan, kun aina ne käynnit on ollu lähes yhtä hyödyttömiä.
Ultra varattiin 29.8 ja sillon olis 11+5. Kiva, että sain tuollain "aikaisin" sen ajan :) verikokeissa pitäis käydä viikkoa ennen.
eipä siellä siis mitään ihmeellistä ollut. Nyt on vaan niin järkyttävä turvotus ja kesän herkuttelu+imetyksen lopetus ja mä painan tällä hetkellä enemmän kun viimeks viikoilla 32+2! Siis uskomatonta. Viime raskaudessa tuli 10 kiloa painoa ja sitä lähti 15 synnytyksen jälkeen. Nyt on superläski olo. No veikkaan kyllä, että jos pahoinvointi jatkuu niin paino myös taas putoo kuten viimekskin.
 
Neuvolassa oltiin viime maanantaina, eli 1.8.. Neuvolantäti kyseli kysmykset, mä kyselin ja ihan vaan rupateltiin. Oikein mukava täti, onneksi :) Kolme kiloa oli lähtenyt painoa näiden pahoinvointiviikkojen aikana, mutta onneksi mulla on siihen varaakin ;) Verenpaine oli edelleen hiukan liiankin alhainen (104/60), mutta kaipa sen kanssa pärjään...

Verikokeet otatin tänään töissä (labrahoitajan työn etuja, ettei tarvitse labrakokeiden vuoksi mennä jonottelemaan mihinkään ;) ) ja toimitin omaan labraan. Hemoglobiini oli onneksi edelleen hyvä, 148.

Ultran varasin ja se olisi sitten 25.8., sitä jännittäessä :) Meidän neuvolassa ei vielä sydänääniä kuunneltu, eli pitää odotella sinne ultraan.
 
Onpa sulla hurjan hyvä hemoglobiini :D mulla ei oo varmaan ikinä ollut noin korkee. Nyt oli vielä suht hyvä eli 118.
 
Dodiih, eka neuvola käyty.

Tänään siis rv 8+3
Verenpaineet 109/68
Pissa puhdas
Hb 136 (ei oo ikinä ollu noin hyvä)
Sydänääniä yritettiin kuunnella, mut ei kuulunu ku omat.

Eka ultra tasan 3vkon päästä to 25.8 jolloin rvt 11+3.

Olo mitä mainioin -edelleen ja pientä väsymystä lukuunottamatta!

Seuraava käynti onkin nlalääkäri ke 21.9. :)
 
Meilläkin oli eka neuvola rv 8+4. Kaikki kunnossa, vaikka eihän siellä paljon mitään tehty muuta kuin juteltiin ja otettiin verenpaineet ja hemoglobiinit.

En muuten tiennyt, että toisessa raskaudessa, jos ensimmäisessä on sokeriarvot heittänyt, joutuu käymään 2 kertaa sokerirasituksessa. Mulla siis ensimmäinen jo elokuussa. Argh.. ärsyttää taas, kun pitää alkaa arvoja mittaileen. Toisaalta ihan kiva, niin pysyy syömiset kurissa.

Hassu juttu, että viime raskaudessa paino oli ekassa neuvolassa 100g enemmän kuin nyt. Samoissa mennään, mutta toivottavasti ei tuu sitä 20kg lisää, niin kuin viimeksi. Ainakin turvotuksen luulisi olevan vähäisempää, kun lasketun ajan tietämillä ei luulis olevan helle :D Oon jo aloittanut tuon raskausdiabetesruokavalion, että nuo kilot pysyisi kurissa.

Sydänääniä ei kuunneltu, liian aikaista kuulemma :(

Seuraava kohtaaminen onkin sitten np-ultra, joka on 26.8. Otenkin tuntuu, että sekin on ihan pian..
 
Täälläkin käyty jo ekassa neuvolassa 3.8. ja LA muuttu samalla, ja se onkin 2.3. :)
Neuvolasta jäi hyvät fiilikset, tosin kerkesin jännittämään tilannetta ihan hirvesti :D onneksi neuvolatäti oli todella kiva, eikä alkanut saarnaa pitämään mun ylipainosta. Sano vaan, että mielellään ei saisi painoa tulla yhtään lisää. Joten yritän nyt pitää painoni kurissa.
Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta se täti sanoi heti, että näillä viikoilla ei heidän laitteellaan vielä saata kuulua, ja eihän ne kuulunutkaan.

Samalla otettiin sikiöseulan verikokeet ja tulokset varmaankin saan niistä samalla kertaa kun on se np- ultra. Ja ultra onkin sitten 23.8. :)
Seuraavana päivänä onkin sitten sokerirasitukseen meno :S

Wilhelmiina & Toukka 10+1 :)
 
Eka neuvola takana ja arvot näytti ihan hyviltä:

Rv 7+6
RR 125/84
Hb 133
Pissa puhdas
Sydänääniä ei vielä kuunneltu ku on liian aikaista.

