Neuvolakäynnit

Ensimmäinen Neuvolakäynti:

Laita päivämäärä ja kuinka pitkällä tuolloin olet.

3.4 Mapsen ( 8+3)
3.4 Jippiijee (9+2)
 
Ensimmäinen Neuvolakäynti:

Laita päivämäärä ja kuinka pitkällä tuolloin olet.

2.4. jamm (9+1)
3.4 Mapsen ( 8+3)
3.4 Jippiijee (9+2)
 
Mä saan ekan neuvola -ajan vasta varhaisultran jälkeen. Varhaisultra on 9.4. neuvolan kautta ☺️
 
Ensimmäinen Neuvolakäynti:

Laita päivämäärä ja kuinka pitkällä tuolloin olet.

2.4. jamm (9+1)
3.4 Mapsen ( 8+3)
3.4 Jippiijee (9+2)
5.4 kissamiessi (8+5)
 
Itse ennätin ensikäynnille jo viime torstaina, koska laskevat 28 päivän kierron mukaan, joka saa heidän laskureiden mukaan mut viikon pidemmälle. En vaan tajua että miten eivät voi kuunnella asiakkaita, kun tietää aika tarkkaan ton ovulaatioajan, kun sitä tikutin. Samaten ei vaikuttanut se, kun kävi varhaisultrassa kunnallisella, kun siellä mitattiin nugetti sopimaan ovulaatioaikaa. Mut ei sen, mentiin nyt hieman aikaisemmin..

Labralähetteitä heti sai, kun hemoglobiini oli 113. Pääsee mittauttamaan taas ferritiinit samalla, vaikka niitä jo muutenkin eri tahojen toimesta aktiivisesti mittailtu, koska raudanpuute todettu jo aiemmin.

Samalla sai kaikki lähetteet ultriin ja varattiinkin jo kunnallisen nt-ultra 22.4, jolloin pitäis olla rv tasan 12.

Seuraava neuvola vasta viikolla 14, en sitten tiedä vaikuttaako se että on toinen lapsi tulossa, kun esikoisesta muistaisin että olis ollu vähän tiuhempaan Neuvola aikoja.
 
Oi olispa neuvola-aikoja vähemmän ku ekasta. Vaikka eipä niille kuulemma ole pakko mennä kaikille 😁
 
Mä taas haluaisin käydä neuvolassa mahdollisimman usein, siks petyin ku seuraava aika vasta rv 15 😅
 
Itse ennätin ensikäynnille jo viime torstaina, koska laskevat 28 päivän kierron mukaan, joka saa heidän laskureiden mukaan mut viikon pidemmälle. En vaan tajua että miten eivät voi kuunnella asiakkaita, kun tietää aika tarkkaan ton ovulaatioajan, kun sitä tikutin. Samaten ei vaikuttanut se, kun kävi varhaisultrassa kunnallisella, kun siellä mitattiin nugetti sopimaan ovulaatioaikaa. Mut ei sen, mentiin nyt hieman aikaisemmin..

Labralähetteitä heti sai, kun hemoglobiini oli 113. Pääsee mittauttamaan taas ferritiinit samalla, vaikka niitä jo muutenkin eri tahojen toimesta aktiivisesti mittailtu, koska raudanpuute todettu jo aiemmin.

Samalla sai kaikki lähetteet ultriin ja varattiinkin jo kunnallisen nt-ultra 22.4, jolloin pitäis olla rv tasan 12.

Seuraava neuvola vasta viikolla 14, en sitten tiedä vaikuttaako se että on toinen lapsi tulossa, kun esikoisesta muistaisin että olis ollu vähän tiuhempaan Neuvola aikoja.
Hoitosuosituksiin oli myös neuvolassa käyntien minimimääriin kuulemma tullut korona vuosien kokemusten myötä "tarkennuksia" jotka näkyvät asiakkaille kwetojen vähennyksiä. Vastaavasti oli vahva suositus avo- ja nettineuvolapalveluiden ulottamisesta kaikille käyttäjäryhmäläisille. Se miten nuo kaksi asiaa yhdistyvät milläkin sotealueella onkin varsin kirjavaa. Niinpä eroja on jopa isojen kaupunkien eri alueilla.
Toivottavasti jokainen odottaja saisi ja löytäisi itselleen sopivan tavan saada ko palveluita myös jatkossa.
 
Itse ennätin ensikäynnille jo viime torstaina, koska laskevat 28 päivän kierron mukaan, joka saa heidän laskureiden mukaan mut viikon pidemmälle. En vaan tajua että miten eivät voi kuunnella asiakkaita, kun tietää aika tarkkaan ton ovulaatioajan, kun sitä tikutin. Samaten ei vaikuttanut se, kun kävi varhaisultrassa kunnallisella, kun siellä mitattiin nugetti sopimaan ovulaatioaikaa. Mut ei sen, mentiin nyt hieman aikaisemmin..

Labralähetteitä heti sai, kun hemoglobiini oli 113. Pääsee mittauttamaan taas ferritiinit samalla, vaikka niitä jo muutenkin eri tahojen toimesta aktiivisesti mittailtu, koska raudanpuute todettu jo aiemmin.

Samalla sai kaikki lähetteet ultriin ja varattiinkin jo kunnallisen nt-ultra 22.4, jolloin pitäis olla rv tasan 12.

Seuraava neuvola vasta viikolla 14, en sitten tiedä vaikuttaako se että on toinen lapsi tulossa, kun esikoisesta muistaisin että olis ollu vähän tiuhempaan Neuvola aikoja.
No jo on kummallista touhua jos ultrassakin vahvistettu viikot :Face Without Mouth:
 
Ensimmäinen Neuvolakäynti:

Laita päivämäärä ja kuinka pitkällä tuolloin olet.

