Tänään oli kuudesneuvolakäynti. Oli lääkärineuvola jo toisen kerran tässä raskaudessa. RV 24+5 mutta UÄ:n mukaan paria päivää edellä eli 25+2. Painonmuutos oli onneksi vain +280, verenpaine oli 120/68, pissa puhdas, hemoglobiini 127, kohdunpohjankorkeus meni tällä kertaa yläkäyrillä ja oli 24 viime kertaiseen verrattuna paljon parempi ja korkeammalla. Lääkäri kuunteli sydänäänet, mutta merkitsi korttiin vain + vatsassa alhaalla oikealla puolella meidän ukkeli köllötteli. Kaikki hyvin tällä kertaa [:D] Lääkärineuvola osuu vielä kerran kohdalleni, koska olivat laittaneet liian aikaisin ajan sinne.
Sokerirasituskokeeseen jouduin maanantaina 19.4.
Paastoarvo mikä mitattiin ensimmäisenä piti olla alle 5.3 ja mulla se oli 4.8.
Sen sokerilitkun juomisen jälkeen tunnin päästä arvo piti olla alle 10.0 ja mulla se oli vain 5.4.
Lopuksi vielä se arvo tunnin päästä siitä piti olla 8.3 ja mulla se oli 5.7.
Edelliset käynnit:
Ensimmäinen käynti Rv8+5 verenpaine 112/62, pissa puhdas, hemoglobiini 125 katottiin ultralla ja nähtiin ensimmäisen kerran meidän pieni piiperö
Toinen Rv10+5, painonmuutos +450, verenpaine 120/68, pissa puhdas, hemoglobiini 134, katsottiin ultralla ja näkyi jo paljon suurempi piiperö kuin viimeksi (tämä oli lääkärineuvola)
Kolmas Rv14+3, painonmuutos -108, verenpaine 124/62, pissa puhdas, hemoglobiini 134, kuunneltiin sydänäänet 150 (heilui kuin heinämies siellä masussa eikä sydänääniä meinannut heti löytyä)
Neljäs Rv18+3, painonmuutos +600, verenpaine 108/68, pissa puhdas, hemoglobiini 124, kuunneltiin sydänäänet 145 (siellä se köllötteli vatsassa oikealla puolella, nukkui kuulemma kun oli niin tasainen syke) , mitattiin kohdunpohjankorkeus 15,5.
Viides RV 22+5, tosin mietti sitä kauan, kun rakenneultran mukaan oltais menossa viikoilla 23+1.
Verenpaine oli tasaantunut 112/72, pissa puhdas, hemoglobiini 123, painonmuutosta olikin tapahtunut hurjasti ylöspäin+840 , kohdunpohjankorkeus oli odotettua paljon alempana 18 (pisti kyllä tätä mammaa vähän jännittämään, että mistä moinen), sydänäänet oli 140, tällä kertaa siellä köllöteltiin vasemmalla puolella.