Tein aamulla positiivisen testin ja varasin samantien neuvolaan ajan, se on tosin vasta lokakuun lopulla. Ihan pihalla jotenkin näistä raskausjutuista kun ekaa kertaa raskaana
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hemoglobiini 111. Ei siis mitenkään kehuttava taaskaan. Katotaan, mihin suuntaan se lähtee menemään. Muuten asiat kunnossa. Nyt vain torstain lääkäriä ja ultraa odotellessa.Mulla myös maanantaina eka neuvola. Kiinnostaa tietää oma hb. Mulla lyö tyhjää aivoissa sen suhteen, että pääsikö täällä normaaleihin verikokeisiin automaattisesti vai pitikö erikseen saada lähete. Edellisessä raskaudessa mun rautavarastot oli tyhjät (ferritiini 8), niin pääsin pari kk ennen laskettua aikaa ihan rautatiputukseen sairaalalle, kun ei arvot nousseet. Se oli iso helpotus omaan oloon, auttoi myös synnytyksen yli pitkälle vauvavuoteen.
Hemoglobiini 111. Ei siis mitenkään kehuttava taaskaan. Katotaan, mihin suuntaan se lähtee menemään. Muuten asiat kunnossa. Nyt vain torstain lääkäriä ja ultraa odotellessa.
Mulla on to neuvolalääkäri, sen jälkeen nt-ultra jossain välissä. Seuraava neuvolakäynti on vasta 28.11 rv 16-17 (riippuen siitä, kuinka paljon ultrassa muuttuu la).31.10. ultra ja 14.11. seuraava neuvola. Tuntuu olevan tällainen 1kr/kk tahti tässä, sopii oikein hyvin itselle.
Mietin kans tälleen ylipainosena että minkähänlainen vastaanotto on luvassa. Joskus kaverille sanoinkin, et ois kiva ku alotettas siitä mitä kaikkea pöljää en oo tehny. En juo viinaa, käytä huumeita tai tupakoi. Eikö vois alottaa siitä vaikkaNyt kun on varhaisultra onnekkaasti takana, alkaa ajatus kääntyä neuvolaan. Haluaisin tietenkin hoidattaa kaiken mahdollisen, kun kerrankin pääsee jollekin kertomaan näitä. Onko siis kokemusta, kuinka herkästi neuvolan kautta pääsee esim. ravitsemusterapeutille, luomia näyttämään jne? Vai käskevätkö vain soittaa terveyskeskukseen erikseen? Ja verikokeet - mitä kaikkea otetaan? Haluaisin testauttaa kaiken ferritiineistä maksan toimintaan (jälkimmäiset varmasti kyllä historiallani saankin), mutta jääkö haaveeksi vaan ja joudun tyytymään perus kolesteroleihin yms? Radia lähtevät kuitenkin metsästämään multa heti ja se varmasti tuleekin ennen pitkää. Vai kyselläänkö siellä esitietolomake läpi ja todetaan että kaikki on huonosti ja googlaa jos kiinnostaa jokin? (Ihan kuin ois ylipainoisella vähän huonot kokemukset näistä vastaanotoista...)
Nyt kun on varhaisultra onnekkaasti takana, alkaa ajatus kääntyä neuvolaan. Haluaisin tietenkin hoidattaa kaiken mahdollisen, kun kerrankin pääsee jollekin kertomaan näitä. Onko siis kokemusta, kuinka herkästi neuvolan kautta pääsee esim. ravitsemusterapeutille, luomia näyttämään jne? Vai käskevätkö vain soittaa terveyskeskukseen erikseen? Ja verikokeet - mitä kaikkea otetaan? Haluaisin testauttaa kaiken ferritiineistä maksan toimintaan (jälkimmäiset varmasti kyllä historiallani saankin), mutta jääkö haaveeksi vaan ja joudun tyytymään perus kolesteroleihin yms? Radia lähtevät kuitenkin metsästämään multa heti ja se varmasti tuleekin ennen pitkää. Vai kyselläänkö siellä esitietolomake läpi ja todetaan että kaikki on huonosti ja googlaa jos kiinnostaa jokin? (Ihan kuin ois ylipainoisella vähän huonot kokemukset näistä vastaanotoista...)
Päijät-Hämeen alueella saa laajan verenkuvan viikoilla 9+0 - 11+6 näin raskausajan seurannassa. Luomia munkin pitäis mennä näyttämään, mut se pitää hoitaa ihan itse terveyskeskuksessa. Ravitsemusterapeutista kannattaa kysyä, voi olla ihan paikkakuntakohtaista.Nyt kun on varhaisultra onnekkaasti takana, alkaa ajatus kääntyä neuvolaan. Haluaisin tietenkin hoidattaa kaiken mahdollisen, kun kerrankin pääsee jollekin kertomaan näitä. Onko siis kokemusta, kuinka herkästi neuvolan kautta pääsee esim. ravitsemusterapeutille, luomia näyttämään jne? Vai käskevätkö vain soittaa terveyskeskukseen erikseen? Ja verikokeet - mitä kaikkea otetaan? Haluaisin testauttaa kaiken ferritiineistä maksan toimintaan (jälkimmäiset varmasti kyllä historiallani saankin), mutta jääkö haaveeksi vaan ja joudun tyytymään perus kolesteroleihin yms? Radia lähtevät kuitenkin metsästämään multa heti ja se varmasti tuleekin ennen pitkää. Vai kyselläänkö siellä esitietolomake läpi ja todetaan että kaikki on huonosti ja googlaa jos kiinnostaa jokin? (Ihan kuin ois ylipainoisella vähän huonot kokemukset näistä vastaanotoista...)
Ufff, oon unohtanutkin mahdolliset painokeskustelut. Oon huomattavasti lihavampi kuin esikoista odottaessa ja tehnyt myös pään sisällä huomattavan matkan siihen, että en jaksa sättiä itseäni alati liikakiloista, joten en millään kyllä jaksaisi saarnaa painosta. Onneksi neuvolahoitaja on tuttu lapsen viimeisimmästä ikävuosineuvolasta ja hän vaikutti hyvin ymmrtäväiseltä ja rennolta!Mietin kans tälleen ylipainosena että minkähänlainen vastaanotto on luvassa. Joskus kaverille sanoinkin, et ois kiva ku alotettas siitä mitä kaikkea pöljää en oo tehny. En juo viinaa, käytä huumeita tai tupakoi. Eikö vois alottaa siitä vaikka