28.3. bebetuulia24 (8+1)
2.4. jamm (9+1)
3.4 Mapsen ( 8+3)
3.4 Jippiijee (9+2)
5.4 kissamiessi (8+5)
 
Ensimmäinen Neuvolakäynti:

Laita päivämäärä ja kuinka pitkällä tuolloin olet.

28.3. bebetuulia24 (8+1)
2.4. jamm (9+1)
3.4 Mapsen ( 8+3)
3.4 Jippiijee (9+2)
5.4 kissamiessi (8+5)
22.4. norleviira (8+4)
 
Ensimmäinen Neuvolakäynti:

Laita päivämäärä ja kuinka pitkällä tuolloin olet.

28.3. bebetuulia24 (8+1)
2.4. jamm (9+1)
3.4 Mapsen ( 8+3)
3.4 Jippiijee (9+2)
5.4 kissamiessi (8+5)
22.4. norleviira (8+4)
25.4. herbamare (8+6)
 
Ensimmäinen Neuvolakäynti:

Laita päivämäärä ja kuinka pitkällä tuolloin olet.

28.3. bebetuulia24 (8+1)
2.4. jamm (9+1)
3.4 Mapsen ( 8+3)
3.4 Jippiijee (9+2)
5.4 kissamiessi (8+5)
18.4 Marik91 (8+3)
22.4. norleviira (8+4)
25.4. herbamare (8+6)
 
Ensimmäinen Neuvolakäynti:

Laita päivämäärä ja kuinka pitkällä tuolloin olet.

28.3. bebetuulia24 (8+1)
2.4. jamm (9+1)
3.4 Mapsen ( 8+3)
3.4 Jippiijee (9+2)
5.4 kissamiessi (8+5)
11.4. Liilakaari (9+1)
18.4 Marik91 (8+3)
22.4. norleviira (8+4)
25.4. herbamare (8+6)
 
Muistaako/tietääkö kukaan että milloin neuvolassa kuunnellaan ekaa kertaa sykkeitä? Oiskoha jo mahollista sillo rv 9 vai onko ihan mahdottomuus 😆 Olen malttamaton enkä tahdo uskoa että pysyy mukana, kotidoppler löytyy mut se nyt ainakaa ei toimi liian varhasessa vaiheessa.
Jos olis pieninkää mahdollisuus kuulla niin ottasin kyllä..
 
Muistaako/tietääkö kukaan että milloin neuvolassa kuunnellaan ekaa kertaa sykkeitä? Oiskoha jo mahollista sillo rv 9 vai onko ihan mahdottomuus 😆 Olen malttamaton enkä tahdo uskoa että pysyy mukana, kotidoppler löytyy mut se nyt ainakaa ei toimi liian varhasessa vaiheessa.
Jos olis pieninkää mahdollisuus kuulla niin ottasin kyllä..

Mä sain kotona kuulumaan 9+ viimeksi. Neuvolassa kuunnellaan kai joskus 14+ 🤔
 
Muistaako/tietääkö kukaan että milloin neuvolassa kuunnellaan ekaa kertaa sykkeitä? Oiskoha jo mahollista sillo rv 9 vai onko ihan mahdottomuus 😆 Olen malttamaton enkä tahdo uskoa että pysyy mukana, kotidoppler löytyy mut se nyt ainakaa ei toimi liian varhasessa vaiheessa.
Jos olis pieninkää mahdollisuus kuulla niin ottasin kyllä..

Mulle sanottiin neuvolasta, että vasta rv 15 aloittavat, että ei tuu turhaa huolta 🤔
 
Mä sain kotona kuulumaan 9+ viimeksi. Neuvolassa kuunnellaan kai joskus 14+ 🤔
Okei! Mulla on aika huono doppleri niin en usko että onnistuisin vielä noin aikaisin, pitää siis vaan jaksaa odottaa 😅
 
Muistaako/tietääkö kukaan että milloin neuvolassa kuunnellaan ekaa kertaa sykkeitä? Oiskoha jo mahollista sillo rv 9 vai onko ihan mahdottomuus 😆 Olen malttamaton enkä tahdo uskoa että pysyy mukana, kotidoppler löytyy mut se nyt ainakaa ei toimi liian varhasessa vaiheessa.
Jos olis pieninkää mahdollisuus kuulla niin ottasin kyllä..
Meillä toka neuvola rv 13-16 ja silloin kuunnellaan. Toki terveydenhoitajat ovat erilaisia ja ehkä joku suostuu kuuntelemaan pienillä viikoilla, mutta meillä ainakin sanotaan ettei ekalla käynnillä kuunnella, koska jos sieltä ei mitään kuulu niin se voi pelottaa odottajaa turhaan. Tuolla tokallakin käynnillä vauva on vielä niin pieni, että livahtelee herkästi karkuun kun häntä häiritään dopplerilla :rolling:
 
Meillä toka neuvola rv 13-16 ja silloin kuunnellaan. Toki terveydenhoitajat ovat erilaisia ja ehkä joku suostuu kuuntelemaan pienillä viikoilla, mutta meillä ainakin sanotaan ettei ekalla käynnillä kuunnella, koska jos sieltä ei mitään kuulu niin se voi pelottaa odottajaa turhaan. Tuolla tokallakin käynnillä vauva on vielä niin pieni, että livahtelee herkästi karkuun kun häntä häiritään dopplerilla :rolling:
Mua ei kyllä alkais pelottaa koska tiiän ettei välttämättä kuulu mutta jos vaikka vilahtaiski sykkeet ni se tois huomattavaa helpotusta 😆 saatanpa kysästä kunhan sen aika on
 
Takaisin
Top