Neuvolakokemukset (myös puhelut)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Unelma27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvola varattu ensi viikolle. Mies oli esikoisen odotuksessa joka neuvolakäynnillä mukana, mutta eipä niissä mitään erikoista ollut. Tällä kertaa menen yksin tai taapero seuranani.

Mä katoin digitaalisesta ajanvarauksesta, sieltä sai varattua neuvolan ensikontakti -ajan, mutta niitä oli vaan joskus kesäkuun puolenvälin tienoilla ja elokuussa... Kai mä sit vaan soitan tänään, mutta oli miljoona eri numeroa, toivottavasti valitsen oikean... Toivon, että saisin saman terkan kun aiemmillakin kerroilla. 🙏🏻 On vaan aikalailla eläkeiässä, niin pelkään että on jäänyt jo pois. Jännittää!

Tässä raskaudessa eka neuvolakäynti vasta tulossa.
Viime raskaus kun meni myöhään kesken, niin terveydenhoitaja soitti minulle kun hän huomasi että olin perunut seuraavan ajan. Kysyi kuulumisia ja tarjosi tukea. Tää oli minusta ihanasti tehty ❤️ Toivottavasti pääsen vielä hänelle tässä raskaudessa, vaikka ensikäynti on toiselle työntekijälle..

Sain vihdoin tänään aikaiseksi soittaa neuvolaan ja sain ajan 10.6.
Täällä on jaettu alueellisesti äitiys- ja lastenneuvolan terkat ja on nyt siis kolmatta kertaa sama terkka raskausaikana. Hän on tosi kiva ja on helppo jutella. On kyllä käynyt hyvä tuuri, kun meidän lastenneuvolan terkkakin on tosi ihana.

Varasin neuvolaan ajan heti kun raskaus tuli tietoon. Ihana kun sama Hoitaja tulee olemaan kuin ensimmäisessä raskaudessa ja hän oli niin positiivinen ja iloinen kuullessaan uudesta raskaudesta. Nyt on täällä alueella eka neuvola Puhelinaikana ja tälleen toisen kohdalla se kuulostaa ihan oklle.

Hmm, mä vain varasin Maisasta (Helsinki) ajan ensikäynnille soittamatta mihinkään 😅 Taisi olla vasta juhannuksen jälkeen ja menen ihan paikan päälle

• Tykkään
Reaktiot: e90
Tietääkö joku muuten Helsingin osalta tai muualta kokemuksen kautta kauanko käynti kestää? Ajanvarauksessa oli varattu 1,5 tuntia, mikä tuntui paljolta. Olen ensikertalainen.

Tietääkö joku muuten Helsingin osalta tai muualta kokemuksen kautta kauanko käynti kestää? Ajanvarauksessa oli varattu 1,5 tuntia, mikä tuntui paljolta. Olen ensikertalainen.
Mulla kesti nyt etänä tehty ensineuvola lähes tuon 1,5h. Kyllä siinä aikaa menee ja paikanpäällä jos vielä käydään neuvolan paikkoja läpi tai otetaan näytteitä tai kuunnellaan sydänääniä ym niin voi hyvinkin mennä tuo koko aika.

Mulla kesti nyt etänä tehty ensineuvola lähes tuon 1,5h. Kyllä siinä aikaa menee ja paikanpäällä jos vielä käydään neuvolan paikkoja läpi tai otetaan näytteitä tai kuunnellaan sydänääniä ym niin voi hyvinkin mennä tuo koko aika.
Luksusta! Pitää olla valmiina joku paikka muistiinpanoille, tulee varmasti paljon asiaa. Määrittääkö tämä kerta sen, kenen vastaanotolle menee sitten jatkossa?

Meillä oli nuorimman 2v neuvola toukokuun lopulla ja siellä paljastin raskauden 🤭 terkka oli innoissaan! Ollaan käyty hänellä jo 10v ajan, kun hän on sekä äitiys- että lastenneuvolassa. Meillä pieni neuvola jossa vain muutama hoitaja töissä.

Luksusta! Pitää olla valmiina joku paikka muistiinpanoille, tulee varmasti paljon asiaa. Määrittääkö tämä kerta sen, kenen vastaanotolle menee sitten jatkossa?
Varmasti tulee paljon asiaa, mut ne tiedot myös kirjataan Maisaan (tai mikä Helsingissä on käytössä) ja sieltä voi sit kerrata myös 😊

Voisin kuvitella et joko tämä ensikäynnin terkkari jatkaa sulla tai sitten kun ehkä varaatte seuraavan käynnin valmiiksi niin sen ajan terkkari olisi se joka pysyy sit seuraavillakin käynneillä. Riippuu varmaan vähän millanen vaihtuvuus ja tilanne heillä siellä.

Mä en oo vielä mitään varaillut, maanantaina voisin soitella neuvolaan jos töiltäni ehdin 😁

Ekassa neuvolassa käyty! Menkkojen mukaan ois 8+2 mut omasta mielestä 6+6 ja ultrassa näkyi noin 6+5 alkio ja syke. <3 Pääsen vielä 10 päivän päästä uudestaan ultrattavaksi ja varmistetaan viikot, että osataan ajoittaa niskaturvotusultra ja verikokeet. Oli kiva käynti, kun on tuttu terkka jo kahdelta aiemmalta kerralta. Ja nyt tehtiin niin, että mun ei tarvi ite tietää painoo vaan oon vaa'alla selin, ja neuvolakorttiin merkataan vaan painon muutos. Ihan kiva, koska sitä oon stressannut tosi paljon.

Sain netin kautta laitettua viestiä neuvolaan, ja sieltä heti samana päivänä viestittelivät ja minulle määritelty terkkari soittikin vielä samana päivänä.

Kesälomien takia ensikäynti oli toisella terkalla. Tämä oli hyvin nuori, veikkaan että vasta valmistunut, mukava hän toki oli.
Mutta toivon että oma terkka ois lähempänä omaa ikää tai vähän vanhempi kuin minä. Apua, onko musta tullut ikärasisti??!! 🙈

Sain netin kautta laitettua viestiä neuvolaan, ja sieltä heti samana päivänä viestittelivät ja minulle määritelty terkkari soittikin vielä samana päivänä.

Kesälomien takia ensikäynti oli toisella terkalla. Tämä oli hyvin nuori, veikkaan että vasta valmistunut, mukava hän toki oli.
Mutta toivon että oma terkka ois lähempänä omaa ikää tai vähän vanhempi kuin minä. Apua, onko musta tullut ikärasisti??!! 🙈
Eihän siinä mittään väärää ole! Toiset tuntee olonsa "kotoisammaksi" itseään nuorempien kanssa, toiset vanhempien, eli ei mittään hättää!😊 ja mä itse toivoisin oman terkkani kanssa tulevani toimeen mahdollisimman hyvin jotta pystyy paremmin olemaan avoin kaikista asioista mitä mielessä on

Takaisin