Seuraava käynti sitten nlalääkäri syyskuussa ja samaan syssyyn ois esikoisen 1½vuotisneuvolalääkäri :)
Ultra- ajan varaan huomenissa ja yritän senkin saada syyskuun alkuun, jos vaan mahdollista.
 
Neuvolassa käyty ensimmäistä kertaa. Mukava kokemus.

Rv 8+1
RR: 124 / 75
Hb 136
pissa puhdas

Sydän äänistä ei siellä edes puhuttu, enkä tajunnut niistä edes kysyä. Seuraava aika olisi neuvolaan 19.9 Ja outoa kylläkin minulle tulee postissa aika sinne ultraan. Ainakin niin käsitin. Onkin outoa lukea täällä kun teistä monet soittaa sinne aikaa, kun taas itse joutuu vain odottamaan että postissa tulee se aika.

Niin ja verikokeissa täytyy ensi viikolla käydä. Nyt olenkin tämän viikon sairaslomalla niskat ovat ihan jumissa ja kipeät, sekä olokaan ei ole kovin kummonen, pahoinvointia melkein koko aika ja väsyttää aivan kamalasti.
 
Saike:
Mulle tuli postissa aika NP-ultraan. riippuu ihan paikkakunnasta miten toimitaan.. :)
Eli 26.8. mennään Np-ultraan Naistenkilinkalle.. Ei malttais odottaa.. :) :)

Sain neuvolasta pissapurkit joten ne vien silloin samalla ja sit otetaan verikokeet. Mun ei siis ennakkoon tartte viedä mitään testejä mihinkään.
 
Eka neuvola takana. Neuvolantäti oli inhottava ja välillä jopa töykeä. Että eipä ollut mukava käynti ei. Paska säkä ku neuvolantätinä täys törttö. Ystävälläni oli samainen täti ja hän varoitteli mua siittä, olisi pitänyt uskoo ja vaihtaa heti. No mutta itse asiaan eli viikkoja 7+5, pissaa ei katottu, hemoglopiini liian korkea 162 (aina ollut korkea, ja nyt vielä korkeampi, koska menkat olleet poissa hormonikierukan takia ja nyt raskauden takia). Verenpainekkin oli hieman koholla mutta se tais johtua enemmänkin siittä että tosissaan raivostuin tädille ennen paineen mittaamista. Toivottavasti muille sattuu kohdalle mukavia neuvolantätejä, ku ne kuitenkin ovat aika isossa osassa raskaudessa!
 
ikävää jos sattuu saamaan kusipään neukun.. mulla tosi ihana tätönen (vaikken tästä raskaudesta oo vie käyny) on siis sama kun esikoisestakin, mutta neuvolalääkäri taas ihan toista maata.. aionkin tästä raskaudesta käydä lääkärit aina yksityisellä ja maksaa sitten ne itse, koska meillä ei ole kuin yksi neuvolalääkäri, enkä yksinkertaisesti vaan voi sietää sitä naista. olkootkin vaan niitä kertoja vaan muutama, mutta en halu taas aina 2vk ennen lääkäriä ressata asiasta.. meillä tota neukkutätiä saa ainakin vaihtaa jos ei tuu toimeen.. kannattaa kysellä sellasta:)
 

ELi eka neuvolakäynti nyt takana. Mukava tuttu neukkutäti oli ja tuttu lastenneuvolan puoleltakin, esikoisen kanssa käydään aina hänen luonaan neuvolassa eli samalla rupattelimme myös neitistämme. Vierähtihän siellä semmonen tunteroinen aikaakin.

rv: 10+1
Verenpaine: 111/71 (aika korkia mulle, tais nousta alapaine, kun jännitti)
Pissa puhdas
Hb: 133 (Aivan TOSI korkea mulle, tainnu ladyvita pitää hyvin hbn kurissa, hyvä niin!)

Kuunneltiin myös sydänäänet. Neukkutäti sano aluksi, että usein ei näillä viikoilla vielä kuulu, mutta meijän pikkunen ilmoitti heti, että täällä ollaan ja niin hienosti kuului syke!<3 ja taustalla kuului välillä toinennkin , joko minun syke TAI sitten toisen vauvan! :O Eli nyt jännitetään ultraan asti, onko siellä yksi vai jopa kaksi pikkusta<3
 
TsN, mitä neuvolatäti sanoi toisista äänistä? Epäilikö kaksosia? Olis teillä siellä ens vuonna vilinää, jos kaks tulis ;)
 
Takaisin
Top