Neuvolakuulumiset

TsN

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ajattelin luoda jo valmiiksi tällaisen, että saahaan sitten neuvolakuulumisia tänne kirjoitella. Itse en ole vielä soitellut neuvolaan, ajattelin sanoa esikoisen 8kk:n neuvolassa, että pikkukakkonen on tulossa. :) Eli elokuun alkupuolella sitten.
 
Mä soittelen varmaan kuun lopussa ja yritän, jos sais pojan 1v. neuvolan ja oman neuvolan vaikka peräkkäin niin ei tarvis koko ajan siellä ravata. Eli menis elokuun puoleen väliin. Hui kun tuntuu pitkältä ajalta!
 
Neuvolassa käyty 7.7 ja kaikki niinko pitääkin olla :) sydänääniähän ei vielä kuulunut kun viikoja niin vähän vielä mutta elokuun puolessa välissä sitten uudestaan ja sitten kuuluu :) Siinä välissä on eka ultra!! JEE :) JÄNNITTÄÄ NHÄ PIKKUNEN EKAA KERAA :) 
 
Itse vielä odottelen neuvola käyntiä 12.7 ois eka kerta ja meinaa jännittää kyl melkoisesti. Onhan lapsi ensimmäinen ja todella toivottu <3
 
Meillä vasta eka neuvola elokuun alussa, joten vielä on monta tuskaista viikkoa odotettavana. Saapi nähdä, ultraako ne samalla, vai pitäneekö odotella sinne np- ultraan. Tosin meidän neuvolassa on kyllä ultranneet pari kaveria samalla kertaa kun ovat ekassa neuvolassa käyneet, joten sormet on ristissä, että minäkin pääsen masuasukkia moikkaamaan :)
 
Meillä eka neuvola 27.7.
Ultrataanko ekan neuvolakäynnin yhteydessä tai mitä on odotettavissa? :)
Täällä lueskelin että monella on tulossa toka ja kolmaskin niin jos osaa auttaa.. ;)

Kiits.
 
Meillä oli ekan lapsen kanssa ultrat ihan eri paikkasakin kuin neuvola. Varhaisultrassa käytiin yksityisellä rv 8, siellä näkyi ihana papu ja oli kiva kuulla sydänäänet. Tässä raskaudessa tuntuu, että oon paljon kärsivällisempi ja ollaa ajateltu, ettei mentäisi yksityiselle ennen np-ultraa, joka on siis rv 10-13, kun silloin jo näkee aika paljon kuitenkin ja sydänäänet kuulee neuvolassa. Tietty jos neuvolassa on mahdollista, että ultraisivat, niin toki haluan pienen nähdä :) Kai se on vähän paikkakohtaista, mutta ei tosiaan meidän neuvolassa ollut mahdollista reilu vuosi sitten.

Ekassa neuvolassa muistaakseni oli
-punnitus
-verenpaineen mittaus,
-hemoglobiini
-pissatesti (katsotaan sokerit  ja jotakin muuta?)
-paljon juttelua mm. ruokavaliosta, tupakoinnista, alkoholin käytöstä, kaikista lähisuvussa esiintyvistä sairauksista,
-sisätutkimus
-vauvan sydänäänten kuuntelu, vaikka saattaa olla aikas aikainen ajankohta sille.

Ainakin nuo, tietty saattaa olla enemmänkin asioita tai eri asioita eri neuvolassa.
 
Just varasin ekan neuvolan 17.8. =) mä niin odotan että pääsen sinne, se neukku on aivan ihana!!!
 
Mulla oli tänään eka neuvola. Laskettu aika muuttui 12.maaliskuuksi. Olis kyllä kiva syntymäpäivä ...12.03.12 :D

Siel sit otettiin pissanäyte, hemoglobiini, verenpaine ja paino. Sit käytiin esitietolomaketta läpi ja koska mulla on kakkosraskaus, niin en muuta tietoa kauheesti tarvinnut. Sain lähetteet verikokeisiin ja ultraan. Seuraava on lääkärikäynti rv:lla 14. Ultran jo varasinkin ja se on rv:lla 11.

..et sellaista kevyttä aloitusta! Nyt oottelen sit ultraa, et näkee kuka siel masussa oikein kasvaa! :D
 
Hmm, onkohan tuo yleistä, että pitää itse varata ultra-aika? Mulle ainakin viime raskaudessa annettiin ekalla neuvolakäynnillä suoraan se aika ultraan ja sitten np-ultrassa katsottiin jo aika rakenneultraan, niin ei itse tarvinnut mihinkään soitella.

Täällä on neuvola nyt varattu 3.8, joilloin olis 8+0. Viimeksi olin ekan kerran viikoilla 8+5 ja silloin saatiin sydänäänet jo kuuluviin niin nyt jännitetään, että kuunnellaankohan jo tällä kertaa ja kuuluukohan :)
 
Nyt on aikoja varattu. Ensimmäinen neuvola on 4.8 ja ensimmäinen ultra 25.8. Jotenkin tuntuu, että ne on jo ihan kohta, vaikka ultraankin on vielä kuukausi.
 
