Neuvolakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Evena
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun käsitys on, että seula pitäisi tehdä 13+6 mennessä. Koititko soittaa äitipolille?
En koittanut mut täällä saa kaikki niptin niin en tiedä et onko toi eka ultra varsinainen seula vaan katsotaanko siinä vaan että sikiö on elossa ja oikeassa paikassa? Sen ohjelman pitäisi antaa automaattisesti varata vaan sopiville ajoille niin arvelin että toi aika on sitten ihan ok 😅

En koittanut mut täällä saa kaikki niptin niin en tiedä et onko toi eka ultra varsinainen seula vaan katsotaanko siinä vaan että sikiö on elossa ja oikeassa paikassa? Sen ohjelman pitäisi antaa automaattisesti varata vaan sopiville ajoille niin arvelin että toi aika on sitten ihan ok 😅
Se NIPT-seulontatesti voidaan ottaa verestä ihan milloin vaan raskauden aikana 10 viikon jälkeen, niskaturvotusultraan ymmärtääkseni pitäis mennä 13 + 6 mennessä jotta se olisi tarpeeksi luotettava. Sinuna ehkä soittaisin sinne polille ja kysyisin tuosta nt-ultrasta varmuuden vuoksi :Smiling Face With Smiling Eyes: Ja luotettavin testaushan on noiden kahden yhdistelmä. (Ymmärsin myös että muualla kuin TYKS alueella tuota NIPT-verikoetta ei tarjota defaulttina kaikille jostain syystä)

Meillä saa yli 40-vuotiaat tuon nipt-tutkimuksen ja mun käsittääkseni silloin ei varsinaisesti mitata niskaturvotusta, katsotaan vain onko sikiö oikeassa paikassa jne. Voin toki olla väärässäkin. Edellisellä kerralla tehtiin se yhdistelmäseulonta, se kuuluu meillä jokaiselle. Nipt vain tosiaan meillä päin yli 40-vuotiaille tai mikäli on poikkeava tulos tuossa yhdistelmäseulassa.

Se NIPT-seulontatesti voidaan ottaa verestä ihan milloin vaan raskauden aikana 10 viikon jälkeen, niskaturvotusultraan ymmärtääkseni pitäis mennä 13 + 6 mennessä jotta se olisi tarpeeksi luotettava. Sinuna ehkä soittaisin sinne polille ja kysyisin tuosta nt-ultrasta varmuuden vuoksi :Smiling Face With Smiling Eyes: Ja luotettavin testaushan on noiden kahden yhdistelmä. (Ymmärsin myös että muualla kuin TYKS alueella tuota NIPT-verikoetta ei tarjota defaulttina kaikille jostain syystä)
Asutaan juurikin tyksin alueella niin siksi saadaan nipt 😊

Onkohan tosta tyksin tarjoamasta niptistä sukupuoli karsittu pois? En tajunnut sitä ultrassa kysyä.

Onkohan tosta tyksin tarjoamasta niptistä sukupuoli karsittu pois? En tajunnut sitä ultrassa kysyä.
Joo on, kysyin jo ihan innoissani sen perään neuvolasta ja sanoi että sukupuolikromosomien tutkiminen on jätetty tästä poijes. Ei auta kun oottaa rakenneultraan :tears:

Joo on, kysyin jo ihan innoissani sen perään neuvolasta ja sanoi että sukupuolikromosomien tutkiminen on jätetty tästä poijes. Ei auta kun oottaa rakenneultraan :tears:
No voi harmi. 😅 odottaminen ei oo mun vahvuus. Onneks NT ultrasta sai nub teoriaan veikattavan kuvan kun pyysin lopuksi.😂 saa arvuutella sen perusteella pari kuukautta sukupuolta.

Tänään 14+5 oli neuvola. Kaikki hyvin. Vauvan sykkeitä kuunneltiin ja se oli 155. Mun verenpaineet oli matalat. Terveydenhoitaja käski lainata kirjastosta verenpainemittarin ja sillä kotona mittailla. Painonlisäys edelliseen neuvolaan reilu kilo. Olin yllättänyt että niin vähän kun ykkösen kohdalla nousu oli aina yli 500g viikko.

Mulla oli ultrakuvat neuvolakortin välissä ja terveydenhoitaja katsoi kuvat. Näytti että mistä kohti nub katsotaan. Nubin perusteella vaikuttas tyttö olevan tulossa. Rakenneultrassa sitte varmistuu. Pitää vähän sulatella jos tosiaan tyttä tulossa 🤭 mutta rakenneultran jälkeen alan ostelee vauvan vaatteita niin eiköhän mieli ole sitte onnellinen ja innokas tytöstä.

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki hyvin. Sykkeitä kuunneltiin ja ne kuului hyvin. Ainoa ihmetyksen aihe itselleni oli että paino oli laskenut viime neuvolakäynnistä 2,5kg. Olin ajatellut että paino on noussut, mutta suunta olikin päinvastainen 😳

Mulla oli tänään neuvola. Kaikki muuten kunnossa, mutta se sama hb kiusaa. Laskusuunnassa, tänään vain 103. Pidän nyt kuukauden ajan kunnon rautakuurin ja käyn mittauttamassa sen sitten joku kerta avoneuvolassa ilman ajanvarausta. Jos ei ala nousta, niin suuntana on infuusio.

Takaisin