Neuvolakäynnit

Iltatähti89

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Marraskuiset 2024
Tänne voi laittaa esim. millon on tuleva neuvolakäynti tai mitä fiiliksiä käynnin jälkeen yms.
 
Mä joudun varmaan sairauksien takia soittaa ens viikolla jo aikaa, koska pitää saada lähete poleille erityisseurantaan. Mulla siis esim. epilepsia ja diabetes
 
Näiden parin keskenmenon takia soitin tänään neuvolaan ja pyysin päästä labraan toteamaan tämä raskaus, sillä ajatuksella, että jos menee kesken, päästäisiin sen kolmannen keskenmenon myötä jatkotutkotutkimuksiin. Olisi tarjonnut aikaa rv 8 neuvolaan, mutta koska meillä muutto tulossa toiselle paikkakunnalle, siirtyy se neuvola sinne.

Huomenna menossa siis labraan katsomaan paljonko rv 4+0 HCG arvo oikein on 😊
 
Minä ajattelin varata neuvolan sitten joskus jos pääsee varhaisultraan asti ja elämää löytyy. En jaksa perua taas, jos huonosti kävis. 🥲 Toisaalta tuntuu, että haluaisin skipata koko neuvolaseurannan. Ei jaksais enää yhtään terveydenhuollon ammattihenkilöä, kun itsekin on ammatiltaan sellainen ja vuosia hoidoissa rampannut. 😅
 
Mulla soittoaika terkkarille ens ma ja sillon sovitaan eka terkkariaika, mut neuvolalääkäri on jo ens ti ja sillon ultrataan 🥴 Pelkään, että saan stressiä, jos ei vielä syke näy 🫤
 
Pitäis varmaan tällä viikolla soitella neuvolaan ku muistais 🙈
 
Meillä on lääkärin ja hoitajan tapaaminen ja eka ultra 21.3. Ens viikon perjantaina (rv 5+5) vois olla hyvä hetki tehdä viiminen digi 🤔
 
Sain nyt varattua minäkin tuon neuvola ajan uuteen kaupunkiin minne olen muuttamassa muutaman viikon päästä. 21.3 on siis aika varattu, pari päivää varhaisultran jälkeen. Toivottavasti tällä kertaa pääsis jopa käyttämään ajan 🤞
 
Mulla on aika ekaan neuvolaan vasta 3.4 🙄 eka ultra sitten vasta joskus 12 viikolla. Pienellä paikkakunnalla ei varhaisultraan pääse ja ehkä tuohon asiaan ei haluta rahaakaan niin paljon laittaa. Täytyy toivoa, että meidän neuvolassa on laitteet ja saatais jo aiemmin käydä siellä 🥺
 
25.3. olisi eka käynti. Sitten saa lähetteen varaamaan nt-ultraa verikokeineen niin ja ah yhtä ihanaan sokerirasitukseen, johon todennäköisesti joudun taas kerran kaksi kertaa, ellei radi napsahda ekasta testistä :tears:
 
Tietääkö joku muuten tuosta sokerirasituksen suosituksesta, milloin sinne ohjataan? Kun se on muuttunut useita kertoja. Viimeisimmässä raskaudessa pari vuotta sitten ohjattiin testiin 2x, koska on sukurasite, vaikka olen alle 40-vuotias uudelleensynnyttyjä. Kun täyttelin tuota neuvolan esitietolomaketta, niin diabeteksen kohdalla kysyttiin onko omilla lähisukulaisilla, mutta tällä kertaa omat isovanhemmat eivät olleet listalla. Mut on ohjattu sokerirasitukseen, koska omalla mummolla oli tuo kakkostyypin diabetes. Siksi mietin, onko taas muuttunut :Smirking Face: Viimeistään tuolla neuvolassa selviää sitten.
 
