Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirde, en mäkään olis tajunnu niist varmaan mitään ensisilmäyksellä katsottuna, ellei neukkutäti olis vaan raksittanu niitä kohtia lyijärillä mitkä täytyän. Eli ei tarvinnu mun miettiä niitä sen kummemmin, ku täyttää vaan merkityt kohdat.
Toivottavasti saat selkoa asiaan.

Mä nyt sit päätin, että en rupee soitteleen palkkoihin, et onks mun paperit jo lähteny kelaan. Otan sen pakkauksen vastaan tyytyväisenä mikä nyt sitten tulee. Oli se sitten tää vanha tai uus...
Jokaises pakkaukses on varmasti jotain mikä miellyttää ja jotain mikä ei. Ainakin näin uskottelen itselleni[:)]

Mä kysyin suoraan kela-tädiltä mitä mun pitää täyttää ja toimittaa. Kehotti hakemaan samalla hakemuksella äitiysrahaa, vanhempain vapaan korvausta ja lapsilisää. Neuvolassa kun puhu vaan äitiyspakkauksen hakemisesta... ja kaikki voi ihanasti täyttää netissä, sen jälkeen sitten raskaustodistus lähimpään kelaan. Ja päätöksen jälkeen saattaa kannattaa pyytää verottajalta muutosverokortti tukea varten, muuten ennakon pidätys menee vähintään 20% mukaan.

kelan uudesta paketista (jota ainakin minä odottelen innolla) tuli inside tietoa kelan työntekijältä että vanhat pakkaukset jaetaan loppuun toukokuun aikana (todennäköisesti) eli sitten lähtee uudet pakkaukset liikkeelle...

Asali, saa siis nähdä kumpaa mallia saan. Riippuu siis kelan käsittelynopeudesta. Oon ymmärtäny, et pienil paikkakunnilla hakemukset käydään läpi aika nopsaankin, mut isommil paikkakunnil voi kestää. Itse siis Tampereella asustelen, että jännäks menee=)

Hah, pakko tulla tänne vähän hehkuttamaan heti. Ei ehkä kuulu tähän alaotsikkoon, mutta ku täällä nyt ollaan pohdittu tuota pakkauksen ilmestymisaikaa. Meillä anotaan erillisellä paperilla työnantajalta äitiys- ja vanhempainvapaata, johon on liitettävä kopio raskaustodistuksesta. No, en sit tietenkään tajunnu mitään kopioita ottaa, joten joudun joka tapauksessa hakemaan paperini kertaalleen pois palkoista, jotta saan tuon kopion.
Taidan siis ottaa paperit kuukauden ajaks itelleni ja viedä vasta sitten. Kuitenkin niin, että varmasti kerkee...
Eikös niis ollu, et pitää olla kelassa paperit 2kk ennen la:ta? Eli palkanlaskijan toimimiseen pitää kuitenkin varata jonkin aikaa, eli toukokuu on varmaan hyvä aika viedä[:)]
Mun tuurilla sit se uus pakkaus on tylsempi ku vanha, mut eihän näistä koskaan tiedä[:D]

hoplaa..tänään taas neuvoilemaan.
Oikein jännityksellä odotan mitkä nootit saan kiloistani [&:][;)]
Nyt onkin viikkoja niin paljon kasassa että pääsen täyttämään kelanpapereita.
Noh ilmoilen illemmalla lisää neuvolakuulumisia[:D]

Pikaiset neukka kuulumiset
Rv 22+3
-painoa alusta asti tullut 6kg[:@]
-pissa puhdas
-syke 160krt/min
-rr 112/59(jo jopa korkea mulla....[;)])
-Tarjonta;poikkitila
-Sf-mitta 20cm

Siinä ne tärkeimmät.Lähete sokrurasitukseen joskus 4-5 viikon päästä ja seuraava neuvola rv 29[;)]

Turussa kaikki uudelleen synnyttäjät passitetaan sok.rasitukseen.Mulla oli lähtö paino 50kg(pituus158cm)

Mun piti käydä sokrutestissä jo raskausviikolla 17. Oli pissassa sokeria nii sen takia passitti jo aikaisemmin. pituus 166 alkupaino 74. eli ylipainon takia jouduin sinne myös. kohta menee jo 80kg rikki [:@] liikaa maistuu herkut, liian vähän tulee liikuttua.

