Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ginessa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 31+0 neuvola tänään :

Paino 69,6 eli
+400 vko tullut, (alkupaino oli 59,3)
RR 123/94... se siinä eka oli alapaineella 91 sitten 96 ja laittoi kesimmäisen..nyt seuraillaan sitä,
Yläpaine oli ylimmillään 147...
Virtsa +/-
Sf 30 veteli yläkäyrän alapuolella hieman.
Rt
+140 sydänäänet
Liikkeet ++

Täytyy ruveta seurailee tiheemmin ton verenpaineen vuoksi ja
huomenna vien virtsanäytteen aamusta labraan.....[:-]

Ps:
107 masunympärys oli tänään [;)]

Kiitos helpotuksen sanoista [:)]

Mun mahan ympärys on varmaan isoin.. Mittasin ekaa kertaa eilen ja se on 112cm!!!!! [8|][&:][:D]

No mä en tolla mun mitalla lähtis kauheesti leveilee, kyllä siinä kylkiläskit oman osansa antaa [;)]

Kyl se on aina loikkinu ja pomppinu toi mun verenpaine...sukurasite se on.
Mut nyt ei tarttenu ku nousta vaa alle, ja takas istumaan niin se jo mittas 96 alapaineex, joka siis ekamittauksella oli 91, ja kolmas mittaus oli 94.
10.5 se oli lääkärin mittauksessa 134/86..eli tosiaan on milloin mitäkin.[:-]Ekalla neuvolakerralla alapaine oli kans sen 94..
10.5 sf mittakin on ollut 27 cm, eli 3 cm tässä pyrähtänyt....siltä on tuntunutkin[:)]!!

Mulla on seuraava neukku 10.6, sitten 22.6, lääkäri 5.7 ja taas neukku 12.7
ja sen mielestä siitä sit edelleen kerran viikossa tuon verenpaineen vuoksi.
No,mielellänihän minä varmistan asiaa itselleni kun oon epätietoisuudessa[;)]

Miu,soitat ja siirrät sen sun neukun viikolle 32, koska silloin kuuluis olla neuvola!!
Mähän olin nyt viikkoo aiemmin siellä  ku viimeks ei neuvolassa ollu aikoja kun toukokuun loppuun.
Että näin!! Kerros sitten saitkos![;)]

Ootkos laihtunu Miu, jos pakki pienenee!??[:D]

Elä Miu ahistu,
-en mäkään oo painanut koskaan eläissäni näin paljon kuin nyt-edessynnytys saliin mentäessä![;)]

Joo,ketä kiinnostaa onko joku lomalla tai pälä pälä,TYÖT ne on jonkun hoidettava silti!!
Mutta hyvä jos sait ees vähän siirrettyä sun neukkuas,
-kaikki oikeus vähän valittaa palvelusta jollei se pelaa niinkuin pitää![:D]

Multa ei ees nyt mitattu sitä hemppaa..mikä vähän ihmetyttää..ehkä se vaan unohti?
Mut meenhän sinne taas kohta niin pistäkööt vaikka heti sitten neulalla mua [:D][:D]

Tänään oli pikakäynti neuvolassa. Meni vaan 15min.

RV 27
Paino 81.7 (painon muutos per viikko +300g)
Turvotus +
RR 134/70 pulssi 87
pissa puhdas
Hemppa 113 (vaikka oon syöny rautaa aika paljo) [:@]
Vauvan syke 140
Liikkeet  ++
SF-mitta 25cm

Miten ihmeessä saisin tuon hemoglobiinin nousemaan? Raskausmultivitan rauta ei hyödytä yhtään mitään. Retaferiä tulee syötyä aika harvoin ku maistuu todella pahalle..Mitä muita rautavalmisteita noita on? Puhui jostain obsidian jutusta.. onkohan miten kallista. Ja olisko missään ruoassa rautaa, muuten kuin maksassa jota ei saa syödä.

Obsidanit maksaa pikkasen enemmän kuin retaferit, muistaakseni oli jotain 15-17e.. Rautaa saa esim. ruisleivästä, pinaatista, parsasta, vihreät kasvikset yleensäkin jne. Eiköhän se Hb nouse kun vaan yrittää mahdollisimman monipuolisesti syödä[:)] Kuulin joskus vaan että kannattaa välttää maitotuotteiden käyttöä samanaikaisesti (pari tuntia ennen ja jälkeen ruokailun) kun sillä on jotain tekemistä sen raudan imeytymisen kanssa. C-vitamiini kuulemma taas auttaa raudan imeytymistä elimistöön.

Ruisleipää syön aika paljon. Maitotuotteita käytän ehkä vähän liikaakin. Pitää alkaa noita vihreitä kasviksia syömään paljon enempi. Retafer paketin sain kun kävin luovuttamassa verta. C-vitamiiniakin pitäisi sitten syödä enempi. Ja muita vitamiineja. Eli tarvitsen ruokavaliomuutoksen :) juustot ja makkarat pois, kasviksia tilalle.

http://www.shopping4net.fi/Luontaistuotteet/Naisille/Ravintolisaet/Floradix-Kraeuter-Blutsaft.htm

Tuolta voi tilata tai sitten ostaa ihan apteekista tai jopa kaupasta. Mulla nousi parissa viikossa hb 103--> 125
Ainiin ja mulla ei ainakaa mennyt pakki sekaisin..