Äsken soitti neuvolan terkkari ja saatiin varattua aika ensimmäiselle käynnille. Tuli jotenkin hyvä fiilis kun oli niin mukavan oloinen tyyppi! :Two-hearts:Varasin nyt jo labroihininkin ajan. Kiva kun asiat etenee, vaikka nyt taas onkin odottelua tiedossa sen kuukauden verran suunnilleen. :Ok Hand Sign:
 
Äsken soitti neuvolan terkkari ja saatiin varattua aika ensimmäiselle käynnille. Tuli jotenkin hyvä fiilis kun oli niin mukavan oloinen tyyppi! :Two-hearts:Varasin nyt jo labroihininkin ajan. Kiva kun asiat etenee, vaikka nyt taas onkin odottelua tiedossa sen kuukauden verran suunnilleen. :Ok Hand Sign:
Mäkin varasin labrat. Samoin nuo sokerirasitukset kun täytyy oletettavasti mennä taas. Saa sitten perua, jos ei tarvitse. Helpompi suunnitella elämä näin.
 
Saitteko neuvolan kautta jo labralähetteet? Meillä vasta ensikäynnin jälkeen 🙈 toisaalta sain ajan jo 21.3. että silloin mennään neuvolan mukaan 8+2 ja täälläpäin labrat 10-12 vkolla.
 
Saitteko neuvolan kautta jo labralähetteet? Meillä vasta ensikäynnin jälkeen 🙈 toisaalta sain ajan jo 21.3. että silloin mennään neuvolan mukaan 8+2 ja täälläpäin labrat 10-12 vkolla.
Meillä hoitaja käski varata jo ajan valmiiksi, vaikka tekee lähetteen vasta ekan käynnin jälkeen. Mulle muutenkin hyvä kyllä ajoissa varata sopiva aika niin saa koulun kanssa sumplittua.

edit: ja sanoi mulle tietyn viikon kyllä mille varata :thumbs-up:
 
En ole uskaltanut soittaa vielä neuvolaan.. Ei ole oikeen rekisteröitynyt aivoihin tämä, että olen raskaana. Minulla olisi ollut gyne 15.4 pitää varmaan perua. Jos olisi ollut aikasemmin olisin pitänyt sen kun siihen kuulu ultraus mutta ei ole järkeä kun tohon aikoihin on melkein nt-ultra ja ne labrakokeetkin pitää tehä niin kai sitä pitäis soittaa ja varata aika 🫣
 
Tietääkö joku muuten tuosta sokerirasituksen suosituksesta, milloin sinne ohjataan? Kun se on muuttunut useita kertoja. Viimeisimmässä raskaudessa pari vuotta sitten ohjattiin testiin 2x, koska on sukurasite, vaikka olen alle 40-vuotias uudelleensynnyttyjä. Kun täyttelin tuota neuvolan esitietolomaketta, niin diabeteksen kohdalla kysyttiin onko omilla lähisukulaisilla, mutta tällä kertaa omat isovanhemmat eivät olleet listalla. Mut on ohjattu sokerirasitukseen, koska omalla mummolla oli tuo kakkostyypin diabetes. Siksi mietin, onko taas muuttunut :Smirking Face: Viimeistään tuolla neuvolassa selviää sitten.
Minä kans joudun mennä 2x koska minun äidillä on diabetes. En odota ollenkaa tätä.. se litku menee kyllä alas, mutta se odottaminen on kauheeta.
 
Minä kans joudun mennä 2x koska minun äidillä on diabetes. En odota ollenkaa tätä.. se litku menee kyllä alas, mutta se odottaminen on kauheeta.
Jep! Mä jopa himoitsin sitä glukoosijuomaa yhdessä raskaudessa :tears: Eihän se hyvää ole mutta menee kyllä, kun sen juo nopeasti. Odottaminen on rankempaa. Siksi ehdin jo toivoa, että suositukset olisivat muuttuneet ettei tarvitsisi mennä mikäli omalla isovanhemmilla on ollut diabetes. Mutta, neuvola kertoo kyllä jos pitää mennä. Olen varautunut että tälläkin kertaa joudun sinne.
 
Jep! Mä jopa himoitsin sitä glukoosijuomaa yhdessä raskaudessa :tears: Eihän se hyvää ole mutta menee kyllä, kun sen juo nopeasti. Odottaminen on rankempaa. Siksi ehdin jo toivoa, että suositukset olisivat muuttuneet ettei tarvitsisi mennä mikäli omalla isovanhemmilla on ollut diabetes. Mutta, neuvola kertoo kyllä jos pitää mennä. Olen varautunut että tälläkin kertaa joudun sinne.
Jännä nähdä miten mulle käy kun mun isovanhemmalla on ollut. Toivottavasti ei tarvi :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Takaisin
Top