Mulla on torstaina se sokrutesti... [:@] Meilläkin kaikki yli 25-veet menee siihen.. onko se IHAN hirvee?! Mä aion pakottaa miehen mukaan sinne: kestää yli kaks hoo ja jos jossain, niin sen juomisessa tarviin tsemppiä.. [:'(]

Mirde - ei se oikeasti ole hirveää! Mukillinen sellaista makeaa(tai millähän kuvailis sitä litkua) litkua ja sitten vaan odottelua... Inhottavinta on se, kun on nälkä ja joutuu odottelemaan vaan. [:D] Mukaan jotain pientä purtavaa, niin voi heti sen jälkeen jotain suuhun laittaa. 

Mulla kans sokerirasitus ens maanantaina 19.4. Ajattelin huomenna käydä labratätiltä kysymäs et jos saisin odotteluajoiksi palata työpisteelle ku matkaa on 50m ja samas kerrokses. Mulla on kuitenki paperipäivä, joten istua tönötän koneella. Nii ei tarttis leimata itteään uloskaan työpaikalta[;)]. Se siin oliski parasta[:D].

Mulla syynä sokerirasitukseen PCO. PMI oli lähössä 20 vai oliko 21 mut kuitenki matala nii ei sen suhteen olis tarvinnu.

Kiitos tsempistä Riikka33!! [:)] Jospa se siitä.. Mulla on vaan noiden "pakkojuodatämälitku"-kanssa aikamoisia ongelmia.. mutta jospa se siitä.. [:(]

Eemi, kävin kans kesken työpäivän sokrurasituksissa ja palasin aina omaan työpisteeseen odottelemaan ajankulua. Nyt kun teen näitä sisähommia ja toimipisteeni sijaitsee aivan sairaalan labran vieressä.[:)]

Eilen oli tosiaan neljäs neuvola käynti.
rv 22+2
painoa +750/viikko.[:-]
RR 117/67
Hb 117 (rautaa määräili)
sykkeet 154
liikkeet ++
pissa puhdas.

En saanut haukkuja painosta, kun tosiaan sokrurasituskin oli ok[:D]
Seuraava aika neuvolaan on 6.5.10 ja se on lääkäriaika[:)]
Eli eipä tule kovin pitkää väliä tosiaan näille käynneille, johtuen siitäkin että mulla sattuu olemaan niin "vanhanaikainen" terkkatätsä että se haluaa mennä tuon vanhan kaavan mukaan näidän käyntien suhteen.[:D][;)]
Sehän sopii mulle oikein hyvin[:)]

Vissiin on meidän neuvolassa eri käytäntö kun en ole missään raskaudessa testiin joutunut, taidan kyllä kuulua tuohon tikku laatikkoon lähtöpaino oli 56 pituus 174.

Varmasti tietty määräävät, jos pissassa mitään näkyy. Perjantaina onkin neuvola ja lääkäri 6.5. kuten myrskylläkin[:)]

Ootteko muuten käyneet raskausajan hammaslääkärissä jo? Mulla on aika 20.4. Kolmatta odottaessa varasin aikaa niin myöhään että 3kk jono teki sen etten ehtinyt koko hammaslääkäriin raskauden aikana, nyt varasin ajan jo tammi-helmikuun taitteessa ja sain ajan jopa huhtikuulle[:)]

Varasin joskus helmikuussa aikaa hammaslääkärille, suuhygienistille pääsin maaliskuun alussa ja lääkäristä sanoivat että ehkä elokuussa, jono on 6kk vähintään, joten saa nähdä pääsenkö ennen laskettua aikaa. Suuhygienisti kuitenkin sanoi ettei mitään syytä huoleen vaikkei heti pääsisikään.

Ja minä vanhana suu- ja leukakirugisena hoitajana olen nähny jos jonkin laista mätäsuuta ym. nii olen autuaasti jättäny koko hammaslääkäri varauksen tekemättä. Viime viikolla tosin otin tuohon lokerooni ylös  keskitetyn ajanvarauksen numeron mut vieläkään en ole soittanu[8|]. Viimeksi ku mun hampaita on paikattu se oli silloin ku odotin Eemiä eli yli 6v sitten! Hampilääkärissä olen kyllä muuten käyny säännöllisesti tätä ennen eikä mitään ole ollut. Mut viimeksikin loppuraskaudesta ikenet vuoti ku seula jos niihin vähä jollain koski. Et aiheellista olis.[:-] Ku vaan sais aikaseks.[;)]

Takaisin