Mulla eka neuvola 8.8 rv silloin 7+6. Ekasta olin vasta 8+3 ja silloin just saatiin kuulumaan sydänäänet ku oikein haettiin. Katotaan kuinka nyt sit käy...
 
Nyt on sitten meillä ensimmäinen neuvola takana ja tuli siellä sitten juteltua 1,5h :)

Paljon oli meillä näin ensikertalaisina siis kysymyksiä (mies oli siis mukana) ja ihana oli tämä meidän neuvolantäti. Pääpaino olikin tuossa juttelussa ja erilaisten asioiden läpikäynnissä, lisäksi hemoglobiini testattin, katsottiin virtsatesti (proteiinit ja sokerit) sekä otettiin verenpaine niin ja tietty paino. Muut hyvin mutta hemoglobiini turhan alhainen :/ Eli nyt sitten raudan saannista huolehtimaan...

Seuraavaksi 3,5 viikon päästä ekaan ultraan, ellei nyt yksityiselle mennä jo sitä aiemmin varhaisultraan tarkistamaan että kaikki ok. Riippunee siitä miten maltan odottaa tuon reilu kolme viikkoa... Ja seuraava neuvolakäynti meni sitten syyskuun puolenvälin tienoille.

Paljon saatiin esitteitä, DVD yms materiaalia mukaan jota varmasti yhdessä tutkailemme illalla kunhan mieheni nyt ensin tulee töistä takaisin kotia. Itsehän olen nyt parhaillaan kesälomalla.

Raskausoireista voisin tähän samaan vielä kirjoittaa, että rinnat edelleen arat tosin hieman helpottanut, öklötys oloa mutta en vielä varsinaisesti ole oksentanut (no pari kertaa hampaita pestessä), lisäksi väsymystä joka sekin tuntuu nyt olevan jo parempaan päin. Tällä hetkellä laskureiden mukaan menossa 7 + 5.

Tsemiä kaikille odottajille!
 
mä ajattelin varata ekan neuvolan vasta häiden jälkeiselle viikolle (syyskuun alkuun), kun tässä niin paljon kiireitä jne, eikä menossa oo kun vasta 4+ jotain viikot.. hommasin ekasta muksusta kotidopplerin ja ainakin tytöstä sain jo 7-8 viikol sydänäänet ni voin sit sillä koittaa kuunnella. keskenmenojen takia pääsisin varhaisultraan, mutta en tosta ekastakaa halunnut mennä ni tuskimpa meen tästäkään..
 
moi tänään kävin neuvolassa hemoklopiini alhainen moni vitamiinejä pyys syömää kolmen kuukauden välein virtsa testi labraan muuten kaikki ok la aika neuvolan mukaan 2.3.2012
 
Pojan 10kk neuvolassa tehtiin raskaustesti ja se oli yllätykseksi positiivinen!! Olen kärsinyt koko kesän selittämättömästä ripulista joten kierto ihan persiillään... Ripuli onneksi jo helpottaa.. Verikokeet kun oli ok ja hb myös 152:)
No neukka täti pisti heti äippä puolelle seuraavaksi päiväksi ultraan jotta nähdään kuinka pitkällä ollaan.
No ultrassa ei näkyny vielä mitään. (mahan päältä ultras!!) joten päätyi siihen että ollaan ihan alussa.
No kortti täytettiin ja paino kontrolliin viikon päästä aika että nähdään etten laihdu lisää tuon ripulin takia:/
no kävin viikon päästä ja paino oli noussu onneksi 300g.
seur paino kontrolli 1.8.
Nyt on menossa siis luultavasti 7+1
 

Täällä siis varattu neuvola-aika. Eli 3.8.2011. Sillon rv 8+4. Josko ne sydänäänet kuulus, ku niin ressannu tää vuotohomma..
 
Ens viikolla saadaankin paljon kuulumisia tältä saralta, kun aika monelle on osunut aina 3. tai 4. päivä :)
Tosin mä mietin ajan siirtämistä, kun tekis mieli lähteä anoppilaan ens viikolla potemaan huonoa oloa ja tuo aika on niin ärsyttävästi just keskellä viikkoa. Mutta kai mä sinne neuvolaan meen kuitenkin..
 
Neuvolassa käyty! :)
Meidän neuvolasetä oli nuori mieshenkilö joka oli ihan pihalla!!
Onneksi hän on vaan sijainen ja ens neuvolakäynnillä on sitten meidän "oikea" neuvolatäti. :)

Ei kuunneltu sydänääniä vaikka pyysin.. ;)
Neuvolassa oli joku vanhanaikainen doppler jolla kuulee viikolta 12 eteenpäin.
LA siirty vähän aikaisemmaksi eli 11.3. ("tarkka" selviää sit ultrassa).

Nooh, nyt funtsitaan jos mentäis varhaisultraan.. en malta odottaa elokuun loppuun ja NP-ultraan. :)

Paljon vointeja Äipät! :)
 
Takaisin
Top