Mä syön kans obsidania. Maksaa tosiaan joku 17e. Kävin tossa viime viikolla apteekis hakemas nenäsuihketta allergiaan, raskausvitamiineja, gyno lactia ja kassalla kyllä tuntu, ku ostokset makso aika paljo, mut ehkä nyt täytyy vaan ajatella, et itseni ja vauvan parhaaks[:)]
Mä syön tota obsidania yhen päivässä ja hb ollu ihan ok (en muista paljo, enkä jaksa hakee neuvolakorttia). Ekana päivänä otin tyhjään vatsaan niin ku ohjeesta muistin lukeneeni ja söin samalla ihan vähän jogurttia. Sillon oli olymppialaiset ja heräsin kattoon suomen matsia aamulla klo.5 ja jouduin lähteen töistä ennen puoltapäivää pois, ku tuli maha niin kipeeks. Sen jälkeen oon ottanu illalla nukkumaanmennessä, veden kanssa ja hyvin on toiminu. Neuvolatäti sano mulle, et ei kenenkään vatsa kestä noita tyhjään mahaan...

Mä uskon kans siihen, et oma kroppakin vaikuttaa siihen miten otta vastaan mitäkin ainetta. Toivottavasti jokaiselle löytyy sopiva vaihtoehto!!!

Lääkärineuvolassa käyty:

rv 28+6

paino +840g/vko (vieläkää ei tullu sanomista [:D] vaikka tuota tahtia paino noussu viimeset pari kk !)
Turvotus +
RR 115/63
pissa puhdas
liikkeet ++, lääkäri ei osannut sanoa missä asennossa vauveli köllii, kun liikku niin vaudikkaasti koko tutkimuksen ajan
syke 150 (sitte viimein kun se sai sen sillä anturilla saalistettua [:D] )
sf 28, yläkäyrillä mennään

kohdunsuu kiinteä, kiinni ja pituus 3cm

laitto mut muuten uudestaan niihin sappilabroihin, kutina kun vaan jatkuu...

Olen nyt syöny sitä raskausmultivitaa 2tablettia päivässä. Otan ne aamupalan jälkeen veden kanssa. Retaferiä syön kyllä aika harvoin. Muutaman päivän välein.. Kun neuvolan täti sanoi ettei se olisi muka hyvä.. Tai tulee jotenki semmoinen olo kun sanon et mulla on tuota Retaferiä. Koko ajan käskee syömään jotain muuta. Raskauden alkuvaiheessa mulla oli hemoglobiini yli 130, viime käynnillä ja nyt se on tippunu tuonne 113-115.

Pinaatista kyllä tykkään. Valmisruuissa vaan on aina se maito mukana. Keitossa ja letuissa. Jos löytyis kaupasta vaikka ihan tuoretta pinaattia nii vois tehdä itse niistä ruokia. [:)]

Citymarketissa näytti olevan luontaistuotehyllyssä sitä krautersaftia (en tiiä miten kirjoitetaan) vois sitä kokeilla kunhan seuraavan kerran eksyy kauppaan.

Tuli sitten käytyä lääkäri neuvolassa ja ultrassa. Kaikki oli hyvin, istukka oli noussut ylemmäs eli ei tule sektiota.[:D] Vauva kasvaa vähän yli käyrän mutta vain hyvin vähän joten siinäkään ei oo syy tohon korkeeseen sf-mittaan.

rv 28+3

painon muutos +700g/vko

RR 131/75

pissa puhdas

painoarvio 1319g

tarjonta rt

syke +

liikkeet ++

kohdunsuu kiinteä kiinni ja 3cm

Sain pojasta profiilikuvan. Laitto kyllä hymyilyttää on jo aika selkeä kuva. voisin koittaa laittaa tänne jos vaan jotenkin onnistun kun ei oo ittel skanneria.

Mahan ympärys tällä hetkellä 122 cm...Painoa tullut lisää 14 kg oman vaaán mukaan...

Mä olen ottanut ehkä keskimäärin 4 kertaa viikossa sitä Greuterbluesaftia vai miten se nyt kirjotetaan ja sillä hemppa oli noussu 4 viikossa 120 -> 125. Piti mut ja neuvotädin tyytyväisenä. Se on luontais tuot, et sitähän vois kokeilla ottaa noiden lääkkeidenkin kanssa jos tuntuu et ei pelkästään niillä pysy.

En oikeen tiedä että mihin ketjuun tä kuva kuuluis mut aattelin ny tuupata tänne. Toivottavasti ei haittaa ketään jos on vähän väärässä pinossa.. [8|]

Eli tä on eiliseltä rv 28+3
pojalla on isänsä nenä, jo nyt. [:D]

olipas tuo kuvan laittaminen työlästä koon muuttelua. [:D] Ehkä ens kerral sujuu helpommin. [;)] kuvassa näkyy vähän myös kättä leuan alapuolella..

paukke-vau mikä kuva, totta -nenussa on persoonallisuutta [:)]

Kävin neuvolassa ja hemoglobiini oli noussut 102:sta 115:een ilman rauta tabuja, pelkillä homeopaattisilla (ferrum phosphoricum d12) ja lisäksi rupesin syömään solgarin kalkki-magnesiumia, en tiedä onko se voinut vaikuttaa parantavasti raudan imeytymiseen, luulisi että päin vastoin...

Mun sf mitta vko 31+0 oli 24cm ja vauva oli silloin vielä perätilassa eli itekin tunsin kuinka masu oli tavallista isompi, 1kk sitten kävin sf mitta oli 21 cm kun vauva oli pää alaspäin. Eli en pääse tuossa mitassa edes alakäyrälle. Masun ympärys on 91cm. Näin on ollut joka vauvasta, mutta aina hiipii epäilys onko kaikki hyvin...

Takaisin